بازدید 29976
۱
قهرمان جهان خودش را به مصدومیت زد؟

حمله و کنایه شدید یزدانی به کامران قاسمپور

می‌دانستیم که حسن یزدانی قصد کشتی گرفتن در لیگ را ندارد و سعی کردیم کسانی را به خدمت بگیریم که برایمان کشتی بگیرند. این قشنگ نیست که کشتی گیر به تیم پشت کند،خدا را شکر بعد از اتمام لیگ، آسیب دیدگی کامران قاسمپور خوب شد و دیدم که دارد با تیم ملی در عراق تمرین می‌کند.
کد خبر: ۱۰۹۳۹۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۴ 18 December 2021

دارنده دو مدال طلا و دو برنز کشتی جهان با انتقاد از ترک تیم صنایع از سوی کامران قاسمپور به بهانه مصدومیت، گفت: خدا را شکر بلافاصله پس از پایان لیگ مصدومیت او خوب شد و تمریناتش را در اردوی تیم ملی از سر گرفت!

به گزارش تابناک ورزشی، رضا یزدانی در پاسخ به این سوال که چرا پس از اعلام بازگشت به میادین کشتی، در حرفه مربیگری فعالیت خود را آغاز کرد؟ گفت: سوال سختی است. راجع به این موضوع هنوز خودم به تصمیم قطعی نرسیده‌ام. من کاری را از سال ۱۳۷۴ شروع کردم، تا امروز در کشتی بالا و پایین زیاد داشتم، اما به آن هدفی که داشتم در نهایت نرسیدم و کارم ناتمام مانده است. سال گذشته هم سعی کردم برای المپیک خودم را آماده کنم، ولی با تعویق یک ساله المپیک، از مسیر قهرمانی دور شدم. در ادامه سرمربی تیم استقلال شدم و مسیر دیگری را رفتم. سعی کردم برای المپیک آماده شوم، ولی نشد.

وی ادامه داد: بازگشت به دوره قهرمانی با توجه به آسیب دیدگی جدی و جراحی‌های متعدد خیلی سخت است. من حتی بعد از لیگ سال گذشته، یک ماه تمرین کردم، ولی مجدد آسیب دیدگی ام تشدید شد. MRI هم گرفتم، تایم من محدود بود و شدت مصدومیت زیاد و به هرحال نشد که برگردم.

یزدانی در مورد اینکه سخت‌ترین رقیبش در دوره قهرمانی چه کسی بوده، گفت: من با همه برد و باخت داشتم. اگر دوست داشتم دوباره کشتی بگیرم به خاطر میدانی است که سه بار درآن شرکت کرده و از آن مدال نگرفته ام. سال ۲۰۰۸ خیلی آماده نبودم، از نظر جسمی شرایطم خوب بود، ولی بی تجربگی کردم و به راحتی این المپیک را از دست دادم. در دو المپیک بعدی آسیب دیده بودم. ۲۰۱۲ لندن که در حین مسابقه آسیب دیدم و دستم از مدال کوتاه ماند. در المپیک ۲۰۱۶ ریو با آشیل پاره روی تشک رفتم که کار بسیار سختی بود. تمام تلاشم را کردم که در این المپیک با وجود آسیب دیدگی کم نگذارم و برای هدفم بجنگم، ولی آن اتفاق افتاد و باز هم نشد.

حمله و کنایه شدید یزدانی به کامران قاسمپور

دارنده ۲ مدال طلای جهان در مورد سه تجربه متفاوت مربیگری اش در لیگ برتر خاظرنشان کرد: طی دو سال اخیر با دو تیم استقلال و صنایع در لیگ حضور داشتم و این در حالی بود که من سه دوره سابقه سرمربیگری در لیگ را دارم. دوره اولم حضور در تیم خونه به خونه بود که قانون این اجازه را می‌داد که در کنار کشتی گرفتن، در امر مربیگری هم فعالیت داشته باشم. این اتفاق سال ۹۲ رخ داد و تیم ما سوم شد. بعد از آن فدراسیون قانونی اعمال کرد که کشتی گیری حق فعالیت در مسابقات لیگ به عنوان مربی را ندارد و من چند سالی در لیگ نبودم تا سال گذشته که با استقلال به لیگ آمدم. امسال هم با صنایع مازندران ورود کردیم. سال گذشته به دلیل ندادن رضایت نامه و عدم جذب کشتی گیران مازندرانی مد نظرمان، لطمه خوردیم و امسال تیم مان از مازندران در مسابقات شرکت کرد تا راحت‌تر کشتی گیر مازندرانی جذب کرده و مسیر قهرمانی را برای خودمان فراهم کنیم.

یزدانی در مورد اینکه کمتر از کشتی گیر جویباری در تیمش استفاده شد، گفت: ما یک مقدار محدودیت در جذب نفرات داشتیم. ما قصد داشتیم کامران قاسمپور و حسن یزدانی را جذب کنیم. می‌دانستیم که حسن یزدانی قصد کشتی گرفتن در لیگ را ندارد و سعی کردیم کسانی را به خدمت بگیریم که برایمان کشتی بگیرند. ما در فینال با ۱۲-۱۳ کشتی گیر حاضر شدیم.

قهرمان سابق کشتی جهان درباره استفاده از کشتی گیران خارجی در تیمش، خاطرنشان کرد: ما در جایی که ضعف داشتیم و همچنین براساس آنالیز حریفان، کشتی گیر خارجی به خدمت گرفتیم. روی همه نفرات برنامه ریزی شد و آنالیز دقیقی از تیم‌های مقابل داشتیم.

وی در مورد اینکه آیا در سال‌های آینده نیز با تیم صنایع کارش را ادامه خواهد داد یا خیر؟ گفت: اگر لیگ باشگاه‌های جهان برگزار شود قطعا شرکت خواهیم کرد، در مورد مسابقات بعدی هم باید یک مقدار بسنجیم ممکن است شرایط فراهم نباشد. اتفاقاتی که برای تیم رخ داد، ترکیبی که برای حمایت از تیم بسته شده بود را دلسرد کرد. تیم ما راه سختی را تا فینال طی کرد و فشار زیادی روی ما بود و حواشی اذیت مان کرد. البته تا امروز ۷۰ درصد قرارداد همه بچه‌ها پرداخت شده و در ادامه هم آن چیزی که متعهد شده ایم را پرداخت می‌کنیم. مشکلی هم نیست، ولی روزی که ما استارت زدیم دیدگاه بزرگتری داشتیم، با این وجود در این مسیر بی مهری‌ها و کم لطفی‌ها باعث شد آن دیدگاهی که ما داشتیم محقق نشود.

سرمربی تیم صنایع در مورد اینکه کم لطفی از طرف چه کسانی بوده، تصریح کرد: کشتی گیر ما سال قبل هم چنین کاری را کرد. این قشنگ نیست که کشتی گیر به تیم پشت کند، مردم از قهرمان انتظار دیگری دارند. حالا خدا را شکر بعد از اتمام لیگ، آسیب دیدگی کامران قاسمپور خوب شد و دیدم که دارد با تیم ملی در عراق تمرین می‌کند.

وی در واکنش به اینکه دکتر سهراب کیهانی هم مصدومیت کامران قاسمپور را تایید کرده است، گفت: من که اینجا هستم می‌توانم ۱۰ گواهی معتبر بیاورم که آسیب دیده ام. ورزشکار حرفه‌ای همیشه آسیب دیدگی دارد، چون تمرینات پرفشار و سنگینی را انجام می‌دهد. ۲۵ درصد و گاهی بیشتر زانوی یک قهرمان آسیب دیده است. من با آشیل پاره در المپیک کشتی گرفتم، در المپیک ۲۰۱۲ لندن که ۶۰ درصد پارگی ACL داشتم و کلا آنجا پارگی کامل شد. همه ما آسیب دیدگی داریم. مگر جواد ابراهیمی آسیب دیده نبود؟ پزشک معتمد گفت پایش باید همین الان عمل شود، اما با خانواده اش آمد خانه ما و گفت من تا آخر کنار تیم هستم. او تا لحظه آخر هم کنار تیم بود. اگر هم لازم می‌شد روز فینال آماده بود کشتی بگیرد. من اگر نگاه برادرانه نسبت به کامران قاسمپور نداشتم هیچ وقت جذبش نمی‌کردم، اما این انتظار دوطرفه است.

یزدانی ادامه داد: او طبق قرارداد باید همه کشتی‌ها را برای ما می‌گرفت، اما در دور رفت یک کشتی و در دور برگشت هم یک کشتی گرفت. حالا من نمی‌خواهم ریز بشوم، اما از روز اول بعد از بستن قرارداد با او به مشکل خوردیم. اول گفت کشاله ران و بعد زانویش آسیب دیده، در ادامه هم دیدیم دکتر کیهانی مصاحبه کرده، من نمی‌گویم کشتی گیر آسیب دیده کشتی بگیرد، اما این دارد باب می‌شود. نمی‌دانم چرا حواشی همیشه سراغ تیم ما می‌آید. تیم ما سال گذشته هم همین اتفاق برایش رخ داد. البته امسال از قبل پیش بینی این اتفاقات شده بود و الان هم می‌بینیم که کامران قاسمپور شرایطش خوب است و دارد تمریناتش را انجام می‌دهد. بچه‌ها در همان مقطع لیگ هم می‌گفتند دارد خوب تمرین می‌کند. ان شاءالله او به تیم ملی کمک کند و در میدان بعدی خوش بدرخشد، غرور آفرینی کند و مردم را خوشحال کند.

سرمربی فصل گذشته تیم استقلال در خصوص شکست ملی پوش المپیکی مقابل فرزاد عموزاد عنوان کرد: مرتضی قیاسی سال گذشته عضو تیم ما بود و کامل نوع کشتی گرفتن او را می‌شناختم. فرزاد عموزاد از کلاس کشتی خوبی برخوردار است. از نظر بدنی هم برنامه دادیم. او قرار بود کشتی را اداره کند و در یک دقیقه آخر کارش را شروع کند که این را مو به مو انجام داد و برنده از تشک بیرون آمد. علی سوادکوهی خیلی جسور و جنگنده است و آینده خوبی دارد. او در لیگ هم کشتی خوبی گرفت و نایب قهرمان المپیک را برد.

یزدانی که با وجود کسب ۴ مدال جهانی، مدال المپیک در کارنامه اش ندارد در مورد سقف آرزوهایش در امر مربیگری گفت: سوال خیلی سختی است. اصلا به آن فکر نکرده‌ام، ولی این روند رو به جلو سال قبل در لیگ شروع شده و درواقع من در دفعه اول مربیگری ام در لیگ با خونه به خونه سوم شدم. سال گذشته دوم شدیم و امسال کار ما با قهرمانی تمام شد. فعلا برنامه بعدی ام این است که این نتیجه استمرار داشته باشد. به هرحال من هرجا که هستم عضوی از خانواده کشتی خواهم بود و قصد خدمت دارم. اجازه بدهید این مسیر را بروم و بیبنم آینده به چه شکلی پیش می‌آید.

سرمربی صنایع در مورد اینکه چرا روی سکوی قهرمانی همراه تیمش حاضر نشد، نیز اضافه کرد: بیشتر زحمات را بچه‌ها کشیدند، من سهم کوچکی در قهرمانی داشتم. از تدارکات و ماساژور تیم گرفته تا همه مربیان و کشتی گیران تلاش زیادی برای تیم داشتد. جذب این نفرات به درستی انجام شده بود و خیلی منسجم کار را دنبال کردیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
رضا یزدانی کیه که در مورد کامران قاسمپور قهرمان حرف بزنه؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان