بازدید 16227

پوتین: فروپاشی شوروی یک رویداد غم انگیز بود

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، یک تراژدی (رویداد غم انگیز) بزرگ بود.
کد خبر: ۱۰۹۲۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۸ 12 December 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، پوتین روز یکشنبه در گفتگو با شبکه تلویزیونی روسیه ۱ گفت: فروپاشی شوروی به عنوان برحه‌ای از تاریخ روسیه صورت گرفت که ۱۶ جمهوری و منطقه شوروی اعلام استقلال کردند.

وی افزود: مردم شوروی که می‌دانستند این کشور دچار فروپاشی می‌شود، سعی کردند با این روند مقابله کنند، اما این تلاش‌ها موفق نبود.

رئیس جمهوری روسیه خاطرنشان کرد که هم اکنون نیز نقشه‌هایی را دیده است که در اروپا طراحی شده و در آن روسیه به چند کشور مستقل تجزیه شده است.

پوتین در ادامه سخنانش بدون اشاره به نام کسی که در مورد نقشه روسیه تجزیه شده سخن راند گفت: مساله این نیست بلکه این است که به یک نفر اجازه ندادم تا بطور علنی و در ملاء عام در این مورد (تجزیه روسیه) سخن گوید.

منظور پوتین، الکسی ناوالنی منتقد اصلی حکومت روسیه است که از ۱۱ ماه پیش به جرم اختلاس مالی در زندانی در منطقه ولادیمیر روسیه بسر می‌برد و دوره حبس ۲.۵ ساله خود را می‌گذراند.

رئیس جمهوری روسیه به نقل از یکی از آشنایان خود گفت که در اروپا تجزیه روسیه را اجتناب ناپذیر می‌خواندند و فقط به این مساله فکر می‌کردند که چه پیامد‌هایی برای این کشور و محیط پیرامونی در سطح جهانی خواهد داشت، زیرا روسیه یک قدرت بزرگ اتمی است.

روسیه با تروریسم مواجه بود

پوتین در ادامه سخنان خود گفت که روسیه در سال‌های دهه ۹۰ میلادی علاوه بر مسائل سیاسی و اجتماعی داخلی با تروریسم مواجه شد که از خارج به این کشور وارد شده بود.

وی افزود: جدایی طلبی در روسیه در ان زمان در عمل بدون زمینه بروز نکرده بود و این پدیده تا اندازه قابل توجهی با میراث سنگین باقی مانده از دوره اتحاد جماهیر شوروی و اسکان اقوام در مناطق مختلف در ارتباط بود. نیرو‌های مخرب در خارج از کشور از این مساله استفاده کردند.

وی ادامه داد: منطقه قفقاز شمالی جولانگاه عوامل تروریستی گوناگون از منطقه خاورمیانه بود. پوتین گفت: در واقع روسیه دچار جنگ داخلی شده بود.

سال‌های پس از فروپاشی شوروی (روز هشتم دسامبر سال ۱۹۹۱) در روسیه و ۱۴ جمهوری دیگر وضعیت بسیار دشواری بروز کرد و این کشور‌ها دستخوش بحران اقتصادی شدید شدند.

پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شووری در سال ۱۹۹۱، بوریس یلتسین به مدت ۱۰سال رئیس جمهوری روسیه بود و پوتین از سال ۲۰۰۰ تا کنون به استثنای یک دوره چهار ساله از ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ رئیس جمهوری این کشور بوده است.

رئیس جمهوری روسیه در ادامه سخنانش به پیشرفت‌های کشورش در دو دهه اخیر اشاره کرد و از جمله صادرات گسترده تسلیحات به کشور‌های دیگر را نام برد و گفت: روسیه امروز در عرصه فروش تسلیحات پیشرفته در موقعیت پیشرو قرار دارد.

وی افزود: امروز فقط روسیه سلاح مافوق صوت در اختیار دارد، اما دیر یا زود قدرت‌های نظامی بزرگ جهان نیز به این نوع تسلیحات دسترسی خواهند داشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی