بازدید ۱۳۷۳۱
۶
پروژه مترو تهران با همه نقاط قوت و ضعف‌هایش حاصل عملکرد مسئولان جمهوری اسلامی در چهار دهه گذشته است و نمی‌توان نقاط مثبت را به حساب یک نفر و کاستی‌ها را به حساب دیگران گذاشت
کد خبر: ۱۰۹۵۰۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۵ 25 December 2021

به گزارش «تابناک»، محسن هاشمی در روزنامه شرق خطاب به قالیباف نوشت: چند روز پیش که سخنان جناب‌عالی با سفرا که بخشی از آن مربوط به تلاش شما برای توسعه مترو بود، منتشر شد، من را بر آن داشت تا چند کلمه‌ای بنویسم؛ ولی شرایط سیاسی و مشکلات ناشی از تحریم و سوابق مثبت همکاری با شما و البته حرمت ریاست مجلسی من را بازداشت.

مستحضرید که آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در کسوت ریاست مجلس و رئیس مجمع نمایندگان تهران که هم‌اکنون هر دو موقعیت در اختیار جناب‌عالی است، به بازدید مکرر مترویی رفت که توسط دلواپسان آن زمان به ساخت آن پایان داده شده بود. با پیگیری‌های مجدانه او ازجمله خطبه نماز جمعه سال ۶۳، شرکت در جلسه هیئت دولت سال ۶۴ و جلسات پیاپی با مقامات دولت و بانک‌ها پروژه ساخت مترو در سال ۶۵ دوباره در اوج جنگ تحمیلی فعال شد. خود در کسوت ریاست‌جمهوری از آن حمایت جدی‌تری کرد، به صورتی که در طول دوران سازندگی و اصلاحات مجموعا ۱.۵ میلیارد دلار و ۲۵۰ میلیارد تومان به آن اختصاص داده شده بود که حدود ۷۰۰ واگن برای آن تأمین شد.

طبیعتا در این شرایط سخت اقتصادی که موجب مشکلات معیشتی و نارضایتی عمومی مردم نسبت به تأمین‌نشدن نیاز‌های اولیه زندگی خود شده است، انتظار افکار عمومی از مسئولان پاسخ‌گویی نسبت به مشکلات و پذیرش مسئولیت کمبود‌ها یا حداقل سکوت است و اینکه مسئولی تمام مشکلات و کمبود‌ها را متوجه دیگران کرده و موفقیت‌ها را ناشی از عملکرد خود بداند، طبیعتا از نظر افکار عمومی پذیرفته نیست. همان‌گونه که سفیدنمایی کارنامه خود ناپسند است، سیاه‌نمایی عملکرد دیگران هم اخلاقی نیست و ازاین‌رو توصیه مداوم آشکار و پنهان من به همکارانم در شورای شهر تهران در دوره گذشته این بود که عملکرد مدیریت شهری در دوره جناب‌عالی با دیده انصاف مورد بررسی و نقد قرار گیرد و در کنار پیگیری تخلفات، دستاورد‌ها نیز مورد توجه قرار گیرد.

پروژه مترو تهران با همه نقاط قوت و ضعف‌هایش حاصل عملکرد مسئولان جمهوری اسلامی در چهار دهه گذشته است و نمی‌توان نقاط مثبت را به حساب یک نفر و کاستی‌ها را به حساب دیگران گذاشت، حتی اگر بخواهیم نقش آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی را در فعال‌کردن متروی تهران در اوج جنگ و بدون بودجه دولتی و همچنین پیشرفت این پروژه در دولت سازندگی را نادیده بگیریم، نمی‌توانیم کمک‌ها و اقدامات مثبت دولت‌های آقایان خاتمی و احمدی‌نژاد و مدیریت‌های شهری پیشین تهران را انکار کنیم.

هم‌اکنون در تهران حدود ۱۶۰ کیلومتر خط متروی زیرزمینی، ۶۰ کیلومتر خط متروی روزمینی، ۱۳۰۰ واگن فعال و ۱۴۰ ایستگاه مترو وجود دارد. این در مجموع در ۲۳ سال گذشته به افتتاح رسیده است و طبیعتا به دلیل آنکه بیش از نیمی از این مدت در دوران مسئولیت جناب‌عالی در شهرداری تهران سپری شده است، فعالیت انجام‌شده در این دوران نیز بیشتر از سایر مسئولان بوده است و البته این به معنای نقش‌نداشتن دولت‌های گذشته در دستاورد‌های مترو نیست. به طور نمونه کارخانه واگن‌سازی تهران که مورد اشاره حضرت‌عالی قرار گرفت، در دوران دولت اصلاحات و شهرداری دکتر احمدی‌نژاد تأسیس شد و اعتبار ارزی قرارداد ۶۰۰ واگن مترو که دو دوران شهرداری جناب‌عالی خریداری و وارد متروی تهران شد، از طرف بانک مرکزی دولت آقای احمدی‌نژاد تأسیس یافت؛ بنابراین نقش همه دولت‌ها و شهرداران تهران در موفقیت به‌دست‌آمده و همچنین مشکلات و کمبود‌ها قابل بررسی است. امروز انتظار افکار عمومی از مسئولان، پاسخ‌گویی نسبت به عملکرد خود در برابر نقد‌های کارشناسی است و طبیعی است که پذیرش مسئولیت و واقع‌بینی و انصاف نسبت به کارنامه خود و دیگر مسئولان زمینه قضاوتی منصفانه مردم نسبت به مسئولان نظام را فراهم می‌کند.

اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۶
سید حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
این دفعه محسن هاشمی حرف حساب زده!
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
سلام و درود به شما و هر شخصی که دیدگاهایش منصفانه باشد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
اگر درست شنیده باشم ایشان ادعا کردند که در دوران ایشان بیش از 200 کیلومتر خط مترو احداث شده است در حالی که شما می گویید کلا 160 کیلومتر خط مترو داریم البته 60 کیلومتر رو زمینی که به اسم مترو است ولی واقعیت ریل قطار گذاری است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
احسنت
ناشناس
|
Germany
|
۰۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
درست میفرمائید آقای هاشمی مدیران ماعادت دارندوقتی کارمثبتی انجام نمیدهندمرتب ازکارهای خلاف پیشینیان که شاید بسیارکمتر ازکارهای خلاف مصدرین امور است انتقادکنند ودرآخرهم پیشینیان خودراروسفید میسازند وقتی امکان ساختن نیست تخریب هم بلاخره کاریست طاعت ازدست نیایدگنهی بایدکرد
دردل دوست بهرحیله رهی بایدکرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
از کرامات خودتان بگویید نه پدر. بخاطر وجود پدر، شما ریاست مترو تهران را برعهده داشتید.
نظر شما

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
برچسب منتخب
آبله میمونی متروپل آبادان پارچین سامانه یکپارچه فروش خودرو حسن صیاد خدایی
وب گردی