بازدید 3826

دو برابر شدن موارد ابتلا به سویه اومیکرون در هند

پس از دو برابر شدن موارد ابتلا به سویه کرونا طی یک هفته در چندین ایالت هند، دولت مرکزی از ایالت‌های این کشور خواسته است برای مقابله با شیوع گسترده این سویه آماده باشند.
کد خبر: ۱۰۹۴۵۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۱ 22 December 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از "رویترز"، هند که در فصل تابستان با موج "طوفانی" کرونا مواجه شده بود و سیستم سلامت آن بسیار تحت فشار قرار گرفته بود، تاکنون ۲۰۰ مورد ابتلا به سویه اومیکرون را به ثبت رسانده است.

وزارت بهداشت هند اعلام کرد بیشترین موارد ابتلا به اومیکرون در ایالت جنوبی ماهاراشترا و دهلی نو پایتخت این کشور ثبت شده است.

راجش بوشان وزیر بهداشت هند گفت که ایالت‌ها باید اقدامات لازم از جمله منع رفت و آمد در شب و کاهش نیروها در ادارات و کاهش ظرفیت مسافران حمل و نقل عمومی، برای مهار سویه اومیکرون را انجام دهند.

بر اساس توصیه وزارت بهداشت هند، ایالتهای این کشور می‌توانند در صورت افزایش ۱۰ درصدی موارد ابتلا به سویه اومیکرون یا پر شدن ۴۰ درصد تخت‌های بیمارستانی، تمهیدات محدود کننده کرونایی را افزایش دهند.

تاکنون موردی از مرگ در میان بیماران مبتلا به سویه اومیکرون در هند ثبت نشده است.

هند که پس از آمریکا در جایگاه دوم مبتلایان ثبت شده به ویروس کرونا در جهان قرار دارد، به دلیل هراس از افزایش احتمالی موارد ابتلا به این ویروس، کارزار واکسیناسیون خود را تسریع کرده است.

بر اساس داده‌های دولت هند، ۸۷ درصد از جمعیت ۹۴۴ میلیون نفر بزرگسالان هند، حداقل یک بار واکسینه شده‌اند.

این کشور ۳۴ میلیون و ۷۵۰ هزار مورد ابتلا به کرونا را به ثبت رسانده است و در یک روز گذشته ۵ هزارو ۳۲۶ مورد ابتلا را گزارش داده است که کمترین موارد روزانه ابتلا به کرونا در یک سال و نیم گذشته است.

به گزارش ایرنا، موج دوم کرونای هند که در فصل تابستان آغاز شد، نظام سلامت این کشور را در مرز فروپاشی قرار داد و هند را با بحران شدید اکسیژن و داروهای حیاتی مواجه ساخت.

تعداد زیادی قربانیان روزانه این بیماری سبب شد تا قبرستان‌ها و محوطه‌های سوزاندن اجساد توانایی مدیریت این حجم از قربانیان را نداشته باشند. همچنین افزایش قیمت‌های کالاهایی مانند چوب که در دین هندو برای سوزاندن اجساد مورد استفاده قرار می‌گیرد، سبب شد تا خانواده‌های فقیر در روستاها نتوانند طبق آیین‌های مذهبی هندو اجساد را بسوزانند و آن‌ها را در رودخانه‌های مقدس از جمله گنگا رها کنند.

کارشناسان معتقدند برگزاری مراسم بزرگ هندو و همچنین تبلیغات شلوغ انتخاباتی در چند ایالت هند، احتمالا یکی از عوامل شیوع گسترده کرونا در این کشور بوده است و واکسیناسیون گسترده جمعیت هند تنها راه نجات طولانی مدت برای این کشور است.

سویه شناسایی شده ویروس کرونا در هند از سوی سازمان جهانی بهداشت "دلتا" نام گرفت و به سرعت در تمام جهان گسترش یافت.

سویه "اومیکرون" برای اولین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شده است و به گفته دانشمندان میزان سرایت آن بسیار بالاتر از سویه دلتا می‌باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست