بازدید 4712

۱۵ تا ۲۰ درصد زوج‌های جوان از ناباروری رنج می‌برند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: خدمات فوق تخصصی مرکز درمان ناباروری مولود در بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان با استقبال گسترده هموطنان ساکن در سیستان و بلوچستان و برخی از استان های همجوار همراه بوده است.
کد خبر: ۱۰۹۰۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۲ 29 November 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، دکتر سید محمد هاشمی شهری با اشاره به سیاست های جمعیتی و دستورات ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری افزود: به طور کلّی حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد زوج های جوان از ناباروری رنج می برند و فراهم نمودن امکانات درمانی باعث می شود تا بیش از ۷۰ درصد از این زوج ها نیزموفق به فرزندآوری شوند.

هاشمی شهری بیان کرد: از دیرباز یکی از دلائل مسافرت های درمانی هم استانی های عزیزمان به خارج از استان دریافت خدمات درمان ناباروری بود که به لطف خدا این مشکل تا حدود زیادی بر طرف و حجم قابل توجهی از این مسافرت ها کاهش یافته است.

وی با اشاره به تاثیرات عاطفی فرزند آوری بر خانواده ها، نقش مراکز درمان ناباروری در حفظ و ارتقاء جوانی جمعیت را قابل توجه عنوان کرد و گفت: در حوزه خدمات بهداشت و درمان بانوان در استان سیستان و بلوچستان 4 محور اصلی شامل تامین و تدارک امکانات زایمان ایمن، سالم و بهداشتی، تامین امنیت غذائی و رفع سوء تغذیه، تشخیص زودهنگام بدخیمی های زنان و درمان ناباروری را تعریف کرده ایم و در همین راستا هماهنگی ها و پی گیری هائی نیز از طریق دفتر امور بانوان نهاد ریاست جمهوری و استانداری سیستان و بلوچستان در حال انجام است.

رئیس مرکز درمان ناباروری مولود نیز در این خصوص گفت: از بدو راه اندازی این مرکز در سال 1396 تا کنون حدود ۲۰۰۰ مورد سیکل القاء تخمک گذاری و IUI و ۱۴۰۰ مورد IVF در این مرکز انجام شده است.

دکتر مرضیه قاسمی با تشریح موفقیت های این مرکز در درمان ناباروری گفت: ۱۰ تا ۱۵ درصد موارد IUI و ۴۰ تا ۴۵ درصد از موارد IVF انجام شده در این مرکز موفقیت آمیز بوده است که با متوسط جهانی برابری می کند.

وی شکفتن لبخند مولود جدید در خانواده ها و به خصوص خانواده های فاقد فرزند را جزو زیباترین لحظات ثبت شده در طول فعالیت این مرکز عنوان کرد و گفت: در این مدت بیش از ۵۰۰ زوج جوان فاقد فرزند که از مشکلات ناباروری رنج می بردند برای اولین بارصاحب فرزند شدند.

رئیس مرکز ناباروری مولود با اشاره به رضایت مراجعان از خدمات فوق تخصصی مرکز درمان ناباروری مولود گفت: از همان روزها و ماه های نخست فعالیت این مرکز از استقبال و اعتماد هموطنان عزیزمان برخوردار بود، امّا در حال حاضر رضایت زوج های نابارور باعث افزایش چشمگیر تعداد مراجعان از تمامی شهرستان های سیستان و بلوچستان و حتی خارج از استان شده است و به همین دلیل بعضا مجبور به تعیین سقف پذیش روزانه و یا صدور نوبت های طولانی برای این عزیزان هستیم.

دکتر قاسمی با بیان اینکه متاسفانه به مرحله ای رسیدیم که نمی توانیم به طور کامل جوابگوی تمام مراجعان روزانه نیز باشیم گفت: در حال حاضر علاوه بر برنامه هائی که برای توسعه مرکز مولود در بیمارستان علی ابن ابی طالب (ع) زاهدان داریم، لزوم تامین نیروی انسانی فوق تخصصی و تجهیزات لازم برای راه اندازی مراکز ناباروری در حوزه دانشگاه های علوم پزشکی زابل و ایرانشهر نیز احساس می شود و گروه زنان و زایمان و مرکز درمان ناباروری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برای هر گونه کمک تخصصی در این زمینه آمادگی دارد.

وی مشکلات مربوط به هزینه های جانبی درمان از قبیل هزینه مسافرت به زاهدان و اسکان طولانی مدت در این شهر را از مهمترین مسائل زوج های نابارور عنوان کرد و گفت: تامین هزینه های غیر درمانی و هزینه های جانبی زوج های نابارور و حمایت از بانوان آسیب دیده نابارور می تواند یکی از مهمترین عرصه های خدمت خیرین سلامت و سازمان های مردم نهاد باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی