بازدید 5705

رکورد بی سابقه بستری کودکان کرونایی در آمریکا

مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا اعلام کرد آمار بستری کودکان مبتلا به بیماری کووید-۱۹ به رکورد جدیدی رسیده است.
کد خبر: ۱۰۹۷۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۶ 08 January 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از تارنمای هیل، این افزایش بیشتر در میان کودکان کمتر از ۴ سال مشاهده شده است که واجد شرایط واکسیناسیون نیستند و داده‌ها شامل افرادی است که به دلایلی غیر از کرونا در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند و در بیمارستان به این ویروس مبتلا شده اند.

روشل والنسکی، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها روز جمعه با اعلام این مطلب، دستورالعمل‌های قرنطینه جدیدی را برای دانش‌آموزان، کارکنان و معلمان در آمریکا اعلام کرد.

والنسکی گفت: باید کوچکترین فرزندان خود، آنهایی را که هنوز واجد شرایط واکسیناسیون نیستند، با افرادی که واکسینه شده اند احاطه کنیم تا از آنها محافظت کنیم. این محافظت شامل خانه، مهدکودک و پیش دبستانی و در کل جامعه ما می شود.

اکنون بیش از ۵۰ درصد از کودکان ۱۲ تا ۱۷ ساله آمریکا کاملا واکسینه شده اند و ۱۶ درصد از سنین ۵ تا ۱۱ سال به طور کامل واکسینه شده اند.

رئیس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا همچنین دستورالعمل های قرنطینه این مرکز برای دانش آموزان، کارکنان و معلمان را توضیح داد.

سیاست جدید این مرکز، دوره قرنطینه پس از ابتلا به کرونا را به پنج روز کاهش می دهد و دستورالعمل های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا برای عموم مردم و کارکنان بهداشتی را در مدارس اجرایی می کند.

والنسکی خاطرنشان کرد که بسیاری از مدارس آمریکا پس از تعطیلات بسته شده یا به یادگیری مجازی بازگشته اند و دلیل آن افزایش موارد سویه اومیکرون در آمریکا است.

جو بایدن رییس جمهوری آمریکا نیز به خبرنگاران در کاخ سفید گفت که فکر نمی‌کنم کرونا اینجا ماندگار باشد اما این ویروس در محیط و در جهان احتمالاً باقی خواهد ماند.

رییس جمهوری آمریکا افزود که اگرچه اکنون با کرونا مقابله می کنیم اما این ویروس ماندنی نیست و قرار نیست به یک امر طبیعی تبدیل شود. ما به ساخت ابزارها که می‌توانند ویروس کرونا و انواع سویه های آن را کنترل کنند، ادامه خواهیم داد.

اظهارات رئیس جمهوری آمریکا در میان افزایش شدید موارد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور و در سراسر جهان به دلیل سویه اومیکرون منتشر می شود. آمریکا پس از تعطیلات سال نو میلادی شاهد افزایش چشمگیر موارد ابتلا به کرونا بر اثر سویه اومیکرون بوده است.

مقامات بهداشتی فدرال آمریکا شهروندان واکسینه نشده این کشور را تشویق کرده‌اند که برای مقابله با این ویروس خود را واکسینه کنند و از افراد کاملا واکسینه‌شده خواسته اند در صورت داشتن شرایط، دز سوم واکسن کرونای خود را دریافت کنند.

این هفته، کاخ سفید تاکید کرد که هدف دولت بایدن شکست دادن ویروس کرونا است. جن ساکی سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص نظر جو بایدن در مورد ماندگاری ویروس کرونا گفت: هدف رییس جمهوری آمریکا شکست ویروس کرونا است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار