بازدید 6398

حمایت باکو از مذاکرات ترکیه و ارمنستان

"خلف خلف اف " معاون وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان روز شنبه گفت: از آغاز مذاکرات میان ترکیه و ارمنستان برای عادی سازی روابط فی مابین حمایت می‌کنیم.
کد خبر: ۱۰۹۹۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۱ 15 January 2022
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، نخستین دیدار و مذاکرات "سردار کیلیچ " و "روبن روبینیان " نمایندگان ویژه ترکیه و ارمنستان برای عادی سازی روابط دو کشور روز گذشته (جمعه) در مسکو برگزار شد و طرفین در باره ادامه این مذاکرات بدون پیش شرط، توافق کردند.

خلف اف با تاکید بر این که در شرایط فعلی منطقه باید در مسیر صلح و ثبات پیش برود، افزود: تنها راه دستیابی به این اهداف عادی سازی روابط بین کشور‌های منطقه، رفع خصومت ها، ایجاد اعتماد بین کشورها، توسعه روابط اقتصادی، باز کردن ارتباطات و ایجاد فضای همکاری بین دولت‌ها است.

وی با استقبال از آغاز مذاکرات میان ترکیه و ارمنستان گفت: بر این باوریم که عادی سازی روابط ترکیه و ارمنستان منوط به عادی سازی روابط جمهوری آذبایجان و ارمنستان خواهد بود.

معاون وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان همچنین ابراز علاقه کرد که همه کشور‌های منطقه به روند برقراری صلح و ثبات در منطقه کمک کنند، افزود: این مهم در وهله اول مطابق با منافع مردم ارمنستان و سپس همه کشور‌های منطقه است در نتیجه این فرایند باید ادامه یابد و مورد حمایت ما خواهد بود.

خلف اف افزود: برای اینکه این امر پایدار باشد و اعتماد را بیشتر تقویت کند، باید ارتباطات بین کشور‌ها باز، روابط از سر گرفته و عادی شود. بی، چون و چرا باید از روح خصومت و ایدئولوژی خصمانه جلوگیری شود. برای برقراری اعتماد، کشور‌ها باید نسبت به حاکمیت، تمامیت ارضی و مصونیت مرز‌های یکدیگر تعهد نشان دهند. اگر همه این‌ها اتفاق نیفتد، پیشبرد این روند دشوار خواهد بود.

وی ابراز امیدواری کرد که در نتیجه این مذاکرات به طور کلی روابط در منطقه بیشتر و عادی سازی روابط آذربایجان و ارمنستان تسریع شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان