بازدید 8939
۱

هشدار هواشناسی نسبت به آلودگی هوای تهران

اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به آلودگی هوای تهران از پنجشنبه تا شنبه هفته آینده (۱۶ تا ۱۸ دی ماه) هشدار داد.
کد خبر: ۱۰۹۶۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۹ 03 January 2022

 

به گزارش تابناک، اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار زرد رنگ آورده است: روز پنجشنبه (۱۶دی ماه) به دلیل پایداری هوا، سکون نسبی جو، انباشت آلاینده‌های جوی به‌ویژه ذرات معلق در هوای کمتر از ۲.۵ میکرون و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود که این شرایط جوی تا شنبه (۱۸دی ماه) ادامه دارد.

در این شرایط جوی عدم وزش باد مناسب، رخداد غبار محلی و در صورت عدم مهار منابع آلاینده ثابت و متحرک، امکان افزایش شاخص آلودگی‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس و در بعضی ساعات کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای تمام گروه‌ها در نواحی پرتردد و صنعتی تهران دور از انتظار نیست.

اداره کل هواشناسی استان تهران، مدیریت بهینه در استفاده از سوخت و زمان فعالیت واحدهای صنعتی، اجتناب از حضور در فضای باز برای افراد دارای سابقه بیماری‌های قلبی و ریوی، اجتناب از رفت و آمدهای غیر ضروری به نواحی پرتردد برای افراد سالمند و خردسال را توصیه می‌کند.

به گزارش ایسنا هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
به کی هشدار داده ؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر