بازدید 48529
دو هزار و هشتصد و چهل و پنجمین بسته ویژه خبری «تابناک»

کوشکی: برخی نمایندگان فرقی با چوب ندارند! / رسوایی میکروفون باز در کمیته بررسی «طرح صیانت» / ذوالنوری: روحانی بر خلاف رئیسی به مجلسی‌ها «بها» نمی‌داد / اعتراف شکوری‌راد به موفق نبودن اصلاحات

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند اطلاعات: آقای باقری! آن زنی که روزگارت را سیاه کرده بود، چرا بعد از طلاقش، سراغش رفتی؟! / هشدار سردار قاآنی به آمریکا: تا فرصت هست از منطقه خارج شوید / آذر منصوری دبیرکل حزب اتحاد ملت شد / اولین واکنش وزیر خارجه آمریکا به نتیجه مذاکرات سه روزه وین / قالیباف رانت‌خواران را «سلول‌های سرطانی» خطاب کرد و ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۰۹۰۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۸ 02 December 2021

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

فرمانده بسیج: به زودی شاهد یک ابر تحول بزرگ دیگر در قرن پانزدهم خواهیم بود

سردار غلامرضا سلیمانی، رییس بسیج مستصعفین کشور گفت: ما به زودی شاهد ابر تحول بزرگی دیگر در قرن ۱۵ هجری شمسی خواهیم بود. او گفت: در قرن ۱۴ هجری شمسی، شاهد تحقق یک تحول بزرگ بودیم و در سایه تحقق آن تحول بزرگ که می توان از آن به عنوان یک ابر تحول نام برد، پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی اتفاق افتاد. ما چون به این نعمت بزرگ متنعم هستیم و به فرموده امام راحل نیز جمهوری اسلامی ایران یک موهبت الهی بود که سوی خدای متعال به ملت ایران ارزانی شد، شاید هنوز برخی از ما، عظمت و بزرگی این حادثه را به آن اندازه ای که وسعت این حادثه است، درک نکرده ایم.

نماینده مجلس: وزارت ارتباطات پاسخگوی سرعت نامطلوب اینترنت ثابت باشد

لطف الله سیاهکلی پیرامون حملات سایبری ماه‌های اخیر به برخی زیرساخت‌های ارتباطی کشور گفت: هر نهاد و سازمانی نسبت به نرم‌افزارها و استفاده از محیط مجازی مسئول است و باید در انتخاب، خرید، نصب و نگهداری آن توجه لازم را داشته باشد.سخنگوی کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی، گفت: باید وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پاسخگوی سرعت و کیفیت نامطلوب اینترنت ثابت باشد و اگر در این زمینه شکایتی به سمع کمیسیون اصل 90 برسد، قطعا مجلس وارد خواهد شد.

غرب هرچه را بخواهد فیلتر می‌کند، باید پیام‌رسان خودمان را داشته باشیم

سردار نقدی: باید اپلیکیشن و پیام‌رسان شبکه اجتماعی و سیستم عامل خود را داشته باشیم، چون اینجا میدان جنگ است و تا زمانی که میدان در اشغال دیگران است، شما جوانان بسیجی نمی‌توانید مطلبی در راستای ترویج اسلام و ارزش‌های انقلاب اسلامی در اپلیکیشن‌های خارجی قرار دهید؛ برای اینکه این میدان در اختیار دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی است. وی‌ با بیان اینکه شبکه‌های غربی آنچه را می‌خواهند فیلتر کرده و تصاویر قهرمانان ما را حذف می‌کنند، ادامه داد: آن‌ها مطلب شما و حتی اگر تصویر حاج قاسم را بگذارید، آن را هم حذف می‌کنند. معاون هماهنگ‌کننده سپاه با تأکید بر ضرورت کنار گذاشتن استفاده از سامانه‌های پیام‌رسان خارجی، گفت: البته وقتی از سامانه‌های پیام‌رسان خارجی برای مجادله و رساندن پیام به دشمنان و نشاندن آن‌ها در سر جایشان استفاده می‌کنید، اشکال ندارد، اما برای انتقال پیام بین خودمان نیازی نیست که این داده‌ها به کیلومترها دورتر از کشورمان برود و در آنجا پس از تجزیه و تحلیل به کشورمان بازگردد.

طالبان: دستور لازم برای عدم تکرار حادثه مرزی ایران و افغانستان صادر شد

به دنبال درگیری مرزی میان مرزبانان ایران و افغانستان، سخنگوی طالبان ضمن اعلام کنترل درگیری در مرز مشترک گفته است که دستورات لازم برای جلوگیری از وقایع مشابه صادر شده است. «ذبیح الله مجاهد»، سخنگوی دولت موقت طالبان در واکنش به درگیری مرز مشترک با ایران گفت: در منطقه مرزی شهرستان کنگ ولایت نیمروز بین نیروهای مرزبانان افغان و ایران سوء تفاهم رخ داده و با تفاهم هر دو طرف این حادثه کنترل شده است. وی افزود: برای جلوگیری از حوادث مشابه طالبان دستورات لازم را صادر کرده است.

حمله سایبری به دانشگاه تهران تایید شد

مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه تهران از جمله سایبری به سامانه یادگیری الکترونیکی این دانشگاه خبر داد. مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه تهران در ایمیلی به دانشجویان و اساتید این دانشگاه کندی و اختلال سامانه یادگیری الکترونیکی دانشگاه تهران در هفته گذشته را به دلیل حمله سایبری اعلام کرد. در متن این ایمیل این طور آمده است: متاسفانه در این هفته به دلیل کمبود منابع پردازش و حملات سایبری هم زمان در سامانه elern (یادگیری الکترونیکی) با کندی و اختلال رو به رو بودیم. همین جا از تمامی دانشجویان و اساتید از این بابت عذرخواهی کرده و تلاش می کنیم در هفته آتی مشکلات را به تدریج کاهش دهیم.

محیط زیست: هیچ مجوز شکاری برای قطری‌ها صادر نشده است

در پی مشاهده تعدادی خودروی لوکس با پلاک کشور قطر در شهر بوشهر نگرانی هایی مبنی بر احتمال ورود اتباع خارجی جهت شکار در کشور به وجود آمده است که شاید این افراد از کشور قطر جهت شکار گونه‌های جانوری وارد شده‌اند. به گزارش روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست استان بوشهر، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: پس از اطلاع از ورود خودروها پیگیری لازم در این خصوص از طریق دستگاه های متولی انجام گرفته و فعلا ادوات شکار و صید نزد این افراد مشاهده نشده و با توجه به اینکه هیچ گونه پروانه شکار و صیدی برای اتباع خارجی در استان بوشهر صادر نشده است، هرگونه شکار و صید گونه ها ممنوع است و در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی ضمن جلوگیری از شکار و صید و ورود به زیستگاه ها و مناطق حفاظت شده استان ،پیگیری قضایی خواهد شد. فرهاد قلی نژاد در تکمیل این خبر گفت: هرچند تا این لحظه هیچ مراجعه یا ارتباطی با این اداره کل از سوی شهروندان قطری برقرار نشده است. همچنین از مراجع ذیصلاح پیگیری کردیم.

فرماندار اصفهان: هیچ درخواست اخذ مجوزی برای برگزاری تجمع در روز جمعه نشده

فرماندار اصفهان گفت: هیچ‌گونه درخواستی برای اخذ مجوز تجمع در روز جمعه از فرمانداری اصفهان و نیز هیچ مجوزی برای تجمع صادر نشده است. محمد علی احمدی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در هفته های گذشته به دلیل مطالباتی که کشاورزان داشتند، تجمعاتی را برگزار کردند و تجمعات به صورت مسالمت آمیز برگزار شد. وی افزود: کشاورزان که پایبند به مبانی انقلاب اسلامی هستند، وقتی احساس کردند جریانات ضد انقلاب می خواهند از این اجتماع موج سواری کنند، پایان تجمع خود را اعلام کردند. فرماندار اصفهان افزود: کشاورزان با مسئولان هم صدا برای خدمت به مردم و انقلاب هستند و نمایندگان کشاورزان در جلساتی که با مسئولان برگزار شده، توافقاتی داشته و مطالبات کشاورزان توسط دولت در حال پیگیری است.

پلیس اصفهان: از ساعت ۵ صبح فردا تردد و توقف در حاشیه زاینده‌رود ممنوع است

رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: در حاشیه زاینده‌رود و در مسیر‌های منتهی به پل خواجو از ساعت ۵ صبح ممنوعیت تردد و توقف خواهیم داشت که این ممنوعیت از شرق پل خواجو در محدوده پل غدیر در هر دوطرف رودخانه به سمت پل خواجو و از سمت غرب از میدان انقلاب و هتل پل به سمت پل خواجو و همچنین خیابان‌ها و کوچه‌های منتهی به زاینده‌رود از هر دو سمت شمال و جنوب ممنوعیت تردد و توقف اعمال خواهد شد. محمدرضا محمدی، رئیس پلیس راهور استان اصفهان در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: بنابر مصوبات انجام شده در حاشیه زاینده‌رود و در مسیر‌های منتهی به پل خواجو از ساعت ۵ صبح ممنوعیت تردد و توقف را خواهیم داشت که این ممنوعیت از شرق پل خواجو در محدوده پل غدیر در هر دوطرف رودخانه به سمت پل خواجو و از سمت غرب از میدان انقلاب و هتل پل به سمت پل خواجو و همچنین خیابان‌ها و کوچه‌های منتهی به زاینده‌رود از هر دو سمت شمال و جنوب ممنوعیت تردد و توقف اعمال خواهد شد. وی تصریح کرد: همکاران ما این محدودیت را اعمال می‌کنند و تحت هیچ شرایطی اجازه تردد موتورسواران را نخواهیم داد و اگر خودرویی از ساعت قبل در این محل‌ها پارک کرده، خواهشمندیم قبل از شروع محدودیت خودرو را جابجا کنند؛ در غیر این صورت پلیس به وسیله یدک‌کش این خودرو‌ها را منتقل خواهد کرد.

دو سال است جلوی واردات عینک آفتابی را گرفتند

حمید ثابت‌قدم، رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان عینک:نزدیک به دو سال است که جلوی واردات عینک آفتابی استاندارد که یک کالای ضروری و پزشکی است به کشور گرفته شده و در عوض، ارز زیادی به واردات داروهای چشمی تخصیص داده شده است.مسئولان وزارت صمت خیال می‌کنند عینک آفتابی یک کالای لوکس است، درحالی که اینطور نیست و پس از ممنوعیت ورود عینک آفتابی، بیماری‌های چشمی ناشی از اشعه ماورای بنفش افزایش پیدا کرده است.اکثر عینک‌های آفتابی موجود در بازار غیراستاندارد هستند. برخی از عینک‌های آفتابی هم به شکل قاچاق وارد کشور می‌شود. چشم‌پزشکان راغب نیستند مردم از عوارض اشعه‌های نور خورشید مطلع شوند و عینک آفتابی استفاده کنند. منافع عده‌ای داخل کشور در گرو وارد نشدن عینک آفتابی استاندارد است./ نود اقتصادی

اعتراف شکوری‌راد به موفق نبودن اصلاحات

علی شکوری راد دبیرکل حزب اتحاد ملت در نطق افتتاحیه کنگره هفتم: ما اکنون با طعنه و کنایه بسیاری از مردم مواجهیم که حرکت اصلاح طلبانه را بر نمی‌تابند و آن را بی‌حاصل می‌دانند و پافشاری ما بر ادامه مسیر اصلاحات را تخطئه می کنند.ما تک تک شهروندان کشور در قبال وضعیت موجود مسئول هستیم. نمی توانیم از زیر بار مسئولیت خود شانه خالی کنیم و فقدان ابزار لازم را بهانه رفع مسئولیت از خود قرار دهیم. ما باید خود را توانمند سازیم. راه توانمند شدن شهروندان آگاهی و سازمان‌یابی است.نباید گذاشت شکافی که در انتخابات اخیر در میان اصلاح‌طلبان پدید آمد، تداوم یابد. گفتمان اصلاحات اگر چه به لحاظ منطقی، قوی‌ترین گفتمان سیاسی در کشور است، مسیر اصلاح‌طلبی سخت و طولانی است اما تنها راهی است که علیرغم انسداد ظاهری تا رسیدن به غایت خویش امتداد دارد./ایسنا

اطلاعات: آقای باقری! آن زنی که روزگارت را سیاه کرده بود، چرا بعد از طلاقش، سراغش رفتی؟!

روزنامه اطاعات در یادداشتی نوشت:آن‌جا که پای منافع ملی در میان است و سود حداکثری در برابر ضرر حداقلی محتمل، شرط عقل، همراهی و پشتیبانی‌است و حاشیه ساختن از اموری مانند هیأت چهل‌نفره و یا عدم تسلط به زبان و ادبیات طرف مقابل، بحث‌هایی‌ است، اولاً خانگی و ثانیاً زمان‌شناسانه و در وقتش.کسانی که در کوران یک اتفاق مرتبط با مصالح و مفاسد کشور، به جای چشم‌داشتن بر اصل مذاکرات و مفاد و نتایج آن، دلمشغول تعداد مسافران وین می‌شوند و یا به فرمت و رنگ کت‌وشلوارها ایراد می‌گیرند- گرچه محل دقت و تأمل است- نباید فشارهای روانی ناشی از این حواشی را بر اصل ماجرا غالب کنند.مثبت‌نگرانه اینگونه می‌پنداریم که برای گزینش تک‌تک این چلّه‌سواران، فکر و دوراندیشی شده و برای مشکل زبان و ادبیات هم آدم‌های تربیت‌شده‌ی این کار همراه هستند؛ (و خیالتان راحت! در مردان میدان سیاست در همه‌جای دنیا، باید چراغ دست بگیرید، تا ادیبی زبان‌آور را پیدا کنید؛ هست، ولی کم است!)القصه؛ اخیرا فیلم کوتاهی از مذاکره‌کننده‌ی ارشد وین دیدم، که در پاسخ سوالِ پرسشگر، که پرسید چرا سر و صدایی از برجام در کشور نیست و مثلا مانند بعضی مسائل دیگر آب و تابی از آن چکیده و دیده نمی‌شود، به تمثیلی اشاره کردند به این مضمون که: اگر شما زن ناسازگاری داشته‌باشید که با شما چنین و چنان کرده‌باشد؛ مهریه را اجرا گذاشته، آبروتان را برده، آرامش زندگی‌تان را زدوده وخلاصه امانتان را بریده؛ آیا با همه‌ی این احوال جشن سالگرد ازدواج می‌گیرید!؟انصاف دهم، در مقام تمثیل، بر حاضرجوابی و مثَل‌گردانی و صحنه‌آرایی سخن بر مهارتشان آفرین آوردم و از شما چه پنهان آرزو کردم که در برابر لشکر خیزبرداشته‌ی آن سوی میز مذاکره نیز همین‌گونه اسب فصاحت در میدان بلاغت بتازند و تیرِ آخر از جعبه‌ی حجّت بر خصم افکنَند و به‌ مصداق «بُهِتَ‌الّذی کفر» دست پر به خانه باز آیند؛ که خدا کناد!… اما یک نکته در آن تمثیل، دلمشغولانه رهایم‌ نکرده‌ است: این خانم، که این روز را بر سر شما آورده و روزگارتان را سیاه کرده؛ چرا بعد از آن که ترامپ طلاقش داد، شما دوباره میل او کردید!؟ شاید هم بدان دلیل که عدّه‌ی طلاقش سر آمده‌ است!

ذوالنوری: روحانی بر خلاف رئیسی به مجلسی‌ ها «بها» نمی‌داد

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه تفاوت بین رئیسی و روحانی در تعامل با مجلس از زمین تا آسمان است، گفت: رئیس‌جمهور به عقل جمعی معتقد بوده و برای مجلس و قانون حریم قائل است و هیچ تکبری نسبت به نمایندگان ندارد.حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری درباره جلسه مشترک دولت و مجلس، گفت: برگزاری این جلسه ابتکار بسیار خوبی بود که مجلس میدان دار آن شد.وی افزود: اولین جلسه تعاملی بین مجلس و قوا، با قوه قضائیه برگزار و جلسه دوم با وزرا و هیئت دولت تشکیل شد.نماینده مردم قم در مجلس برگزاری این جلسات را عامل همدلی و همزبانی دولت و مجلس خواند و گفت: با برگزاری این جلسات، موانع میان دولت و مجلس برداشته می شود و نمایندگان و وزرا با همکاری و همیاری مسائل و مشکلات کشور را بررسی و حل می‌کنند.ذوالنوری با بیان اینکه باید این جلسات بهتر مدیریت می‌شد، اظهار داشت: باید پیش از برگزاری این جلسه، کار کارشناسی دقیق بر روی مسائل و اولویت های کشور برای بررسی در نشست مشترک انجام می شد.وی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور به عقل جمعی معتقد است و برای مجلس و قانون حریم قائل است و نسبت به مجلس نخوت و تکبر ندارد.عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: در هفته های اخیر که سفرهای استانی رئیس جمهور کاهش یافته، دیدار رئیس جمهور با مجامع استانی افزایش یافته که اقدام مهمی است.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰: برجام قابل احیاست

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: در صورتی که طرف غربی، کامل و عملی تحریم‌ها ایران را لغو کند، ایران هم همراهی می‌کند و برجام احیا خواهد شد.حجت‌الاسلام حسن شجاعی با تاکید بر اینکه غربی‌ها نباید در مذاکره با تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران از زبان تهدید و هشدار استفاده کنند، اظهار داشت: طرف غربی باید تاکنون به خوبی فهمیده باشد که نباید با مقامات ایران تهدیدآمیز سخن بگوید. وی با بیان اینکه قطعاً زبان تهدید و زور روی ملت ایران و به ویژه دولت انقلابی جمهوری اسلامی ایران تأثیری نمی‌گذارد، گفت: علی رغم اینکه در هشت سال گذشته دولتی غرب‌گرا در کشورمان بر سر کار بود، کلیت نظام جمهوری اسلامی ایران در مقابل فشارها و تهدیدات مختلف دشمنان جمهوری ایران مقاومت کردند.

رسوایی میکروفون باز در کمیته بررسی «طرح صیانت»

 روزنامه اعتماد نوشت: چند ماه پیش در نخستین جلسات شورای شهر ششم و در جریان انتخاب شهردار جدید پایتخت باز بودن میکروفون و پخش سخنان چمران حاشیه آفرید. سه‌شنبه همین هفته نیز در جریان برگزاری دهمین نشست کمیسیون مشترک رسیدگی به طرح صیانت از فضای مجازی در مجلس تکرار شد.میکروفون رییس و یکی، دو عضو هیات رییسه کمیسیون مشترک درست زمانی برخلاف خواست هیات رییسه این کمیسیون روشن ماند و حرف‌های درگوشی آنان را ضبط کرد که نوبت به رای‌گیری نهایی کمیسیون درباره دو پیشنهادی رسیده بود که ازسوی دو عضو این کمیسیون و به منظور تعیین‌تکلیف این طرح جنجالی مطرح شده بود؛ آن‌ هم در حالی که این نشست همزمان تصویربرداری نیز می‌شده و اساسا ماجرای انتشار صحبت‌های ناخواسته دو، سه عضو هیات رییسه کمیسیون مشترک رسیدگی به طرح صیانت وقتی به فضای عمومی رسید که ویدیویی کوتاه از نشست اخیر این کمیسیون مشترک ازسوی کاربران شبکه‌های اجتماعی منتشر و خیلی زود به یکی از بحث‌های داغ کاربران تبدیل شد.

ویدیویی که هرچند تصویر آن، حاوی اتفاق و رویداد خاصی نیست، صدای آن به صحبت‌های رییس و یکی، دو نفر از اعضای هیات رییسه کمیسیون مشترک رسیدگی به طرح صیانت ـ آن‌ هم در شرایطی که نسبت‌ به روشن ماندن میکروفون‌شان بی‌اطلاعند ـ اختصاص دارد. علاوه بر آنکه از سوی برخی ناظران به عنوان نشانه‌ای از ناآشنایی بعضی نمایندگان با روند و سازوکار پیشبرد امور در پارلمان مطرح شده، در عین حال شاهدی است بر این مدعا که هیات رییسه کمیسیون مشترک در رای‌گیری مهم روز گذشته این کمیسیون اعمال‌نظر کرده و به این تعبیر، مرتکب تخلف از آیین‌نامه داخلی مجلس شده است.

بنا بر آنچه در گفتگو‌های یکی، دو عضو هیات رییسه کمیسیون مشترک با رییس این کمیسیون به گوش می‌رسد، این نمایندگان که ظاهرا از طیف حامیان طرح صیانت نیز هستند، از رییس کمیسیون می‌خواهند دو پیشنهادی که باید به رای گذاشته شود، به‌نحو و با ترتیبی به رای بگذارد که خواست‌شان محقق شود.آنجا که ابتدا صدایی خطاب به رییس جلسه می‌گوید: «ابتدا پیشنهاد دوم را به رای بگذارید؛ چون رای نمی‌آورد!» همزمان در حالی که صدای فرد دیگری نیز به گوش می‌رسد که به صدایی آرام، آنچه را که نفر نخست خطاب به رییس کمیسیون می‌گوید، تایید می‌کند، صدای نخست در توضیحات تکمیلی با بیان اینکه «۲ پیشنهاد بیشتر نیست»، خطاب به رییس جلسه می‌گوید: «اگر پیشنهاد دوم رای نیاورد، پیشنهاد اول هم رای نخواهد آورد.»

جالب آنکه در ادامه وقتی صدایی که ظاهرا از آن رییس جلسه است، از این می‌پرسد که «کدام‌یک از دو پیشنهاد به نفع ماست»، صدای نفر سوم به گوش می‌رسد که ضمن تایید آنچه ازسوی نفر نخست مطرح شده، می‌گوید: «همین خوب است! دیگر حرفی از ماده ۱۴۲ هم نمی‌زنیم؛ این‌طور نظر خودمان تصویب می‌شود.»

کوشکی: برخی نمایندگان فرقی با چوب ندارند

یک استاد دانشگاه تأکید کرد: کسانی که روی صندلی‌های مجلس نشستند افراد لایق و شایسته ای نیستند چون سازوکار انتخابات صحیح نیست.مجلس شورای اسلامی در مسیری پا گذاشته است که فرسنگ ها با شعارهایی انتخاباتی طیف اکثریت فاصله دارد. طرح ها و مصوباتی با حرف و حدیث های فراوان در دستور کار قرار می گیرند که به جای حل کردن مشکلات مردم، فضای استرسی حاکم بر جامعه را بیشتر می کند.محمدصادق کوشکی درباره فاصله گرفتن مجلس از شعارهای انتخاباتی اش گفت: به شخصه از عملکرد مجلس راضی نیستم چون این مجلس به وظایف نظارتی‌اش عمل نمی‌کند. معتقدم مجلس کلا کار نظارتی اش را درباره دولت آقای روحانی و دولت آقای رئیسی رها کرده است.وی افزود: در حوزه قانون‌گذاری نیز با وجودی که کشور نیاز به نوسازی و به‌روزرسانی قوانین دارد، پیگیری این روند در مجلس خیلی مشهود نیست. علاوه بر این، نمایندگانی وجود دارند که بیش ۴۰ تا ۵۰ درصد عدم مشارکت در رأی دهی برای آن‌ها ثبت شده است، یعنی طرف در مجلس هست، اما حال ندارد که حتی یک انگشت روی دکمه بگذارد و به موضوع در حال بررسی رأی بدهد. در واقع بودشان با نبودشان فرقی نمی‌کند و گویی مثل اینکه یک چوب آنجا گذاشته اند.

منبع نزدیک به دولت روحانی «گفتگوهای فرابرجامی» را تکذیب کرد

در پی طرح ادعایی مبنی بر موافقت دولت سابق با گفت‌وگوهای فرابرجامی در خصوص مسائل منطقه‌ای و موشکی در فرایند مذاکرات با ۱+۵ از سوی یکی از رسانه‌ها، یک مقام آگاه نزدیک به این دولت این ادعا را به کلی عاری از صحت دانست.این منبع نزدیک به دولت تدبیر و امید، ضمن تکذیب این ادعا به خبرنگار ایلنا، گفت: تمام مراحل مذاکرات انجام شده در زمان دولت تدبیر و امید، در اتاق‌های شیشه‌ای و در معرض توجه کامل افکار عمومی انجام شده و طرح چنین ادعاهای بی‌پایه‌ای نه فقط برای سیاسیون که حتی برای عامه مردم هم باورپذیر نیست.وی یکی از افتخارات دولت‌های یازدهم و دوازدهم را شفافیت کامل در مذاکرات هسته‌ای دانست و عنوان کرد: بر خلاف ادوار پیشین که معمولا مذاکرات پشت درهای بسته و با کمترین نمود رسانه‌ای انجام می‌شد، در دوره تدبیر و امید، مذاکرات با شفافیت کامل و اطلاع‌رسانی لحظه به لحظه پیش ‌رفت.این چهره نزدیک به دولت سابق با بیان اینکه آنچه که باید مورد قضاوت قرار بگیرد، متن برجام است، خاطرنشان کرد: متن برجام امروز در دسترس همه مردم بوده و روشن است. علاوه بر آن تمام مراحل مذاکرات چه در فرایند مقدمات احیا مذاکرات در سال ۹۲ و توافق موقت و چه مرحله توافق نهایی و اجرایی شدن برجام و چه در شش دور مذاکره اخیر برای احیای برجام با جزئیات و شفافیت به اطلاع مردم رسیده و وزیر سابق امور خارجه نیز با ارائه گزارشی مبسوط و با جزییات کامل به مجلس شورای اسلامی جای هیچ ابهامی را در مذاکرات و توافقات انجام گرفته باقی نگذاشته است و براساس تمامی مستندات منتشره در هیچ کجای مذاکرات یا حتی رایزنی‌های پیش از مذاکرات، کلامی فراتر از مسائل هسته‌ای مورد گفت‌وگو قرار نگرفته و طرح هر گونه ادعا خلاف این روند، قطعا کذب محض است.

پزشکیان درباره‌ مذاکرات: چاره‌ای نداریم که چیزی بدهیم و چیزی بستانیم

مسعود پزشکیان می‌گوید «یک وقتی هست که من برای خودم تصمیم می‌گیرم، حق دارم هر کار و تصمیمی که می‌خواهم را انجام دهم، ولی وقتی برای مردم تصمیم می‌گیرم، حق ندارم طوری تصمیم بگیرم که آنهار ا تحت فشار بگذارم؛ حق ندارم تصمیمی بگیرم که مردم با سختی زندگی کنند چون من دلم می‌خواهد که مثلا به پوزه فلانی بزنم!»نماینده‌ی اصلاح طلب مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگوی خود با انصاف نیوز ضمن پرداختن به مذاکرات وین، درمورد کارشکنی و مخالفت احتمالی تندروها، می‌گوید: « تندرو که حق ندارد سرنوشت مردم را تغییر دهد. حاکمیت و آن قدرتی که دست دولت و مجلس و قوه قضاییه و شورای امنیت و مقام معظم رهبری -در راس آن- است، از این مذاکرات پشتیبانی می‌کنند؛ باید طبق قانون با کسانی که می‌خواهند خلاف این جهت را بگویند و عمل کنند، برخورد شود.»من که از ابتدا معتقد بودم برجام را باید اجرا کرد، باید پایبند بود و نباید میز مذاکرات را ترک کرد. دولت هم این کار را نکرد و ترامپ بود که از مذاکرات بیرون رفت؛ ولی یک عده می‌گفتند برجام خیانت است و الان هم قدرت دست‌شان آمده است، گفتم اگر می‌گویید خیانت است خب بیایید بیرون، چرا می‌خواهید مذاکره کنید، ولی واقعیت این است که ما هیچ چاره‌ای نداریم، جز اینکه اگر می‌خواهیم مشکلات مملکت را حل کنیم بر سر میز مذاکره بمانیم، حرف‌هایمان را بزنیم، چیزی بدهیم و چیزی هم بستانیم.

قالیباف رانت‌خواران را «سلول‌های سرطانی» خطاب کرد

قالیباف اظهار داشت: در اقتصاد باید چند پیشران را مشخص کنیم تا این پیشران ها کل اقتصاد کشور را سرپا نگه دارند. اگر جلوی بانک ها را بگیریم تا خلق پول نکنند، همچنین اگر دولت کسری بودجه نداشته باشد، می توانیم به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.وی افزود: رفتار بخش خصوصی را به گونه ای باید حل کنیم که وقتی همه و حتی رهبر معظم انقلاب نیز شخصاً آبرو می گذارند تا از تولید داخل حمایت شود و برای حمایت از صنعت داخل، ایشان ورود برخی کالاها را به داخل ممنوع می کنند، نباید شاهد این باشیم که هفته بعد یک مرتبه کالاها گران شود و عده ای سوءاستفاده کنند، این فرهنگ باید درست شود و دولت و مجلس نیز در اینجا نقش‌شان مشخص می شود، زیرا حمایت نباید به رانت تبدیل شود.وی تاکید کرد: هیچکس نباید از سیاست‌های حمایتی، سوءاستفاده کند و باید مقابل همه آنها ولو اینکه تعداد انگشت شماری باشند بایستیم. اینها سلول های سرطانی هستند که اگر مانع رشد آنها نشویم، همه را درگیر می کنند.رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سیاستگذاری ها باید صحیح باشد و منجر به رفع موانع شود. بازآفرینی نظام تامین سرمایه در صورت تحقق منجر به تولید ثروت می شود و اگر تولید ثروت محقق شود مشکلات منطقه، موالید، مهاجرت، اختلاف طبقاتی، آسیب های اجتماعی و عدالت سامان می یابند.

اولین واکنش وزیر خارجه آمریکا به نتیجه مذاکرات سه روزه وین

وزیر خارجه امریکا بعد از دیدار با همتای روسیه‌ای خود گفته برای اینکه ایران در گفت‌وگوها تعامل معنادار کند دیر نیست.«آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا بعد از دیدار با همتای روسیه‌ای خود درباره مذاکرات با ایران اظهارنظر کرد.طبق گزارش بخش انگلیسی وب‌سایت «عرب‌نیوز» وزیر خارجه آمریکا با اشاره به مذاکرات جاری در وین برای رفع تحریم‌ها تصریح کرد برای اینکه ایران در گفت‌وگوها «تعامل معنادار» کند دیر نیست.او همچنین با بیان اینکه دیدار خوبی با «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه داشته مدعی شد مسکو با واشنگتن دیدگاه یکسانی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران دارد.بلینکن بدون اشاره به اینکه آمریکا ناقض تعهداتش در برجام بوده مدعی شد: «اقدامات و لفاظی‌های ایران جای چندانی برای خوش‌بینی ما باقی نمی‌گذارد.»او در ادامه گفت: «کاری که ایران نمی‌تواند انجام دهد حفظ وضعیت فعلی، یعنی تقویت برنامه هسته‌ای حین کش‌دار کردن مذاکرات است.»وزیر خارجه آمریکا در ادامه اظهاراتش تصریح کرد: «ظرف یک یا دو روز آینده متوجه خواهیم شد ایران جدی است یا نه.»ساعاتی قبل‌تر، «علی باقری» معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و مذاکره‌کننده ارشد هیأت ایرانی در مذاکرات «وین» برای «رفع تحریم‌ها» در مصاحبه با وبگاه انگلیسی «میدل ایست آی» گفت که توپ اکنون در زمین آمریکاست، نه ایران.

آذر منصوری دبیرکل حزب اتحاد ملت شد

آذر منصوری از سوی اعضای هفتمین کنگره حزب اتحاد ملت به عنوان دبیرکل این حزب انتخاب شد.

هشدار سردار قاآنی به آمریکا: تا فرصت هست از منطقه خارج شوید

فرمانده‌ نیروی قدس سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه دوران آنکه دشمنان اسلام هرکاری دلشان بخواهد انجام دهند گذشته است، به آمریکا هشدار داد، تا فرصت باقی است از جغرافیای اطراف ایران خارج شود. سردار سرتیپ اسماعیل قاآنی پنج‌شنبه در مراسم نخستین سالگرد شهادت سردار شهید عبدالرسول استوار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مقاومت، با بیان اینکه شهدا ‌در مسیر الهی حرکت کردند، گفت: پایان زندگی آنها ختم به شهادت شد. لذا باید ادامه‌دهنده راه شهدا باشیم و همان همان ویژگی‌های شهدا را در خودمان ایجاد کنیم.فرمانده سپاه قدس با بیان اینکه اگر می‌خواهیم ادامه ‌دهنده راه شهدا باشیم باید تکلیف‌مدار در مکتب ولایت باشیم، عنوان کرد: انجام وظیفه در حد مقدورات از دیگر ویژگی شهداست‌.قاآنی اضافه کرد: استان فارس شخصیت‌های بسیار بزرگی را در طول تاریخ از حافظ و سعدی گرفته تا علمایی مانند شهید دستغیب و ۱۵ هزار شهید را در خود جای داده که موجب استحکام دفاع قهرمانانه در برابر متجاوزان شده است.او افزود: جلسه یادبود شهدا جلسه بزرگداشت متعارف کسی که از دار دنیا رفته نیست، این جلسات، محلی برای برشمراری عزت و سربلندی افتخاریست که در برون وجود این شهدای عالی مقام بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۶
در انتظار بررسی: ۴۲
انتشار یافته: ۸۷
با سلام . اگر به تاریخ نگاهی بیاندازیم . بیشترین مورد در مهاجرت مربوط به تغییرات اقلیمی بوده که باعث شده مردم نسبت به دسترسی به اب با مشکل روبو شوند . بهر حال تغییرات شدید اقلیمی و نیز بی تجربه گری مدیران اجرای در احداث کارخانه های مانند فولاد . و صنایعی که نیاز به اب بسیار زیاد دارند بجای احداث انها در سواحل دریای عمان و خلیج فارس در مناطق مرکزی ایران مانند یزد . اصفهان . کرمان . باعث شده است که مردم در تامین اب دچار مشکل شوند . الان بهترین منطقی ترین و علمی ترین روش این است که با انتقال اب دریای عمان به چنین صنایع . وابستگی این صنایع به اب شیرین را رفع کرد . مخصوصا که الان فناوری انتقال در ایران موجود است . اگر تعللی در این کار انجام بگیرد . خدای ناکرده با پدیده مهاجرت مردم به تهران و شهرهای شمالی .کشور ایران روبرو خواهد شد که خودد مشکلات بسیار زیادی ببار خواهد اورد . الان یک چهارم جمعیت ایران در تهران ساکن هستند . و ممکن است در اینده نزدیک به یک سوم و یا به یک دوم تبدیل شود . گرچه اعلام می کنند که انتقال اب از دریای عمان هرینه های زیادی دارد و توجیه اقتصادی ندارد ولی اگر منطقی بررسی شود هرینه ان خیلی خیلی کمتر از سیل مهاجرت مردم خواهد بود . مهاجرت هم چیزی نیست که بتوان جلوی ان را گرفت . ان کسی که در مکانی زندگی می کند که دسترسی به اب ندارد . زندگی در حاشیه شهرها برای بهشت است . چون براحتی به اب و برق و گاز و درمانگاه و کار و غیره دسترسی خواهد داشت . پس باید مدیران اجرایی دولت نگران مهاجرت مردم باشند .
واز طرفی خوشبختانه رون اداری بسمت مکانیزه شدن می رود و این امکان را برای مدیران و کارشناساان اداره اب فراهم امده که به جنبه تخصصی شغل خود بپردازند . و نقشه کلیه کانهای زیر زمینی را تهیه کنند که این کانلها نعمت خدواند به بیشر است که الان با کاهش منابع ابی روبرو است که با تزریق اب می توان این کانلها را پر اب کرد چنانچه در بعضی از کشورها این کار را انجام می دهند . و باعث ابادانی شهرها و روستاها خواهد بود . چون بیشترین برداشت مردم از ابهای زیر زمینی است . بنظر می رسد باید صبر کرد ایا مدیران و کارشناسان اداره اب قبول خواهند کرد و یا تلاش خواهند کرد که دوران خودشان را براحتی سپری کنند و این وظیفه را به مدیران و کارشناسان بعدی بسپارند .
من هم قدرتش دارم.هم دنیا توچنگ م است
هم شاهرگ های حیاتی اقتصاد..هر موقع بخوام می زنم زیر هر توافق وقراردادی.این شما هستید که باید فکری به حال خودتون کنید.
به جای طرح صیانت به فکر رفع ظلم و تبعیض باشید،اخیرا تمام فرزندان جانباز و ایثارگر را رسمی کردند،فقط کارمند های قراردادی بدون پارتی را رها کردن!مگر ما مقصر بودیم که دولت انواع استخدامی داشته و یا تعدادی نور چشمی را در قالب قرارداد وارد بدنه دولت کردن؟!
پاسخ ها
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
سیاه نمایی کردی باید اعدام شوی
سبوس برنج شمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
و خدایی هم هست


از حق دور نشیم


یه چند نفر آدم درست و حسابی و با وجدانم توشون هست
تاجی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
آقا وقتی زمان جنگ پدر بنده مشغول در اداره بودن و سهم خودش رو اینجوری دادن و اینکه سرباازیش در دوره شاه بوده گناه امثال من چیه؟؟!! چرا یک بچه با یک سال رسمی میشه و من یا ۲۱ سال هنوز موندم آخه لنصافه ؟! بابا چرا اینقدر ظلم میکنین به کارگر ؟؟م
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
بله ما مقصر بودیم از اول نبایدمی امدیم سیستم دولتی به حرف خانواده و اطرافیان هم نباید گوش میدادیم. متاسفانه باید از اول می رفتیم دنبال شغل ازاد که نرفتیم
بنده به این نماینده ها و مجلس رای ندادم

بنابراین هیچ چوبی در این مجلس نماینده بنده نیست و مسئولیت اشتباهات چوب ها را به عهده نمی گیرم.
پاسخ ها
ناشناس
| Switzerland |
۲۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
کی رای داده که شما رای داده باشی.یک دورهمی وپاتوق درست کردند به اسم مجلس به صرف ناهار و شام وصبحانه
عدالت
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
یه نگاهی به خودت بنداز
فرقی با چوب نداری
چون حق انتخاب برای خودت قائل نبودی دقیقا مثل چوب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
صد رحمت به چوب!!!؟؟

چون چوب دیگر حقوق و مزایا و و خودرو و مسکن و دفتر کار و محافظ نمی خواهد

چون چوب دیگر
پول کار چاق کنی نمی گیرد

و با باند بازی و ایجاد لابی های مافیایی به زندگی مردم و توسعه کشور آسیب نمی رساند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
خطاب به عدالت

رای ندادن بهتر از رای دادن به چوب است
اگر یک کار درست روحانی کرده باشد همین بوده
مجلس بی ادب 10 درصدی که جز چوب لای چرخ مردم و دولت روحانی نگذاشت لیاقت هیچ توجهی رو نداره! کار درست رو آقای روحانی انجام دادند
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۲۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
آقای رییسی هم در ادامه به همان نتیجه روحانی میرسه چون اینا کاملاً تعطیلن
چه معنی داره دویست سیصد هزار معاند به جای خمس و زکات دادن و نماز بارون خوندن ؛ از سر و کول هم بالا میرن و بی بند و باری و قرتی بازی را در نصف جهان رواج میدن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
طنزت را خواندم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
حمید پارکتو عوض کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
مردم خسته شدن گرفتارن میفهمی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
شما برو و این هایی که گفتی خوب است
را بِدِه و خوشحال باش !!؟

مردم اصفهان در تاریخ به حق خواهی و شجاعت ماندگار شدند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
این جوک است، یعنی بخندیم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
امان از دست دوستان نادان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
حمید کالباس فروش برو خجالت بکش
حمید کلباسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
متاسفانه دوستان کنایه نهفته در مطلب بنده در باره دویست سیصد هزار معاند ( دشمن ) را متوجه
نشدند
حمید کلباسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
متاسفانه دوستان محترم کنایه بنده را در مورد دویست سیصد هزار معاند ( دشمن ) و توصیه به خمس و زکات دادن ؛ متوجه نشده و عجولانه قضاوت و توهینهایی که لیاقت این افراد بی سواد و بی مایه بود دادند
همون روحانی اگر یک کار درست انجام داده همین بوده چون شما رو خوب شناخته بود
چوب لااقل ارزش داره که انسان در موقع خستگی به آن تکیه کنه! اینا چی؟
همش تقصیر روحانیه!!!؟؟؟؟
چه اصراری دارید اینقدر رییسی را عاقل و باشعور و خاص جلوه دهید. والله تا حالا که کاری نکرده جز سوتی
" باید پیام‌رسان خودمان را داشته باشیم " آنوقت باید خودتان به خودتان پیام بدهید!!!
هیچی سرجاش نیست.هیچی درست نیست.ودوامی هم ندارد.راه حل مثل روز روشن است.رفراندوم
این آقای غلامرضا سلیمانی بهتر است اینقدر تحت تاثیر احساسات واهی قرار نگیرد
اصلا هیچ کار روحانی درست نبود الی بی محلی به نمایندگانی که اگر انها را به حوزه خود ببرند کسی انها را نمی شناسد.
ارزش چوب خیلی بالاست،اینا بیشتر خار هستن
اگه کشاورزان با مسئولان هم‌صدا هستن، پس چرا اعتراض می‌کنن؟ چرا کسایی که با مسئولان هم‌صدان معترضن، بقیه عامل استکبار؟
آن ابر تحول را خوب اومدی .منتظر بعدی نمی مانیم چون عمرمان قد نمیده
چوب یه خاصیتی داره
طرح صیانت یعنی بستن اینترنت و همه باید طرح را نقد کنیم
اونم چوب خشک!
آقای قالیباف اول وضعیت پرونده های زمان شهرداریتان را مشخص کنید بعد بفرمایید نبوغ فرزندتان چطور باعث شده ایشان در این مدت کم برج ساز آنهم در سایر کشورها شوند
"شما جوانان بسیجی نمی‌توانید مطلبی در راستای ترویج اسلام و ارزش‌های انقلاب اسلامی در اپلیکیشن‌های خارجی قرار دهید؛" توی سیستم داخلی بزارین کی می بینه چه فرقی می کنه؟ برای دنیا هیچ جذابیتی نداره توی داخل هم حرفهای شما خریداد نداره آقای عزیز به عنوان کسی که 25 ساله توی توسعه نرم افزار و زیرساختهای این کشور کار کردم می گم وقتی چیزی سر در نمیارین اینقدر صحبت نکنین
تحول قرن ۱۴ مردم ایران را بدبخت کرد تحول قرن ۱۵. حتما کل مردم دنیا را بدبخت میکند
با این فرمایش سردار قاآنی بایدن بیچاره شد
این مجلس یکی از بی ارزش ترین مجلس‌های تاریخ ایران است. دراینمورد بی توجهی آقای روحانی به مجلس کاری بجا و درست بوده است.
برجام را ادامه می دهیم چون ما هیچوقت زیر معاهده بسته شده نمی زنیم.اما حالا که امریکا خارج شده باید جونش را بگیریم تا اجازه برگشت بدهیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
چرت و‌پرت گفتن هم حدی داره!!!
اقلی رییسی بد جوری دارن به بهانه ایثارگری پارتی بازی می‌کنند و نیروهای اقوام و خویشان خود را جذب می‌کنند، این بی عدالتی ها ویرانگر است ، تا دیر نشده جلوی آن را بگیرید ، بودجه ۱۴۰۱ باید شجاعانه بسته بشه و بودجه بسیاری از نهادهای خودساخته حذف بشه
به طور مثال سازمان تبلیغات، بنیادهای خودساخته، ۵۲ نهاد موازی فرهنگی تو کشور درست کردن و ماهی تا ۱۸۰ میلیون فقط دارن حقوق پرسنل به یه نفر میدن بعد به آموزش و پرورش کشور که رسیده دارین سفسطه گری میکنید ؟؟؟ مملکت رو یه عده تاراج می‌کنند۲۰۰هزار میلیارد پول ملت تو بورس به جیب کی رفت ؟؟ چرا ماشین ۱۰ میلیاردی هم باید بنزین ۱۵۰۰ تومانی بزنه و پیکان هم همون قیمت ؟؟ چرا شجاعت به ندارین و و دست تو جیب سرمایه دارن نمیکنید
در برابر امریکا دو را بیشتر نداریم
۱_یا به خواسته آنها تن میدهمیم و بیخیال هسته ای می‌شویم
۲_ یا انتقام این همه ظلم و جنایت رو از میگیریم و با آنها اتمام حجت میکنیم
این وضعیت کج دار مریض اصلا به نفع ما نیست ،
فرماندار اصفهان: هیچ درخواست اخذ مجوزی برای برگزاری تجمع در روز جمعه نشده

خخخخ
چاه های حفر آب رو پلمپ کنید ، با ادامه این وضعیت آبی ب ای خوردن نمی‌ماند، سال آینده بحث آب در برابر نفت با هند و افغانستان عملیاتی کنید ، اکثر روستاهای ویلا سازی شده و فقط بحث عیش و نوش یه عده شکم سیر مطرح است در حالی که در بین هفته یک نفر سکونت نداره ، برکت از این کشور وقتی رفت که انسانهای پاک رفتند
یک پیشنهاد به آقای رییسی و تیم دولت
حق عائله پندی و حق اولادی که در فیش حقوقی هست کلا پول یک بسته پوشک بچه نمیشه بهتر حداقل بجای حقوقای نجومی و کارانه های الکی و حق مسکن هایی که دارید به یه عده خاص میدین حداقل چند برابر کنید تا انگیزه برای ازدواج و فرزند آوری بشه ؟؟ ا
آقای رییسی ولله وضعیت حقوقی اسفبار آموزش و پرورش واقعا مایه ننگ است ، وضعیت حقوقی سه نفر از اعضای یک خانواده
کارمند قوه قضاییه ۲۰ میلیون قاضی ۶۰ میلیون
پزشک تازه استخدام خانواده ۲۶ میلیون
معلم با ۲۶ سابقه ۶ونیم میلیون
امیدوارم حداقل این وزیر دیگه نقش مترسک رو نداشته باشه هر چند در زمان بودجه نویسی که آموزش و پروش بی صاحب بود و کسی نبود از حقوق آنها دفاع کنه
ابر تحول بزرگ؟!!!
روحانی تنها نقطه مثبت کارنامه او این بود که مجلس ۱۰ درصدی رو قبول نداشت
برخی نمایندگان فرقی با کوشکی ندارند.
مجلسی که با حداقل رای هر شهری تشکیل شده است. تحویل گرفتن آن یعنی بی محلی به اکثریت مردم ایران است روحانی کار عاقلانه ای در خصوص بی محلی به باصطلاح نمایندگان می کرده است
آقای قالی باف متوجه نیستی ۱۲ همت رو اگه تقسیم بر یک میلیون معلم بعد تقسیم بر ۱۳ ماه سال کنی و مالیات و بیمه رو کم کنی به هر نفر ۹۰۰ هزار میرسه ؟؟؟ اخه شرف و انسانیت هم برا انسان خوب چیزی هست یادم هست زمانی که لاریجانی رئیس مجلس شده بود حقوق نمایندگان رو ۱۰ برابر کرد و گفت نماینده از کارمند صدا و سیما کمتر میگیره ؟؟همین فرد ۱۲ سال رییس مجلس بود و کوچکترین قدمی در حق معلمان برنداشت و خدا خودش او رو خوار و ذلیل کرد، آقای رئیس مجلس مواظب باش .
متاسفانه دولت روحانی با ترویج حقوقهای نجومی متاسفانه کشور رو دچار بحران کرده بودجه بسیاری از سازمان‌ها و نهادها رو تا ۴ برابر افزایش داده و فقط یک قلم ۳۷ هزار به بودجه سازمانی که ۱۵ هزار کل بودجه او در سال ۹۸ بوده افزایش داده واین باعث فاصله ۱۰ برابری حقوق بین کارمندان دولت رو فراهم کرده ، در سال ۹۲ حقوق معلم و استاد تقریبا اختلاف کمی داشت ولی حالا در باسابقه که اختلاف تا ۱۰ برابر شده ، تنها راه حل افزایش پلکانی برای مدت ۴ سال تا این فاصله ترمیم بشه
چندین ساله ملت داد میرنند که درصد یکسان برای افزایش حقوقها فاصله طبقاتی رو تبدیل به گسل میکنه ولی گوش شنوایی نبود و همون یکسالی که خدا حفژ کنه احمدی نژاد رک که پلکانی کرد دیوان به اصطلاح عدالت باطل کرد ، زیرا منافع برخی در خطر بود
کار مجلس فعلی ساخت محدودیت و مانع برای مردم است.
یک زمانی رابطه دختر و پسر را محدود کردند حالا که راههای ازدواج کاملا از بین رفته طرح مراکز ارائه همسر ساعتی و یک بار مصرف ارائه میکنند .
کی گفته نماینده مجلس حق دارد برای زندگی مردم تصمیم بگیرد؟
از یزد خاص
مردی برخواست
رسوایی میکروفن مجلس
قبل ترش رسوایی فایل صوتی ظریف
بعدش دیگه کیه
بعدترش دیگه کیه
وقتی قرار فضای مجازی باشه و ما مردم دست روی دست بزارم فقط سالها شنونده باشیم کلا جمعش کنید طرح شما هم نمیخوایم.
تو این صفحه ات یه خبر خوب وجود نداره هزاران نفر هم اومدن خوندن فردا دوباره مردم بازهم میان یکی مثل همین صفحه رو میخونن و.‌‌‌‌.......
علی غفاریان، مدیر مسئول سایت اصولگرای صراط ‌نیوز: مهدی احمدی که به تازگی مدیرعامل بانک شهر شده، داماد محسن رضایی، برادر همسر الیاس قالیباف و همچنین برادر داماد رحمانی فضلی است.
یا ابوالفضل! «نشان ازسه سو دارد این نیک پِی »!!
البته به نما یندگان‌مثل چوب اگه بها داده بشه جای تعجب وشگقتی داره وجالبه خیلی اصلا نماینده شهرسونو نمی شناسند
الهی و ربی من لی غیرک
واقعاً چرا سایت های ایرانی و به ویژه تابناک تعداد رای ها به نظرات را بطور درست نشان نمی دهند؟!!!!!!! آیا فکر نمی کنید این کار شما نمونه بارز بازی با افکار عمومی و گول زدن مردم است. و یا چرا نظرات مردم در خصوص بعضی از مسئولین را بطور کلی منتشر نمی کنند؟
من از طرف ملت از (چوب) عذرخواهی میکنم واقعا با این مثال در حق این شیء اجحاف شد.
بعضی مسئولین خواهشن صحبتی نکنن بهتره، چون برای مردم این سئوال پیش مییاد که اینا واقعا با این وضع شدن مسئول این مملکت. جناب خوب شما که تلویزیون فرامرزی به حد کافی دارین بگین ۲۴ ساعته پخش کنن فرامینتون رو، وقتی مخاطب ندارید فرق نمیکنه پیامرسانتون داخلی باشه یا خارجی، شاید بیشتر نظرتون اینه که رو خارجیا نمیتونیم پارازیت بندازیم.
رئیس پلیس و استانداری که هنوز نمیدونن راهپیمایی نباز به مجوز نداره اونم وسط کویر.چوب خشک فقط برای ملت هزینه نداره و مجبور نیستن ملت از جیبشون برای فوتبال دیدن حضرات هزینه کنن
لطفا به چوب توهین نکنید.
سلام. "چشم‌پزشکان راغب نیستند مردم از عوارض اشعه‌های نور خورشید مطلع شوند و عینک آفتابی استفاده کنند." این عدم رغبت محدود به چشم پزشکان نیست. در این جا هر کس هر چیزی بلد است و هر کاری می کند، اقداماتی انجام می دهد تا دیگران از آن خبر نداشته و به آنان محتاج باشند.
اینهاهمون جماعتی هستن که اممام گفت عرضه ی اداره کردن نونوایی هم ندارن.
یک پرس و جو ساده در جامعه نشان از نارضایتی عامه مردم دارد .
مردم خسته شده اند از وعده های مکرر و حرف های تکراری و تصویب قوانین بی فایده و بی ربط به نیاز جامعه.
ببینید نیاز واقعی انسان از صبح که از خواب بیدار میشود تا شب که میخوابد چیست و به این موضوعات فکر کنید.
اظهار نظر های مقامات نظامی با دغدغه و نیاز های مردم هیچ نسبتی ندارد. این فکر به ذهن می رسد که شاید در کشور و دنیای دیگری مشغول کارند.
به چوب خشک اهانت نکننید چوب خشک صدها کار آیی دارد از تکیه دادن و سوختن و ساخت کاغذ و مداد و میز و . . . . . و حداقل اینکه در ایجاد رانت و مفت خواری و هدر دادن ببت المال و غیره این چوب بیچاره نقشی ندارد پس انصاف داشته باشیم و به چوب خشک اهانت نکنیم
هنوز افرادی هستند که از حسن روحانی حمایت میکنن
اقای پزشکیان خوب است بفرمایید چه چیزی باید بدهیم ؟ شما که همه هسته ای را (تقریبا) دادید چه گرفتید؟ امان از بی بصیرتی
تابناک جان کامنت هاتجذابتر از خبرات هست من فقط برای خوندن کامنت میام اینجا
فقط طرح شفافیت آرا مشکلات مردم و مجلس را حل میکند
آنروزی که روزنامه اطلاعات برای برجام به به و چه چه می کرد یادش رفته نه هنوز هم دلش تنگ برجام است همان زن ناسازگاری که طلاقش دادند اما ایران آنرا طلاق نداد بلکه ترامپ طاقش داد حالا ایران دارد حلالش می کند و حقش را از اروپاییها و آمریکا می گیرد آمریکا آن زن بیچاره را رها کردند و بی کس و کارش کردند و هر آنچه دلشان خواست بر سرش آوردند حالا ایران با تیم جدید دارد نجاتش می دهد
لطفا به چوب توهین و بی ادبي نکنید ،،،چوب هزاران خاصیت دارد، ،،اما این نمایندگان مجلس هیچ خاصیت ندارند، ،بجز حرام‌ کردن ثروت کشور وملت، ،،لطفا به چوب توهین نشود؟؟؟؟؟؟؟؟
یکی به این آقای بسیجی بگه که ما در قرن 21 هستم نه درقرن 11
نماینده های مجلس بدون شک نماینده مردم نیستند واصولا عرضه ای هم ندارن.حکومت نظامی در اصفهان افتضاح مردم سالاران است
فکر کنم چوب را نیشه سوزاند واز گرماش برای مدتی استفاده کرد ولی این افراد حتی ارزش چوب را هم ندارند
ابرتحول بزرگ!!!
به چوب توهین نکنیم!!!چه مجلسی شد این مجلس انقلابی حداقلی!
ذوالنوری: روحانی بر خلاف رئیسی به مجلسی‌ ها «بها» نمی‌داد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خدا را صد هزار مرتبه شکر دو فردای دیگر یک داستان جدید کوک نکنیدها ! حالا که شمع و گل و پروانه و بلبل جمعند ببینیم چه گلی به سر ملت میزنید ! هیچ عذر و بهانه ای هم پذیرفتنی نیست !
دیروز بچه ها را بردم‌ آبسرد‌ دماوند هواخوری !
متاسفانه به غیر از زباله هایی که از تهران تا خود دماوند دو‌‌طرف جاده ریخته بود و‌ کیسه نایلونهایی که در هکتارها زمین پراکنده شده بودن چیز دیگه ایی جلب توجه نمیکرد!
در روستاهای اطراف آنجا وضعیت اسفبارتر بود! در روستای «هاشمک» که در واقع چند صد هکتار دشت و ‌تپه است که زمین خوارها ریخته‌اند آنجا و هر کدام تپه یا دشتی را تکه تکه کرده و با رشوه و دیوارکشی تغییر کاربری داده اند !اینقدر زباله انباشت شده و پراکنده بود آدم‌ میخواست گریه کنه!
«تا بحال اینهمه زباله یک جا ندیده بودم!»
بی صاحب به معنای واقعی کلمه!
بطور کلی هیچ سیستمی برای جمع آوری و حمل زباله روستاها وجود نداره!!!
تعجب آورتر از اون مردمی هستن که میلیاردی پول میدن اونجا میان انبوهی از زباله که همه جا پخش شده، زمین میخرن و ‌ویلاهای مثل قصر میسازن تا تمام‌عقده های دوران زندگیشون را اونجا متبلور کنن!!! ولی حاضر نیستن مثلا ماهی صدهزار تومان بدهند یکی این زباله های جلوی ویلایشان را ببره!
یا چهارتا درخت در خیابان بکارند! ساختمان شورای روستای اتابک را دیدم ! نه مدرسه نه درمانگاه نه ایستگاه پلیس نه فروشگاه نه تعمیرگاه فقط و فقط چند هزار تا ویلای محاصره شده با زباله!!!
روستاهای دیگه دماوند هم اوضاعی مشابه داشتن ولی البته نه به این افتضاحی!
اینقدر همه جا زباله بود نمیشد ندیدش!
مثلا رفتیم هواخوری حالمون بهتر بشه بدتر گرفته شد!
مملکت را نابود کردین!!!
در خود بلوار اصلی آبسرد که خیلی بزرگ‌ است فقط چند ده تا املاکی هست! حتی یه بقالی پیدا نمیشه! من نمی‌دونم خریدن ویلا در چنین جایی چه کاریه؟!؟
نماینده این‌ شهرستان دماوند در مجلس قطعا چوب خشکه! چرا به استانداری تهران و ‌وزارت کشور گیر نمیدهید؟ وزارت راه بدتر از اون دوتا!!!
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل