بازدید 14879
۱
بازتاب

خط و نشان صالحی امیری: کمیته المپیک مستقل و مداخله در انتخاباتش غیرقانونی است

کمیته نهاد مستقل است و تابع منشور المپیک است. انتخابات توسط مجمع و با رای مستقیم ۶۰ نفر از اعضا برگزار و هر نوع مداخله در فرایند انتخابات کمیته غیر قانونی تلقی می‌شود.
کد خبر: ۱۰۹۹۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷ 16 January 2022

کمتر از دو ماه مانده به انتخابات حساس کمیته ملی المپیک، صف بندی ها و هشدارهای جناح های رقیب در حال علنی شدن است. از یکسو وزارت ورزش که گفته می شود برای این انتخابات برنامه دارد و از سوی دیگر طیف مدیران فعلی که از دولت حسن روحانی بر مصدر کار قرار دارند و در مجمع اسفندماه شاید کرسی خود را در خطر ببینند.

به گزارش تابناک ورزشی؛ سومین همایش آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک با حضور سیدرضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک، نصرالله سجادی مشاور رییس و کیکاووس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک برگزار شد. هادی ساعی رییس منتخب فدراسیون تکواندو که هنوز خکمش صادر نشده، در کنار غلامرضا شعبانی بهار رییس فدراسیون تیروکمان هم در این همایش حضور داشتند.

صالحی امیری در حاشیه این همایش در پاسخ به این پرسش که آیا تا کنون از طرف دولت با شما برای عدم حضور در انتخابات کمیته ملی المپیک صحبت شده است؟ گفت: تا امروز هیچ کس با من در مورد مجمع انتخابات صحبت نکرده است و طبیعی است که چنین صحبتی نباشد، چون کمیته نهاد مستقل است و تابع منشور المپیک است. انتخابات توسط مجمع و با رای مستقیم ۶۰ نفر از اعضا برگزار و هر نوع مداخله در فرایند انتخابات کمیته غیر قانونی تلقی می‌شود.

خط و نشان صالحی امیری: کمیته المپیک مستقل و مداخله در انتخاباتش غیرقانونی است

صالحی امیری در مورد ادغام بودجه وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک اظهار داشت: آنچه در بحث بودجه اتفاق افتاد حوزه تخصصی است و در آن ورود نداریم. در مورد ادغام بودجه کمیته و وزارت طی مکاتبه با دولت و مجلس دلایل و نواقص آن را اعلام کردیم. مهم‌ترین نکته اینکه با نهاد بین المللی مواجه هستیم که نسبت به دخالت دولت حساسیت دارند. دولت حمایت کرده و ما همیشه قدر دان هستیم. ما نهاد عمومی غیر دولتی هستیم و وقتی در قانون از ما به عنوان نهاد غیر دولتی نام برده شده است، ادغام بودجه یک نهاد غیر دولتی با نهادی دولتی وجه تخصصی ندارد. بعلاوه انگیزه هر دستگاه برای پیگیری بودجه خودش بیشتر از دستگاه دیگر است. چهار میلیون دلار ارز برای سه رویداد در سال آینده لازم داریم تا در هانگژو، قونیه و چین پاسخگوی نیاز‌های سه کاروان بزرگ باشیم. ادغام انگیزه پیگیری را از دستگاه سلب می‌کند و اگر دستگاه مادر بگوید امکان تامین و پرداخت نیست حضور در رویداد لغو می‌شود. آسیب‌های این تصمیم را اعلام می‌کنیم، اما هر تصمیم که مجلس بگیرد تابع آن هستیم. مجلس مرکز پژوهش‌ها را دارد و مجلس در جهت منافع ملی تصمیم می‌گیرد. ما نامه دادیم و گفتگو کردیم. هفته گذشته با نمایندگان کمیسیون فرهنگی جلسه داشتیم. در نهایت تصمیم با مجلس است و همه نهاد‌ها از جمله ما موظف به تبعیت از تصمیمات مجلس هستیم.

صالحی‌امیری در مورد تعیین سرپرست ژیمناستیک و اینکه ایا این موضوع ممکن است مجامع جهانی را حساس کند، گفت: آنچه در خصوص ژیمناستیک اتفاق افتاد یک مسیر قانونی و منطبق با اساسنامه فدراسیون است. سرپرست تعیین شده و سرپرست مقدمات انتخابات را فراهم خواهد کرد و انشالله در چارچوب اساسنامه مصوب فدراسیون انتخابات انجام می‌شود.

او در مورد انتخاب خبره‌های ورزشی برای حضور در مجمع انتخابات کمیته و اینکه ایا از بیرون افرادی برای قرار گرفتن در این لیست به شما معرفی شدند، گفت: این‌ها مسایل فرعی انتخابات است وهنوز به تصمیم نرسیدیم در زمان خودش در این مورد تصمیم می‌گیریم تا کنون در مورد هیچ فردی صحبتی نشده است و تصمیم نگرفتیم.

صالحی‌امیری در مورد تعویق انتخابات برخی فدراسیون‌ها و اینکه آیا با این شرایط ممکن است انتخابات کمیته به تعویق بیفتد؟ گفت: آنچه به عنوان کمیته انجام می‌دهیم برگزاری مجمع انتخاباتی است. اگر روز مجمع تعداد اعضا به اکثریت لازم نرسد مجمع متناسب با شرایط تصمیم می‌گیرد. ما نمی‌توانیم در مورد ۱۷ اسفند پیش‌بینی کنیم.

رئیس کمیته ملی المپیک در پاسخ به این پرسش که آیا رئیس جودو با توجه به تعلیق این فدراسیون می‌تواند در مجمع انتخابات کمیته ملی المپیک حاضر شود، تصریح کرد: این مسایل باید از کمیته بین المللی المپیک استعلام شود و بر اساس آن تصمیم‌گیری می‌شود. هنوز در این مورد تصمیم گیری نشده است‌.

رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص اینکه گفته می‌شود طبق اساسنامه کمیته ملی المپیک فدراسیون‌هایی که با سرپرست اداره می‌شوند می‌توانند عضو هیات رییسه خود را برای حضور در انتخابات و مجمع کمیته ملی المپیک معرفی کنند، اما اساسنامه فدراسیون‌ها چنین اجازه‌ای را به اعضای هیئت رییسه نداده است، گفت:ابهامات زیادی مطرح است ستاد برگزاری انتخابات این ابهامات را از کمیته بین المللی المپیک استعلام کتبی می‌کند و بر اساس پاسخ رسمی IOC تصمیم خواهیم گرفت

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
صالحی امیری از کجا آمده؟ ورزشکار اولمپیکی که نبوده
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان