بازدید 5284

آمریکا: آماده دیدار بدون پیش شرط با کره شمالی هستیم

یک مقام آمریکایی در پی آزمایش‌های موشکی کره شمالی با درخواست توقف این آزمایش‌ها اعلام کرد واشنگتن آماده است بدون پیش شرط با کره شمالی دیدار کند.
کد خبر: ۱۰۹۹۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۹ 18 January 2022
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، "سانگ کیم" نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی، "فوناکوشی تاکهیرو" مدیر کل دفتر امور آسیایی و اقیانوسیه وزارت امور خارجه ژاپن و "نوه کیو دوک" نماینده کره جنوبی در امور صلح و امنیت شبه جزیره کره، امروز دوشنبه به وقت محلی در تماس سه جانبه‌ای در ارتباط با پرتاب‌های موشک بالستیک کره شمالی گفتگو کردند.

نماینده ویژه واشنگتن در امور کره شمالی در تماس خود با مقامات کره جنوبی و ژاپن، با تاکید بر تعهد ایالات متحده آمریکا به خلع سلاح اتمی کامل شبه جزیره کره اعلام کرد که تعهدش در دفاع از متحدانش از جمله کره و ژاپن آهنین است.

بر اساس گزارش وزارت خارجه آمریکا، این مقام آمریکایی از پرتاب‌های موشکی کره شمالی از جمله آخرین مورد که یکی از چندین پرتاب موشک کره شمالی در ماه جاری و ناقض قطعنامه‌های متعدد شورای امنیت سازمان ملل بود، ابراز نگرانی کرد.

نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی از پیونگ یانگ خواست تا فعالیت‌های غیرقانونی و بی ثبات کننده خود را متوقف کند و وارد گفتگو شود.

این مقام آمریکایی همچنین تاکید کرد که ایالات متحده همچنان آماده است تا بدون پیش شرط با کره شمالی دیدار کند.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه آمریکا، سه مقام آمریکایی، ژاپنی و کره جنوبی متعهد به ادامه هماهنگی نزدیک خود شدند.

به گزارش ایرنا، کره شمالی امروز دو فروند دیگر پرتابه به دریا شلیک کرد که در مدت زمان کمتر از دو هفته چهارمین آزمایش این کشور به شمار می‌آید. به نظر می‌رسد این آزمایش‌ها در راستای نمایش قدرت بازدارندگی و درحین پاسخ به توقف مذاکرات هسته‌ای با آمریکا انجام شده باشد.

ارتش کره جنوبی امروز اعلام کرد که همسایه شمالی امروز (دوشنبه) نیز دو موشک بالستیک با فاصله ۴ دقیقه از یکدیگر به سمت دریا شلیک کرده است که این هر دو مورد پیش از فرود در آب‌های سواحل شمال شرقی این کشور ۳۸۰ کیلومتر مسافت با ارتفاع حداکثر ۴۲ کیلومتر را طی کرده بودند.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، ارتش این کشور معتقد است اقدام کره شمالی برای آزمایش چهارم موشک با برد کوتاه از فرودگاهی در یونگ یانگ به سمت شرق به رخ کشیدن قدرت نظامی پیونگ یانگ است.

بر اساس این گزارش، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در پیامکی بدون توضیحات بیشتر به خبرنگاران اعلام کرد دو پرتابه بالستیک کوتاه برد مشکوک روز دوشنبه ۲۷ دی ماه را از فرودگاه سنان در پایتخت کره شمالی ردیابی کرده است و لذا سئول چاره‌ای ندارد تا وضعیت آمادگی دفاعی خود را در برابر این تهدیدات نظامی حفظ کند.

کارشناسان می‌گویند شلیک‌های اخیر پیونگ یانگ بر توانایی‌های در حال توسعه کره شمالی برای پرتاب موشک از سکو‌های مختلف، از جمله قطارها، پایگاه‌های زیر زمینی و همچنین تاسیسات زمینی تاکید می‌کند و در واقع هدف از این اقدامات بازدارنده نظامی اعتراض به تحریم‌های جدید اعمال شده از سوی دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر