بازدید 6694

سند ردکردن داور ویدئویی مجانی مورد تایید فیفا ازسوی فدراسیون فوتبال!

از مرداد ماه یک دستگاه VAR مورد تایید فیفا در کشور وجود داشت و اگر فدراسیون واقعا دغدغه اش استفاده از VAR بود، می توانست با این دستگاه، ورزشگاه آزادی را به سیستم کمک داور ویدیویی تجهیز کند.
کد خبر: ۱۰۹۰۱۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۲ 28 November 2021

خداداد افشاریان شب گذشته ادعا کرد مجلس var فدراسیون فوتبال را گروگان گرفته و حاضر نیست اجازه بدهد فدراسیون از این تکنولوژی استفاده کند اما سندی به دست رسانه طرفداری رسیده که اثبات می کند این ادعا به هیچ وجه صحت ندارد.

پیش از این رسانه ها نوشته بودند فدراسیون فوتبال در حالی اصرار به وارد کردن اسباب بازی هنگ کنگی از یک شرکت مشکوک به ارتباط با اسراییل داشت که از مرداد ماه یک دستگاه VAR مورد تایید فیفا در کشور وجود داشت و اگر فدراسیون واقعا دغدغه اش استفاده از VAR بود، می توانست با این دستگاه، ورزشگاه آزادی را به سیستم کمک داور ویدیویی تجهیز کند.

حالا از داخل فدراسیون فوتبال خبر رسیده؛ در تاریخ 16 شهریور ماه، یک شرکت ایرانی که نمایندگی یکی از چهار شرکت معتبر از نظر فیفا در زمینه سیستم کمک داور ویدیویی را دارد، نامه ای به فدراسیون فوتبال فرستاد و برای اجرای سیستم مورد تایید فیفا در بازی ایران و کره جنوبی اعلام آمادگی کرد. این شرکت در نامه خود مدعی بود در تاریخ سیزدهم مرداد ماه هم نامه دیگری به عزیزی خادم داده و موضوع را مطرح کرده بود که حاضر است تا قبل از آمدن ناظران فیفا یک دستگاه VAR مورد تایید فیفا که در ایران موجود است را در ورزشگاه آزادی مستقر کند. این شرکت اعلام کرده بود حاضر است تجهیزات خود را رایگان در اختیار فدراسیون فوتبال بگذارد.

نامه شرکت ایرانی که نمایندگی شرکت مورد تایید فیفا را دارد به فدراسیون فوتبال... اصل نامه روی سربرگ رسمی در اختیار رسانه های نوشتاری قرار دارد 

به گفته یک منبع آگاه از داخل فدراسیون فوتبال، مسئولان این شرکت تا قبل از ارسال این نامه دو جلسه با رییس فدراسیون فوتبال در سازمان لیگ و فدراسیون برگزار کرده بودند اما با وجود این نامه نگاری، فدراسیون هیچ تمایلی برای همکاری با این شرکت که حاضر بود دستگاه مورد تایید فیفا را رایگان در اختیار فدراسیون بگذارد، از خود نشان نمی دهد. (احتمالا این شرکت حاضر نبود نمایندگی به غلامرضا علیخانی و دینا گروپ بدهد) و همچنان به همکاری با شرکت مشکوک هنگ کنگی اصرار می کند و بابت اجاره اسباب بازی مشکوک که نه مورد تایید فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا است و نه تکنولوژی خط گل و خط آفساید را دارد، به ادعای خودش نزدیک 48 هزار یورو می پردازد. البته فراموش نکنیم شرکت هنگ کنگی تنها شرکتی است که حاضر شده به دینا گروپ نمایندگی بدهد.

دینا گروپ مثل رابر دومان که وسط قرارداد فدراسیون فوتبال و آل اشپورت سبز شد، قرار است وسط قرارداد فدراسیون فوتبال و شرکت وارد کننده VAR باشد! (رجوع شود به حرف های حسین شریفی که در برنامه ورزشگاه تایید کرد غلامرضا علیخانی هم در قرارداد واردات سیستم کمک داور ویدیویی نقش دارد)

حالا باید از خداداد افشاریان پرسید اگر درد شما واقعا آموزش داوران بود که بابت آن به رییس جمهور نامه نوشتید، چرا حاضر نشدید این VAR مورد تایید فیفا را در ورزشگاه آزادی نصب کنید؟

منبع:طرفداری

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل