بازدید 12101

۱۷ کشته بر اثر حمله پهپادی در اتیوپی

منابع محلی روز سه شنبه اعلام کردند که بر اثر حمله پهپادی در شهر "مای سبری" واقع در ایالت تیگرای در کشور اتیوپی، ۱۷ نفر کشته شدند.
کد خبر: ۱۰۹۸۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۶ 12 January 2022
به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از "بلومبرگ" یک منبع محلی گفت: حمله پهپادی عصر روز دوشنبه در شهر مای سبری باعث کشته شدن ۱۷ کارگر شد که مشغول کار در یک آسیاب بودند.
حمله پهپادی در اتیوپی درحالی انجام می‌دهد که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی با "ابی احمد" نخست وزیر اتیوپی در مورد درگیری‌ها در این کشور و فرصت‌های موجود جهت پیشبرد صلح و آشتی ملی گفتگو کرد.
همچنین آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد روز دوشنبه خواستار توقف فوری درگیری‌ها در اتیوپی از جمله حملات هوایی شد و از همه طرف‌ها درخواست کرد تا به تعهدات خود تحت قوانین بین‌المللی بشردوستانه جهت تسهیل دسترسی به کمک‌های بشردوستانه پایبند باشند.
به گزارش ایرنا، حدود سه هفته پس از اعلام عقب‌نشینی «جبهه آزادیبخش خلق تیگرای» از دو استان همجوار در شمال اتیوپی به منظور نشان دادن حسن نیت به منظور پایان دادن به بحران، رسانه‌ها خبر دادند که در حمله هوایی ارتش اتیوپی به تیگرای ۵۶ نفر کشته و حدود ۳۰ نفر دیگر زخمی شدند.
از یک سال پیش جنگ میان واحد‌های نظامی جبهه آزادی‌بخش خلق (TPLF) منطقه تیگرای و واحد‌های دولت مرکزی "ابی احمد"، نخست‌وزیر اتیوپی در جریان است.
به تازگی، دولت آمریکا کشور‌های اتیوپی، مالی و گینه را به دلیل تغییر غیرقانونی حکومت و بی‌توجهی به وضعیت حقوق بشر از توافق تجاری خود با کشور‌های آفریقایی خارج کرد.
دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل به تازگی گزارش کرده که حملات هوایی در بازه زمانی ۱۹ تا ۲۴ دسامبر در شهر‌های «الاماتا»، «کوریم»، «مایشو»، «میکونی» و «میلازات» در جنوب تیگرای علاوه بر خسارت شدید باعث کشته شدن ده‌ها غیر نظامی در منطقه تیگرای اتیوپی شده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر