بازدید 59670
دو هزار و هشتصد و سی و هفتمین بسته ویژه خبری «تابناک»

توصیه یک مرجع تقلید به رییس سازمان صدا و سیما: جامعه گرسنه با برنامه طنز شاداب نمی‌شود! / حمله تند حسن عباسی به دانشگاه امام صادق (ع) / پیشنهادهای معیشتی جلیلی به قوای سه گانه

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: تکذیب حمله سایبری به اطلاعات سد‌های کشور / باقری با «انور قرقاش» در امارات دیدار کرد / سایت مجلس خبرگان و وزارت دادگستری از دسترس خارج شد / توصیه‌های فریدون عباسی به تیم مذاکره‌کننده ایران / دولت روحانی ۸ میلیارد ارز ترجیحی را یک‌دفعه هزینه کرد / باهنر: اینکه می‌گوییم همه تحریم‌ها باید برداشته شود، مذاکرات به نتیجه نمی‌رسد و ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۰۸۹۶۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۶ 24 November 2021

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

واکنش وزیر کشور به ادعاها درباره «انتصابات فامیلی» در دولت

وزیر کشور انتصاب‌های فامیلی در دولت سیزدهم را تکذیب کرد و گفت: چنین شایعاتی دروغ است و جوسازی و فضاسازی کسانی است که دنبال این هستند که مردم و دولت را به حاشیه ببرند.احمد وحیدی وزیر کشور در گفت‌وگو با تسنیم در پاسخ به این که با توجه به اینکه این روزها بحث انتصاب‌های فامیلی در دولت سیزدهم مطرح شده نظرتان را بفرمایید، اظهار داشت: اصولاً چنین چیزی واقعیت ندارد و این جوسازی و فضاسازی کسانی است که دنبال این هستند که مردم و دولت را به حاشیه ببرند.وی با بیان اینکه برخی‌ با مطرح کردن انتصاب‌های فامیلی و حرف‌های غیرواقعی، ذهن مردم را مشوش کنند، گفت: البته مردم تحت تأثیر چنین ادعاهایی قرار نخواهند گرفت، چون ملت به دولت اطمینان دارند.وزیر کشور با تأکید بر اینکه دولت از چنین شایعات کذبی به‌دور است، تصریح کرد: کشور در این شرایط کنونی نیاز به انسجام و حرکت رو به جلو داشته و باید این افراد از حاشیه‌سازی‌های بی‌مورد و دروغین پرهیز کنند.

انتقادات غضنفرآبادی از دولت روحانی

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: هر کجا پولی در دسترس بود، دولت روحانی آن را پیش‌خور کرد و سال‌ها زمان می‌برد مشکلاتی که آنان ایجاد کردند، حل شود.حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی در گفت‌وگو با مهر، در واکنش به اظهارات اخیر برخی اصلاح‌طلبان، مبنی بر اینکه رئیسی باید گزارش عملکرد ۱۰۰ روزه دولت را ارائه دهد، گفت: حجت الاسلام رئیسی وعده ۱۰۰ روزه نداده است و فرد دیگری بود که با این وعده رأی جمع کرد. وی بیان نمود: آقایان در دولت سابق زیرساخت‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و حتی روابط خارجی کشور را نابود کردند و ممکن است سال‌ها زمان ببرد که این مشکلات حل شود و اقتصاد ما روی ریل اصلی خودش قرار گیرد.رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه با اقدامات نابجا و سوءمدیریت دولت سابق، اقتصاد کشور ویران شد و آنان خزانه را ویران کردند. حل همه این مشکلات مستلزم آن است که به دولت سیزدهم فرصت کافی داده شود.غضنفرآبادی با بیان اینکه حل مشکلات کشور زمان‌بر است، افزود: دولت روحانی تمام وجه نقدی را که در بودجه ۱۴۰۰ وجود داشت، مورد استفاده قرار داد و به همین دلیل دولت فعلی با مشکل جدی بودجه‌ای مواجه شده است. هر کجا منابع و پولی در دسترس بود، دولت روحانی آن را پیش‌خور کرده است.

باهنر: اینکه می‌گوییم همه تحریم‌ها باید برداشته شود، مذاکرات به نتیجه نمی‌رسد

باهنر عضو مجمع تشخیص مصلحت در مصاحبه ای تفضیلی ضمن اشاره به مذاکرات هسته ای تاکید کرد، اینکه ما بگوییم همه تحریم‌ها باید برداشته شود تا ما مسائل هسته‌ای را حل کنیم، فکر نمی‌کنم به نتیجه برسد.

حمله تند حسن عباسی به دانشگاه امام صادق(ع)

در بخشی از صحبت های حسن عباسی درباره دانشگاه امام صادق (ع) آمده است: کل اعضای هیات علمی اقتصاد دانشگاه امام صادق در بیست سال گذشته از مسئولین اقتصادی کشور بودند. چرا اقتصاد کشور، اسلامی نشده است؟حسن عباسی رییس اندیشکده یقین و تئوریسین اصلی جریان پایداری در بخشی از اظهاراتش درباره دانشگاه امام صادق(ع) که در ویدیویی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی پخش شده است، گفت: کل اعضای هیات علمی اقتصاد دانشگاه امام صادق در بیست سال گذشته از مسئولین اقتصادی کشور بودند. چرا اقتصاد کشور، اسلامی نشده است؟

او افزود: مگر رییس دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق یعنی آقای مصباحی مقدم، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس نبود؟ ایشان مگر عضو مجلس خبرگان رهبری نیست؟ مگر ایشان عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیست؟ آقا مگر شما چند مسئولیت باید داشته باشید تا بتوانید کار کنید؟ می گویند اگر من عضو مجلس خبرگان بودم باید کمیته اقتصادی خبرگان از موضع آقا یعنی از بالا به پایین راه بیفتد.عباسی خطاب به غلامرضا مصباحی مقدم ادامه داد: شما در مجمع تشخیص مصلحت نظام هستید. ما باید بیایم دم در مجمع، التماس کنیم طرح هایمان را بگیرند؟ شما در صحن مجمع هستید. ما می خواهیم کسی را به عنوان نماینده مجلس انتخاب کنیم و بفرستیم که آن هم حالا شاید به کمیسیون اقتصاد راه پیدا کند. این در حالی است که شما رییس آن کمیسیون هستید. عضو مجمع تشخیص مصلحت، عضو مجلس خبرگان رهبری، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، رییس دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق و عضو شورای فقهی بانک و بورس هستید اما در تلویزیون می نشینید و حرف دیگری می‌زنید.

دولت روحانی ۸ میلیارد ارز ترجیحی را یک‌دفعه هزینه کرد

پژمانفر با اشاره به شرایط کشور در روزهای آغازین دولت سیزدهم ادامه داد: رئیسی در شرایط بسیار نگران کننده ای دولت را تحویل گرفت، کشور به بن بست های جدی رسیده بود، اما امروز در حوزه مسائل داخلی و خارجی ما با برگ های برنده ای قدم برمی‌داریم. دولت قبل هشت میلیارد ارز ترجیحی که در ارتباط با هزینه نهاده های دامی در طول یک سال بود را یک دفعه هزینه کرد و دولت را در زمانی واگذار می کند که تا پایان سال هیچ عددی در ارتباط با ارز ترجیحی نمانده است.

توصیه‌های فریدون عباسی به تیم مذاکره‌کننده ایران

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به مذاکرات هشتم آذرماه در وین گفت: مذاکرات هسته‌ای پیش از این انجام شده و سال ۹۴ به پایان رسیده و به برجام منتهی شده است، لذا از اینجا به بعد مذاکرات بر مبنای لغو تحریم‌ها دنبال می‌شود و باید از نظریه مقاومت و تحریم‌زدایی بهره گرفته شود. فریدون عباسی دوانی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌گو‌ با فارس، در خصوص الزامات برگزاری دور جدید مذاکرات هسته‌ای، با تأکید بر اینکه این دوره از گفت‌گو‌ها را باید «مذاکرات لغو تحریم‌ها» بدانیم و بر این مبنا کار را دنبال کنیم، اظهار داشت: اگر مثبت و خوشبینانه فکر کنیم، بنای دولت قبل در مذاکرات هسته‌ای بر موضوع تنش‌زدایی بود که البته از نظرات تنش‌زدایی رایج در علوم سیاسی غربی استفاده می‌کردند و هر چقدر هم از طرف افراد دلسوز و ذی‌صلاح به آن‌ها تذکر داده شد، گوششان بدهکار نبود، چون تئوریسین‌های آن‌ها طور دیگری به آن‌ها دیکته می‌کردند و آن‌ها نیز بر همین مبنا عمل کردند و نتیجه کارشان معلوم شد. وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم مصوبه اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را گذراند و تعهدات برجامی بر مبنای این مصوبه کاهش یافت؛ البته دولت قبل نمی‌خواست این مصوبه را اجرا کند؛ اما چون ضمانت اجرایی و مجازات برای استنکاف از اجرای قانون در نظر گرفته شده، مجبور به اجرای آن شدند، هر چند هر جا توانستند با کار‌هایی مانند تأخیر در ابلاغ آئین‌نامه اجرایی قانون، در مسیر آن سنگ‌اندازی کردند.

چرا توییتر فیلتر شده اما مسئولان از آن استفاده می‌کنند؟

معین الدین سعیدی، نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: چرا توییتر فیلتر شده است اما مسئولان از توییتر استفاده می‌کنند؟! در حالی که این دور زدن قانون است.معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این که اختلافات بین تیم اقتصادی رییسی تا چه حد در افزایش سردرگمی اقتصادی تاثیرگذار است، گفت: بنده واقعا در جریان اختلافات تیم اقتصادی آقای رییسی نیستم. آنچه شنیده می شود شنیده های مطمئنی نیست که حاکی از ناهماهنگی بین ارکان دولت باشد. امیدوارم چنین موضوعی، درست نباشد چون باید قبول کرد که الان شرایط کشور به گونه ای نیست که در حوزه ناهماهنگی بین ارکان اقتصادی، تاب‌آوری داشته باشیم.

او افزود: در واقع ما دیگر زمان نداریم و مردم شرایط اقتصادی خوبی ندارند. مردم الان با یارانه 45 هزار تومانی نمی توانند یک دبه ماست خریداری کنند. فکر می‌کنم زمان آن رسیده است که ما فرافکنی نکنیم و به نوعی خودمان را جای مردم بگذاریم مگر مسئولان چه تفاوتی با مردم دارند؟!سعیدی با انتقاد از مسئولان تصریح کرد: چرا توییتر فیلتر شده است اما مسئولان از توییتر استفاده می‌کنند؟! در حالی که این دور زدن قانون است؛ بنابراین باید توجه داشته باشیم در این شرایط نامساعد اقتصادی، فرصت آزمون و خطا نداریم و همه باید در یک راستا بدون درگیری ارکان اقتصادی کشور، در جهت حل مشکلات تلاش کنیم.

سایت مجلس خبرگان و وزارت دادگستری از دسترس خارج شد

سایت مجلس خبرگان رهبری و وزارت دادگستری از دسترس خارج شده است، هنوز مشخص نیست این موضوع به حملات سایبری چند روز گذشته مرتبط است یا خیر؟! هنوز وزارت دادگستری و مجلس خبرگان توضیحی درباره دلایل از دسترس خارج شدن سایت های خود ارائه نداده اند. سایت شخصی آیت‌الله علم الهدی نیز مورد حمله سایبری قرار گرفته است. مدیر پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفته بود: این پایگاه روز چهارشنبه مورد حمله سایبری قرار گرفته و از دسترس خارج شده است.

جامعه گرسنه با برنامه طنز شاداب نمی شود

وی خاطرنشان کرد: این مملکت به لطف الهی همه چیز دارد، با وجود این همه منابع و سرمایه های مادی و معنوی فراوانی که در این کشور وجود دارد، مردم را کمیته امدادی اداره کردن ننگ است! استاد عالی حوزه علمیه قم همچنین با اشاره به رسالت های فرهنگی و اجتماعی سازمان صدا و سیما، خواستار توجه هر چه بیشتر برنامه های این سازمان به انعکاس مشکلات مردم و دغدغه های آنان به ویژه در بخش معیشت و اقتصاد شد.آیت الله العظمی جوادی آملی ابراز داشت: فرهنگِ دین به ما می گوید همین زنجیری که در روز عاشورای حسینی(ع) وسیله عزاداری است، باید از روز یازدهم وسیله بستن دست دزدان و متخلفان باشد. اینچنین فرهنگی باید به وسیله صدا و سیما اشاعه یابد. ایشان تاکید کرد: نباید انتظار داشت با چند برنامه طنز، جامعه شاداب و بانشاط شود، باید بدانیم جامعه گرسنه با برنامه طنز شاداب نمی شود، هرچند وجود این برنامه ها مانعی ندارد لکن اگر مشکلات اساسی مردم برطرف شود قطعا امید و نشاط به جامعه بازخواهد گشت.این مرجع معزز تقلید در پایان افرود: باید مردم را با عمل، امیدوار کنید نه با حرف، حرف بی عمل نتیجه ای جز ناامیدی جامعه در پی ندارد، هرگز بدون تفکر، کاری را شروع نکنید و همواره خود را امانت دار مردم بدانید.در ابتدای این دیدار، پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما در سخنانی به بیان کلیاتی از برنامه ها و رویکردهای جدید سازمان صدا و سیما پرداخت.

باقری با «انور قرقاش» در امارات دیدار کرد

منابع رسمی امارات، عصر امروز (چهارشنبه)، گزارش دادند، «علی باقری کنی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران با «انور محمد قرقاش» مشاور دیپلماتیک رئیس امارات دیدار کرده است.بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی امارات (وام)، این دیدار امروز با حضور «خلیفه شاهین المرر» وزیر مشاور اماراتی برگزار شده است. وام در ادامه نوشت که در این دیدار، روابط امارات عربی متحده و جمهوری اسلامی ایران مورد بررسی قرار گرفته و دو طرف بر اهمیت توسعه این روابط بر اساس اصل حسن‌همجواری و احترام متقابل در چارچوب منافع مشترک، اقدام در راستای ثبات و شکوفایی بیشتر در منطقه و همچنین توسعه روابط اقتصادی و تجاری تأکید کرده‌اند.

پیشنهادهای معیشتی جلیلی به قوای سه گانه

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در اوضاع کنونی که دولت نیازمند منابع مالی برای کمک به معیشت مردم است، بازپس‌گیری ارزی که به مصرف صحیح نرسیده است و توزیع آن بین آحاد مردم، یکی از موثرترین اقداماتی است که باید با دقت پیگیری شود. سعید جلیلی در جلسه بررسی تبعات «ارز ترجیحی» و دغدغه دولت جدید درباره آن که با حضور جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با اشاره به اختصاص بیش از ۵۷ میلیارد دلار ارز با قیمت ۴۲۰۰ تومان در چند سال گذشته، خواستار همکاری سه قوه برای بررسی فرجام تحقق این تخصیص و همچنین برخورد قانونی و قضایی با گیرندگان متخلف این منابع شد. وی تاکید کرد: در شرایط فعلی که دولت نیازمند منابع مالی برای کمک به معیشت مردم است، بازپس‌گیری ارزی که به مصرف صحیح نرسیده است و توزیع آن بین آحاد مردم، یکی از موثرترین اقداماتی است که باید با دقت پیگیری شود. جلیلی با یادآوری راهکار‌های ارائه شده به مجلس دهم و یازدهم در زمینه توزیع کالا‌های هدف، روش توزیع مویرگی کالا‌های اساسی در همه واحد‌های تجاری (مانند سوپرمارکت‌ها و قصابی‌ها و ..) با استفاده از ظرفیت تلفن‌های همراه و کارت بانکی متصل به یارانه را روشی ساده و با کمترین انحراف برای رساندن منفعت مدنظر دولت به شهروندان برشمرد. وی عنوان کرد که با ایجاد این ساختار، علاوه بر جلوگیری از هدررفت منابع ارزی، میتوان بستر اجرای «طرح سبد مطلوب غذایی ایرانیان» را نیز اجرا نمود.

تکذیب حمله سایبری به اطلاعات سدهای کشور

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو ضمن تکذیب اخبار منتشره در خصوص حملات سایبری به سیستم اطلاعات سدهای کشور گفت: برخی محدودیت‌ها از سوی وزارت نیرو برای افراد خارج از سیستم به منظور دسترسی به اطلاعات اعمال شده است.سید اعتضاد مقیمی با بیان اینکه وزارت نیرو خودخواسته محدودیت‌هایی را برای عموم و دسترسی به اطلاعات سدها ایجاد کرده است و این موضوع هیچ ارتباطی با موضوعات مطرح ندارد، اظهار کرد: هیچ اتفاق خاصی نیفتاده است و از داخل سیستم دسترسی ها وجود دارد. وی با تاکید بر اینکه هیچ حمله سایبری رخ نداده و اساس این صحبت ها کذب است، تصریح کرد: وزارت نیرو این محدودیت ها را ایجاد کرده و همه چیز تحت کنترل است و هیچ مشکلی وجود ندارد.در برخی رسانه‌ها موضوع حملات سایبری به سیستم اطلاعات سدهای کشور مطرح و اعلام شده که در دو هفته گذشته سیستم‌های مربوط به جمع آوری و ارزیابی میزان ذخایر سدهای کشور کامل قطع شده، به نحوی که در این مدت هیچ گونه دسترسی به میزان ذخایر سدهای کشور وجود نداشته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۴
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۸۶
بفرمائید مردم با عزاداری و گریه کردن سیر می شن؟ هرچند برنامه های به اصطلاح طنز تلویزیون دست کمی از عزاداری ندارند....
خلاصه و مفید و هزار حرف درون آن:


توصیه یک مرجع تقلید به رییس سازمان صدا و سیما: جامعه گرســـــــنه با برنامه طــــــنز شاداب نمی شود!
تنها راه حل نجات اایران مذاکره و دوستی با امریکاست


کاری که ژاپن بعد از جنگ جهانی دوم کرد و پذیرفت که امپراتور ژاپن اشتباه بزرگی کرده بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
حالا مذاکره درست ولی دوستی دیگه چ صیغه ایه؟
وضع اقتصاد خراب است
از توصیه و نصیحت و پیشنهاد گذشته.

اگر به فکر مردم نیستید به فکر آقازاده هایتان باشید
ما راضی نیستیم خدای ناکرده به آقازاده ها فشار بیاد !!!!
منظورشون این بود که شکم گرسنه دین و ایمون سرش نمیشه
جلیلی واقعا ثابت کرده حداقل 20 سالی عقب است از همه چیز
برای ملت گرسنه روضه بخونید.
مرجع تقلید ضمنا در جریان باش که جامعه گرسنه دین وایمان هم برای برنامه عزا نداره
ضمن احترام به مراجع ، اینکه بعضی از بزرگواران تازه به فکر سفره مردم افتادند جای تعجب دارد
کافیست دست نجومی بگیران. اختلاسگران. رانت خواران و دزدان را از بیت المال کوتاه کنید. نشاط و شادکامی به کشور باز خواهد گشت. مردم از فساد بیزارند و از خود میپرسند چرا ما با 3 یا 4 میلیون باید زندگی کنیم و فلانی که کار مشخصی هم ندارد 200 میلیون تومان بگیرد؟ ایکاش از آنها بپرسید فعالیت یک روز آنها را لیست و قیمت گزاری کنند. خواهید دید صد تومان هم ارزش ریالی ندارد. مگر طلا استخراج میکنند؟؟
پاسخ ها
تیزبین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
ضمن تایید فمایش شما و در ادامه مطل فوق متذکرمی شوم؛ در کشور ژاپن حقوق یک فرد کارگر آن هم کارگر ساختمانی از یک مهندس بشتر است. شاید باور نکنید خودم شاهد بودم که وقتی از مهندس ژاپنی در مورد حقوقش پرسیدم گفت روزی نه هزار ین حقوق می گیرم در صورتی که کارگر ساده روزی 12 هزار ین می گیرد. وقتی تعجب بنده را دید گفت تعجبی ندارد زحمت کار را او می کشد در صورتی که بنده ایستاده و فقط دارم نظارت می کنم . این مورد در سایر سطوح کاری هم صدق می کند هرکس کار یدی و زحمت بیشتر می کشد حقوقش هم بیشتر است .
حالا این را در مورد مشاغل ایرانی ببینید هرکس زحمت کمتر مشت میز بیشتر می نشیند و روزنامه اش را بیشتر می خواند حقوق بیشتری می گیرد.
هر کجا پولی در دسترس بود، دولت روحانی آن را پیش‌خور کرد و سال‌ها زمان می‌برد مشکلاتی که آنان ایجاد کردند، حل شود.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بابا خلاصه به یک زخمی زده است دیگه حقوق شما و کارمندان و هزار سوزاخ سمبه دیگر شما سعی کنید پیش خور نکنید و بیخودی هم بهانه تراشی نکنید که تا چندسال هم برای خودتان دارید منطقه امن درست می کنید !
از روی کار آمدن دولت جدید تا امروز دلار تقریبا از ۲۱۰۰۰ تومان رسید به ۲۹۰۰۰ تومان. مسئولین مجلس و سایت های خبری حالا که روحانی نیست صدایشان در نمیآید؟ کسی توییت نمیزند؟ کسی خبر منتشر نمیکند؟ بدبخت شدیم، زندگیمون از بین رفت!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
قیمت دلار در روز آخر دولت روحانی یعنی 12 مرداد 25610 تومان بود، سرچ کن ببین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
دلار رو دولت جدید 25 تومن تحویل گرفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
بد بخت اون موقع شدی که فریاد میزدی با روحانی تا 1400
دلار از 3900 به 25000 تومن رسوند
lمحمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
ریادی دیگه حرف میزنی
از آقای اژه ای برای پیگیری هایی ک در این مدت انجام دادند متشکرم و امیدوارم به این معضل بزرگ هم ورود کنند و خانواده های بسیاری را خوشحال کنند: در اطراف خود زنان زیادی رو سراغ داریم که شوهرشان، آنها و بچه هایشان را رها کرده اند و به شهرهای دیگر رفتند با زن دیگری دوست شده اند یا حتی ازدواج کرده اند بدون مراحل قانونی طلاق. تعدادی از این زنان یا بشدت فقیر میشوند یا به راه های ناکجا آباد کشیده میشوند. این زنان اگر بخواهند مهریه شان را از شوهرشان پس بگیرند به وکیل نیاز دارند و پول آن را ندارند. جای تاسف زیادی است ک انقد بی پناه در جامعه رها میشوند این قانون باید به نحوی اصلاح شود تا حق قانونی و شرعی زن و بچه ها، بدون نیاز به هزینه باز پس گرفته شود. خواهش میکنم تابناک در این مورد خبر تهیه کند و به گوش مسئولان برساند متاسفانه تعداد این افراد اصلا کم نیست
جانبازان ۷۰% صبح ها فوتبال و بعد از ظهر ها والیبال بازی می کنند .و روزی ۷ بار صبحانه می خورند و روزی ۷ بار ناهار می خورند و روزی ۷ بار شام می خورند و برای همین خرجشان زیاد است و ۷ برابر جانبازان عزیز ۲۴% حقوق می گیرند و ماهیانه ۱۵ ملیون تومان حقوق می گیرند .
و جانبازان عزیز زیر ۲۵ % ماهیانه ۲ تومان حقوق می گیرند .
این ظلم را پایان دهید و به همه از جانباز ۱ % تا جانباز ۹۰% به همه حقوق یکسان بدهید .
تا خدا هم به شما رحم کند و از این بدبختی و فلاکت تحریم نجاتتان بدهد .
خدای بزرگ ظلم را می بیند .
.
شاید اولین بار است که حرفهای حسن عباسی بسیار بسیار به دلم نشست

و ایکاش ایشان و امثال ایشان ، با همین دست فرمان اشتباهات در موضع گیری های غیر منصفانه و بر خلاف منافع مردم و کشور را جبران نمایند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
مهره سوخته شده. سهمی نگرفته داغ کرده
مراجع محترم به داد این مردم برسید قبل از اینکه دین و دنیای خود را از دست بدهیم
وی در ادامه افزود: یعنی شما می‌گین من فامیل کسی بودم؟
- نه جناب وزیر، همچین جسارتی نکردیم.
+ اگه شما یک نفر رو زیر سوال ببرین، کل زیر سوال رفته. مردمم اینو می‌دونن.
آقا جان! تایید و تکذیب مال چیزیه که معلوم نباشه!
اقای رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی 42سال است از این شیوه که دولت قبل همه پول ها را هزینه کرد و باید به دولت جدید وقت داد اگر این دولت هم که تمام مجلس و همه قوا با ان است در 4سال ویا 8سال باز نتوانست کاری بکند شما باز هم همین جواب را می دهید سالهای قبل کجا بودید 8سال پیش یا 16 سال پیش بس نیست فرا فکنی و از زیر بار مسئولیت و جوابگویی با ادبیاتی دیگر و توجیح کارهای تان مردم را بیچاره کردید در حال حاضر ملت به نخته انفجار رسیده اند
ریش وقیچی دست خودته فعلا" سانسور کن ببینیم به کجا می رسیم صبر من کمه ولی صبر تاریخ فراوان !
ارز ۴۲۰۰ تومانی خیانت به کشور است، رانت مفت به عده ایی است و گرسنه نگه داشتن بقیه.
مشکل ای مملکت فقط تن پروری هست و بس ؛ یادم میاد بچه دبیرستانی بودم و در تعطیلات دنبال کار و تلاش بودم ولی نسل حالا کارشون شده گوشی و هزینه تراشی برای خانواده ، نسل طلایی ما بود که خانواده ها با ۷ فرزند فشار اقتصادی تحمل نمیکردن زیدا هر نفر خورش رو تامین میکردد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
نسل قبلی منظورت همان هایی است که کشور دستشان است و همان هایی که نسل جدید را تربیت کرد؟
حضرت آیت الله جوادی آملی ازاینکه به صداوسیمایادآوری کردید که گرسنه وبیکارباطنزنه سیرمیشودونه کارپیدامیکنداقدام
خوبیست ولی بهترمیشوداگربه مدیران اقتصادی چنین توصیه ای
میشدنه تنهاازطرف شمابلکه ازطرف تمام مراجع مردم به توصیه
های مراجع احترام میگذارندولی بیشترمدیران ودست اندرکاران
اقتصادمملکت توجهی نمیکننداگرفقط یک قلم جلوی رانت وفساد
وپارتی بازی گرفته شودهمه مشکلات حل میشودمشروط براینکه برای کارهای خلافمان کلاه شرعی درست نکنیم فرمایشات شما
چیزیست که سالها انتظارآن میرفت
یکی از آقای جوادی آملی سراغ آقازاده ی ِ محترمِ ایشان را بگیرد.
(بدون شرح!!!)
این جلیلی و بقیه تئوریسین های سوخته، از جان این ملت چی می خوان؟ سبد مطلوب غذایی ایرانیان پیشکش خودتون
آش انـــــــــــــقدر شــــــــــــــورشده که صدای حسن عباسی هم در اومده خخخخ
باز هم آقای فریدون عباسی دوانی،،خرده فرمایش داشتند!!!
من نمیدونم اینها که در دوران هشت ساله دولت نهم و دهم، ،باتلاق اقتصادی درست کردند،،با چه رویی ،،موضعگیری می کنند؟؟!!!
هومنطور که دکتر عباسی فرمودن باید 12 شرط برای مذاکره با 5×1 بگذاریم
اول اینکه ترامپ را تحویل ما بدهند تا اعدام کنیم
دوم اینکه در سنای امریکا چندین فقیه جامع الشرایط وجود داشته باشد
بعد از سه ماه بی کفایتی مسئولین اقتصادی دولت فرافکنی و همه مسائل را به دولت قبل نسبت دادن فرار رو به جلو است. مخصوصا عناصر جبهه به اصطلاح پایداری که از روی کینه عقده گشایی می کنند. وقتی انتسابات فامیلی مطرح می شود آن را تکذیب و به جای پاسخگوئی به ضرورت انسجام داخلی پناه می برند! وقتی علت استانداران نظامی سوال می شود می گویند درخواست مردم بوده است!!! بیچاره مردم ! دلار ۲۹ تومان و شعار ارزش پول ملی را چگونه توجیه می کنید.
باید همه افراد سیگاری را بدلیل آلوده کردن هوای شهر دستگیر کنیم و اعدام کنیم
مرجع تقلید محترم شما بهتر از همه مردم میدانید که توجه به هرچیزی مشابه ان را وارد زندگی مردم میکند مشکلات و دغدعه مردم کار صدا وسیما نیست سعی نکنید با شعار دادن این دوتا برنامه طنزکه شاید برای چند لحظه مرهمی بر زخمهای برخی از هموطنان باشدرااز انها بگیرید ضمنا مردم وعدههای دروغین مسَولین که همه حرف بوده رازیاد از صدا وسیما شنیده اند
به داد سرمایه مردم تو بورس برسید ، نرخ دستوری ارز فایده نداره ؟؟ خودرو و مسکن همین حالا با قیمت دلار بالای ۵۰ هزار قیمت خوردن ؟ وقتی دلار ۱۱ هزار تومان بود پراید ۲۲ میلیون بوده دلار در بدترین حالت ۳ برابر قیمت داره ولی پرداید ۸ برابر شده ؟؟ دلار ارزان باعث شده خیلی ها خروج سرمایه دارن و تو خارج خونه میخرن
امریکا چون دیده تحریم ها دیگه اثرش رو گذاشته و کشور هم داره نفت راحت میفروشه داره التماس مذاکره میکنه ولی حسن روحانی برعکس التماس مذاکره میگرد، ولی باز هم با همین برجام دلار رو ۱۰ برابر کرد کلی به لطف الهی بر خلاف حرف و حدیث ها که صحبت از دلار ۱۰۰ هزاری میشد قیمت تغییر چندانی نکرد .
حرف های غضنفرابادی و پژمانفر رو که میخونیم نتیجه میگیریم که این بازی ادامه داره و ۸ سال دیگه هم باید با بدبختی بیشتر گذران زندگی کنیم تا اقایان ازمون و خطاشون رو ادامه بدن.بابا بشینید با دنیا مصالحه کنید و به این بدبختی ها پایان بدین
و این دردی است که درمانی ندارد
دولت روحانی همه چیز نابود کرد حداقل یک سال زمان میبره تا گندها را جمع کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
بیش از ۳۰ سال در قوه قضاییه چه کردند که حالا بخوان دولت را درست کنند؟
جناب وزیر کشور اگر واقعا اطلاع ندارند که چه تعداد از

مسولان در دولت و مجلس و سایر نهادها از فامیل و داماد و
برادرزن و پسر خاله و دایی و برادر و برادر زاده ووووووو
را به کار گمارده اند

که باید متاسف بود که چرا همه میدانند و ایشان خبر ندارند

و البته خوب میدانند و تمارض میکنند و مثلا ابرو داری میکنند !!!!!
دو یه هفته ایت که اینترنت روز به روز داره بدتر میشه.اقای وزیر که پز ۸ برابری از سرعت معمول رو میدی یه سر به خونه ها و شرکت های افراد معمولی برو تا سرعت رو درک کنی.ادم یاد اوایل دهه ۷۰ و دیال اپ میوفته.
وزیر کشور انتصاب‌های فامیلی در دولت سیزدهم را تکذیب کرد و گفت: چنین شایعاتی دروغ است و جوسازی و فضاسازی کسانی است که دنبال این هستند که مردم و دولت را به حاشیه ببرند
داماد ذاکانی در واقع فامیل محسوب نمی‌شود،
اقای غضنفرابادی اونی که قطار رو‌از ریل خارج کرد دوست عزیزتون معجزه هزاره سوم بود.
خدابرطول عمرتان بیفزاید.حضرت آیت الله جوادی آملی.
جامعه گرسنه چه ربطی به صدا و سیما دارد!؟ آیا فقر را در جامعه صدا و سیما بوجود آورده است!؟ هر ارگان باید کار خود را انجام دهد. کار صدا و سیما انعکاس واقعیت های جامعه و هم چنین شاد کردن مردم با برنامه های طنز می باشد. هر چند تنها کاری که نمی کند همین است!!!
در خصوص توییتر: احتمالا بقیه قوانین هم همینطوره؟ چون امام (ره) تخلف از قوانین شرعا جایز نیست.
نمایندگان ومسئولین محترم با کی می خواهند حرف یزنند؟
با سلام
یک بازده زمانی مشخص انتخاب کند کی وضع خوب می شود حالا یک سال دیگر و غیره و پیش خوری نکرده است دولت روحانی پرداخت بدهیهایش بوده است مانند را سازی پاداش کارمندان بهداشت کرونا خودش یک ردیف بودجه مصرف کرده آقای غضنفری فرست به پایان است در گشایش اقتصادی کم کم هرج مرج اقتصادی می شود
درود بر مراجع تقلید. سراسر زندگی مردم شده تبعیض و بی عدالتی بعد میخواهند با چندتا دلقک دورو که شعار ایران ایران سرمیدهند و در عمل هیچ پایبندی ای به ایران ندارند، مردم را شاد کنند. هر وقت که اتفاقی خندوانه میبینم، احساس میکنم به شعورم توهین شده
"هر کجا پولی در دسترس بود، دولت روحانی آن را پیش‌خور کرد و سال‌ها زمان می‌برد مشکلاتی که آنان ایجاد کردند،" جالبه تو ایران هر کس برای قبلیش اینو میگه. تا بوده همین بوده تا هست همین هست. فقط توجیهی برای سرپوش گذاشتن ناکارآمدی هایمان.
به نظر من کشوری با این همه ثروت و منابع به چنین شرایطی بیفتد را باید به عنوان شاه کار بزرگ تاریخی در دانشگاه ها تدریس کنند به نظر من تخریب این کشور به مراتب کار سختتری بود تا آباد کردن ان ولی این که در این مدت بتوانید تمام زیر ساختهای اقتصادی فرهنگی و آموزشی را به طور کامل نابود کنید و حتی منابع عظیم خدادادی از اب و خاک و معدن و کوه و جنگل همه را ویران کنی کار هر کسی نیست
آقای جلیلی وقتیکه سمت داشتند چکار کردند که الان هی رهنمود ارائه می کنند؟
لطفا آقای عباسی هم نتایج اندیشه هایشان در اندیشکده یقین و تاثیر آن در کاهش مشکلات را اعلام فرمایند.
یه مشت پیر مرد بیسواد همه کاره مملکت و۸قوق نجومی بگیر وجوانان تحصیلکرده ودارای علم روز بیکار وشعار بده تو خیابونو کوچه ها اینست عدل اسلام
غضضضضنفری باید بادند که این مجلس بود که 26 هزار میلیارد تومن به بودجه اضافه کرد. حلا جورش کنه.
درود بر این مرجع تقلید.
از حرف های آقایان اینگونه استنباط می شود که تا کنون در ایران نمی زیسته و هیچ مسیولیتی نداشته اند و حالا آمده اند و میگویند باید مشکلات حل شود .اما توسط کی و چگونه اینها کلا نظری ندارند.
پول پخش کردن بین مردم ساده ترین و در عین حال بدترین روش است
این پول ها اگر در مسیر درست برای ساخت زیر ساخت و صنعت کشاورزی و خدمات خرج شود نتیجه می دهد
پخش آن بین مردم فقط یک عمل پوپولیستی و موقت و زود گذر است
جناب جلیلی. ارز ترجیحی مصوب بودجه سالیانه برای واردات کالاهای اساسی به دلار به مردم بدهید نه اینکه 13 سال قبل 45000 هزارتومان یارانه به مردم درنظر گرفته شده وهمان چوبی به سر مرم میزنید که به مردم یارانه پراخت میشود ومقررشده بود که جهت کنترل سوخت قاچاق وافزایش نرخ حامل های انرزی این یارانه پرداخت شود وبعد از ان چند بار حامل های انرزی افزایش یافته است ودولت بجای پرداخت به مردم به جیب خود زده وادامه دارد
اول دوتاپنبه رامحکم توگوشهایتان فروکنیدکه کرنشوید وسپس ازحسن عباسی بخواهیدراهکارهایش رابرای نجات کشوربگوید!
کار صدا و سیما توصیه گذشته
روزی میشد تا فقط و فقط با درآمد حاصل از سازمان اوقاف کل بودجه عمران و ابادانی کشور را بخوبی پرداخت

و حقوق کلیه کارگران و کارمندانادارات و وزارتخانه ها را داد

و با در اختیار داشتن فقط یک کانال رادیو تلویزیونی ، تمام مردم را مسلمان واقعی انقلابی کرد

ولی متاسفانه، الان تقریبا تمام بودجه چند ده میلیارد دلاری (۱۵۰ میلیارد دلار) و بعلاوه کل درامد اوقاف نمیتواند

حتی کشور را آباد و سالم و مردم را در رفاه حداقلی نگهدا شت
و ۸۰ درصد مردم زیر خط فقر و ۳۰ درصد فقر مطلق هستند
و به باورها و اعتقادات پاک دینی مردم هم لطمات بزرگی خورده است !!!!

عجب زمانه بدی شده و برکت رفته !!!!!!؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
آفرین برادرم
خیلی خوب به ریشه بوجود آمدن این وضع و عوام فریبی ها و دروغ ها و بزرگنمایی هایی که این مملکت را به اینجا رسوند اشاره کردی واقعا آفرین
حتما با برنامه های گریه و زاری و شیون و عزاداری شاداب میشود
صفت برجسته عالم گرانقدر جناب جوادی عاملی آزادگی و دید باز ایشان است،نعمتی هستند برای امیدواری این مردم.
چه عجب یک مرجع تقلید تا حدودی درد مردم را فهمید که مردم گرسنه اند آیا میدانند که مسئولین سیر که چه عرض کنم از پرخوری شکم درد دارند تفریح میخواهند و این برنامه های صدا و سیما هم برای آنها است این برنامه ها طنز نیستند ولی که کسی که زیاد خوری کرده باشه مثل برخی از مسئولین با همین میخنندند
اقای مرجع تقلید مردم با عزاداری دایمی که در کشور راه انداختید هم شکمشون سیر نمیشه
آیت الله العظمی جوادی آملی بسیار عالی به صدا و سیما فرمودند که جامعه ی گرسنه با طنز شاداب نمی شود.
چند نکته در تائید فرمایش ایشون عرض میکنم: متاسفانه طنزی هم وجود ندارد. همه برنامه های طنز صدا و سیما لودگی هست نه طنز. از خندوانه گرفته تا دورهمی و غیره. خندوانه و دورهمی از بازی های مهدکودک و دبستان تشکیل یافته و چیز دیگه ای نداره. ولی این به اصطلاح طنزها اگرچه مردم گرسنه را شاداب نمی کند ولی تهیه کننده ها و عوامل این برنامه ها را این برنامه های آشغال مولتی میلیاردر می کند. چقدر پول بیت المال برای این برنامه های بی ارزش حیف و میل میشه تا تهیه کننده ها و مجری هاشون اونقدر پولشون زیادی بشه که برای تولد بچه هاشون برن کانادا و بعد برگردند و داد بزنند که ما ایران رو خیلیییی دوست داریم! واقعا متاسفم برای صدا و سیما که بیت المال متعلق به مردمی که مایحتاج زندگیشون رو به سختی میتونن تامین کنن رو میده به چند بازی دبستانی و لودگی هایی به اسم خندوانه و دورهمی. اگر صدا و سیما نبود الان تهیه کننده ها و مجری های چنین برنامه هایی در گوشه ی خیابونا ولو بودن ولی صدا و سیما اینا رو معروف و با پول ملت مولتی میلیاردر میکنه که تولد بچه هاشونو در ایران عار بدونن. اون وقت صدا و سیما هم هر روز صدها بار میان برنامه های ایران من رو پخش میکنه. صدا و سیما جان! اگر به ایران خیلی علاقه مندی اون مجری ها و بازیگرهایی رو که تولد بجه شون رو در ایران عار میدونن دوباره به کار نگیر
حمله به دولت روحانی نشانه نا کار آمدی خود اینها است در هر صورت دلار به بالای ۲۹۰۰۰ تومان رسید
متاسفانه نفهمیده اند که کسانی مثل آقای جلیلی که در مدیریت دو سه روزه هزینه ستاد انتخاباتش وا مانده در حال اداره مملکت ما هستند که به این روز انداخته اند بابا شما را بخدا ما را ول کنید بگذارید کار به کاردانها برسد تا کی می خواهید به این روند تخریبی خود ادامه بدهید ولله دیگر برگشتن خیلی سخت شده
چرا باز سانسور کردی؟! مردم خودشون شعور دارن!
آقای مصباحی مقدم شما عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، عضو مجلس خبرگان رهبری، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، رییس دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق و عضو شورای فقهی بانک و بورس هستید اما در تلویزیون می نشینید و حرف دیگری می‌زنید.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اگر مراجع معظم تقلید سکوت کنند آقایان می گویند چرا سکوت کردید؛ اگر موضع گیری کنند، آقایان گوشه و کنایه می زنند. یاللعجب
آقای حسن عباسی که به اندازه عمر انقلاب از بیت المال حقوق گرفته و می گیرد. بفرماید تا حالا چه مشکلی از مشکلات ایران حل کرده است. هرچند کوچک باشد؟
من موندم که حافظه ملت چقدر کوتاه! به برکت همین انقلاب به همه چیز از جمله عزت و اقتدار رسیدیم. یادمون باشه دوره شاه قحطی، فقر، دزدی، ول انگاری و اعتیاد بیداد می کرد. مردم هیچ احترامی نداشتند و هر روز مورد ضرب و شتم مامورین ساواک قرار داشتند. مردم از گرسنگی می کردند اما آمریکایی ها در ایران در عیاشی و غارت مملکت بودند. ما شکر نباشید. الان همه مغازه ها و فروشگاهها پر از انواع مواد غذایی هستند. سطح رفاه بسیار بالاست آنوقت بعضی ها شکایت دارند.
مگر تلویزیون برنامه طنز هم دارد.؟
اقتصاد هم مثل ریاضی و فیزیک و شیمی یک علم است
هر وقت توانستید فیزیک اسلامی شیمی اسلامی ریاضی اسلامی را تعریف کنید اقتصاد اسلامی را هم میتوانید
جناب جلیلی مصباخی مقدم .......اصلا بودن ویانبودن امثال شما چه نفعی برای جامعه داره جزاینگه حقوق مفت می .گیرید دربهترین نقاط تهران زندگی می کنید وهزینه تیم حفاظتی تان هم ازجیب مردم تامین می گردد وازخود هم اراده ای ندارید هرچه ازبالا به شما دیکته می شود همان را تکرار می کنید
سلام، خبر رو یکبار دیگه بخونید.
بهتون نیومده ازتون دفاع کنن
درست گفته است این مرجع بزرگوار
ای کاش سایر آیات عظام نیز بفکر مشکِلات معیشتی مردم بودند.
ای کاش یکی می گفت این تبلیغات رادیو و تلویزیون(در مورد کفش ، بیمه ، بلیط هواپیما و... ، جمعه لرزون ، فرش ، کلاس کنکور ، شامپو ، چای ، و و و و و و و و و........ ) هزینه اش از جیب چه کسی تامین می گردد .
آیا اول انقلاب این تبلیغات جزو محرمات نبود که حالا بعد از چهل سال کشور اسلامی ما شده مثل کشورهای سرمایه داری غربی !!!!!
اینگونه می خواهیم زمینه ساز ظهور امام عصر(عج ا...) باشیم .
بسم الله الرحمن الرحیم سلام آن روزی که اکثر ما مردم برای پیروزی دولت جنایت کار روحانی رای دادیم وبعد از آن هم آمدیم در خيابان ها رقص و پایکوبی کردیم وبه شایعات تخيلي بر علیه رئیسی دامن زدیم برای مثال دیوار کشیدن در خيابان ها توسط رئیسی که اگر کل منابع دنیا وکل جمعیت چین هم می آورد نمی توانست هم چین کاری را انجام دهد باید این روز هارا هم ببینیم واینکه این مرجع تقلید راست می گوید به جای هزینه های میلیاردی برای ساخت برنامه های بی مزه مثل خندوانه وسلبریتی های بی مصرف وخا ئن باید در تلويزيون مستند های بزارند برای راه حل مشکلات کشور ومردم.
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر