بازدید 53298

بلینکن : به گزینه‌های دیگر روی خواهیم آورد

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: تمایلی قوی به این داریم که بینینم آیا می‌شود این برنامه هسته‌ای را به همان جعبه‌ای که داخلش بود بازگرداند یا نه. اما اگر به خاطر عدم مشارکت ایران با حسن نیت نتوانیم این کار را انجام دهیم، با جدیت به گزینه‌های دیگر روی خواهیم آورد.
کد خبر: ۱۰۹۴۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷ 22 December 2021

به گزارش تابناک به نقل از پایگاه خبری وزارت امور خارجه آمریکا، وزیر امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری ضمن انتقاد از تصمیم دولت قبلی این کشور برای خروج از توافق هسته ای، مواضع واشنگتن را در زمینه تداوم مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین تشریح کرد.

 آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه این کشور در یک کنفرانس خبری در بخشی از سخنرانی آغازینش گفت: ما نسبت به یک سال قبل، حالا تقریبا در زمینه هر مسئله‌ای اتحاد بیشتری با شرکا و متحدانمان داریم، از جمله در زمینه خصومت روسیه در قبال اوکراین و همسایگانش، برنامه هسته‌ای ایران و تلاش‌های چین برای به چالش کشیدن نظام قانون‌مند بین المللی.

بلینکن در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین مبنی بر این که آمریکا تا چه مدت می‌تواند منتظر به نتیجه رسیدن این مذاکرات باشد و آیا ضرب الاجلی در این باره وجود دارد یا نه، گفت: نمی‌خواهم یک بازه زمانی برای این موضوع قائل شوم یا اعداد و ارقامی به شما بگویم، جز این که، بله [زمان باقی مانده]بسیار، بسیار، بسیار کوتاه می‌شود. علاوه بر این، بازیابی تمامی منافع برجام از طریق بازگشت به پایبندی به آن، با توسعه‌هایی که ایران هر روزه در برنامه هسته‌ای اش ایجاد می‌کند، بیش از پیش دشوار می‌شود.

وزیر امور خارجه آمریکا با مطرح کردن ادعا‌هایی علیه ایران، افزود: ما اکنون به خاطر یکی از چیز‌هایی که به گمانم از بدترین تصمیمات اتخاذ شده در سیاست خارجی آمریکا در یک دهه اخیر بوده است، در موقعیت فعلی قرار داریم و آن تصمیم خروج از توافق هسته‌ای ایران، برجام بوده است، توافقی که برنامه هسته‌ای ایران را محدود کرده بود.

وی در ادامه گفت که با خروج از آن توافق، به ما وعده داده شده بود که توافق قوی تری جایگزنش خواهد شد و در عین حال، اعمال فشار حداکثری بر ایران موجب متوقف شدن آنچه فعالیت‌های مخرب ایران در منطقه می‌خواند، خواهد شد. مسلما، ما در عوض شاهد خلاف این‌ها بوده ایم. توافق جدید و بهتری در کار نبوده است. درست برعکس، ایران از محدودیت‌های اعمال شده به واسطه برجام خود را رهانده است و به ادعای وی اقدامات خصومت آمیزی در هر یک از کشور‌های منطقه انجام می‌دهد.

او در این راستا گفت: بنابراین، واقعیت اموری که با آن سر و کار داریم، این است، اما در حال کار کردن روی آن هستیم و حلش خواهیم کرد. همچنان تمایلی قوی به این داریم که بینینم آیا می‌شود این برنامه هسته‌ای را به همان جعبه‌ای که داخلش بود بازگرداند یا نه.

وی که کشورش در حال حاضر جایگاهی در برجام ندارد و به طور یک جانبه از آن خارج شده توپ را در زمین ایران انداخت و گفت: اما اگر به خاطر عدم مشارکت ایران با حسن نیت نتوانیم این کار را انجام دهیم، با جدیت به گزینه‌های دیگر روی خواهیم آورد.

به ادعای بلینکن چیزی که دوام نخواهد آورد، آن چه آن را وقت کشی ایران پای میز مذاکره از طریق عدم مشارکت با حسن نیت و سرعت و در عین حال پیش بردن برنامه هسته‌ای اش می‌خواند، است و این کاری نیست که بتوان تحملش کرد و این طور نخواهد بود.

اظهارات بلینکن در پی این مطرح می‌شود که دور هفتم مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین جمعه گذشته پایان یافت.

به گفته طرفین مذاکرات، پیش رفت‌هایی حاصل شده است و حالا آن‌ها به دستور کاری برای مذاکرات بعد پیرامون لغو تحریم‌ها و اقدامات هسته‌ای و تعیین متن نهایی توافق رسیده اند. تاریخ دقیق از سرگیری مذاکرات وین اعلام نشده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۸
آمریکایی ها با وقاحت تمام از برجام خارج شدند و با وضع تحریم های حداکثری بیشترین خسارات را به اقتصاد ما وارد ساختند . حالا هم با وقاحت هرچه تمام تر تهدید به گزینه های دیگر می کنند . بخدا قسم هیچ کاری نمی توانند بکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
همیشه در درگیریها پول و چنگ افزار پیشرفته حرف اول را می زند.
بلینکن بایدبداندکه این امریکابودکه باآب وتاب ازبرجام خارج شد نه ایران. و ایران خوب میداندچکارمیکند.ایران هیچ کاری خلاف معاهدات بین المللی و برجام انجام نداده، اما امریکا باآن خوی مستکبرانه انگارهنوزدلش میخواهد دیگران چشم وگوش بسته دراختیارش باشند. واقعا امریکا کی میخواهدبفهمد دوران یکجانبه گرایی اش به پایان رسیده، و جمهوری اسلامی ایران 43سال دربرابرش قدعلم کرده و به دیگرکشورها هم آموخته که میشوددربرابرامریکای جهانخوار ایستاد. امریکا اکنون دربرجام کیش ومات شده و راهی ندارد جزآنکه تحریمها را به کلی لغونموده و تعهدبدهدکه هرگزتحریمهارا بازنگرداند. جمهوری اسلامی ایران فقط لغوهمه تحریمهارا میخواهد و نه کمتر، و امریکا واقعا هیچ گزینه دیگری جزبرگشتن به برجام ندارد. این تهدیدها و هیاهوهایی که امریکا و رژیم صهیونیستی راه انداختند طبل توخالی هست، ملت قهرمان ایران هیچگاه ازحقوق مسلم خودکوتاه نخواهدآمد، ملت قهرمان ایران به جز خداوند ازهیچکسی هراسی ندارد، و این صدای ملت ایران است: مرگ برامریکا، مرگ براسرائیل.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
الان این ایرانه که ضرر میکنه نه آمریکا و متحدانش.
کسی که قصد حمله داشته باشه اینقدر هی تهدید نمیکنه و طرف مقابل رو غافلگیر میکنه . مشخصه این تهدیدات برای گرفتن امتیاز در مذاکرات است. ایران با زدن پایگاههای امریکا در عراق و هواپیمای بدون سرنشین امریکا در خلیج فارس واقعا نشون داد که در صورت حمله جواب خواهد داد و کشورهای جنوب خلیج فارس که در ناز و نعمت میخورن و میخوابن واقعا نمیخوان منطقه بهم بریزه و احتمال جنگ نزدیک به صفره و ایران هم با دادن ۲۰ سال هزینه نهایتا بمب رو خواهد ساخت چون صدها میلیارد ضرر نداده که برق تولید کنه . بمب ساخته خواهد شد در نهایت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
دو تا بزنیم حتما هزار تا می خوریم این یادت باشه.
برای عده ای رانتخوار و دلواپسان تحریم مشکلی ایجاد نشده رانتهاو انحصارهاشون سر جاش هست فقط ملت ایران دارند نابود می شوند و بس
هیچ کاری بیشتر از این نمیتونین بکنین
فقط از مردم باید حمایت کنید
واسلام
زرشك! همه گزينه هاي شما را در اين چند سال ديده ايم پس بهتر است به جاي لفاظي به تعهدات خودتان برگرديد نه اينكه بر اساس سياست چماق و هويج به بهانه رئيس جمهورهاي مختلف بخواهيد قدم به قدم پيشروي كنيد.
دولت بايدن قدم جاي پاي دولت ترامپ گذاشته و مي خواهد در همان نقطه اي كه ترامپ متوقف شده بود بايستد.
جناب بلینکن ایران اسلامی نیز گزینه هایی در مقابل گزینه های شما دارد پس بیخود و بی جهت اراجیف تحویل ما ندهید ایران عرصه سیمرغ است نه عرصه بلینکن .
دولت های آمریکایی هیچ غلطی نمی‌توانید بکنید اگرنبود خیانت نامردهای داخلی مشکلات اقتصادی هم اینقدرنبودنمیدانم چرا با مفسدان اقتصادی وخیانت پیشگان برخورد نمیشودچه جریانی درایران از خرابکاران داخلی ضدایرانی حمایت میکند
تمام این حرف صرفا مصرف داخلی دارد ومی خواهند آب روی آتش اسرائیل ریخته شود .یکبار برای همیشه باید تصمیم سخت بگیرند و تحریم ها را لغو نمایند،وخود را از این بحران که خود ساخته اند بیرون بکشند،دنیا هم این را میداند،که مقصر کیست،ولی غرور این یانکها اجازه نمی‌دهد، چون فکر می‌کنند کره زمین مال آنان است،ولی زهی خیال باطل،راز موفقیت انسجام ملی ووحدت در سیاست خارجی است.و پیروز خواهیم شد،.مرگ بر امریکا،.
بقیش جای خود اما "تلاش‌های چین برای به چالش کشیدن نظام قانون‌مند بین المللی" خیییییلی جالبه ...یعنی ابرقدرت شدن چین یعنی تلاش‌های چین برای به چالش کشیدن نظام قانون‌مند بین المللی ............ این یعنی اول بودن آمریکا قانونه و برای حفظ کردنش حتی شده باید جنگید و ظلم کرد ...عین قرن ها پیش
خیلی داری هرزه می درایی حالت خوش نیست اما ذات شما که عوض بشو نیست و استعمارگری تو خونتون است
به هر گزینه ای روی آوری تو دهنتی خواهید خورد، انشاء الله که از غصه بمیرید بیلینکن جان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
با انشالله ماشالله چیزی درست نمیشه.باید سیاست داشت و قدرت.
گناه من چیه این وسط؟گناه بچه های کوچیک من چیه که گرونی باباشونو درآورده؟ شما آمریکاییها با مسئولان مشکل دارین چرا من بین دولبه این قیچی دارم تیکه تیکه میشم....؟ آخه پاکستان هم مسلمونه،، بمب اتم هم داره چرا کاری بهش ندارن؟
پاسخ ها
یاسر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
خیلی عقبی داداش هنوز فرق ایران و پاکستان رو نفهمیدی ،پاکستان مثل یه استان آمریکا میمونه هر کاری دوست داره باهاش میکنه ،تا حالا اصلا شنیدی که پاکستان در حمایت از برادران سنی خود در فلسطین یه فشنگ بده به فلسطینی ها ،یه کمی مطالعه کنید
بسمه تعالی

آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند .
بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره)

آمریکا در حال فروپاشی است .
مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای
شما غربی ها دیگر باید با احترام بیشتری با ملت بزرگ و توانمند ایران بنگرید چون چوب زمان هم جوابگو نیست گزینه هایتان را بگزارید مقابل اسرائیل و شرکای عربی تان تا بیشتر نمود کند، تمام. احترام به ملت بزرگ ایران و لغو سریع تحریم‌ها تنها راه حل شماست.
ازسری فیلمهای علمی تخیلی، یکی بنام مامورسه ایکس، وشورشی شدن قدرتمندان، چین هرلحظه میتواندبایک حس کاذب لزقدرت خویش، زیربازی زده وبخواهداژدهای زردرابحرکت دراورد، وسکوی پرتابش ایران باتحویل یک بمب اتمی وبرهم زدن نظم نوین جهانی. امااگردستورشی جین پینگ رابه سربازان وآماده باش برای جنگهای جهانی سال2027 مرورکنیم، فرضیه فوق قوت میگیرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
همان چین هم ایران اتمی را نمیخواهد و منافع خودش رادنبال میکند .خیلی ساده انگارانه است که چین را در این قضیه مانند پدر ایران در نطر بگیریم . نمونه اش هم تجهیز عربستان به موشک بالستیک بر علیه ایران است
وزیر خارجه بابد پاسخ بلینکن را قاطع بدهد و جاهایی که آقای ظریف در مجلس گفتند ما متوجه آن نشدیم، با تعریف صریح از تفسیر ناصواب جلوگیری نماید.
منظورش از نظام قانونمند بین‌المللی، هژمونی آمریکاست. والا اگه منم تو نصف کشورا نیرو داشتم و فرهنگم سردمدار بود و قوی ترین در آمد داشتم ادعا می کردم خدام. از اینا چه انتظاری داری.
برای پاسخگویی به هر گزینه ای از سوی غرب بایستی آماده باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
نهایت کاری که از ما بر می آید چند موشک به اسراییل و چند حمله توسط متحدین در اطراف هست و تمام . عین جنگ عراق و آمریکا.
جناب بلینگن عزیزم دوره تهدید و ارعاب گذشته جناب سیاستمدار اگر با این حرفها ملت ایران جا میزد که بیش از چهل سال در مقابل شما نبود در ضمن شما تاکنون چه کاری می توانستید انجام بدید و ندادید هر غلطی توانستید کردید پس لطفاً زر اضافی نزن چون خریدار ندارد
مثلاً آمریکا اگر برجام احیا نشود چه غلطی میخواهد بکند؟میخواهد دخالت نظامی کند؟عمرا .اگر آمریکا حتی یک فشنگ شلیک کند .امید به تحریم دارد اما دیگر چی را میخواهد تحریم کند ؟بیاد منو هم تحریم کند،
غلط زیادی ۴۰‌سال میخوان از گزینه های دیگه استفاده کنن .هیچ غلطی نکرده و نخواهند کرد بلکه به قول شهید بهشتی از ایران عصبی هستند و از عصبانیت خواهند مرد
به قول قدیمی ها نردبان بدم خدمتتون.
مگه کاری مونده که بتونید و نکرده باشید
به تاریخ میپیوندی. روحانی تمام شد ممه رولولو برده
سلام
آقای بلیکن نامردی اگه به حرفت عمل نکنی ، مردک احمق چهل ساله فقط حرف میزنید . عین الاسد یادت نره ، عین الاسدهای زیادی دور و بر ما دارید . ما مردانه پای حرفمون ایستاده ایم ، شما هم مرد باشید و پای حرفتون به ایستید .
مواظب باشین پشت رو نشین
ببخشید دیگر جواب این ها را باید مانند خودشان داد
بلینکن احمق به همراه بالادستی هات بروید هر غلطی دوست دارید بکنید ....
ما دیگه حال حوصله شما آشغال ها را نداریم .
در صورتی شما میتوانید در باره برجام اظهار نظر کنید که به برجام برگردیدو تعهدات برجامی خود را انجام دهید.
اول اینکه چه کسانی وعده توافق بهتر رو به شما داده بودن؟دوم هیچ غلطی نمی توانید بکنید،این کشور هنوز غیرت مند و شیر داره که سرجاتون بشونه
انشالله بر جام به نتیجه برسد وما بتوانیم با تما م دنیا تجارت اقتصادی داشته باشیم،تا رفاه مردم بیشتر شود .
پمپئو هم از این فضولی‌ها زیاد میکرد.
آمریکاییها همیشه حرف مفت تحویل داده و هیچ غلطی نمی توانند بکنند.
ایران،. افغانستان یا عراق نیست.خودشان خوب میدانند
غلط های زیادی کردن .
ایرانیان نباید مسخره سیاست های آمریکایی ها شوند باید با قدرت حقوق خود را حفظ کنند آمریکا برای جلوگیری از پیشرفت ملت ها آنان را در دور باطل مذاکره و نقض عهد و مذاکره و نقض عهد سرگردان و معطل می کند تا زمان برای توسعه را از ملت ها و بخصوص ملت ایران بگیرد و منافع استعماری خود را تامین کند
منکه نظر دادم خبری بچاب
با این برجام بدبخت شدیم وقتی ما هم تحریم هستیم هم از هسته ای عقب می‌مونیم پس بهتره که اول مثل پاکستان بمب رو بسازیم بعدش اونا مثل آدم میان هم مذاکره میکنند هم به زیرش نمیزنند....
احمق گذینه ات جنگه مردی حرکت کن میدانم حدفتون جنگه فظولی نکن دراخرشم همین جنگه خاهی نخاهی امریکای پست انگلیس نامردروباه مکارجهان
پاسخ ها
غلامرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
عاقلان دانند
دشمن دانا بلندت می کند
بر زمینت میزند نادان دوست
مدتی که برای علم و دانش ارزش قائل نباشد جهلش از بین میبردش!‍
این اش رو ترامپ برای شما پخته برید گوش اون بکشید.ضمنا جنا بلینکن عصبانی نشو شیرت خشک میشه
اخه به شما چه شما نگران امنیت منطقه نیستید شما نگران جایگاه خودتون در منطقه هستید که اگر ایران هسته ای بشه؟ قدرت منطقه میشه و شما دیگر نمی توانید سفره در منطقه پهن کنید شما؟ دیگر ابرقدرت جهان نیستید اون دوران تمام شد گمشید کافرهای کثیف دیگه بسته این همه برادرهای مسلمان رو به جون هم انداختید و به اسرائیل قدرت دادید تا این هم کودک زنو بچه یتیم و بیوه بشن خداوند از شما نخواهد گذشت؟ و ما روزی از شما انتقام خواهی گرفت که این همه برادران مسلمان مارو شهید کردید ما پیروان دین محمدی هستیم و از جنگ نمی ترسیم بهشت جای ما و درک جای شماست به امید پروردگار
ما هم گزینه های خوب و درشت زیاد داریم که بلینکن رو مورد عنایت قرار بدیم
برو واسه سربازهات پوشک بخر بیلینکن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست