بازدید 11487
خیز رونالدو برای یک رکورد دیگر

دایی و باقری بالاتر از مسی و لواندوفسکی!

ورزش سه نوشت: فوق ستاره پرتغالی منچستر در آستانه شکستن یک رکورد ملی دیگر قرار دارد.
کد خبر: ۱۰۸۸۶۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۸ 19 November 2021

به گزارش تابناک، کریستیانو رونالدو در یورو ۲۰۲۱ رکوردهای متعددی را شکست اما موفق نشد از تعداد گل های ملی علی دایی عبور کند؛ چند ماه بعد از پایان این رقابت ها بود که فوق ستاره پرتغال با گلزنی مقابل ایرلند و سبقت از علی دایی خود را به عنوان بهترین گلزن ملی جهان رساند.

در حالی که دور گروهی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ در قاره اروپا به پایان رسید و همه منتظر شروع رقابت های نفس گیر پلی آف هستند، رونالدو می تواند با تداوم درخشش خود در این رقابت ها، یک رکورد دیگر را هم به نام خود ثبت کند. پرتغال یکی از تیم های مطرحی بود که نتوانست به صورت مستقیم به جام جهانی صعود کند؛ این تیم امید زیادی به درخشش رونالدو در پلی آف دارد؛ جایی که کریس می تواند با یک تیر دو نشان زده و هم تیمش را به جام جهانی ببرد و هم رکورد بهترین گل مسابقات مقدماتی جام جهانی را هم به نام خود ثبت کند.

صفحه رسمی جام جهانی در اینستاگرام، امروز لیست ۱۰ گلزن برتر تاریخ رقابت های مقدماتی جام جهانی را منتشر کرد؛ لیستی که نام کریستیانو رونالدو هم در آن دیده می شود و اینستاگرام جام جهانی از کاربران خود سوال کرده که آیا این بازیکن می تواند رکورد یاد شده را نیز به نام خود ثبت کند یا خیر؛ از نکات جالب این لیست ۱۰ نفره حضور دو بازیکن ایرانی است.

دایی و باقری بالاتر از مسی و لواندوفسکی!

علی دایی که عنوان بهترین گلزن ملی جهان را سال ها در اختیار داشت و آن را چند ماه پیش تحویل رونالدو داد، یکی از حاضرین در این لیست است و کریم باقری، هافبک گلزن تیم ملی در دوره ای که علی دایی هم حضور داشت، دیگر نماینده ایران در لیست ۱۰ گلزن برتر جام جهانی است.

کارلوس رویز، مهاجم سابق تیم ملی گواتمالا که در ۱۳۲ بازی ملی موفق به زدن ۶۸ گل شد، نفر اول لیست یاد شده است. او ۳۹ گل زده و بالاتر از همه ستاره های فوتبال دنیا، بهترین گلزن تاریخ رقابت های مقدماتی جام جهانی به حسال می آید. جالب اینجاست که این بازیکن با وجود گلزنی های پرشمار خود، نتوانست تیم ملی کشورش را به جام جهانی ببرد.

کریستیانو رونالدو با ۳۶ گل بعد از رویز، دومین گلزن برتر مقدماتی های جام جهانی به شمار می رود؛ با توجه به پلی آف پیش رو، رونالدو شانس خوبی برای گلزنی و عبور از رویز دارد تا این عنوان را هم مال خود کند.

 

بعد از رونالدو، علی دایی را در جدول یاد شده می بینیم؛ مهاجم اسبق تیم ملی فوتبال ایران با ۳۵ گل زده سومین نفر برتر این رده بندی و بهترین گلزن تاریخ مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا به حساب آید. بعد از دایی لواندوفسکی، مهاجم آماده این روزهای لهستان و بایرن مونیخ را می بینیم که او هم مثل رونالدو با توجه به حضور تیمش در پلی آف، شانس بالاتر بردن تعداد گل های خود را دارد.

کریم باقری نفر پنجم در بین بهترین گلزنان تاریخ مقدماتی جام جهانی است؛ او با ۲۸ گل، بالاتر از کازو مورا از ژاپن (۲۷ گل)، لیونل مسی از آرژانتین (۲۷ گل)، شوچنکو از اوکراین (۲۶ گل)، سوارز از اروگوئه (۲۶ گل) و کیهیل از استرالیا (۲۵ گل) قرار دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر