بازدید 9446
۶

تعرفه پرمصرف‌ها باید غیریارانه‌ای باشد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: تکلیف قانونی، نظر و مطالبه مجلس این است که مفاد قانون، رعایت شود و تعرفه پرمصرف‌های باید غیر یارانه‌ای باشد.
کد خبر: ۱۰۹۰۵۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۸ 30 November 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مالک شریعتی در ارتباط تصویری با بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما افزود: آنچه که برای مجلس اهمیت دارد و در بند «ی» تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰، مصوب و به دولت تکلیف کردیم، این است که تعرفه پرمصرف‌ها به صورت غیر یارانه ای، حساب شود و هزینه رایگان کردن خانوار‌های محروم کم مصرف مانند افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، از این محل، تأمین شود.

وی ادامه داد: این موضوع محقق نشده است و همچنان برای پر مصرف ها، یارانه، پیش بینی شده است، اما در مجموع، این حرکتی را که در دولت انجام شده است و شرکت ملی گاز که نظام تعرفه گذاری افزایشی پلکانی را یک گام به جلو برد، گامی در مسیر عادلانه‌تر شدن می‌دانیم گرچه همچنان کافی و کامل نیست.

شریعتی افزود: در گام‌های بعدی باید کامل شود و خواسته قانونی مجلس و مصوبه ۱۱ سال پیش در قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی، محقق شود.

این نماینده مجلس اضافه کرد: نظام افزایشی پلکانی در تعرفه‌ها اعمال شده است، اما کافی نیست، ولی نسبت به گذشته، گام رو به جلو در عادلانه‌تر شدن تعرفه گذاری است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۶
اول باید الگوی مصرف براساس حداقل مصرف تعریف شود سپس بهانه افزایش بهاء گاز در قالب پر مصرف اقدام شود یک منزل 100 متری برای گرمایشی خود و پخت و پذ و اب گرم حداقل 300 مترمکعب گاز در ماه لازم است اگر الگوی شما کمتر از این باشد این یعنی شما الگو سازی را بهانه کرده اید برای افزایش بهاء گاز ، یک ایرانی که بر روی معدن گاز زندگی میکند باید از این گاز بهره ببرد شما الگویی تعریف کردید که حداقل رفاه را از مردم ایران گرقته اید در تابستان وزارت نیرو کولر گازی را خاموش میکنه شرکت نفت هم در زمستان شوفاژ ها را خاموش میکنه با این الگوی تعریفی خودتون.
يعني حرف مفت كه ماليات نداره. مگر پرمصرف ها تبعه اين مملكت نيستند؟ مگر سهمي از نفت و ساير منابع اين كشور ندارند؟ مگر پر مصرف ها همه پول دارند؟ اونايي كه تعداد خانواده شون زياده و با هم يك جا زندگي مي كنند، تكليفشون چيه؟
دیگه چی؟
تکلیف قانون؟قانونهایی که یک عده پاچه خوارومفتخوربرای حالی کردن جیب مردم وضع کردن
خب ازمنظر ديگربه قضايا نگاه كنيم
يك خانواده پرجمعيت نيازبه خانه ايي بامساحت بالاترو استفاده از وسايل گرمايش بيشتر ودرنتيجه مصرف بالا تر گاز نسبت به خانواده هاي كم جمعيت ميشود آيا با فرزند آوري وافزايش جمعيت در تعرض نيست ايضا در خصوص برق وآب چون خانواده ما عملا با همچين مشكلي مواجه هستنددريك خانواده 7نفري نظير ما 7نفر حمام مي روند 4 تا اتاق خواب داريم نسبت به همسايه 4نفريمان خوب مسلم است مصرف بيشتري داريم
همین حرفهای بی منطق رو میزتین که قشر تحصیکرده که هیچ ، مردم متوسط نیز تصمیم به مهاحرت میگیرند.

این مملکت ارث پدریتون نیست. همه ایراتیها حق دارن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار