بازدید 56337

حق دخالت در سبک زندگی مردم را ندارید

گیریم که حیوان داری و سگ داری امری کاملا غربی و فرضا موجب کاهش فرزند آوری است. این امر در حیطه عقیده و سبک زندگی است که حکومت حق اجبار و تحمیل و جرم انگاری آن را ندارد
کد خبر: ۱۰۸۹۸۵۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱ 26 November 2021

مهدی نصیری روزنامه نگار در مطلبی در خبرآنلاین نوشت: مجلس اخیرا طرحی را برای جریمه و برخورد با کسانی که با حیوانات در ملإ عام معاشرت دارند، در دست بررسی و تصویب دارد.

برخورد این مجلس در پاره ای از موضوعات یادآور برخوردهای پادگانی است و این البته محصول نظارت استصوابی و مهندسی شورای نگهبان است که بسیاری از نامزدهای متخصص و تحصیلکرده را از گردونه انتخاب حذف و زمینه را برای رای آوری تعداد زیادی که سابقه سپاهی داشتند و طبعا در امور سیاسی و اجتماعی و دینی و اقتصادی تخصصی نداشتند، با آرایی بسیار اندک فراهم کرد.

اعضای چنین مجلسی جامعه را به مثابه پادگانی با سربازان تحت امر و گوش به فرمان می بینند که باید اوامر آنان را بدون درنگ اطاعت کنند. ضمن آن که خود را تحت امر فرمانده کل قوایی می دانند که اطاعت از او چون چرا بر نمی دارد.

اکنون این مجلس با چنین شاکله ای حق خود دانسته است تا بر خلاف احکام خداوند و بر خلاف ماهیت غیر الزامی و غیر اکراهی دین و عقیده که در دهها آیه قرآنی از آن یاد شده و پیامبر را از هر گونه تحمیل عقیده و عبادت و سبک زندگی و دخالت در زندگی شخصی مردم بازداشته است، طرحی را برای تصویب آماده کند که نگهداری و معاشرت با حیوانات خانگی و غیر خانگی را به حیطه جرائم برده و شهروندان را جریمه و مجازات کند.

طراحان چنین طرحی نه از دین اطلاعی دارند و نه از اجتماع و نه از آیین حکمرانی و مردم داری و نه از تجربه دم دستی سال‌های پس از انقلاب در باب مبارزه با ویدئو و ماهواره و گشت ارشاد.

در باره این طرح نکات زیر قابل ذکر است:

۱. هیچ پیامبر و حاکم اسلامی حق تحمیل عقیده و نوع حکومت و سبک زندگی را بر جامعه ندارد و وظیفه اش منحصر به ابلاغ سنجیده، عقلانی و انسانی دین است.

۲. مردم در انتخاب دین و عقیده و سبک زندگی آزادند و اگر در این امور حقیقت برایشان واضح و روشن شود و به اصطلاح حجت تمام شود اما از سر عناد و انکار بر آیند، باید در قیامت در برابر خداوند پاسخگوی انتخاب خود باشند اما کسی در دنیا حق بازخواست و مجازات و بی احترامی و تضییع حق شهروندی آنها را ندارد.

۳. آنچه خط قرمز است تجاوز به حقوق دیگران و آزار و اذیت دیگران و نقض عفت عمومی (مثلا عریانی یا زنا در ملا عام و مواردی از این دست) است و در این موارد هم باید بر اساس روندی دموکراتیک، قانونگذاری شده و قانون اجرا شود.

۴. حفظ و معاشرت با هیچ حیوانی شرعا حرام نیست و بلکه در مواردی مانند گربه و کبوتر و ... مستحب است. آنچه در مورد نجاست سگ مطرح است امری اعتقادی است که کسی را نمی توان به رعایت آن اجبار کرد.

۵. بله به حکم عقل و شرع و عرف حیوان داری نباید موجب آزار و اذیت دیگران شود. مثلا ساکن یک مجموعه آپارتمانی اگر سگ داری اش برای ساکن یا ساکنانی از آن مجموعه مزاحمت ایجاد کند و مثلا کسانی را که قائل به نجاست سگ هستند به دردسر بیندازد، موظف است رفع مزاحمت کند.

۶. گیریم که حیوان داری و سگ داری امری کاملا غربی و فرضا موجب کاهش فرزند آوری است. این امر در حیطه عقیده و سبک زندگی است که حکومت حق اجبار و تحمیل و جرم انگاری آن را ندارد و تنها می تواند انگاره فرهنگی و عقیدتی و سبک زندگی ای را که درست و دینی و ملی می داند، ابلاغ و تبلیغ کرده و مردم را جلب و جذب خود کند. همین. حتی حق کوچکترین اهانت و تحقیر شهروندان را بابت عقاید و سبک زندگی شان ندارد. شهروندان متدین نیز اگر به هموطنان دگر اندیش خود اهانت کنند مرتکب گناه و نقض قانون شده اند.

۷. چهل سال دو قطبی سازی جامعه و شقه شقه کردن مردم کافی است. ایران زخمی نادانی ها، بی تجربگی ها، ضعف حکمرانی و مقدس انگاری نظام سیاسی پس از انقلاب است که هم به دنیای مردم آسیب رسانده و هم دین آنان را دستخوش انواع شبهه و اشکال و ادبار کرده است.

مسئولان نظام بیایند برای نجات و حفظ ایران از وضعیت کنونی، طرحی نو برای اداره جامعه در اندازند و کابوس فروپاشی و ویرانی مطلق را از اذهان ایرانیان بویژه نخبگان و سیاست دانان و جامعه شناسان و دین مداران زمان شناس و خردمند بزدایند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۷
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۲۳۱
آفرین
ولی کو گوش شنوا؟
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
دم نویسنده گرم
عالی نوشته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
بچشین اونچه را که برای ما واکسن نزده ها اجبار میکردین، اگه میخوای سگ نگه داری تو خلوت خودت نگه دار جامعه برای همه هست
نمایندگان محترم فکر میکنند که با تصویب این طرحها وضعیت فرزند اوری بهتر میشود که متاسفانه نه تنها بهتر نمیشود بلکه بدتر هم خواهد شد ودر صورت بهبود وضع اقتصادی مستمر وامید به اینده وازدواج جوانان امکان فرزند اوری هم فراهم خواهد شدونیاز به طرح ولایحه وتصویب ان در مجلس نمیباشد
پاسخ ها
طه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
اتفاقا ثروتمندان بی درد سگ نگه می دارند وسگ گردی نه فقراء آبرومند.
نگهداری حیوانات در محیط شهری و خانه ظلم به حیوان و بیماریزاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
شما از کجا فهمیدی ظلمه؟؟ این حیوانات از نوع خانگی هستند و با انسانها همزیستی میکنن
مجلس انقلابی در حد برسی مسایل سگ و گربه را دارد و لاغیر
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
همین را هم بلد نیست
سگ گردانی با هنجارهای جامعه ما نمیخونه وبرای ارامش روانی مردم ممنوعیت اون لازمه. متاسفانه گیردادن به چیزهایی که نباید گیرمیدادند باعث لوث شدن قضیه شده ویک محدودیت لازم هم ازنظر عده ای دخالت درحریم شخصی محسوب میشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
آرامش روانی مردم را بیکاری فقر و خشکسالی و ......... به خطر میندازد نه یه مشت سگ و گربه زبون بسته بامزه که مثل همه مخلوقات خدا اونها هم نیازمند محبت و رسیدگی هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
هنجارهای جامعه شما زباله گردی و اعتیاد و فحشاست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
ناشناس 12:50 و ناشناس 13:07 شما زمانی که همزمان نیاز به دفع و دریافت غذا هستید مثلا میگید من فعلا دفع را انجام نمی دهم زیرا غذا به من نرسد میمیرم

احتمالا شما از طبقه ای از اجتماع هستید که در محیط شهر در خانه های متراکم حضور نداشتید که مفهوم آرامش روانی نداشتن در اثر بی مبالاتی بعضی افرادرا درک کنید با صدای ناهنجار سگ و ... صدای ناهنجار دستگاه های صوتی یا دورهمی های پر سر و صدا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
والا اختلاس و بخور بخور و رانت و پارتی بازی با هنجارهای جامعه نمی خونه
دارند واگر مخالفید برید از ایران بیرون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
احمق
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
به قول اون مجری محترمه!!!؟؟؟ زینب خانم،هر کی ناراحته جمع کنه از ایران بره والسلام.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
شما برید از ایران بیرون که در اقلیت هستید و قدرت دستتونه
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
حماقت از کسانی سر میزنه که حق انسانیت رو به حیوانات
ترجیح میده انسانی که اشرف مخلوقات هستش ،بله حیوانات باید مورد توجه باشند ولی نه تو رختخواب نه آشپزخانه نه همبازی بچه آدم واقعا متاسفم از بعضی از کامنت های گذاشته شده که اغلبش از روی احساس بوده نه ...
مسولینی داریم که هر جا ضربه میخورد به مردم کشورش ظلم میکند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
نه عزیزم مسولینی داریم
که دغدغه آنها مشکلات مردم هستش
کسانی حیوانات را نگه می‌دارند
که مشکل مالی ندارند
وواقعا باید با آنها برخورد بشه
همین جور ادامه پیدا کند پس فردا می گویند در منزلتان هم فلان فیلم ها را تماشا کنید یا نکنید. در خانه هم حجاب داشته باشید
پاسخ ها
................
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
چندسال پیش همین رو هم میگفتن
..
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
شماها باید داخل کره باشید تا بفهمیدد دخالت حکومت داخل زندگی مردم یعنی چی خیلی بهتون احترام گذاشتن دیگه شورش رو در اوردید
اگه همون اول مثل کره ای هاا کرده بودن الان دم در نمی یاوردید و کاری که واقعاا نادرست هست رو انجام بدید و دوقورت و نیمتون هم باقی باشه
بزرگترین عامل عدم ازدواج و فرزند آوری نبود شغل و گرانی مسکن و تورم شدید هست که مجلس بجای پرداختن به این امور، جلسات علنی و غیر علنی مجلس رو که هر کدوم صدها میلیون از پول بیت المال رو مصرف میکنه، صرف پرداختن به اموری میکنه که در هیچ کجای دنیا جز ایران محلی از اعراب نداره. اگه نمیتونید شغل برای جوانان ایجاد کنید لا اقل اجازه بدید سرمایه گذاران خارجی به این کشور بیاد و مثل چین گشایش اقتصادی ایجاد کنید و لا اقل مقدماتش رو فراهم کنید وگرنه پرداختن به امور غیر ضروری مثل سگ گردانی جز ضرر به بیت المال نتیجه دیگری نخواهد داشت
نه دولت و نه هیچ احدی حق دخالت در زندگی خصوصی ما را ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
آفرین! نه اوناحق ورود به حریم خصوصی را دارند ونه اینکه هر کسی به بهانه حریم خصوصی، در محیط اجتماع هر کاری دلش خواست می تونه انجام بده
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
یعنی سگ بیاریدتوخیابوناپاچه مردموبگیرن؟
نمی دونم از بینوایی می نالند ولی پول برای سگ وگر به دارند خرج کنند .!
پاسخ ها
گالیور
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
به تو چه مگه مردوم دستشان تو جیب توست
مقدم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
احسنت گل گفتی بعد همین قشر دلواپس شرایط
اقتصادی هستند هزینه های گزاف خرج حیوان خانگیشون میشه بعد دلشون واسه اون زباله گرد میسوزه
اینکه مردم مجبور می کنند بچه بیارن هم دخالت در حریم خصوصی افراد هست...
آقای مهدی نصیری روزنامه نگار ، لطفا برای خودت تصمیم بگیر ولی در چهارچوب قوانین و امنیت روانی جامعه ، سگ گردانی و نگهداری از حیوانات در خانه باعث آزار اکثریت مردم است و باید ممنوع شود.
یکی از اقوام میگفت همسایشون سگ داره و بارها دیده با کمی باد از ایوان موی سگ میاد پایین ...میگه دیگه میترسم برم ایوان یا حتی لباس پهن کنم .... این یکی از چند ده مورد آزار است و کاملا بحق ... خودم تا در خونمون رو باز کردم هوایی عوض کنم یهو سگ حمله کرد سمت من و واقعا داشتم سنگکوب میکردم و به صاحبش توپیدم که نباید بیاری بیرون و از اون بدتر چرا قلاده شو رها کردی ..... مورد دیگر اینکه در پارک دیدم سگ روی زمین و چمن ادرار کرد و حالا ببینید توپ بچه ها بخوره بهه این ادرار یا بنده خدایی که بخوابه رو چمن یا تکه نانی بیفته روی ادرار و طرف هم برای حفظ حرمت و بی اطلاعی نان را بردارد و خلاصه باز بگم؟
پاسخ ها
میکائیل
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
علی اقا من بهت تضمین میدم هر جای کره زمین نون بیفته قبلا اونجا یه حیوونی ادرار کرده.از لحاظ صدا میخوای برا کلاغا و گنجشکا هم قانون بذار که صداش تو خیابونه و خونه میاد و باعث اذیت جنابعالی میشه صدای موتور و ماشینم همینطور.
همینطور باد پر پرندگان حرام گوشتم میاره تو تراس پس خیلی مواظب باش و احتیاط کن.
در ضمن این ساقیای موتوریم هم بعضیاشون جنساشون قاطی داره از هر کسی جنس نگیر ....
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
درود بر شما. امروز اگه بخواهیم امر بمعروف و نهی از منکر که لازمه بقای فرهنگ درست در جامعه است بما انگ دخالت در زندگی خصوصی میدند. نگهداری سگ در خانه ای که شش طرف شش خانواده با شش مزاج و اخلاق و خلق و خوی زندگی میکنند بی اخلاقی و توهین به اوناست .. شمای نویسنده که طرفدار سگی پاشو برو توی جنگل یا بیابون زندگی کن بجای یکی صدتا سگ دورت جمع کن . من شاید به مار و عقرب علاقه داشته باشم. آیا حق دارم مار بیارم توی زندگی آپارتمان نشینی ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
احسنت
لطفا هر دو نظرم را درج کنید چون این مسئله واقعا درد این روزهاست

حق دخالت در زندگی خصوصی را ندارند ولی بعضی چیزا فکر میکنید خصوصیه؟!!!!...مثلا صدای تلویزیون و رادیو و موزیک وقتی از چهاردیوارری رفت بیرون میشه عمومی ، بی حجابی در بیرون خانه میشه عمومی ، سگ و حیوان هم همینکه خودش یا مزاحمتش اعم از صدا یا آلودگی بره بیرون میشه عمومی و مزاحمت .... اونهایی هم که مثلا یا حالا با خفاش یا اشتباه آزمایشگاهی یا هرچی کرونا رو ایجاد کردند میتونن بگن به کشورهای دیگه چه مربوط ، اونایی که ماسک نمیزنن هم میگن به شما چه مربوط .... خلاصه باید عمومی و خصوصی را بفهمیم ...خیلی چیزها عمومی هست و ما غافلیم و باعث آزار جامعه و همسایه و دیگران
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
کاملا درسته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
درسته
تابناک عزیز از سال ۷۹ مخاطب شما هستم
انصافا این مطلب خوبی بود مدتها بود که داشتم از شما ناامید میشدم
اقای نماینده بجای حل مشکلات حوره خودتت دخالت درزندگی مردم نکن برویدمشکلات اقتصادی کشوررادرست کنید
مشکل همین فرمایشات ایشان و هم فرمایشات حکومت است که باید و نیاید می کنند - فقط جهت شان فرق می کند
تا منطقه الفراق از باید و نباید شکل نگییرد همین آش و همین کاسه هست -
به این نکته ایشان توجه کنید که حکومت همین را می گه - دعوا سر چیز دیگه هست ! از خونه خصوصی تر هم مگر داریم ! خیابان و پارک که جای خود دارد

۵. بله به حکم عقل و شرع و عرف حیوان داری نباید موجب آزار و اذیت دیگران شود. مثلا ساکن یک مجموعه آپارتمانی اگر سگ داری اش برای ساکن یا ساکنانی از آن مجموعه مزاحمت ایجاد کند و مثلا کسانی را که قائل به نجاست سگ هستند به دردسر بیندازد، موظف است رفع مزاحمت کند.
خیلی طرح خوبیه فقط باید یک بند اضافه بشه که اگر اقا زاده ای سگ گردانی کرد مسئول مربوطه تا اخر عمر انفصال از تمامی مسئولیت های دولتی بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
این قانون برای مردم عادیه نه برای امثال آقازاده ها
با اینا به شخصی ترین کارهای ما هم کاردارن مثل تولید مثل. آقا ما نمی خوایم بچه دار بشیم اصلاً نمی خوایم ازدواج کنیم به کی ربط داره یک مشت آدم سه نقطه گذاشتن تو مجلس و دولت هی از این چرت و پرتا میگن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
ازدواج چیز عمومی است بفهم سگ میخوای نیار بیرون باعث آزار مردم میشه پس عمومی است
هرچی شد میندازن گردن شورای نگهبان،
کسی نخواست این سگ پرست ها بچه بیارن،همون بهتر که نیارن،انگلی کمتر،مسئله اینه که اجتماع انسان با حیوان جدا از هم هستش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
خب نظارت استصوابی را کنار بگذارن که کسی گردن اونا نندازه. دارن درست میگن دیگه ۱۲ نفر جا بقیه مردم تصمیم میگیرن
اولا سگ نجس است وبجای اینکه فرزندانتان به نماز واصول اخلاق دینداسلام یاد بدهید وتربیت کنید ،سگ تورو تو خانه میارید وادعای فرزندی تاکی این جهالت اف بر شماها،از خدا بترسید واطاعت خدا رو بجا بیارید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
اف بر شما با این افکار پوسیدت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
هیچ آفریده ای نجس نیست .نجس آنهایی هستند که به اسم خدا مردم را غارت می کنند.
سگ پرستان با طرح مجلس مخالفت خواهند کرد
پاسخ ها
دوستدار حیوانات
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
تو یکی ساکت شو. اونکه پیامبر خدا بود حقوق حیوانات را رعایت میکرد. و احترام میگذاشت. اوناییکه برگزیدگان خدا بودند با حیوانات همنشین بودن که حتی باهاشون از خواب چند هزار ساله هم بیدار شدند.
تو از و امثال تو از حیوانات و عطوفت و انسانیت و عبادت خدا و خداپرستی هیچی نمیفهمی... بیخود ادای مبلغین دین را درنیار.
اونایی که میگن این قانون دخالت تو زندگی مردمه باید بهتون بگم که برید تحقیق کنید پیشرفته ترین کشورهای دنیا هم یه سری قوانین سخت گیرانه داره که اگه شماها باهاش مواجه میشدید اصلا براتون قابل تحمل نبود در ضمن وقتی یک نفر با سگ و گربه میاد تو ملا عام این دیگه زندگی خصوصی نیست عزیزم به عموم جامعه مربوط میشه بیماری داره کثیفی داره و خطر داره برای کودکان الکی داستان درست نکنید مجلس کار خوبی میکنه درباره ازدواجم باید بگم که یکی از دلایلش وضعیت اقتصادی هست یکی از دلایل کم شدن ازدواج درگیر شدن جوانها به فرهنگ کثیف غربه که با ازدواج مخالفه وگرنه خیلیا هستن که وضع مالیشونم خیلی خوبه ولی باز ازدواج نمیکنن و دنبال کثافت کاری هستن
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
دوست عزیز شما حتما تحقیق کرده اید ولی در همه جای دنیا نگهداری حیوان مانند قوانین دیگر اجتماعی است. یعنی آزاد است تا زمانی مه مزاحم دیگران نباشد.
اما در کشورهای دیگر سگ را نجس نمیدانند دوست عزیز و به همین دلیل هم مسئله بهداشت بحث علمی دارد و نیاز است که حیوان گواهی واکسیناسیون داشته باشد.
اگر وضع اقتصادی جامعه مثل . خوراک وپوشاک و مسکن در حد معقول باشد و با درامد پائین جامعه همخوانی داشته باشد . طبعا تشکیل خانواده و فرزند اوری هم یک امر واجب میشود .. اما با وضع موجود اگر داشتن یک همدم حالا اسمش سگ و گربه است انسان را از افسردگی دور میکند . چرا مخالفت میشه .؟ حتما در میان جامعه زندگی نمیکنند .وخبر از روحیه مردم مملکتمان ندارند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
اتفاقا اکثر سگ پرست ها از قشر مرفه جامعه هستند و از مستی به این کار ها رو آوردند
مقدم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
دوست عزیز مشکل این چیزخا نیست شما دقت کن اونهایی که سگ دارن وهمیشه ساز مخالف میزنند اغلب از طبقه مرفه جامعه هستند اصلا مشکل مالی ندارن ،مشکل فرهنگ اشتباهی که از سفرهای خارجی خودشون سوغات میارن این ا از اونوری ها فقط ولنگاریشو یاد گرفتن نه سوغات را با قانون خاص خودش
هر چیزی جای خود را دارد در کنار اقدام برای اقتصاد و معیشت ، نباید در برابر ناهنجاری ها بی تفاوت بود جناب نصیری دنبال امیال سیاسی خود است ولی رسانه باید در هر اصلاحی کمک سازنده داشته باشد .
سگ گردانی حریم خصوصی نیست بلکه علاوه بر ظلم به حیوانات ، امنیت مردم را به خطر می اندازد من شاهد ترس شدید افراد و صدمه دیدنشان در این قضیه بودم.
اگه سگ و گربه داشتن تو شهر مشکل نداذه خیلی هم دوست دارن مرغ و بز و گاو داشته باشن چرا این میان ممنوع هستن ولی سگ و گربه مشکل نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
چون بز و گاو و مرغ جزو رفع نیاز های گوشتی انسان است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
یا نکن با فیلبانان دوستی یا بنا کن خانه ای در خورد فیل .اگه میتونی جا برا گاو داشته باشی خب گاو داشته باش .
مصوبه خیلی خوبی هستش چونکه حیوانات خانگی نیستند وبعضا برای سایر افراد مزاحمت ايجاد مي کنند خیابان وحتی آپارتمان محل خصوصی نیست که اینها اقدام به نگهداری می‌کنند البته اینا خودشون را هم دوست دار محیط زیست می‌دانند در حالی که این کار باعث از بین رفتن محیط زیست می شود اکثر اینها هم برای جلب توجه این حیوانات راانگه می دارند مثلا بعضی از هنرمندان ما که براشون متاسفم بعضی از حیوانات رانگه داری می‌کنند برای جلب توجه نمیدونم عقده دیده شدن دارند به هر حال طرح بسیار خوبی هست نویسنده باید بدونه که خیابان وآپارتمان جای نگه داری این حیوانات نیست وصد در صدد تضعیع حقوق سایر افراد هستش وهیچگونخ منافاتی با آزادی نداره من هم ملک شخصی داشتم دوست داشتم سگ نگه داری کنم
طرح خیلی عالی است کسایی که مخالفم از ایران برن
وقتی زندگی درهم طنیده شهری حاکم است تمام ابعاد هم زیستی حیوانی بر جامعه پیرامون اثر دارد در اینجا قوانین است به رفتار اجتماعی است که نظم می دهد
سگ گردان ها باعث آزار سر و صدا ترس مردم مخصوصا بچه میشن این سگ را از پدر مادرشون بیشتر دوست دارن وبعد که خسته شدن ول میکنن بره
اگر داستان فرزند اوری بحث باشه که چرت هست ولی در فضای شهری و اپارتمان‌نشینی نگهداری حیوون از نظر بهداشتی کار درستی نیست دیگه شرع و عرف بماند با اوناش کاری نداریم
دوستان شما تو خونتون دوس داری سگ یا گربه یا هرحیون دیگه ای که میخوای داشته باشی داشته باشه نه به مسئول نه به هیچکس دیگه ای هیچ ربطی نداره شما تو خونت چجوری هستی ولی وقتی وارد اجتماع شدی باید به حقوق بقیه احترام بزاری شاید کسی تو جامعه به این حیون حساسیت داشته باشه یا کلی مشکلات دیگه پس شما حق نداری سگتو همراهت بیاری توی خیابون
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
توی خونه هم حق ندارند نگهداری کنند خصوصا داخل آپارتمان سگ در عین با وفا بودن نجس هست و دستورات دینی شدیدا نگهداری اون رو منع میکنه البته در باغ و روستا احکام فرق دارند اما در منزل و آپارتمان نقض حقوق دیگر همسایگان است .آخر اینکه در ایران سگ بازی فقط برای پز دادن و خودنماییه نه چیز دیگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
مشکل خیلی بزرگ اینه که متاسفانه کسانی که حیوانات رو نگهداری می کنند برای دفع فضولات حیوانات شون رو به خیابان ها میارند. اینجاست که واقعا هیچ توجیهی وجود نداره و نیاز به اخطار جدی هست.
سلام
کسانیکه جمهوری اسلامی ودین اسلام روقبول ندارندوازکشورهای غربی که مانفرتمان ازآنها میاد الگو میگیرند ازکشورمابروند بیرون
حفظ حقوق عامه،طرح خوبیه،همین چند وقت پیش از آسانسور آپارتمانی که ساکن هستم آمدم بیرون که یکی از سگ های تزیینی همسایه شروع به پارس کردن سمت من کرد.صاحبش گفت اگه نترسید گازتون نمیگیره سعی کنید نترسید.!!!خوبه من هم یوزپلنگ بخرم به مردم بگم اگه نترسید گازتون نمیگیره؟!!!
لطفا مجلس بما خانه بدهد شغل بدهد پول بدهد اگر خیلی به فکر فرزند آوری هست گیرم که سگ و گربه هم ممنوع شود مشکل خانه بیکاری اعتیاد طلاق فقر فساد فحشا حل می‌شود... یا فقط یه حرفی از روی شکم سیری و بیکاری تو مجلس طرح میکنند.... شما که راحتید حقوق های کلان میگیرین مشکل مالی هم ندارید تازه فکر سگ و گربه افتادید
همه جای دنیا قانون حمل و نگهداری حیوانات دارن اینجا بعضیا هر جور دلشون می گردن و حرف می زنن تا میگی چرا ؟ میگن آزادی نیست
این چه زندگی خصوصی است که باعث مزاحمت همسایه ها و در پارک ها برای مردم ودر وسط خیابان برای رهگذران است ما آسایش از سرو صدای سگ همسایه نداریم
خانه جای سگ نحس نیست سگ بازی ممنوع اگر علاقه به سگ داری برو پیش سگها نه سگ بیار خانه
مهدی نصیری از اون طرف بوم نیفتی همینو کم داشتیم از کسی که سک کردونی کنه دفاع کنی این عمل کاملاً غربی و ناسازگار با شرع مقدس اسلام است میخواهی توجیه کنی این دخالت در امور زندگی خصوصی مردم است تو میدانی کسی که سگ همراه داره تنهاست وکم بود عاطفی داره این روند اول از همه به خود شخص آسیب میزنه و به مردم جامعه بفهم
من خودم شخصاً از سگ و گربه متنفرم دوست ندارم هرکجا که میرم از پارک و رستوران بگیر تا خیابون و فروشگاه انواع سگ و گربه جلوم رژه برن
شما که از حق صحبت می کنید و س حق من و امثال من که کن هم نیستند چی میشه
بالخره سکوت مردم یروزی شکسته میشع بجا رسیدگی به مشگلات مردم و بیداد گرانی دارن در زندگی خصوصی مردم دخالت میکنند خجالت هم خوب جیزیع
باسلام باید قانون باشد اینها سگراباماشین جابجا می‌کنند وبعد ماشین را می‌فروشند واین بیماری واردزندگی دیگری می‌شود والآن ازحد گذشته یک جایی باید جلوی اینها گرفته شود.
توی پارک یه سگ دنبال پسر من کرد. پسرم تا چند شب، شب ادراری داشت. تکلیفمون رو باخودمون روشن کنیم. اگر مسلمونیم نگهداری خلافه اسلامه. سگ فقط برای نگهبانی نه خوابیدن تو بغل. مبلغ جریمه ای هم که میکنن عالیه. چون معمولا پولدارا ازاین کارا میکنن. بذارید خزانه باپول اینا پر شه. یاعلی
بنام حق
شیوه ی زندگی هر کسی در دنیا به خودش مربوط است تفکر شیوه خوراک شیوه پوشاک شیوه شغل و....
شیوه رانندگی اگر غلط باشد و طبق قوانین نباشد نه تنها آسیب به خود بلکه آسیب به دیگران نیز خواهد بود شما قضاوت کنید شما قضاوت کنید شما قضاوت کنید بچه سه ساله در پارک توسط یک سگ گاز گرفته شد هرچه سر صدا کردم سگ فرزندم را رها نکرد با مشت به سگ زدم و سگ را رها نمود صاحب سگ به جهت اینکه من سگش را با مشت زده بودم به من با چاقو حمله ور شد و مرا با چاقو زد
اگر وجدان دارید و می‌توانید قضاوت کنید آیا پارک جای سگ است یا جای انسان
هر ساله در جهان ۳۶۰۰۰ نفر توسط سگ ها گزیده میشوند
صاحب سگ سگش را فرزند خود خطاب میکرد و از او پرسیدم تو چه کاره این سگ میشوی گفت من پدرسگ هستم
رسد آدمی به جایی که بجز خدا نبیند بنگر که تا چه حد در مکان آدمیت
همنشینی با سگ همسفره شدن با سگ هم بازی شدن با سگ هم خواب شدن با سگ انسان را به سطح سگی می برد

پس سعی نماییم سطح خود را بالا ببریم
مزاحمت و اذیت کردن همسایه خوبه؟ پس چرا در فضای سالم زندگی نکنیم حتما لاژم است که در محیط زندگی خودمان حیوان هم باشه خانه برای زندگی انسان است نه حیوان پس قدر انسان بودن را ارج نهیم وبه شخصیت خودمان ارزش فاعل شویم باتشکر
من ۴۰سال هست که سگ نگهبان در باغم داشتم هیچ منع قانونی هم نداشته
چون سگ من فقط شب ها پارس می‌کنه
و مزاحمت مردم یا همسایه ها نیست و خطری هم برای مردم نداره
حالا که دوربین اومده دیگه نیازی به سگ نگهبان ندارم
ضمنا سگ من هر غذایی رو میخوره حتی جنازه گوسفند مرده رو
ولی سگهای امروزی در سال در ایران ۵۰۰تن گوشت تازه و سالم میخورند
ملخ بوستان خورد و مردم ملخ
تا سال ۲۰۵۰جهان با کمبود غذا و برو خواهد شد
و
مردم سگها رو خواهند کشت و خواهند خورد
نمونه آرامش هم برخی از چینی ها که گوشت سگ میخورن
ناهنجاری اجتماعی تولد فرزندان بی پدر قم و مشهد هست نه نگهداری سگ و گربه توسط مردم
درود و صد درود بر مجلس.....دمتون گرم فقط کوتاه نیاین لطفا....ازتون ممنونیم
از نظر من دیگه دارن به عقاید مردم بی اعتنایی و شاید فزولی میکنن
راست میگویند میتوانیم بچه زیاد تولید کنیم و پس فردا مثل کشور دوست و طالبان افغانستان ببریم هفته بازار بفروشیم
مردم ازاین کارهای عده‌ای ناراحتن
عده‌ای که رعایت نمیکنن هم برن بیرون ازشهر توروستا زندگی کنند
نمیخواد درمورد مجلس وحکومت نظر بدین
حال آدم ازحرفاتون بهم میخوره
اولا این موضوع چه ربطی به فرزند آوری دارد دوما دولتها قوانین اجتماعی را برای کل جامعه مینویسند نه برای افرادی خاص و ثالثا نگهداری حیوانات در محیط اجتماع ، هم موجب آزار و اذیت مردم میشود و هم خود حیوانات هم اذیت میشوند
این مملکت کشورشیعی است ورعایت حدوحدودشرعی درهمه امور ازجمله مبارزه باظلم وبیعدالتی فساد تبعیض وازجمله درزمینه بهداشت وامنیت اجتماعی مثل عدم نگهداری حیواناتی مثل سگ وغیره. آقای نصیری شما اگرپذیرفتی این کشورشیعی حاصل خون بیش ازسیصدهزارشهیده مثل وقتی تصمیم میگیری دریک دانشگا ه ادامه تحصیل بدی حق تخطی ازمقررات ا ونو چون خوشت نمیا د نداری وباید بله بایدتمکین کنی درضمن حدودشرعی مثل نجاست سگ قبل ازاینکه توسط نمایندگان بصورت قانون دربیادتوسط مراجع صاحب نظرنجس تشخیص داده شده.
اقاى نصيرى شما معنى فرهنگ فاسد را نميدانيد چون خود در ان دام افتادهايد جان برادر
سلام همین سگ های پاکوتاه آسایش را در شب با پاس کردن ها گرفته ، و هفته قبل در پارک محل سکونت بنده سگی آورده بودند که در مسیر به هرکسی می رسید موجب وحشت وترس شان می شد .حال نظر بدهید آیا این روند در کشورهای اروپایی و..هم قابل اغماض است یا جریمه سنگین و....
همه اینها به کنار .صدای سگ همسایه ها رو مورد آزار واذیت قرار میده .این دیگه واقعا تحمل نیست .یعنی واقعا عشق وعلاقه دیگران که نباید باعث آزار دیگری بشه .
اکثریت قریب باتفاق مردم با نگهداری و نمایش سگ وگربه دراپارتمان و جاهای عمومی مخالفند حالا مجلس طرف اکثریت باشدویا طرف عده ای که با پول خود و سگ خود و خودرو خود پوز می‌دهند انصاف خوب است
مغالطه زیرکانه ای بود
این متن بیشتر سعی کرده با نادیده گرفتن علت اصلی مشکلات سگ گردانی و مشکلات و آسیب های متعددی که برای عده ای ایجاد کرده سعی کرده این امر مهم را که باید زودتر اجرا میشد را بی فایده و پوچ جلوه دهد.
فرزند آوری هم جزو مسائل خصوصی و شخصی خانواده هاست به دولت ربطی نداره
مردم با سگ وگربه و حیوانات هیچ مشکلی ندارند
در آپارتمان که یک محیط اشتراکی است آوردن سگ و گربه و حیوان تضییع حقوق دیگر ساکنین است
اگر کسی سگ برآورد آیا به من هم حق می دهند گوسفند بیارم در آپارتمان خروس بیارم
والله مردم خوب پول دارن خرج گربه و سگها بکند
ملت میرن از رستوران برا سگ و گربه ها غذا می گیرن
بعد دم از بی پولی میزنند
ست و گربه جاش داخل منزل نیست خانه حرمت داره
باسلام نمایندگان محترم مجلس متاسفانه وظیفه وماموریت خوددر مجلس رو کنار گذاشتن وبجای رسیدگی به مشکلات مردم شهرخود وکشور به مسائلی میپردازند که اصلا در شان مجلس وحیطه کاری مجلس نیست ..بجای این مسائل به مسایل بیکاری جوانان وچند شغلیها وح۲وقهای فضایی برسند
از این مجلس بیشتر از این هم انتظاری نمیرود
طبل توخالی
این جناب نصیری گویا تکلیفش با خودش هم روشن نیست
آیت الله زاده که نباید مدافع سگ گردانی باشد
نظم عمومی و سلامتی روانی جامعه مقتضی چنین قوانینی است.
اولا مثل اینکه از لیست ۳۰ نفره عارف در مجلس قبل یادتون رفته که هم از فیلتر شورای نگهبان رد شدند و هم یکی از شهروندان تهرانی در دوره ۴ ساله اینها رو نمی شناخت و خود آقای عارف هم به ناکارآمدی آنها اعتراف کرد.
۲- شما که برای حیوانات و سبک زندگی و آزادی سینه چاک می کنید مرد هستید که اگر کسی فردا افسار گاو و گوسفند و بز و شتر و مرغ و خروس رو گرفت و آورد در خیابان و پارک و یا منزل نگهداری کرد با همین منطق خودتان تحملش کنید.
سوما این فرماندهی کل قوایی که گفتید که همه سربازها گوش به فرمانش هستند همانی است که ۳۰ سال دارد شما را تحمل می کند و از مدیریت او زن و ناموس شما در این وطن در امان هستند.
اول از همه باید بدانید عمومی چی است خصوصی چیه آقای عزیز پارک جاي کودکان و خانواده های محترم است نه جاي سگ وامسال آن حتی خیابان چرا یک عده‌ای پاروی حریم شخصی کسی می‌گذارد حیوان در خانه باعث‌شده همسایه ناراحت باشد
ادمی که نظامی فکر میکنه ساخته نشده در مجلس باشه برای همینه کشور داره مثل کره شمالی میشه
طرح بسیار بسیار خوبی هست
من کاملا موافقم
هیچ کس جرات نداره بره به پارک از دست این سگ دوستان و گربه دوستان
تا میخوای یه غذایی بخوری صد تا گربه لوس دوربرت جمع میشن
آدم رغبت نمیکنه دیگه چیزی بخوره
من که میگم بچه های کفتربازهای قدیم حالا سگباز و گربه باز شدن
فرزندآوری بهانه و رد گم کن نویسنده است. آپارتمان که سگ گنده و غول آسا لازم نداره. باغ و ویلا یه چیزی.

من موافقم مجلس هستم و از سر و صدا سگ همسایه خسته شدیم
شما تو چهار دیواری خودت حق داری
ولی حقوق همسایه وشهروندی را باید رعایت کنی
مردم جامعه وقتی این اوضاع حیوان گردی را در
خیابان وماشین می ببین از جامعه متنفر مشن
مخصوصا تو پارک شهر که جای بازی بچه هاست
نه حیوان
حیوان گناهی ندارد
این نفهمی من انسان است که حقوق این
حیوان رابه خاطر مثلا خوش گذارانی وتفریح
تمدن زیر پا گذاشتم
وگر نه همه حیوانات رادوست دارند
ولی هر چیز جای وجایگاهی دارد
ای کسی ادعا داری متمدن هستی ؟؟؟؟
مشکلات بی آبی و گرونی و پارتی بازی مسوولین و مهاجرت نخبگان حل شده حالا گیر دادن به سگ و گربه مردم با این کارا فقط میخوان سر مردم رو گرم کنن
پیغمبرهم فرمودزندگی انسان ازحیوان بایدجداباشدفقط بحث نجاست نیست انواع بیماریهاازحیوان به انسان منتقل میشودحتی اگه واکسن زده شود.
شماهم حق ندارید باسگ وگرنه وحیوانات دیگران رو مریض ودچار درد سرکوب وحقنداری باین خاطر تو جامعه حاضر بشید چون میکروب ویروس را منتشر میکنی
شما اول بیاید مشکل اقتصادی مردم را حل کنید مشکلات سگ گردانی و گربه و ... این جور حرف ها هم پیشکشتون .
اگر در کنار‌‌مهد‌شیعه‌در‌جهان‌
اکنون‌سگ‌گردانی‌جای‌فرزند‌پروری‌را‌گرفته
واقعا‌‌کی‌مقصره؟
مردم
مدیران نا لایق
اخوندها
آمریکا
خواهشا‌ی‌نفر‌جواب‌قانع‌کننده‌بمن‌بده
چطوره که مردم نون ندارند بخورند پول ندارند بچه بیاورند ولی پول دارند خرج خرید دارو و غذای سگ بکنند.
مهدی نصیری یه جوری حرف میزنه انگار عقل کل، یگانه زمان شناس و تنها دین شناس و ... است. اینقدر استدلالای ایشون آبکی و مغالطه آمیزه که ارزش پاسخ نداره. عصبانیت از شورای نگهبان و سپاه هم توی این افاضات مشهوده. فقط یه جمله خطاب به نصیری بس باشه اونم اینکه در حکومتی که ذیل قوانین اسلام شکل گرفته، همه افراد در محیط اجتماع موظف به تمکین احکام الهی اند و لو در عقیده، اسلام رو نپذیرفته باشند. عدم اکراه در قبول دین در حوزه عقائده و نه رفتار اجتماعی و این همه صحبت از ضرورت اجرای حدود الهی در آیات قرآن موید این معناست..
این نصیری کیه
یه کم عزیزجان اون بالا رو بکار بنداز
از پشت کوه آمدی تو همه کشورها قوانینی برای نظم و امنیت بیشتر مورد استقبال هست اون وقت یک طرح خوب که میخواد تصویب بشه امثال این عاقل مخالفت می‌کنند
اصلأ مخالفت می‌کنند تا مشهور بشن
یکی از ازین سگا پای دختر ۵ ساله است رو تو پارک گاز می‌گرفت بعد میدیدمت چطوری برخورد میکردی
واقعا نصیری... هستی
فارغ از این که برخی بی دلیل همه ی مسایل را سیاسی می کنند و صرفنظر از این که معمولا برخی از ما همواره فکر می کنیم که ما از دیگران بهتر می فهمیم ، سوال بنده از نویسنده این است که شما از کجا فهمیدید که وظیفه پیامبر خدا منحصر در موارد اعلامی اوست.
امان از افراط و تفریط این مهدی نصیری!!!
درود و صد درود به قلمت و شرافتت
واقعا اونایی که مخالف ممنوعیت باز شدن پای حیوانات به محیط زیست شهری اند ومشکلات اقتصادی رو بهانه مخالفتشان با حیوان پرستی میدانند، با صداقت بگن اگه مشکلات اقتصادی نباشه قبول دارن که جای حیوان در شهر وخیابان نیست. در زمینه دخالت حکومت در هدایت افکار ورفتار انسان ها، چطور میگن خارجی ها برای هرچیزی قانون دارن مثل کشور ما که نیستش،ایا قوانین اونا دخالت در حریم خصوصی افراد نیست؟من میگم چرا هست،تازه محدودیت هاشونو به حریم زندگی کل مردم جهان وملت ها با فرهتگ ها و افکار گوناگون تعمیم میدن نه فقط ملت خودشون،!مدافع حق نیستید نباشید مهم نیست حداقل
در گفتار آزادمرد ومنصف باشید .
اگه پول برا نگهداری سگ و گربه دارین به جاش اون پولو بدین به بچه های بی سرپرست و بد سرپرست
خجالت بکشن خیلی خوبه
بچه مردم از گشنگی میمیره ولی یه مشت احمق میان به سگ و گربه غذا و گوشت میدن.
یه مقدار شعور داشتن چیز بدی نیست
نه!!!
بعدشم سگ برا نگهبانی گوسفنداست، لابد گوسفندن که سگ نگه میدارن
بله مجلس نظامی دولت واستاندارهای نظامی وزیرهای نظامی وزیرکشورنظامی همه نظامی پس توصیه امام خمینی چی شد مگه نگفت نظامیها درسیاست دخالت نکنند
سگ و گربه های بیچاره هم از دست این بعضی جهال در عذابند
خدایا اول هدایت
دوم‌هدایت
سوم اگه هدایت نشدند ریشه کن نمودن
من اگر قدرت دستم بود میگفتم سگ نجسه و نمیشه نگه داشت و هر کس هم دلیل میخواست اول یکی میزدم پس کلش بعد میگفتم همینه که هست قانون خداست !!! میفهمی ؟ چیه ؟؟!! معلومه میفهمی ولی نمیپذیری میتونی چرا؟؟ چون یه ترسو راحت طلب هستی و اون مغز پوچت رو قفل می‌کنی تا بتون از قوانین خدا فرار کنی!!!!!!
این مطلب پر از تحریف و دروغ و اراجیف بود.
کی گفته قانون ممنوعیت سگ گردانی رو برای تشویق به فرزند آوری گذاشتند؟
آقای نویسنده شما برای مسائل داخل خونه ی خودت هم یک حریم خصوصی قائل هستی مثل گذاشتن پرده یا درب ضد سرقت یا هرچیز دیگه.چجوری میتونی برای جامعه و مدنیت حق و حقوق قائل نشی.
مثلا وجود چراغ قرمز سر چهارراه یا خط کشی خیابان نقض آزادی مردمه؟؟
این مسحره بازیا چیه ؟؟؟؟؟؟
حریم خصوصی یعنی تا تو خونه
پارک میشه حریم عمومی و حیوانی مث سگ که هم نجس و هم عامل بیماری هست نباید باشه
مگه خیابان گله گوسفنده که سگ توش باشه
همین الان هم سگای ولگرد باعث ترس و بیمازی های مختلف شدن
حالا بخواد سگ داشتن قانونی هم بشه که دیگه نوبرشه
جمع کنید خودتونو!!!
نمیدونم چرا تا بحث مسائل فرهنگی میشه.یه عده انسان نادان بحث مسائل اقتصادی را میکشن وسط...سگ گردانی آزادی و عقیده نیست. اونی که میگی اگه مشکلات اقتصادی حل بشه.فرزندآوری زیاد میشه. لطفا بگو وجواب بده.چرا علی دایی فوتبالیست که میلیاردر هست. چرا فقطیک دختر دارد و مثلا ۵فرزند ندارد؟!!!
قابل توجه دوستان بله درست است که سگ گردانی درجامعه ماقباحت دارد وقانون چهار دیواری بایدطوری باشدکه به همسایه بغلی ازارمان نرسدولی ازنمایندگان محترم نمی پرسیدکه ایاتمام مشکلات جامعه رابرطرف کردیدفقط درکشورمشکل سگ گرانی است مشکل اقتصادومعیشت ،مشکل فرار مغزهاومتفکرین جامعه رااگرتوانستیدحل کنید مشکلات کوچکتر خودبخودقابل حل شدن است وقت مجلس رابااین اراجیف نگیریدناسلامتی شماهاعقلای کشورهستیدامادریغ ازذره ای عقل که وقت مجلس رااینطور تلف می کنید ....
اقای روزنامه نگار خودش به مجلس ونماینده وشورای نگهبان توهین میکنه اشکالی نداره ولی به سگها نباید بی احترامی بشه اقای روزنامه نگار لطفا بیشتر مطالعه کنیدبعد صحبت کنید ضمنا این خواسته مردم از مجلسه اقای روز نامه نگار اگر زمانی یکی از این سگها پاچه زن وبچه ات روبگیره بازم نظرت تغییر نمیکنه ....
اقای روزنامه نگار عزیز حیوان نگه داشتن مستحبه اما با شرایطی نه اینکه مزاحمت برا مردم ایجاد کنه یا تو بغلت بخوابونیش
نفس سگ نجسه نجس ای آدم سگ سگ نجسه
صحبتهای این آقا به بهانه دفاع از حقوق حیوانات بود ولی دفاع واقعی از حقوق حیوانات نکردند.کاش بشه یک جای طبیعی در اطراف هر شهری باشه که حیوانات آزاد باشند و غذای کافی داشته باشند.بعضی آدمها وحشیانه با حیوانات برخورد میکنند باید مجازات بشند با اینکه حیوان خانگی دارم اما معتقدم جای حیوانات در خانه نیست اونها باید در زیستگاه واقعی شان آزاد باشند و برای دلخوشی ما تلاش نکنند.ولی با تصویب این قانون مخالفم کاش قانونی برای ساخت پارک‌ها ی طبیعی حیوانات تصویب می‌کردید
تابناک برات متاسفم
یه خبری زدی چند تا اطلاعات غلط به ملت دادی
لطفا قبل از اینکه خبری رو منتشر کنی برو مبانی فقهی شرعی و حقوقی رو کامل یاد بگیر بعد اظهار نظر کن مثلا خودت رو پربازدیدترین سایت خبری کشور میدونی
هنوز دایره لا اکره فی الدین رو نمیدونی رفتی خبرش رو ربط دادی به جواز سگ گردانی
واقعا برات متاسفم
حیف نونی که با این حرفها سر سفره زن و بچتون میبرید
این کشور سگ نگه داشتن شون هم مثل رانتدگیشون هست
با دو قلوهای دو ساله ام رفته بودم پارک طرف سگی که بزرگ هم بود آورده بود با خودش .یک ژل زده بود روی بچه های من.صاحب یک هم با پروی طناب را گرفته بود و با قلدری زل زده به ما ها.نهایتا من بودم که خیلی زود بچه هام را جمع کردم رفتم.این مقاله سراسر اراجیف هست.از تابناک متعجبم.تظاهر به پیشرفته بودن و روشنفکر بودن.
مجلس پر شده از ی مشت بیسواد خطاب به مجلسی ها کا علت کاهش زاد ولد سگ و گربه نیست بلکه اقتصاد پوسیده و تورم. گرانی و بیکاری و از همه مهمتر نا امیدی همه نسبت به اینده مبهم هست ما فقطططط زنده ایمممم همین
این حرف من نیست.برید تحقیق کنید....تمام کشورهایی که پر از فقر و بدبختی و خشونت و بی سوادی و ....هستند با حیوانات و طبیعت مشکل دارند....الان آلمان و سوئیس و نروژ و کانادا و زاپن و..این همه با حیوانات زندگی میکنند چه مشکلی دارند؟؟
سلام
من میگم شما که لایحه رو خلاف میدونی آیا تو انتخابات شرکت میکنی؟ بنده ی خدا نماینده تو دریاب بگو داری چه میگنی؟ اگرم شرکت نمیکنی حق حرف زدن نداری
اگه میگی نماینذه ها از فیلتر شورا نگهبان رد شدن بدرد نمیخورن باید بگم مجلس ششم رو نگاه کن ببین چه غلطایی کردن
یا مجلس قبل که برجام رو تصویب کرد
اگه دلت میخواد بجای بچه سگ داشته باشی، خلایق هرچه لایق انشاالله باهمون سگ محشور بشی شب اول قبر بدادت برسه
اگرهم فکر میکنی اسلام نظرش این نیست که خواهش خودتو حمل به اسلام نکن، امام حسین علیه السلام رو هم کوفی ها بخ اسم اسلام کشتند، کاش میگفت چند کلاس سواد دینی داره، چند تا آیه روایت مینوشت که ذستش رو بشه،
زندکی اجتماعی رو با شخصی نمیفهمن و نحاست سگ و الکل رو درک نمیکنن ....
منزوی شدیم در دنیا به خاطر عوامیت . بقیه اشتباه میکننده. ما درست
ما مسلمان هستیم وسگ قطعا نجس است وبرخورد قطعی باسگ باران باید صورت بگیرد
البته کسی حق دخالت در زندگی خصوصی دیگران ندارد ،،،ولی آقایان و خانمهای محترم اول نگاه کنید در کجا زندگی می کنید همه ماها مسلما در مجتمع و آپارتمان زندگی می کنیم عده محدودی خونه ویلایی دارند و مستقل زندگی می کنند ،، اینجا بحث حقوق اجتماعی است نه زندگی خصوصی پس بنابراین همه ماها ملزم به رعایت حقوق دیگران هستیم و باید به دیگران احترام بزاریم
به سگ ها لباس بپوشانید، در محیط بسته نگهداری کنید، اعصاب همسایه ها رو خرد کنید، با رها کردن این حیوانات برای مردم کوچه و خیابان خطر ایجاد کنید، در سرما و برف این زبان بسته ها رو رها کنید چون از نگهداری اینها خسته شدید... هیچکدام هیچ ایرادی ندارد چون یک چیز شخصی است. راستی دیگه از ماسک هم استفاده نکنید چون یک چیز شخصی هست.
خیلی هم خوبه،گویا عده ای به اسم آزادی هر کاری میخوان انجام میدن.
یقینا تصویب این قانون به معنای تحمیل نیست،امر به معروف و نهی از منکر است.
بسم الله الرحمن الرحیم با سلام و ادب خدمت شما عزیزان
من نظرم را با یک سوال مطرح می نمایم.آیا این افراد که سگ و فردا حیوانات دیگر را جهت سرگرمی و یا هرچیز دیگر ...به این خیابان ،پارک ،آپارتمان و......می برند به قول برخی افراد که هیچ کس را نمیتوان اجبار کرد نه در دین و نه در کارهای دیگر و........می پرسم آیا شما اهل تفکر هستی یا خیر ؟آیا هدف از خلقت خودت را می دانی یا خیر ؟آیا اسم تو انسان است یا خیر ؟آیا تو برای همین کارهای لهو آفریده شدی؟آیا در زندگی به قول خودتان خصوصی شاخص یا معیار دینی چیست؟و.......و در پایان اینکه برخی از همین افراد به نوعی روشنفکر غربزده اگر در بعضی از همین کشورهای اروپایی و آمریکایی بودند یک روز را هم یا نمیتوانستند تحمل کنند یا برخی هم پوزش قوانین آنها را می دادند.نمونه قوانین حاکم در همین کشورهای الان قریب دو سال است که بیماری کرونا زندگی فردی و اجتماعی کل دنیا را مختل کرده است،اخبار را اگر شنیده باشید و یا از اقوام شما کسی خارج از کشور باشد بپرسید خواهید دید آزادی واقعی اونجا است یا در جمهوری اسلامی .یا حمل مشروبات الکلی بدون پوشش دربسته در خیابان چه جرمی دارد.و نمونه های دیگر که از حوصله من و شما خارج است.لطفا لطفاً لطفاً بیشتر فکر کنیم تا انتقاد از روی ...
پادگان نظامی، فرمانده، سگ بازها، مجلس شورای اسلامی،به تو مربوط نیست، دوست نداری خوش اومدی، زیر خط فقر، آقازاده، پراید ۱۷۰ ملیونی، مجلس انقلابی، جماعت خواب زده
از این به بعد ماها سایر حیوانات رو میاریم بیرون تا نویسنده محترم طعم مردم آزاری رو تا حدودی بچشه
یه سوالی:اگه فرضا این قانون یا مثل این قانون در یک کشور اروپایی تصویب میشد،چه بر چسبی میتونید بزنید یه این قانون ؟؟؟
خیلی از قانون ها در آمریکا و اروپا هست که بر خلاف میل هر ایرانی هست،ولی ما بهشون احترام میزاریم میگم خب قانونشونه،
احتمالا و ظاهراً نویسنده متن سگهای قشنگی داری که بهش برخورده،
باعرض سلام واقعا انتقادشمابه جادنیست،چون نگهداری سگ واقعا به یک معضل اجتماعی برای مردم تبدیل شده ،این مورد باعث مشکلات جدی خصوصا در تهران وکرج شده است، جدای از اینکه نمیشه مردم را محدود کرد ولی واقعا شرایط خیلی بد شده اکثر جوانان وخثوصا خانم ها درحال سگ گردانی در خیابان ها وپارک ها هستند که واقعا زننده است .
نویسنده غرض ورزانه، مسائل مختلف و عقده های دلش را به سبک مغالطه در هم آمیخته است. من هم معتقدم که باید به افراد اجازه داد برخی از حیوانات را که مزاحمتی برای حقوق دیگران ندارند، اشخاص به میل خود در منزل نگهداری کنند. اما برای همین دسته از حیوانات هم قوانین بسیار سختگیرانه ای جهت جلوگیری از مزاحمت های احتمالی وضع شود. کاری که در اکثر ممالک غربی، که آمال و آرزوی افرادی مانند فرد مورد بحث می باشد، انجام شده است. بعنوان مثال شما علاقه به قناری دارید و در منزل از آن نگهداری می کنید، هیچکس هم ظاهرا مشکلی ندارد اما اگر این قناری باعث سلب آسایش از همسایه شود باید بگوییم که چون صدای خوشی دارد، ایرادی ندارد؟!
ایشان گویا عمدا این مطلب را فراموش کرده اند که ممنوعیت ویدیو و امثالهم دست پخت چه کسانی بوده است و شخص ایشان در سالهای گذشته چه نسبتی با آنها داشته است و هیچوقت متفکران بزرگ انقلاب چون شهید مطهری این گونه نظراتی نداشته اند!
از طرفی ظاهرا نویسنده، علم غیب دارند که چه چیزی در نهایت در مجلس تصویب خواهد شد!
اتفاقا این شما هستید که دموکراسی را به سخره گرفته اید، که برای مجلس، تعیین تکلیف می کنید!
گویا خود را بالاتر از مجلس و قانون اساسی فرض می کنید؟!
بحث فروپاشی هم گمان میکنم دیگر از آن حرفهاست! کدام فروپاشی؟
ما مردم ستم دیده خوب می دانیم که مسببان اصلی این وضع چه کسانی هستند، همان ها که مانند شما فکر می کنند.
همان ها که تا بر سر سفره ی انقلاب نشسته اند و از خان نعمت آن بهره مند می شوند (قانونی و غیر قانونی) همه چیز خوب است و تا دستشان از منصب ها و سفره ها کوتاه می شود، می شوند دلسوز ما مردم بیچاره!!!
کو انصاف، کو؟؟؟
اقا سبک زندگی من اینه که دوست دارم توخیابون لخت با سگ راه بیفتن به همه بدوبیراه بگم وهرکی از کنارم رد شد تف کنم روش وهرجا دلم خاست ادرار کنم، به کسی چه هیچ کس هم حق نداره توزندگی من دخالت کنه،من یک انسان ازادم ،خودم بهتر میدنم چی واسه من خوب ،من خودم نسبت به دیگران محق ترم ، من عقل دارم ،چرا جامعه باید برای من تعین تکلیف کند.
من یک....
این مطلب بسیار غیر کارشناسی و از روی حب و بغض و یک سری تهمت و افترا به دیگران تهیه شده و هیچ ارزش علمی و کارشناسی ندارد
نویسنده محترم شکر زیادی خورده
مشکلات معیشتی و رفاهی و بیکاری و گرانی و همه دغدغه های دیگر در جای خودش متین و درست ولی اختلاط مبحث نکنیم. هر کس در حریم خصوصی خودش مختار هر کاری رو بکنه ولی وقتی در سطح جامعه این رفتار بروز می کنه دیگه حریم شخصی نیست لطماتش دامنگیر جامعه میشه. علاقه به حیوان و داشتن حیوان خانگی عیبی نداره بچه منم دوست داره ولی هر رفتاری وقتی تو حیطه ادا در آوردن و شو اف میشه آسیب زننده است. الان تو خیلی رفتارها ما داریم ادای غرب رو در میاریم. این آفته.
مگه اونجایی که مردم تا خرخره تو باتلاق فقر و نداری و بی بضاعتی و.... توش غرق شدند رو دخالت میکنید؟
برای اون مشکلات برنامه ای دارید که چسبیدید به این یا اینکه کیسه دوختید برای جریمه؟؟؟؟
نگهداری سگ حق نیست حکم منفی است
اگر زندگی مردم در مجتمع آپارتمانی باشد ، دقیقاً سبک زندگی هر کس به قوانین و همسایگان مربوط می شود!
سلام بنظرم این طرح بایستی سریعا بررسی و تصویب شود تا بیش از هنجارهای جامعه توسط افرادی لاقید لگدمال نشود. حضور در خانواده و آپارتمان بسیاری از بیماری‌های جسمی و روانی را پدید می آورد که نتایج آن در سال‌های آینده بیشتر بروز خواهد داد و خانواده و جامعه را به قهقرا می‌برد. اصلا بایستی خیلی محکم جلوی این مساله گرفته شود تا بحرانی در جامعه پیش نیامده....
سگ نجس است وباهیچ چیزی پاک نمیشود سگ فقط برای گله گوسفند انهم خارج ازمحل زندگی انسانهاست
آنهایی که سگ گردانی می کنند مردم نیستند یک عده هستند که خوردن هارشدن دم از انسانیت می زنند به جای این برن به یه عده که به نون شب محتاجند کمک کنندبی خاصیت‌ها . هزینه آن را بدهند به کسانی که احتیاج دارند
تا جایی حریم خصوصیه که مزاحم زندگی بقیه نباشه و مورد آزار بقیه این یعنی چی که حق فقط با ماست حق با همه است زندگی آرام هم حق همه نه اینکه تو با نگه داری سگ و صدای اون مزاحم بقیه بشی
آوردن سگ ویا گربه به بیرون از خانه که باعث ناراحتی ویا اذیت افراد جامعه شود کاری نادرست ،وباید از ان اجتناب کرد و لی در حریم شخضی نه تنها اشکال ندارد بلکا کاملا با ازادی زندگی شخصی وحریم شخصی افراد خدشه وارد می شود وکاملا امری نادرست وخلاف موازین اخراقی وحقوق مدنی محسوب می شود مجالب اینکه مجلس باید بیاید به برای گرانی فزاینده وبرهم ننده روان مردم طرح ،راهکار،یا قانون جدی بدهد وقتش را صرف چه قوانین غیر ضروری وبی مقدار می کند به فکر مسایل کلان واضطرار مملکت باشید برای اینها وطرحش وقت هست ،.
منم از فردا خر و گاو میارم تو پارکها و خیابونها، ظاهرا مشکلی نباید باشه؟
با سلام سگ دانشمندان روش تحقیق کردند مدفوع وخونش سوخته هم شود باز برای سلامتیی انسان مضر است خیلی از مردم بدشون میاداصلا دخالت توزندگی شخصی مردم نیست تویه اسنپی سگ دستشویی کرده بود
تابناک هنوز هم که هنوزه رسانه اپوزسیون هست و دشمنی اصلاح طلبان با احکام دینی و اخلاقی و اجتماعی کار همیشگی اونها هست.
برای اصلاح طلبان و منافقین بحث ورود خانمها به ورزشگاه میشه مسئله اصلی جامعه اما بحث سگبازی و سگ گردانی بحث بیهوده و غیر ضروری میشه. با خودتون چند چندین؟
همه مشکلاتمون برطرف شد. خدایا شکرت
در محیط شهری هم ظلم به حیوونه هم ظلن به بقیه مردم. روستا باشه بازم یه چیزی
حقوق شهروندی فقط برای کسایی که خلاف فرهنگ عالب مملکت هستند نیست حریم خصوصی داخل خونست نه در اجتماع . اونایی که این روزنامه نگار مثلا محترم اعلام کرده آیا نباید به حقوق مردم دیگه جامعه احترام بزارن و سلامتی اونا رو به خطر ندازن
وقتی قانون میگه سگ گردانی حرامه شماچه اصراری دارید باسگ زندگی کنید؟ واقعا افکارتون درهمون اندازه سگهاست ....
متاسفانه دغدغه اصلی مجلس و شورای نگهبان و ... مسائل پیش افتاده هست . و هزاران مشکلی که در جامعه وجود دارد مثل فقر بیکاری گرانی و.... را نمی بینند چون خود شأن در رفاه زندگی می کنند و فرزندانشان در کشورهای پیشرفته. به شما اصلا ربط ندارند که چرا مردم فرزندآوری ندارند این موضوع کاملا شخصی هست دست از افکار پوسیده بردارید و درزندگی مردم دخالت نکنید
اینها بهونست اینا فکر کردن مردم انقلاب کردند وجوناشونو فرستادند جبهه شهید شدند که سگ بازی و ولنگاری برا اونا آزاد باشه نه خیر اونا جونشونو دادند برا اسلام و دین مسلمونا . شما ها با اصل اسلام و انقلاب مخالفید
مطللب خوب و ارزنده ای بود به شخصه با نگهداری حیوان در منززل به دلایل بسیاری مخالفم ولی از اینکه این مجلس با توجه به چالشهای عظیمی که در جامعه فقر بیکاری تورم بی آبی محیط زیست قیمت مسکن و اجاره ... وقت و بودجه مجلس رو صرف چنین مصوباتی میکنن خنده دار و شرم آوره
طرح خیلی خوبیه، چون این حیوانات ازجمله سگ های بزرگ موجب ترس بچه ها وحتی ممکن است به افراد حمله کنند واینکه سگ موجودی عین نجاست است وهرچقدر هم شسته شود پاک نمی‌شود وبیماری زاست واینکه این حیوان را وارد پارک می‌کنند، وموجب سلب آسایش مردم میشود. اگر می‌خواهید بیمار شوید به کسی ربطی ندارد ولی وارد اجتماع کردن این حیوانات کاری اشتباه است.
مسئولین دیگه شورش ودرآوردن وبرای مطرح کردن خودشون وزهر جشم گرفتن از مردم نمیدونند که چه راهکاری و ارائه بدن دیگه وقتش رسیده که تو زندگی خصوصی مردم هم سر ک بکشند.
جای خوشالی است و واقعا جا خوردم که مطبوعات و ناشران، فکار خوب را نشر بدهند و ملت را از افکار ناجور و اراجیف دور کنند.
خبرنگار محترم غلط کرده حکم صادر کرده هر فردی آزاد است در داخل چارچوب زندگی دلخواه داشته باشه اما بیرون از خیابان تابع حاکمیت است
حق اختیار فقط در حیطه شخصی است نه اجتماعی چون اجتماع حق همه است نه تعداد اندک
لطفاً. چرا نگویید.آوردن سگ به کوچه و خیابان یعنی فضای اجتماعی نه فضای فردی ‌‌س به جامعه مربوط است نه فرد که بگوید سبک. زندگی شخصی.
داشتن سگ از نظر اسلام حرام نبوده ولی ازار رساندن به مردم حرامه کل پارک جاده ساحلی اهواز شده سگ یعنی به ازای هر یه نفر دو تا سگ وجود داره چندین بار بار مردم رو همین سگا زخمی کردن، بهبا هم دعواشون می شه سگ های بزرگ و کوچیکمینینیاتوری، از فردااگه جلوی این کارو نگیری خیلیا تمساح و مار و عقرب هم میارن تو خونشون به خدا جامعه جای زندگی انسان هاست ، جای سگ و گربه و جک و جونور نیست
این کثافت کاری ها اول از تهران می آید بعد به شهرها سرایت میکند
اتفاقا یکی از بهترین کاراشونه. واقعا از دست سگهاشون روانمون خراب شده.آدم نمیتونه تو خونش از صداشون آرامش داشته باشه یا پارک میریم نمیدونیم رفتیم پارک یا باغ وحش. خاک بر سر عقده ایشون کنن. نمیتونن با آدمها رابطه برقرار کنن با سگ دوست شدند
سلام ممنون از مقاله عالیتون...اینو باید عرض کنم که معنای آیه لااکراه فی دین رو با این مقاله به مسئولین گوشزد کردین ....عالی بود ممنون
اگر قرار باشد هرکه ، هرحیوانی دارد در خیابان بیاورد می شود باغ وحش
فرداد یکی می خواهد بچه کرگدن بیاورد ، یا من از گوزن خیلی خوشم می آید ولی از سگ خیلی بدم می آید.
یکی هم دوست دارد کوروکودیل با خودش خیابان بیاورد....
حق گفتن و شنیدن نادرترین چیزی هست که توی رسانه های جمعی میشه دید نمونه باطل مطلب نویسنده هست که مطالب خلاف واقع میگه سفسطه میکنه مغلطه میکنه فقط میدونم با فرهنگ ما ساز گار نیست و دارن فرهنگمون رو تغییر میدن این خوب نیست
جدیدا به زور گویی میگن قانون. من خودم با سگ داشتن یا هر حبوان دیگر موافق نیستم. اما اینکه اسم قانونو میارن حالم بد میشه. قانون وقتی لازم الجراست که مجلس واقعی اونو تصویب کنه....
بله درسته که سبک زندگی هرکسی به خودش مربوطه ولی قرارنیست حیووناشون باعث آلودگی محیط بشه من خودم دیدم که یه نفر سگش تو خیابون روبه دیواردستشویی کرد و دیوارو کثیف کرد.
شما برای اونیکه حیوون کثیفشو میاره تویه پارک کثافتاشو پخش میکنه تویه محیط عمومی ایراد نمیگیری که حق بقیه رو ضایع میکنه باعث هزارتا آلودگی میشه این قضیه مثل اون بنده خداست که تویه قایق رو سوراخ میکرد و میگفت سر جای خودم رو سوراخ میکنم به بقیه چه!!!
اونشهروند محترم باحیواناتش باعث بهم خوردن ارامش دیگری بشود اشکالی ندارد ؟
تو قرآن چیزی به اسم تمیزی و نظافت هست که همه میدونیم نظافت نیمی از ایمان است،،هیچ حیوانی نه نظافت داره نه بهداشت و سرتاپاش پر از آنگلو و میکروب است،،دیگه همه به وجود آنگلو ویروس و میکروب ایمان داریم پس هیچ قانونی هیچ عقلی هیچ منطقی اجازه نمیده حیوان زندگی مشترک با انسان داشته باش
واقعا سگ گردانی و نگهداری از گربه غیر از اینکه به آدما ضربه می زنه کار واقعا وحشی گرایانه آیه.
حیوانی که شما از محیط طبیعت اون رو خارج می کنید و مجبورش می کنید طبق میل خودتون زندگی کنه حتی توی مواردی لباس تن‌ش کنه ناخن هاش رو می کنن یا اونها رو عقیم سازی می کنید واقعا جنایت علیه حیوانات هست.
حیوانات حق آزادی در طبیعت رو دارن و انسان حق نداره اونها رو مجبور کنه برای سرگرمی خودش کارایی رو انجام بدن که خلاف طبیعت اونهاست
شتر را رها کردن دنبال مهار شتر هستند. همه چیز کشور درست شده. فقط همین مورد مونده بود که تکمیل بشه. انتظار ازکسی نباید داشت که تفکر وشیوه اش اینگونه هست. بحث این موارد پیش پا افتاده است. امروز باید بداد سرمایه های کشور رسید. که قشر جوانان هستند. وقتمان را بیهوده صرف چیا میکنیم اونم جايی که می‌خواهد سرنوشت کشور را رقم بزند. خدایا خودت ظهور کن
این سبک زندگی آزار دیگران است. حاکمیت با سبک زندگی دفاع شده در این نوشته کاری ندارد آزار مردم است که اجبار می‌کند حاکمیت دخالت کرده و آسایش مردم را فراهم نماید. چه سگ باشد چه گوسفند. چه بیحجابی باشد چه رانت.
این طرح دخالت در حریم زندگی مردم است از مجلس با چنین نمایندگان انتصابی چه انتظاری دارید و اون‌ نادانی که خرج سگ‌با بچه ها را یکی میدانه مشکل عقلی داره کارمان بجای رسیده که در نمایندگان به چه چیزهای اهمیت میدهند گرانی بیکاری مسکن ووووو حل شده. مونده. نگهداری. سگ. واقعا. که
آقای روزنامه نگار شما بی جا می کی همه سبک زندگی این مدل نمی خوان
آقای مهدی نصیری روزنامه نگار ، لطفا برای خودت تصمیم بگیر ولی در چهارچوب قوانین و امنیت روانی جامعه ، سگ گردانی و نگهداری از حیوانات در خانه باعث آزار اکثریت مردم است و باید ممنوع شود
نگه دا ری سگ در زندگی شهری اجحاف به اون حیوان و تعرض به حقوق عمومی است
کاش یکم به جای این حرفای بیخود رسانه های غربی یه کم هم خودتون فکر می‌کردید و حرف میزدید تا ادم یه کم بهتون امیددوار شه واقعاا جای تاسفه که مردم چنین کشوری گوششون به دهن دشمنشون باشه و دنبال این باشن که حرف اونارو به کرسی بنشونن
نمیدونم بهتون فرهنگ کشورمون رو یاد ندادن که اینطوری هستید یا یاد دادن منتها از عقلتون استفاده نمی کنید که کدومش درسته
واقعااا ادم این هاا رو میبینه میگه اینا اینجا زندگی میکنن چششون کشورای دیگه رو میبینه که چطور دارن با مردم رفتار میکنن این امنیت و آزادی و آرامش رو دارن و اینطور....
جای تاسف داره واقعااا..
لطفا بابت هر فرزند به من 3 میلیون بدهید تا زرت رزت زن بگیرم و زرت زرت بچه بیارم عمو تو نون شب موندیم بعد رفتید دنبال سگ و گربه که داشتنش جرمه قول میدم شما 3 میلیون رو بابت هر بچه بده توی 2سال جمعیت رو تنظیم کنم
دولت و حکومت فقط با این قوانین که میخواهند فکر مردم را منحرف کنند تا حالا موفق شدن آیا ما مشکل بیکاری فساد نداریم رفتن دنبال حیوانات خانگی مسئولین خوب ما
مردم ایران را سرکار گذاشتن
هر جامعه ای هنجارهایی دارد و قوانینی دارد که باید همه افراد در مکانهای عمومی به آن تن دهند
آنهایی که مجلس را می کوبند و آن را مصداق پادگانی می نامند هم به شعور مردم توهین می کنند هم به پاسداران جان برکف که هرجا کشور و مردم نیاز داشتن با جان و دل حضورداشتند
درد گروه نفاق و حسادت از نیروهای سپاه اسلام از این خدمتگذاران که الان در لباس نماینده مجلس انقلابی به مردم و کشور خدمت می کنند از عدم موفقیت اربابانشان در به زانو درآوردند ایران است
درود بر سپاه پاسداران انقلابی توانمند و با تجربه ای به طول چهل و دوسال
لطفا توهین به شخصیت مردم نکنید،، هر کسی اختیار زندگی شخصی خودشو داره،،، گیر دادن به حیوون زبون بسته،، مشکل مملکت فقط همینه،،....فکر جوون ،بیکاری،اختلاس، گرانی.اجاره خونه،......نیستن، ....
واقعا این آقای نصیری سواد دارد ؟؟؟؟
حکومت حالا اسلامیش به کنار ... اما حق قانون گذاری اجتماعی جهت رفاه حال افراد جامعه را دارد .
مگر میشود هرکس هرچه دلش خواست انجام دهد مثلا شخصی دلش خواست خرس بیاورد آن یکی شیر یکی الاغ .... خب جامعه میشود باغ وحش
یکی دلش میخواهد موسیقی با صدای بلند گوش دهد آن یکی با بلندگو آواز بخواند ... پس آرامش امنیت فضای زندگی کودکان و .... چی میشود ؟؟؟
عجب نویسنده بی سوادی
1 امر به معروف و نهی از منکر یعنی اگر کسی از سگ نگهداری کنه و ما ازش ایراد بگیریم نه تنها گناه نکردیم بلکه یک کاره واجبه
2 عده راه افتادن تا از یک کار حکومت بدشون میاد میگن چرا به جاش به فکر گرونی و فرار نخبگان نیستین هر چیزی جای خودش رو داره
3 حکومت رسماً یک حکومت دینیه آیا آقای نویسنده می‌دونن حکومت دینی چیه ؟ یعنی قانون اساسی برگرفته از شرعه و حکومت جلوی انجام کار حرام رو میگیره
4 اگه حکومت نباید در سبک زندگی مردم دخالت کنه پس چرا مصرف مواد مخدر ممنوعه شاید اعتیاد سبک زندگی مورد علاقه منه
5 ما انقلاب کردیم تا حکومت دست نشانده و ضد دین نابود بشه تا قوانین اسلام اجرا بشه اگه این حکومت بخواد به مردم اجازه انجام کار حرام بده دیگه جمهوری اسلامی نیست
اصولا همون بهتر که سگ بازان منقرض بشن و همچین کسانیکه حق مردم رو میخورن. و همه ادمهای ظالمی که ارامش رو از ملت مسلمان گرفتن . خدا ریشه شون رو خشک کنه . انشاءالله
اقا بعضی از سگا و گربه های کوچیک اشکال نداره اما دیگه بعضیا میبینی سگای امریگایی یک متری دارن تو خیابونو پارکا‌.اقا شاید من نترسم اما دختر کوچولوی من میترسع این درست نیست،این باعث سلب ارامش بعضیا میشه
من بعنوان یک حقوقدان این اصل را مبنا قرارمیدم که اضراربغیر ممنوع است واین راجامعه بشری قبول داره فلذا اگر حیوانات مزاحمتی برای کسی ندارند قانون وجامعه باآن مشکلی نداره ولی اگر ایجاد مزاحمت کنند قانون باید بازدارنده باشه وکاری به این وآن مجلس نداره وقانونگذار از طریق قرارداد اجتماعی عرفا حق وضع قانون داره
متنی سراسر اراجیف و تهوع اور
دوگانه ای که هیچ از دین نمیداند و هیچ در مورد حقوق شهروندی نمیفهمد
نظرات هم جالب است کمی به شعور خود به جای تبلیغات رسانه ای توجه کنید شاید بفهمید حضور این حیوانات و الودگیهای انها چه بر سر مردم میاورد
جرات نمیکنی توی یک پارک بری از ترس بیماریهای حیوانی
لیاقت بعضی همزیستی با حیوانات است .
اتفاقا کار خیلی خوبی مجلس داره میکنه دیگه آدم جرئت نداره تو خیابون راه بره اگر میخوان سگ بیارن توی خونشون این مشکلی نیست و سبک زندگی طرف هست و هر جور که بخواد زندگی میکنه اما وقتی سگش رو توی خیابون میاره این دیگه سبک زندگی طرف نیست و نمیتونه هر جور دلش بخواد رفتار کنه
کاشکی خرج 3 میلیارد دلاری واسه غذاشون از جیب ما هم اشاره می کردید!
کار مجلس درست است
افرادی که سگ توی کوچه و خیابان می آورند عملا اقدام به تغییر سبک زندگی دیگران می کنند و نویسنده باید به این افراد بگوید حق ندارید سگ ها را بیرون از خانه بیاورید .در مجموعه های آپارتمانی هم که صدا و بو و میکروب های سگ و گربه هرچند داخل خانه باشند وبیرون آورده نشوند باز موجب آزار همسایگان می شود.
کار مجلس خیلی خوب است
اما نویسنده کاملاً منافقانه از دین علیه دین استفاده کرده وقتی که سگ در اسلام نجس است نباید در اماکن عمومی بگردونند خداوند متعال شر این منافقین قلم بدست رو از سر ما کم کنه
بیکاری ،گرسنگی فقرمردم برای جامعه ترسناکه پس چرا جلویه اینهارونمیگیرین چون براتون سخته
تابناک این نظر خبرنگار چه بود که منتشر کردی چون هیچ اطلاعاتی از دین ندارد بهتر است استفتاء رهبر را مطالعه میکرد
فقط پولدار ها
با سگی که صاحب داره نمی خواد برخورد کنید شما اگه راست میگید این سگ های ولگرد که تو سطح شهر پر تو کوچه و پس کوچه تو بازار و هر جا که می روی میبینی بر خورد کن و جمع شون کن
تابناک شما میگویید نظرات حاوی توهین منتشر نمیشود این متن آقای نصیری که توهین به نمایندها شورای نگهبان و سپاه است پس چرا منتشر شده
اقایونی که نگران پیر شدن نسل اینده هستین اگه میتونین وضع معاش مردمو راحت کنین تا چرا ۳ تا براتون ۱۰ تا بچه بیارن .
حالا تکلیف ما که سنمون از سن باروری گذشته و حیوون خونگی داریم چیه ،
شماباتفسیربه رای کردن ازدین والتقاط ان بافرهنگ غربی باعث اشاعه فرهنگ غرب درکشورشده وباوجودشماکشوردیگرنیازبه دشمن ندارد
واقعامتاسفم برای کسانیکه بانگهداری سگ دراپارتمانهاباعث سلب اسایش مردم میشوند
توی اپارتمانیکه من زندگی میکنم یارویه سگ داره اندازه یه الاغ متاسفانه توی لابی ساختمان کثافتکاری کرده بودصاحبش عین خیالش نبود
آره دیگه تو هم باید اینجوری خودتو نشون بدی.برو خوش باش دیدیمت دیگه
هر کسی که این مقاله را نوشته دلش از جای دیگه پر بوده کسی که در جامعه زندگی میکنه باید به قوانین آن احترام بگذارد آن قدر آزاد بودن وپرو شدن که هر غلطی می کنن . فرزند خواندگی سگ و بابا ومامان شدن هاشون نشونه ی بی شعوری شون هست .
مگه داخل شهرباغ وحشه
من خودم دیروز رفتم بیرون
دوتا اقا با یه سگ بزرگ اومده بودن بیرون
قلاده سگشونم باز بود
واقعا حمله میکرد و نژاد وحشی داشت
خب چرا صدای ماهارو نمیشنوین(:؟
اگه کسی از سگ بترسه و قلبش مشکل داشته باشه
و اتفاقی مثل دیروز بنده براش بیفته چی ؟
که تا چندین دقیقه نتونه نفس بکشه
لطفا هرچی که هست توی ملاع عام رعایت بکنید
اصلا حرف خدا که گفته نکنید یه ور
ما اقشار دیگه چرا باید قربانی بشیم؟
یه مادر باید از اخرین مژه دختر کوچولوش عکس بگیره و چون خودایمنی داشته(:
تروخدا یکم رعایت کنید
تشکر
معلوم نبود آقای نصیری درمخالفت سخن گفته یا موافقت چون خودش پاسخ انتقاد خود را در لابلای حرف هاش داده( نباید به حریم خصوصی دیگران تجاوز کرد. سگ گردانی یا هرچیز دیگر درآپارتمان یا در ملا عام تجاوز به حقوق دیگران می شود) بنابراین از صحبت های شما چنین بر می آید که کار مجلس درست است و کامل در راستای حقوق شهروندی می باشد
اینم از مادر عروس
تابناک میگه مجلس بخاطر رای آوردن غیر تخصصی نظر میده در حالیکه تابناک ما رو احمق فرض کرده و خودش رو علامه میدونه و خلاف احکام الهی نظر میده
واقعا متاسفم برای نویسنده مطلب
خدا عقل و منطق بده
متاسفانه چندسالی کشورمان به یه فرهنگ نگهداری حیوانات درمنزل باب شده وحیوان گزگیدی زیاد شده وبعصا خیلی از حیوانات هار هستن وبعداز گاز گرفتن سگ یا حیوان دیگه با تاخیرمراجعه میکنن وبعلت هار بودن حیو ان فردگزیده شده منجربه فوت میشه یا اگه بموقع مراجعه کنن باید 5نوبت واکسن هاری که با قیمت گزاف خریداری میشه رایگان تزریق انجام میشه وحق مردم داره پایمال میشه
آقای خبرنگار اگه خدا تورا آزاد آفریده هر جور که دلت می خواد زندگی کنی اون سگ را هم خدا آزاد آفریده پس حق نداری اونو بغل کنی و زنجیرش کنی و تو پارک و خیابون بکشی.
وقتی انسان تحصیلکرده و زمانی ارزش گرا مثل اقای نصیری ، از گذشته خود پشیمان می شود و مصداق اناره العقل مکسوف بطوع هوی (شکوفایی عقل با تبعیت از هوی و هوس از بین می رود) انگاه بخود اجازه می دهد با رطب و یابس بافتن و ایراد اتهام به نظام اسلامی، توجیهات مضحکی بنفع مشتی ادم نابهنجار و به ضرر کل جامعه ای که می خواهد پاک و دور از رجس و پلیدی زندگی کند به فکر و روح مخاطب حقنه کند. چه زیبا قران فرمود در وصف ریزش های انقلاب که زمانی در جرگه دین باوران بودند و الان به هر دلیلی به جرگه مخالفان احکام الهی پیوسته اند: لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسانَ فِي أَحْسَنِ تَقْوِيمٍ «4» ثُمَّ رَدَدْناهُ أَسْفَلَ سافِلِينَ «5» إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ
فَلَهُمْ أَجْرٌ غَيْرُ مَمْنُونٍ «6» فَما يُكَذِّبُكَ بَعْدُ بِالدِّينِ «7» أَ لَيْسَ اللَّهُ بِأَحْكَمِ الْحاكِمِينَ «8»

همانا ما انسان را در بهترين قوام و نظام آفريديم. سپس او را به پايين‌ترين مرحله بازگردانديم. مگر كسانى كه ايمان آوردند و كارهاى نيك انجام دادند كه براى آنان پاداشى قطع ناشدنى و هميشگى است. پس بعد از اين، چه چيز سبب مى‌شود قيامت را تكذيب كنى؟ آيا خدا بهترين حكم كنندگان نيست؟
نمیدانمم چرا اصحاب کهف سگشون را باخود به درون غار بردند هر چند تقدیر خدا بود اما اگر این نماینده ها که خودشون نماینده خدادرزمین میدانند بودند اجازه نمیدادند
سگ وگربه گردانها موظفند مدفوع حیوانشان را که درکوچه وخیابان رهامیکنند جمع کنند.اگراینبارببینم کثافتکاری همنشینشان را جمع نمیکنند به آنها تذکرخواهم داد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها