بازدید 4604

تشییع پیکر 2 دختر دانش آموز کرمانشاهی

کد خبر: ۱۰۹۲۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۳ 11 December 2021

پیکر دو دانش‌آموز دختر کرمانشاهی که در سانحه تصادف سرویس مدرسه در محور هلشی به ماهیدشت جان باخته بودند، با حضور خانواده‌ها و مسئولان شهرستان تشییع شد.

به گزارش ایران، صبح دیروز پیکر مبینا مرادی و عسل اخوت دو دانش‌آموز جان باخته در سانحه رانندگی روز چهارشنبه 17 آذر در حالی در روستای رشبوگر بخش ماهیدشت به خاک سپرده شد که جمعی از مردم و مسئولان این شهرستان نیز در مراسم حضور داشتند.

مجید یزدان پناه، مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه که در این مراسم حضور داشت درباره آخرین وضعیت دانش آموزان به «ایران» گفت: تا ظهر روز جمعه همه مصدومان این حادثه غیر از 4 دانش آموز از بیمارستان ترخیص شده‌اند و فکر می‌کنم ظرف یکی - دو روز آینده این 4 نفر هم که دچار شکستگی هستند، از بیمارستان مرخص شوند.

وی در ادامه افزود: روز پنجشنبه و جمعه با جمعی از مسئولان استان به عیادت مصدومان در منزل‌شان رفتیم و از آنها و خانواده‌هایشان دلجویی کردیم. همچنین کمیته‌ای با حضور استاندار، پلیس راه، بخشداری، فرمانداری و سایر مسئولان ذیربط استان تشکیل شد تا ابعاد این سانحه مورد ارزیابی قرار گیرد.

یزدان پناه درباره نظر کارشناسان پلیس راه نیز خاطرنشان کرد: در ارزیابی‌های اولیه پلیس، راننده مینی بوس و کامیون به میزان 50 درصد در این حادثه مقصر شناخته شده‌اند چرا که راننده مینی‌بوس باید هنگام رانندگی حتی در هوای مه‌آلود ایمنی و سرعت و فاصله را رعایت می‌کرد و راننده کمپرسی هم نباید به گونه‌ای خودرواش را متوقف می‌کرد که نیمی از خودرو وسط جاده می‌بود.

وی درباره وضعیت راننده مینی‌بوس گفت: راننده هر دو خودروی مینی بوس و کامیون بازداشت هستند اما راننده مینی‌بوس به خاطر مصدومیتی که دارد در بیمارستان تحت الحفظ در حال گذراندن دوران درمانی است. وی درباره شکایت خانواده‌ها و همین طور چگونگی پرداخت دیه به خانواده متوفیان و مصدومان نیز گفت: با توجه به اینکه هر دو خودرو مدارک لازم بیمه‌ای را دارند، پرداخت دیه به مصدومان و خانواده متوفیان از طریق بیمه صورت می‌گیرد. البته در مورد شکایت خانواده‌ها هم باید بگویم که تا این لحظه شکایتی نکرده‌اند و پیگیری کار را به ما سپرده‌اند.

عباس دانشور، رئیس اداره بیمه، درمان و حوادث وزارت آموزش و پرورش نیز در این باره گفت: دانش آموزان آسیب دیده برای درمان خود هیچ گونه مشکل مالی نخواهند داشت زیرا همه زیر پوشش بیمه دانش‌آموزی (بیمه معلم) هستند و طبق تفاهمنامه ۵۸ شورای عالی آموزش و پرورش هزینه‌های درمان آنها پرداخت می‌شود و طبق آیین‌نامه غرامت فوتی به خانواده‌های آنها پرداخت می‌شود.

مسعود محبی، معاون بیمه معلم استان کرمانشاه نیز گفت: طبق دستور وزارت آموزش و پرورش و مدیرعامل بیمه معلم کشور از زمان وقوع حادثه، بیمه معلم برای رسیدگی به درمان این مجروحان خدمت‌رسانی کرده البته پرونده درمان دانش آموزان مجروح هنوز تعیین تکلیف نشده و روال درمان آنها در جریان است و به محض مشخص شدن پرونده هر یک از آنان بیمه معلم خارج از نوبت به آن رسیدگی خواهد کرد.

شهرام کرمی، دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه نیز ضمن ابراز همدردی با خانواده دانش آموزان جانباخته، گفت: باتوجه به وقوع این حادثه ناگوار دستورات لازم برای رسیدگی سریع صادر شده و پیگیری‌های قانونی در دستور کار قرار گرفته است. همچنین پیگیری‌های لازم برای تسریع در روند درمان دانش آموزان مصدوم این حادثه در حال انجام است.

دادستان کرمانشاه با بیان اینکه از آموزش و پرورش استان خواسته شده تا گزارشات خود را در مورد این حادثه به دستگاه قضایی ارائه کند، متذکر شد: از پلیس راه استان هم خواسته‌ایم تا نتیجه بررسی‌های خود را به دستگاه قضایی اعلام کند تا با مقصرین این حادثه برخورد قانونی صورت گیرد. در سانحه رانندگی روز چهارشنبه ۱۷ آذر مینی بوس حامل دانش‌آموزان دختر در محور هلشی به ماهیدشت استان کرمانشاه با یک دستگاه کامیون برخورد کرد که بر اثر آن دو دانش آموز جان باختند و ۱۸ نفر هم مصدوم شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار