بازدید 5324
۱

یک شهروند آمریکایی به تهدید قتل ترامپ متهم شد

براساس سند دادگاه آمریکا، یک شهروند از نیویورک که گفته می شود دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا را به قتل تهدید کرده بود، متهم شناخته شد.
کد خبر: ۱۰۹۸۳۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۰ 11 January 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از نشریه هیل، به گفته مقام‌های آمریکایی، توماس ولنیکی به تهدید آگاهانه و عمدی به قتل، آدم ربایی و وارد کردن صدمه بدنی به رئیس جمهور پیشین متهم شد.

به گفته مقام‌های دادگاه آمریکا، ولنیکی در جولای سال گذشته (تیرماه) در تماس تلفنی با پلیس کنگره و دیگر مقام های ایالات متحده ترامپ را به قتل تهدید کرده بود.

ولنیکی در تماس با پلیس کنگره ادعا کرده بود که اگر ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ شکست بخورد و حاضر نباشد قدرت را تحویل دهد، شخصا با سلاح گرم وی را از قدرت پایین خواهد کشید.

به گفته مقام‌های آمریکایی، ولنیکی همچنین برای کشتن ترامپ و دیگر افراد دولت وی ۳۵۰ هزار دلار جایزه در نظر گرفته است.

پیش از این نیز فردی از ایالات آریزونا به اتهام تهدید به قتل نانسی پلوسی متهم شناخته شد و به زندان افتاد.

همزمان با برگزاری آخرین مرحله از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در صحن کنگره آمریکا با حضور «مایک پنس» معاون وقت رئیس جمهوری و «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان در ۶ ژانویه (۱۷ دی ماه ۱۳۹۹) که همه جهان نظاره گر آن بود، گروهی از نژادپرستان پس از سخنرانی ترامپ مبنی براینکه در انتخابات تقلب صورت گرفته، به ساختمان کنگره یورش برده و برای ساعاتی آن را به تصرف خود در آوردند.

بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران این اقدام را حمله به مردمسالاری در آمریکا خوانده و حتی آن را بدترین واقعه تروریستی پس از حملات یازده سپتامبر ۲۰۰۱ در خاک آمریکا دانستند.

ترامپ در پی این رخداد برای دومین بار و البته پس از پایان دوره ریاست جمهوری اش، به اتهام تحریک مهاجمان استیضاح و همچون بار نخست، تبرئه شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
خودم تو رو می کشم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی