بازدید 6063

جهش قابل سرعت واکسیناسیون علیه کرونا در ایران

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در سه ماه گذشته در ایران سرعت واکسیناسیون جهش قابل توجهی یافت به گونه ای که تا امروز حدود ۸۴ درصد از جمعیت هدف، دُز اول و حدود ۶۷ درصد نیز دُز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.
کد خبر: ۱۰۸۹۴۷۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۴ 24 November 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از وبدا، عین اللهی در دیدار مدیران موسسه کخ و سفیر آلمان در ایران که دوشنبه شب در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: وضعیت کنترل بیماری کرونا در ایران مناسب است اما نگرانی هایی داریم. بروز موج جدید کرونا در سایر کشورها، ما را برای آینده نگران کرده است.

او ادامه داد: شرایط بیماری کرونا در ایران تا چندماه پیش، مناسب نبود و روزانه حدود ۵۰ هزار بیمار جدید کرونایی در کشور شناسایی می شد و حتی به ۷۰۰ مورد مرگ و میر بیمار کرونایی در یک روز هم رسیده بودیم اما با تقویت واکسیناسیون و البته مشارکت عظیم مردمی در واکسیناسیون، امروز وضعیت بیماری در ایران، بهتر شده است.

وزیر بهداشت گفت: در ایران امکانات بهداشتی و درمانی خوبی داریم. در کشور علاوه بر خدمات ارزنده و شبانه روزی نیروهای بهداشتی و درمانی، حدود یک هزار بیمارستان، ۲۰ هزار عضو هیات علمی و ۱۵۰ هزار تخت بیمارستانی فعال هستند.

عین اللهی یادآور شد: در ایران واکسن های ۵ مجموعه داخلی شامل برکت، پاستور، رازی، فخرا و سیناژن تا کنون وارد سبد واکسیناسیون کشوری کرونا شده است و این واکسن های داخلی در انواع پلتفرم های مطرح دنیا در ایران ساخته شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان