بازدید 20270
۲

هشدار ناتو درباره تحریم اروپا توسط روسیه

دبیر کل ناتو با تاکید بر آسیب‌پذیر بودن اروپا به‌دلیل وابستگی به گاز روسیه، درباره وضعیت انرژی در این قاره پس از اعمال تحریم احتمالی از سوی مسکو ابراز نگرانی کرد.
کد خبر: ۱۱۰۲۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱ 31 January 2022


تاریخ انتشار: ۱۰:۳۶ - ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ پ
بعد از هشدار یک مقام اروپایی درباره لزوم آماده‌شدن برای تحریم‌های احتمالی از سوی روسیه، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نیز در این‌باره ابراز نگرانی کرد.

به گزارش فارس، «ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو روز یکشنبه پس از ادعای دوباره انگلیس مبنی بر «احتمال زیاد» حمله روسیه به اوکراین، گفت اروپا باید منابع انرژی خود را متنوع کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، استولتنبرگ در این‌باره توضیح داد: «ما نگران وضعیت انرژی در اروپا هستیم، زیرا این وضعیت آسیب‌پذیری وابستگی بیش از حد به یک تامین‌کننده گاز طبیعی را نشان می‌دهد و به همین دلیل است که متحدان ناتو توافق می‌کنند که ما نیاز به کار و تمرکز بر تنوع بخشیدن به منابع داریم».

پیش از این یک مقام ارشد کمیسیون اروپا گفته بود از آنجایی که کشور‌های اروپایی در حال آماده‌سازی تحریم‌هایی علیه مسکو هستند، باید برای احتمال تحریم‌شدن از سوی روسیه مخصوصا در حوزه انرژی نیز آماده شوند.

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه نیز با بیان اینکه لازم است اتحادیه اروپا بیش از حد به منابع انرژی روسیه وابسته نباشد، خواستار توافق امنیتی جدید این اتحادیه با مسکو شده بود.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا چندی پیش گفته بود که در حال حاضر کشور‌های عضو اتحادیه درصدد اعمال تحریم علیه روسیه نیستند، اما در صورت «حمله روسیه به اوکراین»، برای انجام این کار آمادگی وجود دارد.

از حدود دو ماه قبل رسانه‌های آمریکایی با اشاره به استقرار یک‌صد هزار نظامی روسی در مرز اوکراین، جوسازی و خبرسازی درباره احتمال حمله روسیه به اوکراین در اوایل سال جاری میلادی را آغاز کرده و موجب تشدید تنش در شرق اروپا شده‌اند. روسیه قویا چنین ادعا‌هایی را رد کرده، اما تأکید کرده تداوم حملات توپخانه‌ای نیرو‌های اوکراینی علیه مناطق خودمختار روس زبان این کشور واکنش مسکو را در پی خواهد داشت.

مسکو همچنین به‌منظور کاهش تنش‌ها پیرامون مسائل اوکراین، پیشنهاداتی در راستای تضمین امنیتی غربی‌ها به روسیه از جمله عدم گسترش پیمان نظامی ناتو به سمت مرز‌های این کشور و خروج نیرو‌های ناتو از این منطقه را مطرح کرد. هفته گذشته نماینده روسیه با همتایان آمریکایی و ناتو جلسه‌ای برگزار کردند تا این پیشنهادات را بررسی کنند، اما در نهایت طرف غربی این پیشنهادات را رد کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۲
با شروع المپیک زمستانی , حمله خواهد کرد.
چرا ایران در این موقعیت خطیر اینقدر باید منفعل باشه؟ چرا باید از یه طرف تحریم باشیم و از طرفی به روسها تعهد بدهیم که گازمون رو بدون اجازه اونها نفروشیم؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر