بازدید 4397

افزایش مبتلایان به سویه جدید کرونا در انگلیس

با بستری شدن بیش از ۱۰ مبتلای قطعی به اومیکرون و جان باختن دست کم یک نفر از مبتلایان به سویه جدید ویروس کرونا‏، نگرانی‌ها در این انگلیس افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۰۹۳۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۵ 14 December 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از لندن، وزارت بهداشت و رفاه اجتماعی انگلیس اعلام کرد با قطعی شدن ابتلای یکهزار و ۵۷۶ نفر دیگر در شبانه روز گذشته به اومیکرون در انگلیس، شمار مبتلایان شناسایی شده به این سویه جهش یافته کووید در این کشور، به ۴ هزار و ۷۱۳ نفر رسیده است.

در پی بستری شدن بیش از ۱۰ مبتلای قطعی به اومیکرون و جان باختن دست کم یک نفر از مبتلایان به سویه جدید ویروس کرونا با نام اومیکرون (Omicron)، نگرانی‌ها در این کشور افزایش یافته است.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس اعلام کرد دولت در نظر دارد با گسیل نیرو‌های نظامی، لغو درمان‌های غیر فوری بیماران و تزریق روزانه ۱.۱ میلیون دوز واکسن کرونا، از وقوع موج‌های جدید همه گیری کووید پیشگیری کند.

وزارت دفاع انگلیس اعلام کرده است در مرحله نخست ۷۵۰ نفر از نیرو‌های ارتش، برای کمک به واکسیناسیون در این کشور، آماده شده اند.

پس از انتشار سخنان بوریس جانسون و فراخوان برای دریافت دوز سوم واکسن کرونا، تارنمای سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس که زمان و مکان دریافت دوز یاداور واکسن کرونا را اعلام می‌کرد، از کار افتاد.

این سازمان از مردم خواسته است برای دریافت نوبت دوباره به این سامانه مراجعه کنند. تا پیش از خراب شدن سامانه نوبت دهی برای واکسن کرونا در انگلیس، بیش از ۱۱۰ هزار نوبت ثبت شده بود و هم اکنون در برابر شماری از مراکز تزریق واکسن کرونا، صف‌های چند صد متری تشکیل شده است.

ساجد جاوید، وزیر بهداشت و درمان انگلیس نیز اعلام کرد هدف این وزارتخانه، واکسیناسیون علیه کوووید است و در چند هفته آینده باقی مانده از ماه دسامبر، همه قرار‌های درمانی غیر فوری به تاخیر خواهد افتاد.

وی افزود: بیماران مبتلا به سرطان، از این امر مستثنی شده اند.

وزیر بهداشت و درمان انگلیس قرار است در بیانیه‌ای نمایندگان را در جریان تصمیم‌های دولت قرار دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست