بازدید 4995

نکاتی برای مراقبت از کودکان به هنگام تشنج

کد خبر: ۱۰۹۲۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۱ 12 December 2021

یک متخصص مغز و اعصاب کودکان می گوید: تشنج های مرتبط با تب در کودکان برای والدین هشداردهنده است اما معمولا این عارضه تهدید کننده زندگی به حساب نمی آید.

به گزارش ایسنا، دکتر "کیارش صدریه" متخصص مغز و اعصاب کودکان در بیمارستان کودکان لس آنجلس گفت: در تشنجهای ناشی از تب، کودک ممکن است هوشیاری خود را از دست بدهد و دچار سفتی و لرزش تمام بدن شود. این تشنج‌ها معمولا یک یا دو دقیقه طول می‌کشند اما می‌توانند طولانی‌تر هم شوند و به ندرت بیمار به دارو و بستری شدن در بیمارستان نیاز پیدا می کند.

به گفته این متخصص با هر نوع تشنج در کودک، والدین یا پرستار باید آرامش خود را حفظ کرده و اقداماتی را انجام دهند:

- برای جلوگیری از خفگی، کودک را به پهلو بخوابانید. نیازی به کنترل کودک یا تلاش برای متوقف کردن لرزش نیست. تشنج روند خود را طی می کند.

- هرگز چیزی در دهان کودک نگذارید. این می تواند منجر به شکستگی دندان، آسیب دیدگی لثه یا حتی مسدود شدن راه هوایی شود.

- اگر زمان تشنج بیش از پنج دقیقه طول کشید، با اورژانس تماس بگیرید. ممکن است برای متوقف کردن تشنج نیاز به دارو باشد.

- در همان روز تشنج با کودکتان به پزشک مراجعه کنید. در حالیکه تشنج های کوتاه به خدمات اورژانسی نیاز ندارند، اما بررسی علت تب در کودک حائز اهمیت است.

به گزارش ایسنا به نقل از هلث دی نیوز، تشنج ناشی از تب شایع ترین نوع تشنج دوران کودکی است که بین دو تا پنج درصد کودکان به آن دچار می شوند. اکثر این تشنجها بین ۱۲ تا ۱۸ ماهگی رخ می دهد. اینکه چرا تب می تواند باعث تشنج شود مشخص نیست، اما ژنتیک در این امر نقش دارد. درمان این عارضه معمولا شامل استفاده از داروهای کاهش دهنده تب مانند استامینوفن یا ایبوپروفن است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار