بازدید 4287

خدمات شهری و API های شهرداری مشهد

یکی از موضوعاتی که در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته، شهر الکترونیک و مزایای آن است. این روزها دیگر ارائه خدمات آنلاین از سوی سازمان‌ها و دریافت آسان و سریع خدمات و اطلاعات از سوی شهروندان به یک ضرورت تبدیل شده است.
کد خبر: ۱۰۹۳۲۸۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹ 15 December 2021

خدمات شهری و API های شهرداری مشهد

یکی از پرمخاطب‌ترین حوزه‌ها، اطلاعات شهری و خدمات مرتبط با آن است. پادیوم نیز به عنوان یک پلتفرم دوسویه با خدمات دیجیتال، میسر شکل گیری شهر هوشمند را هموارتر کرده است.

شهر هوشمند و API شهرداری مشهد

شهرداری مشهد از جمله سازمان‌هایی است که همیشه در ایجاد شهر هوشمند و ارائه خدمات الکترونیکی به شهروندان پیشگام بوده و در همین راستا، API سامانه‌های عملیاتی خود را در اختیار کاربران این اطلاعات قرار می‌دهد. اکنون این امکان وجود دارد تا از طریق پادیوم به راحتی به داده‌های شهرداری مشهد در دسته‌بندی‌های خدمات شهری، شهرسازی، حمل و نقل و نقشه دسترسی داشته باشید. 

پادیوم چه می‌کند؟

پادیوم یک بازارچه  API و ارائه‌کننده خدمات دیجیتال است. اگر برنامه‌نویس، کارآفرین، دانشجو یا صاحب استارتاپ و شرکتی هستید که نیاز دارید تا به اطلاعات سازمان‌ها دسترسی داشته باشید، پادیوم یک پلتفرم دو سویه است که این امکان را برای شما فراهم می‌کند. پادیوم یک بستر امن است تا با کمترین هزینه و بالاترین پشتیبانی، API مورد نیاز خود را انتخاب و آن را پیاده‌سازی کنید. علاوه بر این کارشناسان این پلتفرم آماده پشتیبانی و پاسخگویی به شما و حتی پیگیری مسائل شما از سازمان مربوطه هستند.

در همین راستا با استفاده از امکانات پادیوم می‌توانید به API شهرداری مشهد دسترسی داشته باشید و اطلاعات مورد نیاز کسب‌و‌‌کار خود را تامین کنید.

پادیوم و شهرداری مشهد

از طریق پادیوم می‌توانید به API شهرداری مشهد و اطلاعات کاملی در حوزه‌های زیر دسترسی پیدا کنید:

۱- اطلاعات آرامگاه‌های مشهد

اطلاعات کلیه قبور در آرامستان‌های مشهد توسط شهرداری این شهر در یک سامانه الکترونیکی ویژه تجمیع شده و اطلاعات مربوط به محل قبر هر فرد با ورود نام و نام خانوادگی، نام پدر و تاریخ دقیق فوت فرد متوفی قابل دسترسی است.

۲- نقشه شهر مشهد

شهرداری مشهد، اطلاعات جغرافیایی را در اختیار کسب‌و‌کارهای دیجیتال قرار می‌دهد. این سرویس‌ها برای کسب‌و‌کارهای حوزه گردشگری، حمل و نقل، خرده‌فروشی و غیره بیش از سایرین می‌توانند کاربردی و مفید باشند.

در این زمینه، سه دسته API در دسترس هستند:

  • جستجوی مکان: با جستجوی نام یک محل، می‌توانید موقعیت جغرافیایی آن را پیدا کنید.
  • دریافت آدرس: با مشخص کردن یک مکان بر روی نقشه، نشانی آن را دریافت می‌کنید.
  • مسیریابی: با تعیین مبدا و مقصد، مسیر مناسب به شما نمایش داده می‌شود.

۳- استعلام آلودگی هوای مشهد

یکی از اصلی‌ترین مشکلات مردم در ‌شهرهای بزرگ، موضوع آلودگی هوا است. به همین دلیل ایستگاه‌هایی جهت پایش آلودگی هوا در سطح شهر در نظر گرفته می‌شوند. شهرداری مشهد، از طریق API خود، این اطلاعات را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این سرویس اغلب برای اپلیکیشن‌های سلامت و حمل و نقل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آن‌چه که این APIها به شما ارائه می‌کنند عبارتند از:

  • شاخص کیفیت هوا به‌صورت روزانه
  • شاخص کیفیت لحظه‌ای هوا
  • تعیین شاخص هر ایستگاه

۴- خدمات حمل و نقل عمومی مشهد

اطلاعاتی که در این حوزه در دسترس شما قرار می‌گیرند عبارتند از:

  • زمان توقف اتوبوس‌ها در هر ایستگاه
  • ظرفیت پارکینگ‌های عمومی به‌صورت لحظه‌ای

۵- سامانه سد معبر

کارشناسان شهرداری به‌صورت دوره‌ای، از معابر سطح شهر بازدید می‌کنند و مساحت اشغال‌شده از معابر، تاریخ سد معبر و اطلاعاتی از این دست را بررسی می‌کنند. اطلاعات مربوط به این سامانه هم از طریق دو سرویس مجزا در دسترس قرار می‌گیرند. این سرویس‌ها شامل: 

  • استعلام وضعیت اشغال
  • استعلام فیش جریمه

دریافت API شهرداری مشهد از پادیوم

برای دریافت API شهرداری مشهد ابتدا لازم است تا در پادیوم ثبت نام کرده و سپس می‌توانید به سرویس‌های مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنید. کارشناسان پادیوم آماده هستند تا در هر مرحله از ثبت نام در کنار شما باشند. هنگام استفاده از این سرویس‌ها هم در صورت داشتن سوال یا بروز هرگونه مشکل، تیم پشتیبانی پادیوم به سرعت پیگیر درخواست‌ و رفع مشکل شما خواهد بود. به این ترتیب با استفاده از خدمات پادیوم می‌توانید در زمان و هزینه خود صرفه‌جویی کنید و از راهنمایی‌های کارشناسان بهره‌مند شوید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست