بازدید 6672

بازداشت یک پیمانکار آمریکایی به اتهام جاسوسی

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد یک پیمانکار نظامی سابق این کشور به اتهام تلاش برای ارسال اطلاعات به روسیه در ایالت داکوتای جنوبی بازداشت شده است.
کد خبر: ۱۰۹۳۷۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۹ 17 December 2021

بازداشت یک پیمانکار آمریکایی به اتهام جاسوسی

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: "جان مورای رو" متهم به تلاش برای دستیابی به اطلاعات دفاع ملی جهت کمک به یک کشور خارجی است.

در ادامه این بیانیه آمده است که وی به مدت ۴۰ سال یک مهندس آزمایش بوده و با پیمانکاران نظامی مختلف همکاری داشته است. به این دلیل دارای مجوز‌های مختلف امنیتی بوده است.

با توجه به اطلاعات منتشر شده این فرد بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۸ با چهار پیمانکار همکاری کرده است.

وی به دلیل نقض‌های متعدد امنیتی از جمله تلاش برای دستیابی به مجوز امنیتی دولت روسیه از کار خود اخراج شده بود.

بر اساس شهادت نامه ارائه شده، این پیمانکار نظامی در سال ۲۰۲۰ با ماموران مخفی اف بی آی دیدار کرده و اطلاعات دفاع ملی را در اختیار این افراد گذاشته است.

وی در طول هشت ماه پس از این دیدار، بیش از ۳۰۰ ایمیل به مامور مخفی اف ابی آی ارسال و در آن‌ها برای همکاری با دولت روسیه اعلام همکاری کرده است.

این پیمانکار آمریکایی در یک مورد، اطلاعات محرمانه درباره جزئیات عملیاتی خاص سامانه الکترونیک را که در جنگنده‌های نظامی کاربرد دارد، افشا کرده است.

در ایمیل دیگری در سپتامبر ۲۰۲۰ این فرد توضیح داده که قصد داشته از داکوتای جنوبی به پنسیلوانیا سفر کرده و با یک مامور دیگر دیگر دولت روسیه دیدار کند.

اولین جلسه دادگاه این آمریکایی، روز جمعه در دادگاه فدرال پنسیلوانیا برگزار می‌شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر