بازدید 44301

آیت‌الله صافی گلپایگانی به لقاءالله پیوست

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در ساعت یک بامداد به رحمت ایزدی پیوستند. پیکر آیت‌الله صافی طبق وصیتشان به شهر کربلا منتقل خواهد شد تا در جوار حرم حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به خاک سپرده شوند.
کد خبر: ۱۱۰۲۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۲ 01 February 2022

آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی، شیخ المراجع پس از سال‌ها نشر معارف اهل بیت ـ علیهم السلام ـ به رحمت ایزدی پیوست تا پس از عمری مجاهد در راه دین، در کنار سرور و سالار شهیدان، بیارامد.

به گزارش «تابناک»؛ آیت الله صافی گلپایگانی مرجع تقلیدشیعیان ساعت یک و بیست دقیقه بامداد دوازدهم بهمن ماه در پی ایست قلبی تنفسی و موفق نبودن عملیات احیا به ملکوت اعلی پیوست.

حجت الاسلام والمسلمین سید باقر گلپایگانی در گفت‌وگویی اظهار داشت: آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در ساعت یک بامداد به رحمت ایزدی پیوستند. این مرجع فقید از روز پنجشنبه هفته گذشته و بعلت بیماری در بیمارستان آیت الله گلپایگانی(ره) قم بستری شده بودند.

آیت الله صافی گلپایگانی متولد ۳۰ بهمن ۱۲۹۷ در گلپایگان اصفهان فقیه، مجتهد و از مراجع تقلید شیعه امامیه بود. شیخ المراجع، سالیان متمادی در حوزه علمیه قم به تدریس و تحقیق و تألیف آثار گوناگون فقهی، کلامی و حدیثی پرداخته است.

بنابر اعلام دفتر مرحوم آیت الله صافی، پیکر آیت‌الله صافی گلپایگانی(ره) طبق وصیتشان به شهر کربلا منتقل خواهد شد تا در جوار حرم حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به خاک سپرده شوند.

آیت‌الله صافی گلپایگانی به لقاء الله پیوست

دفتر آیت الله العظمی صافی گلپایگانی هم اطلاعیه ای صادر کرد که به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

الذین تتوفیهم الملائکه طیبین یقولون سلام علیکم ادخلوا الجنه بما کنتم تعملون.

ساعاتی قبل قلب تپنده مرجعی بیدار و مدافع غیور حریم اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و زبان گویای دفاع از حق واحکام الهی و خادم دلباخته آستان ملائک پاسبان حضرت ولی الله الاعظم ارواح العالمین له الفداء، زعیم حوزه های علمیه، حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی قدس سره الشریف، از حرکت باز ایستاد و روح بلند و بی قرارش که مشتاق لقای پروردگار بود، کالبد تن را شکست و به ملکوت اعلی پیوست.

کارنامه پرافتخار این مرجع عالیقدر، مشحون از نُصح و خیرخواهی برای کیان اسلام و تشیّع و دلسوزی برای همه بندگان خدا بود.

ضمن عرض تسلیت این ضایعه جبران ناپذیر به پیشگاه مقدس مولا و محبوبش، حضرت بقيت الله الاعظم، عجل الله تعالی فرجه الشریف و حوزه های مبارکه علمیه و مردم شریف ایران و دوستداران مرجعیت در همه نقاط جهان به اطلاع می‌رساند مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر ایشان متعاقبا اعلام خواهد گردید.

 

نگاهی به دوران حیات آیت الله العظمی صافی

آیت‌الله صافی گلپایگانی به لقاء الله پیوستآیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی کنار آیت‌الله‌العظمی محمدرضا گلپایگانی

والدین

پدر او عالم عارف، مرحوم آيت‎الله آخوند ملا محمدجواد صافي (متولد ۱۲۸۷ ق) بود كه علاوه بر تخصّص، تحقيق، تأليف و تدريس در گرايش‎هاي مختلف علوم اسلامي مانند فقه، اصول، كلام، اخلاق، حديث و…، در زمينه هنرهاي ارزشمندي چون شعر و خوشنويسي نيز سرآمد بود. زهد، تقوا، عشق به ولايت و فضيلت‌هاي علمي اخلاقي آن بزرگ‌مرد، از يك سو و مواضع قدرتمندانه او در سنگر امر به معروف و نهي از منكر و جبهه‌گيري‎هاي صريحش در برابر افكار انحرافي، غيرمتديّنان، ظالمان و جابران آن روزگار از سويي ديگر، هر قدر كه مردم گلپايگان را شيفته و مطيع محض او مي‎نمود، هيات‌حاكمه، خوانين و زورگويان را در برابرش شكننده‎تر مي‎كرد؛ چنان‌كه آنها هميشه او را سدّ راه اعمال خلاف شرع و بدعت‎گذاري‎هاي خود ديده و تا زنده بود از غيرت ديني و خشم الهي او مي‎ترسيدند. آفتاب عمر آن عالم جليل‌‌القدر در افق عصر بيست و پنجم رجب سال ۱۳۷۸ هـجری قمری، مصادف با شب شهادت حضرت امام موسي كاظم‌ ـ علیه‌السلام ـ غروب كرد.

مادر او بانوي فاضله، شاعره و عاشق اهل بيت ـ علیهم‌السلام ـ فاطمه خانم، دختر حضرت آيت‌الله آخوند ملا محمّدعلي بود. از ويژگي‎هاي بزرگ معنوي، اخلاقي، كه در وجود آن مرحومه، متبلور بود، مي‎توان به تعبّد، اخلاص، تقوا، معرفت به حضرت حق، شجاعت، صراحت لهجه، شوهرداري كم‎نظير، اهتمام در تربيت كودكان، راز و نياز خاشعانه، ذكر، دعا و نماز شب اشاره كرد.

تحصيلات

آيت‌الله العظمي صافي، در نوجواني قدم به وادي علم و معنويت ـ حوزه ـ نهاد و ميهمان صفاي حلقه‎هاي صميمي درس و بحث و مَحرَم شور وصف‎ناپذير مناجات نيمه‌شب پاك‌باختگان حوزه شد. ابتدا در گلپايگان، كتب پايه ادبيات عرب را نزد عالم جليل‌القدر، مرحوم آخوند ملا ابوالقاسم مشهور به «قطب» آغاز كرد و ادامه مباحث ادبيات، كلام، تفسير، حديث، فقه و اصول را تا پايان سطح در همان‎جا پي گرفت و در اين مدّت حجم وسيع كتب مهم رشته‎هاي مذكور را نزد پدر بزرگوارش، حضرت آيت‌الله آخوند ملا محمّدجواد صافي آموخت. در سال ۱۳۶۰ هجری قمری، گلپايگان را با دنيايي از خاطره‎هاي شيرين دوران كودكي و نوجواني و لذّت حضور در كنار پدر و مادري مهربان و دلسوز، كه اكنون از حسرت فراق او پريشان بودند، ترك كرد و رنج مشكلات هجرت به قم را پذيرا شد، تا با حضور در مجلس درس و بحث اساتيد بزرگ حوزه علميه قم به تكميل تحصيلات و تحقيقات خود بپردازد.

ايشان چند سال بعد به نجف اشرف مشرّف و در آن‎جا نيز از محضر مراجع عاليقدر آن حوزه، براي يك سال بهره‎مند شد.

هوش و استعداد فوق‎العادّه و تلاش و جديّت در امر تحصيل او را مورد علاقه خاص اساتيد بزرگ قم و نجف قرار داد. حضرت آيت‌الله العظمي صافي پس از آن مجدداً به قم بازگشتند و بيش از پانزده سال حلقه‎نشين مجلس درس و بحث و اخلاق و عرفان مرجع پرافتخار شيعه، حضرت آيت‌الله العظمي بروجردي (قدس‌سره) و نيز يكي از مشاورين ويژه و برجسته و از اصحاب خاص استفتاء آن بزرگوار گشت و آن مرحوم، نظر به توانايي والاي علمي آيت‌الله العظمي صافي، پاسخگويي به سؤالات مهم و حسّاسي از فقه و كلام شيعي و نيز نگارش كتاب ارزشمندي درباره مهدويّت را كه «منتخب‎الاثر» نام گرفت، به ايشان واگذار كردند.

اساتید

از اساتيد مهم آن بزرگوار در قم، مراجع تقليد، آيات عظام: سيد محمّدتقي خوانساري، حجّت، صدر، بروجردي و در نجف، آيات عظام: شيخ محمّدكاظم شيرازي، سيد جمال‎الدين گلپايگاني و شيخ محمّدعلي كاظمي را مي‎توان نام برد.

ويژگي‌هاي آيت‌الله العظمي صافي

آیت‌الله صافی گلپایگانی به لقاء الله پیوستدیدار آیت‌الله صافی گلپایگانی با رهبر معظم انقلاب در سال 89

زهد، تقوي، اخلاص، قناعت، توكل، سعه صدر، صراحت لهجه و امر به معروف و نهي از منكر، از ويژگي‎هاي مهم روحي ـ اخلاقي اين فقيه وارسته است.

وجودش، درياي بي‎كرانه عشق به انوار مقدّس ائمّه معصومين ـ علیهم‌السلام ـ است و هر پگاه بعد از نماز، در دعاي عهد، مي‎توان ترنّم تمنّاي دل شيدايي‌اش را در نغمه «اَلْعَجَلْ اَلْعَجَلْ يَا مَوْلَايَ يَا صَاحِبَ الزَّمَانِ» شنيد و او را عصرهاي جمعه، ميان خيل عاشقان مهدي‌ ـ علیه‌السلام ـ ميهمان لحظه‎هاي پرمعنويت مسجد جمكران، ديد.

تدريس، تحقيق و تسلّط در زمينه علوم متنوّع اسلامي همچون فقه، اصول، كلام، حديث، رجال و…، تأليف حدود هشتاد اثر ارزشمند و محقّقانه به زبان‎هاي فارسي و عربي كه بعضي از آنها به چند زبان ديگر نيز ترجمه شده، از ويژگي‎هاي علمي ايشان است.

برخورداري از چنين موقعيت‎هاي والاي علمي، ايشان را در حوزه علميه قم، در رديف ممتازين قرار داد و بزرگاني چون آيات عظام: سيد جمال‎الدين گلپايگاني، بروجردي، امام‌خميني و سيد محمدرضا گلپايگاني و بعضي ديگر، مقام بلند علمي ـ معنوي او را ارج نهادند؛ و آيت‎الله العظمي سيد جمال‎الدين گلپايگاني ـ رحمه‌الله ـ در حدود ۴۵ سال پيش، اجتهاد متين و اوج مقام فقهي آيت‌الله العظمي صافي را طيّ مكتوبي مهم، اعلام كرد.

ايشان سال‌ها از طرف مرحوم آيت‌الله العظمي بروجردي(قدس‌سره) و پس از ارتحال آن بزرگوار، از معدود كساني بود كه مسئوليت امتحان فضلاي حوزه در سطح عالي و درس خارج را داشته و شماري از مجتهدان كنوني و مدرسين حوزه علميه قم، نزد معظم‎له امتحان داده‎اند.

اين فقيه گرانقدر، علاوه بر موارد مذكور، مطالعات گسترده‎اي در زمينه ادبيات و تاريخ اسلام و ايران داشته و ضمن آشنايي با قالب‎هاي گوناگون شعري، در سرودن شعر نيز مهارت كامل دارند.

اين مرجع فرزانه، حتّي اكنون نيز با تمامي مشغله‎هاي موجود، اخبار و مسائل دنيا و بالخصوص جهان اسلام را هر روز با دقت تمام ازطريق رسانه‎هاي گروهي دنبال كرده و بنا به اطلاعات وسيع تاريخي ـ سياسي، از قدرت تحليل بالايي در زمينه رويدادهاي منطقه‎اي، جهاني و دنياي اسلام برخوردار است و مصداق واقعي «عالِم به زمان» مي‎باشد.

قبل از پيروزي انقلاب اسلامي، حضور در صحنه‎هاي مختلف مبارزه با رژيم ستم‎شاهي باعث حسّاسيت ساواك، نسبت به اين فقيه آگاه گشت و بالأخره به توقيف يكي از كتب ايشان كه حاوي مطالبي در نقد فساد رژيم شاه بود، منجر شد. در همين حال نشر بعضي كتب مهم حضرت آيت‌الله العظمي صافي كه در دفاع از تشيّع نگاشته بود نيز، در بعضي از كشورهاي عربي ممنوع شد و بدين صورت دولتمردان اين كشورها همسو با برخي مزدوران قلم به ‌دست استعمار، نتوانستند خشم خود را از نوشته‎هاي آگاهي‌بخش و بيداركننده‎اش، پنهان نمايند.

با پيروزي انقلاب اسلامي ايران، ايشان در سال ۱۳۵۸هجری شمسی، به‌عنوان عضو مجلس خبرگان اوّل، انتخاب و در سال ۱۳۵۹ هجری شمسی، از سوي حضرت امام‌خميني(قدس‌سره) به عضويت شوراي نگهبان منصوب شد و هشت سال به‌عنوان دبير شوراي نگهبان، منشأ خدمات ارزنده‎اي به نظام مقدس و مردم عزيز گشت و در پاسداري از حريم اسلام و قرآن، لحظه‎اي ترديد به خود راه نداد.

حضرت آيت‌الله العظمي صافي، كه حدّاقل از دو دهه قبل، با وجود داشتن تمامي شرايط مرجعيّت، كريمانه از آن گذشته بود، با ارتحال حضرت آيت‌الله العظمي گلپايگاني(قدس‌سره) در آذرماه ۱۳۷۲هجری شمسی، بنا به تقاضاهاي مكرّر و اصرار پي‌درپي علما و مردم، بالأخره تصدّي مرجعيّت را پذيرفت و اكنون به‌عنوان يكي از مراجع عمده، و اركان اصلي حوزه علميّه قم، به‌شمار مي‎رود.

تأليفات

تأليفات و آثار معظّم‌له بيش از ١۵٠ مجلّد مي‌باشد که به برخی از مهم‌ترین آنها اشاره مي‌کنيم:

جلاء البصر لمن يتولّي الائمة الاثني عشر
القرآن مصون عن التحريف
رسالة قيّمة حول عصمة الأنبياء والأئمّة
عنوان صحيفة المؤمن
سبط المصطفي
ارث الزوجة
التعزير؛ أحکامه و ملحقاته
الاحکام الشرعية ثابتة لا تتغير
مع الشيخ جاد الحق في إرث العصبة (مسألة التعصیب)
إيران تسمع فتجيب
رسالة في حکم نکول المدّعی علیه عن الیمین
حديث افتراق المسلمين علي ثلاث وسبعین فرقة
من لهذا العالم؟
رسالة في تفسير آيه التطهير
رسالة في ضرورة وجود الحکومة أو ولاية الفقهاء فی عصر الغیبة
بحث حول الإستقسام بالأزلام (مشروعیة الاستخارة)
بين العلمين الشيخ الصدوق والشيخ المفيد
رسالة القرعة (التداعی فی مال من دون بینة ولا ید)
النقود اللطیفة علی الکتاب المسمّی بالأخبار الدخیلة
رسالة في البداء
إلي هدي کتاب الله
فقه الخمس
فقه الحجّ (چهار جلد)
البکاء علي الإمام الحسين
تفسير آية الإنذار
هداية العباد (دو جلد)
جامع الأحکام (دو جلد)
ولايت تکويني و ولايت تشريعي
پرتوي از عظمت امام حسين
شهيد آگاه
الهيات در نهج البلاغه
رسالة في معاملات مستحدثه
نيايش در عرفات
راه اصلاح يا امر به معروف و نهي از منکر
سیر حوزه‌هاي علمي شيعه
نويد امن و امان
پاسخ به ده پرسش
سفرنامه حج
عالي‌ترين مکتب تربيت و اخلاق يا ماه مبارک رمضان
اصالت مهدويت
تجلّي توحيد در نظام امامت
پيرامون معرفت امام
عقيده نجات‌بخش
به‌سوی دولت کريمه
نداي اسلام از اروپا
به‌سوی آفريدگار
انتظار، عامل مقاومت و حرکت
فروغ ولايت در دعاي ندبه
وابستگي جهان به امام زمان
معرفت حجّت خدا
در آرزوي وصال
زندگانی بوداسف
اعتبار قصد قربت در وقف
تفسير آيه فطرت
زندگانی جابر بن حيّان
پيرامون روز تاريخي غدير
مقدّمه‌اي بر ترجمه کتاب «مقتضب الأثر»
امامت و مهدويت
حول ديات ظريف ابن‌ناصح
شرح حدیث عرض دين
رمضان در تاريخ (حوادث تاریخی)
نگرشی بر فلسفه و عرفان
معارف دين (سه جلد)
باورداشت مهدويت
استفتائات پزشک
استفتائات حجّ (مشتمل بر هزار مسأله)
حاشيه بر عروة الوثقي
رساله توضيح المسائل
مناسک حجّ
احکام نوجوانان
مناسک عمره مفرده
حديث بيداري (مجموعه پیام‌ها)
صراط مستقیم
فخر دوران
ارمغان مشهد
زن در پرتو اسلام

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵۲
در انتظار بررسی: ۹۲
انتشار یافته: ۱۰۰
روزمون خراب شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
آره واقعا گریه امانم نمی ده
خدا بیامرزه
پاسخ ها
نصرت
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
خدارحمتشون کنه.اگه فقط 48 روزدیگر درقید حیات میماندند 3 قرن را میدیدند.قرن 13-14-15
خدا رحمت کند ایشان را . دوست دارم کتاب فروغ فقاهت ایشون رو بخونم . گاهی فکر میکنم اگه من برم آیا کتابی میتونم به یادگار بزارم که دیگران بخونن و منو یاد کنند.
تازگیها حرف هایش کیهان رو ناراحت میکرد . البته خودی بود
إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِي الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا يَسُدُّهَا شَيْءٌ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
عزیز من، معنای این جمله رو میدونی که منفی میدی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
عزیز من ،میتونست ترجمه اش رو بذاره که ببینیم چی میگه
روحش شاد
خداوند متعال این مرجع عالی قدر را رحمت کند و با ائمه اطهار علیهم السلام محشور بفرماید.
روح بزرگش شاد و مورد قرین رحمت الهی قرار گیرد
انا لله و انا الیه راجعون
ضمن تسلیت به بازماندگان آن مرحوم برای ایشان غفران الهی را آرزومندم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
مقایسه تعداد - و+ ها نشون میده که مسئولان مذهبی ما چه بر سر اعتقادات و دین مردم آورده اند
انا لله و انا الیه راجعون.
پاسخ ها
اسبویی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
اونایی که دیسلایک دادن خودشون رو به روانپزشک نشون بدن بد نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
شمایی که مردم رو به روان پزشک معرفی میکی حتما داری از امین آباد پیام میدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
کاملا معلومه که منفی ها سازماندهی شده است
تسلیت خدمت رهبر انقلاب و خانواده ایشان
خداوند بزرگ روحش را با اولیاءالله محشور بفرماید.
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم ..هدیه به روح پاک ایشان
خدا انشالله ایشون رو بیامرزه و با انبیا محشور کند.
خدا وند ایشان را بیامرزد و با اولیای خود محشورش کند.
خدا وند ایشان را بیامرزد
رحمت خداوند به روح پاک این سرباز مخلص امام زمان( سلام الله علیه) و مدافع معارف حقه تشیع باد
چه لبخند ملیحی داشته
کامنتها رو هم چاپ کنید
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
سانسور کن تو
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
مثبت منفی‌ها خودش کامنته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
پرینترش کجا بود؟!
سلام.روحش شاد.
خداوند بيامرزدشان. تو مراسم خواهشا دقت كنيد چند نفر ديگه به ملكوت نفرستيد
خوش به سعادتش . صد و سه سال عمر کردند . خدا رحمت کند اولیای خدا را
خدایش بیامرزد
تعطیل نمی کنند ؟
شادی روح بلندش بر محمد و آل محمد صلوات اللهم صل علی محمد وآل محمد و عجل فرجهم
خداوند این عالم مردمی را بیامرزد
پاسخ ها
خداوند
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
ما کارمون رو بلدیم
شما به کار خودت برس
خداوند ایشان را با اولیاءالله محشور گرداند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
حکم و رای خدا در مورد بندگانش، با دعا یا نفرین ما تغییر نخواهد کرد
خدا رحمتش کنه.
یه نفر از مراجع تقلید که پیدا شد به وضعیت بد جامعه اعتراض کرد به رحمت خدا رفت.
چه حیف
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
اشکم در اومد
خدا رحمتش کند , انشاالله
چه سعادتی در اغازین روز دهه فجر انقلاب اسلامی و همزمان با سالروز ورود امام خمینی به کشور به یار دیرین خود پیوست.روحش شاد .
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
چه ربطی داشت آخه؟!
يكي از روحانيون مبارز كه همواره با ظلم و ستم و اختلاسگران و ظالمان در ستيز بود از دنياي فاني رفت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
پس چرا ساکت بود؟
محمدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
سکوت هم نوعی اعتراضه عزیزم.
خدابیامرزه.
خدا رحمتش کنه. اینا مرد بودن فقط
خدایش بیامرزد.
روحشون شاد ولی از سنگ اه و ناله بلند شد در این همه فشار اقتصادی و معیشتی که بر مردم وارد شد ولی از این اقایون فقط فقط سکوت
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
اشتباهی منفی دادم
خدا رحمتش کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
کرده
خدا رحمت كند اين عالم جليل القدر را. بزرگي و مرتبه ايشان در قيامت معلوم خواهد شد بنا بر حديث پيامبر اكرم كه فرمودند علماي امت من از پيامبران بني اسرائيل بالاترهستند.البته مي دانم نظرات من در تابناك منتشر نمي شود مثل خيلي از نظرات ديگه كه منتشر نشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
اتفاقا باب دل تابناک نوشتی و بخاطر همین هم سانسور نشد و اینهمه امتیاز منفی گرفتی. امتیازها مبارکت باشه انشاالله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
چرا منتشر نشده؟ شما که زبونم لال از نظام انتقاد نکردید که منتشر نشه.
چند ماه پیش وقتی آن مرحوم از وضعیت فساد در کشور انتقاد نمود، مزدوران و انحصار طلبان خدانشناس چه توهین هایی که به این عالم ربانی روا نداشتند.
فعلا غیر قابل انتشار با انتشار یافته برابری می کند.چرا؟
خدایش رحمت کناد که از مدافعان جدی نظام اسلامی بود. رهنمودهایش به مدیران و مسوولان، ارزنده بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
خیلی! همینطور است که فرمودید
قبلا یک چندروزتعطیلی می دادند.
انا لله و انا الیه راجعون
خداوند روح بلند و ملکوتی ایشان را قریق رحمت الهی کنه و با مولایشان امیرالمؤمنین علی علیه السلام محشور فرمایید. انسالله
پاسخ ها
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
املای قرین را قریق ننویس . اگر هم منظورت قریق رحمت بوده باز هم املای غریق صحیح است
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
من می خوام نظر حمید خان تایید کنم مثبت بزنم یا منفی ؟؟
خدا رحمت کنه
خدا رحمتشان کند اخیرا گفته بود نباید کشور منزوی باشد و باید با همه کشور ها رابطه داشت و حاج حسین کیهانی هم خیلی ناراحت شده بود
برای مردم چه کردند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
دعا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
من میدونم. هیچی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
خیلی کارها
شهروند
| Germany |
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
کلی دعا کرد
حجاب چهره جان می شود غبار تنم ؛ خوشا دمی که از این چهره ، پرده بر فکنم .
چنین قفس نه سزای من خوش الحانست؛ روم به گلشن رضوان که مرغ آن چمنم .
یاد نصایح پدرانه آن مرد خدا به دولتمردان متکبر و بی تجربه ایران به خیر .
چرا اینقدر منفی...
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
واقعا دلیلش برای شما مشخص نیست؟
جناب تابناک!!!!
نوشتین : ((اين مرجع فرزانه، حتّي اكنون نيز با تمامي مشغله‎هاي موجود، اخبار و مسائل دنيا و بالخصوص جهان اسلام را هر روز با دقت تمام ازطريق رسانه‎هاي گروهي دنبال كرده و بنا به اطلاعات وسيع تاريخي ـ سياسي، از قدرت تحليل بالايي در زمينه رويدادهاي منطقه‎اي، جهاني و دنياي اسلام برخوردار است و مصداق واقعي «عالِم به زمان» مي‎باشد.))
حتی اکنون هم اخبار رو دنبال می کنن؟؟؟!!!!
بد نیست متنی که توی خبری که تیتر اصلی تون هست مینویسین رو یه مطالعه هم بکنین!!!!!
به خاطر حق گوییهای اخیرش بسیار محبوب بودند روحش شاد
راستی چرا هر کسی انتقاد می کنه خیلی زود فوت می کنه؟
پاسخ ها
محمدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
103سالشون بوده.
باید در پیشگاه‌خدواند در حد توان و اختاراتش جوابگوی بدبختی و گرفتاریهای مردم ایران باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
افرین کامنت عاقلانه
خدا رحمتش کنه ولی چرا در عوض دفن در وطن در عراق خواستند دفع شوند؟
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
چون در عراق در جوار ائمه اطهار هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
چون رفته اونجا که کنار امام حسین دفن بشه
باید سه روز مملکت تعطیل بشه کم آدمی نبود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
شما که بدت نمیاد از تعطیلی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
واقعا سه روز کمه. باید بیشتر تعطیل باشه.
وقتی مردم از معیشت وگرانی واجاره مسکن وفقر و.... مینالیدند ازسنگ اه وفغان برمیخواست ولی از مراجع تقلید نه ا مرجع باید بداند مسلمانان کشورش چگونه زندگی میکنند وضع زندگی فقرا چگ.نه هست متاسفانه هنوز نشینده ایم که یک مرجع تقلید بگوید درفلان شهر برای دوفقیر بی خانمان از وجوهات مسکن ساختند
برای رفع مشکلی از بندگان خدا چه کردند ؟

هزینه حمل جنازه تا کربلای معلی چقدر خواهد شد ؟
خوش بسعادتش عمردراز وپربار قسمت همه اقایون شه انشالله
خدا بیامرز این اوخر عمر گفته بود باید با همه دنیا ارتباط داشته باشیم اما دیگه نیست که ببینه با همه دنیا ارتباط داریم .
اگر درد مردم داشت و دغدغه اش مردم بوده باشد پس خدایش بیامرزد
خداون ایشان را رحمت کند و جند روز اخیر دستور طلایی دادند که می باید با دنیا در تعامل باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
به کی دستوردادن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
دستور اجرا شد؟
از چرخش روزگار، دگر سیر شدم ...
از روز و شبم خسته و دلگیر شدم...
مرگ هم نمیگرد سراغی از ما...
به خیالش که جوانم، به خدااااا پیر شدم.....
چرا اینقدر دل مردم پره؟ هه منفی دادن
خداوند متعال رحمتش کنه....
خداوند متعال آن عالم بی نظیر و مجاهد را که در مبارزه با متصوفه ای چون مولوی و بایزید بسطامی و ابوالحسن خرقانی و تمام صوفیان قدیم و معاصر هرگز بیکار ننشستند و نقش بسیار مهمی در به حاشیه کشاندن این گروه در جامعه شیعه داشته اند. برای اثبات حقانیت این بزرگوار در مبارزه با این گروه به کتب زیر مراجعه نمایید:

1. کتاب خیراتیه، تالیف حضرت آیت الله العظمی سید محمدعلی بهبهانی (ره)
2. کتاب جلوه حق تالیف حضرت آیت الله مکارم شیرازی (حفظه الله)
3. کتاب کیمیای محبت تالیف حضرت آیت الله ری شهری (حفظه الله)
4. کتاب نقدی بر مثنوی تالیف حضرات آیات میرزا علی اکبر مصلایی
5. کتاب مفاخر اسلام، جلد هشتم، تالیف مرحوم علامه آیت الله علی دوانی (ره)
ایست قلبی ایشان به خاطر این امپول های ازمایشی که نامش را به دروغ واکسن گذاشتن نباشد یک بررسی شود امار ایست قلبی و مغزی و خودکشی عجیب غریب شده خدا همه خادمان اسلام را در جوار امام حسین قرار دهد
اینهایی که منفی دادن 2 حالت داره. یا سازماندهی شده و از سمت منافقین و معاندان هستن یا نشون دهنده اینه که آمار بی سوادی و بیماری های روانی در مردم ما سر به فلک کشیده

وگرنه آدمی با روح و روان سالم و با فهم و شعور به کامنت های خدابیامرزی اونهم برای مرجع تقلیدی که شخص سیاسی نبود و فقط کارش احکام بود و اتفاقا یکی از گلایه هاش و ناراحتی هاش انتقاد از گرانی و وضع معیشت مردم و قطع ارتباط و دشمنی با دنیا بود ؛ منفی نمیده

همانطوری که گفتم شخصی که به خدابیامرزی برای این انسان منفی میزنه مطمئنا بیمار روانی و بسیار بی سواد و عقب افتاده ست. بهتره به روانپزشک مراجعه کنه و میزان مطالعه خودش رو ببره بالا بلکه قدری از فهم و شعور بهره مند شد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم