بازدید 4067

هشدار کانادا نسبت به سفر شهروندانش به اوکراین

‌مقامات کانادا با هشدار نسبت به سفر به اوکراین به دلیل تنش ها و تحرکات نظامی روسیه، خواستار پرهیز از سفر شهروندان به اوکراین شدند.
کد خبر: ۱۰۹۹۵۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹ 17 January 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از رویترز، مقامات کانادایی به ساکنان این کشور نسبت به سفر به اوکراین در بحبوحه درگیری فعلی با روسیه هشدار دادند.

وزارت خارجه کانادا روز یکشنبه در بیانیه سفر خود گفت: «ما سطح خطر اوکراین را تغییر داده‌ایم تا از سفرهای غیرضروری به دلیل تجاوزات روسیه و افزایش تحرکات نظامی در داخل و اطراف این کشور خودداری شود.»

به گفته منابع غربی روسیه بیش از صد هزار سرباز را در مرز اوکراین مستقر کرده و باعث نگرانی در مورد تهاجم به اوکراین شده است.

«ملانی جولی»، وزیر امور خارجه کانادا قرار است هفته آینده به کیف پایتخت اوکراین سفر کند و با «دنیس شمیگال»، نخست وزیر اوکراین دیدار کند تا حمایت کشورش از اوکراین را در میان تنش با روسیه مورد تاکید قرار دهد.

جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا نیز روز سه‌شنبه گذشته با «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین تماس گرفت و در این تماس متعهد شد که در صورت حمله روسیه، «عواقب جدی» و «تحریم‌های هماهنگ» علیه مسکو را دنبال خواهد کرد.

کانادا که جمعیت قابل توجهی از مهاجران اوکراینی دارد، از زمان الحاق کریمه در سال ۲۰۱۴، موضع سختی در قبال روسیه اتخاذ کرده و اقدامات تنبیهی را علیه ۴۴۰ فرد و نهاد درگیر در این اقدام اعمال کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس