بازدید 5773
۱

کرونا در کمین افراد چاق

کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: افرادی که دچار چاقی هستند بیشتر مستعد ابتلا به کرونا و مرگ و میر ناشی از این بیماری هستند.
کد خبر: ۱۰۹۵۴۴۹
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۴ 27 December 2021

به گزارش «تابناک»، سپیده دولتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و سلامت ایرنا با بیان اینکه وضعیت وزنی فرد در خطر ابتلا به کرونا دخیل است، افزود: نتایج ۲۲ مطالعه از هفت کشور در آمریکای شمالی، اروپا و آسیا نشان می دهد که چاقی با افزایش شانس سه برابری احتمال بروز علائم شدید کرونا مرتبط است.

وی اظهار داشت: همچنین نیاز به بستری شدن ۱.۶ برابر، بستری شدن در بخش مراقبت های ویژه ۱.۳ برابر و ابتلا به سندرم تنفسی حاد ۲.۸ برابر در افراد چاق که کرونا مبتلا شده اند، بیشتر است.

دولتی، تغذیه را یکی از عوامل بسیار مهم در تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر کرونا دانست و ادامه داد: سیستم ایمنی افراد چاق و کسانی که دچار سوءتغذیه و کمبود ریزمغذی هستند، مختل شده و اختلالات ایمنی مرتبط با سوء تغذیه، حساسیت به عفونت را افزایش می‌دهد و به عفونت‌ها اجازه می‌دهد تا شدیدتر و حتی کشنده شوند.

این کارشناس، تصریح کرد: تغذیه سالم در ترویج باکتری های مفید روده مهم است که به نوبه خود از سیستم ایمنی بدن حمایت و به تقویت سیستم ایمنی کمک می کند در غیر اینصورت فقدان یک رژیم غذایی سالم می تواند منجر به تضعیف ایمنی ذاتی و اکتسابی شود و فرد را مستعد ابتلا به عفونت ها کند.

به گفته وی، می توان با اصلاح الگوی غذایی سیستم ایمنی را تقویت کرد و مصرف یک رژیم غذایی غنی از مواد مغذی برای حمایت از سیستم ایمنی و مقابله با عوامل بیماری زا مهم است.

وی افزود: تغذیه نامناسب مقدار کافی از مواد مغذی مورد نیاز سیستم ایمنی را فراهم نمی کند و این امر با افزایش حساسیت به عفونت و ناتوانی در مبارزه با ویروس ها و باکتری ها وارد بدن می شود.

این کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت اظهار داشت: عنصر روی که در انواع گوشت، حبوبات و مغز دانه ها موجود است از بسیاری سلول های سیستم ایمنی پشتیبانی می کند و دارای اثرات ضد ویروسی از جمله مهار تکثیر کرونا ویروس ها است.

به گزارش ایرنا، بررسی مطالعات انجام شده توسط بخش بهداشت درمان بریتانیا نشان می‌دهد که افراد دارای اضافه وزن در صورت ابتلا به ویروس کرونا بیشتر نیاز به بستری شدن در بیمارستان و یا بخش مراقبت‌های ویژه خواهند داشت و خطر مرگ ناشی از کرونا برای افراد چاق دو برابر است.

ویروس کرونا موسوم به «کووید۱۹» اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ اذر ۱۳۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
چقدر یک حرف رو تکرارمی کنید. این شاید صدمین بار است که در باره چاقی و کرونا می نویسید.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر