بازدید 4754
۱

روسیه: حرکت ناوشکن آمریکایی را زیر نظر داریم

مسکو اعلام کرد که حرکت ناوشکن آمریکایی حامل موشک‌های هدایت شونده را که امروز وارد دریای سیاه شد به دقت تحت نظارت داریم.
کد خبر: ۱۰۸۹۸۰۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۵:۳۶ 26 November 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، خبرگزاری ریانووستی روز پنجشنبه در این باره نوشت: ناوشکن آمریکایی «آرلی برک» برای گشت دریایی نوبتی وارد دریای سیاه شد.

رسانه روسی خاطرنشان کرد که نیروی دریایی آمریکا، هدف ورود این ناوشکن به دریای سیاه را تامین امنیت و ثبات دریای سیاه با همکاری متحدان در ناتو عنوان کرده است.

همچنین مرکز مدیریت دفاعی روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تحرکات ناوشکن آمریکایی را در دریای سیاه رصد می‌کند.

در این بیانیه گفته شد که ناو‌ها و تجهیزات ناوگان روسیه در دریای سیاه ناوشکن آمریکایی را تحت نظر گرفته اند.

رییس جمهموری روسیه به تازگی با انتقاد از رویکرد غرب و آمریکا در دریای سیاه گفت که اقدام‌های کشور‌های غربی در دریای سیاه تنش زا و ناقض قوانین بین المللی است.
وی با انتقاد از اقدام‌ها و تحرکات نظامی کشور‌های غربی در دریای سیاه گفت: در فاصله ۲۰ کیلومتری مرز‌های روسیه بمب افکن‌های راهبردی پرواز می‌کنند که حامل سلاح‌های بسیار جدی هستند.

ولادیمیر پوتین افزود: روسیه به فعالیت‌های نظامی ناتو و آمریکا در مجاورت مرز‌های خود پاسخ مناسب خواهد داد. ناتو بطور پیشگامانه همه ساز و کار‌های گفتگو و همکاری (با روسیه) را از بین برد.

وی با بیان اینکه مسکو نیازی به مناقشه در مرز‌های غربی خود ندارد، افزود: هشدار ما به کشور‌های غربی اخیرا تاثیر مشخصی داشته و تنش‌ها و نگرانی‌هایی در بین آن‌ها (در مورد روسیه) وجود دارد.

پوتین معتقد است که این وضع (نگرانی و ترس غرب) باید تا حد امکان بطول بیانجامد تا اینکه کسی به فکرش خطور نکند که در مناطق مرزی غربی روسیه مناقشه برپا کند. ما نیاز به مناقشه نداریم.

به گفته وی، کشور‌های غربی نسبت به هشدار‌های روسیه و بیانات آن درباره خطوط قرمز این کشور بسیار سطحی رفتار می‌کنند.

وی با خطاب قرار دادن سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه یادآورشد که مسکو باید از غرب تضمین‌های جدی در مورد امنیت خود بگیرد این موضوع حتما باید مطرح شود.

پوتین یک هفته پیش هم نسبت به حضور دو ناو آمریکایی در دریای سیاه ابراز نگرانی و ادامه داد که با دوربین یا تجهیزات نظامی می‌توان این ناو‌ها را از محل اقامتگاه وی در بندر سوچی در ساحل دریای سیاه مشاهده کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
اگر امریکا نبود روسیه بمراتب بیشتر از امریکا منطقه را شخم می زند.
امریکا اول شکارش را خفه می کند بعد می خورد اما روسیه شکار خود را مثل سگ وحشی زنده زنده می خورد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل