بازدید 4737
بلومبرگ گزارش کرد:

فشار آمریکا به بروکسل درمورد تحریم روسیه

تارنمای خبری بلومبرگ به نقل از منابع آگاه نوشت که آمریکا به اتحادیه اروپا برای آماده کردن تحریم‌های انرژی و بانکی علیه روسیه فشار وارد می‌کند.
کد خبر: ۱۰۹۳۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۵:۴۸ 17 December 2021
به گزارش تابناک به نقل ازایرنا، منابع آگاه به این تارنمای خبری گفتند که دولت جو بایدن رییس جمهوری آمریکا به متحدان اتحادیه اروپا فشار وارد می‌کند تا بسته تحریمی گسترده علیه بانک‌ها و شرکت‌های انرژی روسیه که می‌توانند در صورت حمله این کشور به اوکراین به صورت مشترک با آمریکا تحریم شوند را نهایی کند.

کشور‌های اتحادیه اروپا معتقدهستند که حرکت عجولانه برای تعیین اقدامات تحریمی می‌تواند تلاش‌ها برای حل بحران از طریق دیپلماسی را تضعیف کند. اما به گفته منابع آگاه، آمریکا فکر می‌کند بسته تحریمی باید بمنظور بازدارندگی علیه روسیه آماده شود.

یکی از این افراد آگاه به بلومبرگ گفت که ایالات متحده و کشور‌های بزرگ اروپای غربی با هم در تلاشند تا تعادلی بین تهدید‌های خود و گفتگوی دیپلماتیک ایجاد کنند.

مقام‌های غربی مدعی هستند که افزایش قوای روسیه می‌تواند اوایل سال آینده میلادی کامل شود و حمله به اوکراین را تا اواخر ماه ژانویه ممکن می‌سازد، گرچه آن‌ها می‌گویند از تصمیم ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه برای حمله اطلاع ندارند.

این افراد در مورد گام‌های احتمالی علیه روسیه گفتند که برخی گام‌های احتمالی در فهرست از جمله خارج کردن روسیه از سیستم پرداخت‌های سوییفت بسیار مشکل ساز هستند و باعث اختلال احتمالی بازار‌های جهانی انرژی و دیگر صادرات روسیه می‌شود.

نگرانی دیگر این است که پوتین صادرات گاز به اروپا را قطع کند درحالیکه مسکو حدود ۴۰ درصد از گاز اروپا را تامین می‌کند.

آمریکا در این مورد آلمان را متقاعد کرده تا خط لوله گازی نورد استریم ۲ را متوقف کند.

یک دیپلمات اتحادیه اروپا گفت که این اتحادیه خواهان ایجاد جبهه متحد است و رهبران در نشست روز پنجشنبه در بروکسل توافق کردند به روسیه درباره عواقب شدید در صورت حمله به اوکراین هشدار دهند.

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هنگام ورود به نشست سران ۲۷ کشور اتحادیه اروپا در بروکسل اعلام کرد که این اتحادیه به دنبال تحریم روسیه است.

بورل به خبرنگاران درباره تلاش اتحادیه اروپا برای تحریم روسیه گفت: اتحادیه اروپا در حال آماده سازی مجموعه کاملی از تحریم‌ها علیه روسیه است که قرار است امروز (پنجشنبه) در نشست سران اتحادیه اروپا مورد بحث قرار گیرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل