بازدید 8000
۱

هشتاد کشته و زخمی در زندانی در اکوادور

پلیس اکوادور اعلام کرد درگیری میان باند‌های تبهکار در زندانی در جنوب غربی این کشور دستکم ۶۸ کشته بر جای گذاشت.
کد خبر: ۱۰۸۷۵۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۶ 14 November 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از خبرگزاری فرانسه، ژنرال تانیا والیرا فرمانده پلیس اکوادور در کنفرانسی مطبوعاتی روز شنبه اعلام کرد در درگیری‌های میان زندانیان تبهکار که روز جمعه در زندانی در گوایا کیل در جنوب غربی کشور روی داد، دستکم ۶۸ نفر کشته و ۱۲ نفر دیگر زخمی شدند.

این در حالی است که در اواخر ماه سپتامبر، این زندان به صحنه یکی از بدترین قتل عام زندانیان در آمریکای لاتین تبدیل شده بود که در آن ۱۱۹ نفر کشته شدند. در ۲۸ سپتامبر، ۱۱۹ نفر در زندان گویاس کشته شدند که بزرگترین قتل عام در تاریخ زندا‌های اکوادور و یکی از بدترین آن‌ها در منطقه آمریکای لاتین به حساب می‌آید.

در درگیری‌های میان باند‌های تبهکاران مرتبط با قاچاقچیان مواد مخدر و کارتل‌های مکزیک، برخی زندانیان تکه تکه شده و یا سوزانده شده بودند.

بنابر آمار‌های رسمی، زندان گویاس ظرفیت پذیرش ۸۵۰۰ زندانی را دارد، اما تعداد زندانیان در حال حاضر ۶۰ درصد بیشتر از حد مجاز است. این در حالی است که از ۲۸ سپتامبر تاکنون، درگیری‌ها در این زندان همچنان ادامه دارند.

پس از حوادث ۲۸ سپتامبر در این زندان، ۱۵ زندانی دیگر در این زندان کشته شدند.

گفتنی است شورش در زندان‌های اکوادور کشته شدن بیش از ۲۵۰ زندانی را موجب شده است. از ابتدای امسال، سیستم زندان‌های اکوادور به میدان درگیری بین زندانیان مرتبط با باند‌های قاچاق مواد مخدر و تبهکاران تبدیل شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
چه خبره اکوادور؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی