بازدید 49723
دو هزار و هشتصد و بیست و سومین بسته ویژه خبری «تابناک»

روایت توکلی از طرح اقتصادی دولت / جامعه نگران است، رئیسی با مردم صریح صحبت کند / تغییر بزرگ در حزب کارگزاران؛ مرعشی جایگزین کرباسچی شد / نماینده اردبیل: برخی وزرا امروز حتی ۵٠ رای هم نمی‌آورند

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: واکنش مسکو به ممانعت ایران از نفت دزدی آمریکا / توافق سران قوا برای صرفه‌جویی حداکثری در هزینه‌ها / نقدعلی: به اژه‌ای گوشزد کردیم که پرونده تخلفات روحانی را جدی بررسی کند / احسان شریعتی: مردم شدیدا خواستار تغییرات اساسی و ساختاری اند و ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۰۸۶۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۲ 10 November 2021

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

جامعه نگران است، رئیسی با مردم صریح صحبت کند

محمدجواد حق‌شناس، فعال سیاسی اصلاح طلب: امروز فشار تورم لجام گسیخته مثل یک آوار بر دوش خانوار‌های دهک‌های پایین درآمدی سنگینی می‌کند، این امید وجود داشت که این مساله کنترل شود، اما متأسفانه این اتفاق نیفتاد. کسانی که به آقای رئیسی رأی دادند و حتی کسانی که به ایشان رأی ندادند، حداقل انتظارشان از دولت و رئیس جمهور این است که مراقبت کنند و بیش از این مشکلات حاصل از تورم به جامعه منتقل نشوند. متأسفانه حل و فصل تحریم‌ها با طرف‌های برجام با، اما و اگر‌هایی رو به روست و ما شاهد یک بی تصمیمی و بلاتکلیفی در این حوزه هستیم. در این چند ماه، شاهد ناامیدی گسترده‌ای بودیم که نتیجه اش منجر به مهاجرت نخبگان شده است. اگر تمهیدی اندیشیده نشود همین مختصر بنیه و سرمایه انسانی و اقتصادی هم که در ایران مانده نیز در معرض خطر قرار خواهد گرفت. انتظار می‌رود دولت و شخص رئیس جمهور با مردم صریح و روشن صحبت کند. /نامه نیوز

 

نماینده اردبیل: به مخبر هم گفتم برخی وزرا امروز حتی ۵٠ رای هم نمی آورند

سید کاظم موسوی نماینده اردبیل در مجلس: وزرا به رفتار و گفتار نمایندگان توجهی ندارند.برخی وزرا که در اینجا ٢۵٠ تا ٢٧٠ رأی گرفتند، اگر امروز برای آنها رأی گرفته شود، ۵٠ رأی هم نمی‌آورند. این نکته را دیروز به آقای مخبر معاون اول رئیس جمهور هم گفتم./فارس

واکنش کیهان به عکس یادگاری بدون حجاب در برابر دانشگاه تهران

کیهان نوشت: ماله کشان ظاهراً مسلمان اسلام آمریکایی پیوسته در حال حساسیت‌زدایی جامعه از منکراتی هستند که ساده‌انگاری آنها نتیجه‌ای جز استحاله انقلاب از اصول بنیادین خود را به دنبال نخواهد داشت. مصداقی که این روزها بسیار درباره رخداد آن بحث و گفت‌وگو در گرفته، جنجال عکس یادگاری جمعی از دانشجویان بی‌حجاب در مقابل سردر دانشگاه تهران (که ظاهرا دانشجویان خارجی این دانشگاه بوده‌اند) است. در همین زمینه، باید بسیار خوشبخت بود، در روزگاری که اکثر ملل جهان در برابر سیاست برهنه‌سازی غرب سر تسلیم فرود آورده‌اند، هنوز وجود دارند ایرانیان مسلمان و غیوری که از سر تکلیف شرعی و من باب قاعده الهی نهی از منکر، در برابر این رویداد موضع می‌گیرند و نسبت به آن حساسیت دارند. جالب اینجاست، چند روز بعد که تعدادی از بانوان محجبه یک گروه سرود در واکنش به این اقدام ناشایست، آن واقعه را با ظاهری عفیفانه بازسازی کردند، مُشتی ژورنالیست پروژه بگیر وارد میدان شدند و با انتشار این دو تصویر در کنار هم، اظهار امیدواری کردند تا در آینده‌ای نه چندان دور، شاهد ثبت عکس یادگاری از هر دو طیف محجبه و بی‌حجاب در کنار یکدیگر باشند!

تذکر قالیباف درباره ادامه جلسات مجلس در وقت اذان

رییس مجلس شورای اسلامی بر لزوم اتمام جلسه علنی مجلس قبل از شروع اذان ظهر تاکید کرد. محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) گفت: همواره به نواب مجلس تاکید داشتم که با توجه به تغییر ساعات، باید حتما جلسه مجلس ۵ دقیقه قبل از اذان ظهر پایان یابد اما چند بار است که جلسه مجلس در حین اذان ادامه داشته است که این خلاف آیین نامه داخلی است و نباید انجام شود. وی ادامه داد: دیروز هم این موضوع را به آقای نیکزاد و آقای حاجی دلیگانی تاکید کردم اما باز هم با وجود آغاز اذان ظهر، جلسه علنی تعطیل نشد، این خلاف آیین نامه است و از ملت عزیز و نمایندگان عذرخواهی می کنم.

واکنش دانشگاه تهران به ماجرای پرده سبز مقابل سردر

پس از حواشی پیش آمده بر سر عکس دسته جمعی دانشجویان دختر فارغ‌التحصیل در مقابل سردر اصلی دانشگاه تهران، عکسی منتشر شد که نشان می‌داد مسئولان این دانشگاه در جلوی سردر، پرده سبزی را کشیده‌اند. طی تماسی که خبرنگار «انتخاب» در ابتدا با اداره روابط عمومی دانشگاه تهران داشت، یکی از مسئولان این اداره گفت که این امر به بخش گزینش یا حراست مربوط است. اداره حراست این دانشگاه در این باره به «انتخاب» گفت: «پرده‌ای کشیده نشده. آن عکس مربوط به نماز جمعه است. دانشگاه تهران اقدام نکرده و مربوط به ستاد نماز جمعه است.» وی ادامه داد: «از اول انقلاب تا الان نماز جمعه برگزار می‌شود و برای اینکه سر و صدای ماشین‌ها نمازگزاران را اذیت نکند همیشه پرده کشیده می‌شد.» اداره حراست دانشگاه تهران در پاسخ به این پرسش که اگر این عکس را معتقدید مربوط به گذشته است، چطور در عکس فردی حضور دارد که ماسک به صورت دارد و این در حالی است که نماز جمعه از زمان کرونا برگزار نشده بود، گفت: «این را فتوشاپ کردند.»

نماینده مجلس: تاکنون ۴۶ بار شبکه آب رسانی یزد مورد تعرض و تخریب قرار گرفته

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تاب آوری استان یزد در بحث آب شرب تنها ۲۴ ساعت است، خواستار حفاظت از زیرساخت‌های تامین‌ آب استان یزد شد. جلیل میرمحمدی میبدی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، مشکل اصلی مردم یزد را بحث آب شرب عنوان کرد و گفت: نزدیک به یک دهه است که مردم نجیب استان یزد علاوه بر بحران کم‌آبی، در تامین همین مقدار آب نیز با چالش مواجه هستند. این در حالی است که مطابق قانون اساسی در اصل ۴۴ و ۴۵ شبکه‌های آبرسانی تحت مالکیت عمومی و در اختیار دولت بوده و آب‌های عمومی جزو انفال و ثروت عمومی در اختیار حکومت اسلامی هست که بر طبق مصالح عامه نسبت به آنها عمل کنند. میر محمدی با اشاره به تعرض و تخریب خطوط تامین‌ آب یزد اظهار کرد: تاکنون ۴۶ بار شبکه آب رسانی یزد مورد تعرض و تخریب قرار گرفته و میلیاردها تومان خسارت به بیت المال وارد شده است. ای کاش مسئولان در ۴ دولت اخیر به افکار عمومی پاسخ می‌دادند که چرا در مقابل این قانون شکنی‌ها دست روی دست گذاشته شده اند؟!

اولین واکنش رسمی اسکوچیچ به خط زدن طارمی

سرمربی تیم ملی درباره دعوت نکردن از مهدی طارمی به تیم ملی و مشکل به وجود آمده، اضافه کرد: تیم ملی ایران برای تمام ایرانیان است نه یک نفر، یک بازیکن یا یک مربی خاص. مهدی بازیکن فوق‌العاده‌ای است و ما به او نیاز داریم اما باید به ارزش ها احترام بگذاریم. وی درباره صدرنشینی ایران در گروه اول نیز گفت: نمی‌خواهم درباره اتفاقات صحبت کنم. باید نشان دهیم کیفیت لازم را داریم. تمرکزمان روی بازی پیش روست و می‌توانیم باکیفیتی که داریم با موفقیت کار را به اتمام برسانیم.

پورمحمدی: خودمان را از حداقل‌هایی که می‌توانیم از طریق مذاکره وین به دست بیاوریم، محروم نکنیم

پورمحمدی گفت: به هر حال به حق ملت ما ظلم شده و از آن نخواهیم گذشت و تعارف نداریم اما معنایش این نیست که خود را از حداقل‌هایی که می‌توانیم از طریق مذاکره به دست بیاوریم محروم کنیم و حقوق خود را در وقت و فرصت مناسب تمام و کمال بگیریم. طبعا تصمیم سختی است. آدم موفق، کسی است که بین بد و بدتر بد را تحمل یا انتخاب کند که گرفتار بدتر نشود.

تغییر بزرگ در حزب کارگزاران؛ مرعشی جانشین کرباسچی شد

«حسین مرعشی» و «غلامحسین کرباسچی» در جلسه عصر امروز شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران به ترتیب به عنوان دبیرکل و رییس کمیته سیاسی این تشکل سیاسی انتخاب شدند.محمد عطریانفر، شامگاه سه شنبه درباره مصوبات نخستین جلسه شورای مرکزی جدید حزب کارگزاران سازندگی ایران، گفت: پس از تغییر نیمی از شورای مرکزی حزب کارگزاران در بهمن ماه گذشته، طبق روال قانونی، جلسه دور جدید به ریاست سنی من عصر امروز برگزار شد.عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران، دستور جلسه امروز شورای مرکزی را انتخاب هیات رییسه حزب عنوان کرد و افزود: با رای شورای مرکزی، «محسن هاشمی» رییس این شورای باقی ماند و در ادامه هیات رییسه تغییر کرد و فاطمه سعیدی به عنوان نائب رییس اول، علی جمالی نائب رییس دوم، حامد منتظری منشی اول و کامبیز مشتاق گوهری به عنوان منشی دوم انتخاب شدند. علت این تغییرات این بود که اعضای قبلی برای این دوره، داوطلب حضور در هیات رییسه نشدند.انتخاب دبیرکل از سوی شورای مرکزی حزب کارگزاران در دور جدید را «عطریانفر» دستور دیگر جلسه عنوان کرد و ادامه داد: اعضای حزب از گذشته به دلیل جامعیت و وجاهت غلامحسین کرباسچی، همواره بر دبیرکلی او اصرار داشتند و از همان ابتدای تشکیل حزب، مسئولیت این تشکل بر عهده او بوده است.

رئیس سازمان زندان‌ها تغییر کرد

غلامعلی محمدی با حکم ریاست قوه قضائیه به سمت رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور منصوب و جانشین محمدمهدی حاج محمدی شد.غلامعلی محمدی رئیس جدید سازمان زندان‌ها، عضویت در معاونت دیوان عالی کشور و معاونت حوزه ریاست قوه قضائیه را در سوابق خود داراست.

نفتکش ویتنامی پس از تخلیه نفت ایران با حکم قضایی آزاد شد

نفتکش ساتیس پس از تخلیه نفت جمهوری اسلامی ایران آزاد شد.سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد که نفتکش توقیف شده ساتیس پس از تخلیه نفت جمهوری اسلامی ایران در بندرعباس، با حکم قضایی آزاد شد. دوازده آبان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با اقدام بموقع و مقتدرانه جان برکفان دلاور نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، عملیات نیروی دریایی ارتش تروریست امریکا برای سرقت نفت جمهوری‌اسلامی ایران در دریای عمان ناکام ماند. امریکایی‌ها در این اقدام یک نفتکش حامل نفت ایران را در آب‌های دریای عمان سرقت و با انتقال محموله نفت به یک نفت کش دیگر ، آن را به سوی مقصدی نامعلوم هدایت کردند.

روایت توکلی از طرح اقتصادی دولت؛ پرداخت یارانه جبرانی ۱۱۰ هزار تومانی با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی

یکی از اقتصاددانان حاضر در جلسه با رئیس جمهور گفت: برنامه دولت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و یارانه جبرانی ۱۱۰ هزار تومانی برای هر نفر است. شب گذشته جمعی از اقتصاددانان با رئیس جمهور جلسه‌ای داشتند و نظریات خود را پیرامون مسائل اقتصادی از جمله حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی مطرح کردند. در این زمینه خبرنگار فارس با احمد توکلی، یکی از اقتصاددانان حاضر در جلسه تماس گرفت که وی گفت: موضوع جلسه پیرامون پاسخ به این سؤال بود که آیا صلاح است که ارز ۴۲۰۰ تومانی که برای ۵ تا ۷ قلم کالای اساسی پرداخت می‌شد، ادامه یابد یا حذف شود؟

این اقتصادان گفت: پاسخ من این بود که بستگی دارد دولت چگونه تصمیم بگیرد. اگر بنا باشد ارز دو نرخی باشد، دوباره مشکل ایجاد و برای طبقات ضعیف جامعه فشار وارد می‌شود و باید این مابه‌التفاوت را نقدی به اقشار آسیب‌پذیر بدهیم. توکلی در پاسخ به این پرسش که قرار شد چقدر یارانه جبرانی برای قشرهای آسیب‌پذیر پرداخت شود گفت: هنوز قطعی نشده، اما طبق این طرح قرار است ماهی ۱۱۰ هزار تومان به هر یک از قشرهای آسیب‌پذیر بعد از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی یارانه پرداخت شود، در حالی که ممکن است به خاطر تورم ایجادشده این رقم هم به درد آن‌ها نخورد. در این زمینه اقتصاددانان اختلاف نظر دارند. به گفته وی دولت باید کاری کند که تقاضا برای ارز کنترل شود، بخشی از تقاضای ارز برای واردات، بخشی برای حفظ دارایی، قسمتی برای فرار سرمایه و بخشی هم برای سفته بازی در بازار آزاد است. اگر عرضه و تقاضای ارز تعادل داشته باشد، مشکلی ایجاد نمی‌شود، اما در زمانی که نرخ ارز رو به رشد می‌گذارد، تقاضا برای سفته‌بازی هم افزایش می‌یابد. توکلی در مورد اینکه آیا چند نرخی بودن ارز رانت ایجاد می‌کند، گفت: اگر ارز دو نرخی باشد، تبعیض ایجاد می‌کند و شما هر کاری بکنید برای عده‌ای رانت ایجاد می‌کند، بنابراین باید مابه‌التفاوت آن را به افراد کم‌درآمد به صورت نقدی بپردازیم و این یکی از سیاست‌های دولت در این زمینه است.

اولین سوال از دولت رئیسی در مجلس اعلام وصول شد

سوال نماینده آبادان از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره نبود برنامه ریزی برای ایجاد اشتغال در کشور به ویژه مناطق مرزی اعلام وصول شد.محمد رشیدی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) یک مورد اعلام وصولی را قرائت کرد.بر این اساس، سوال ملی سید محمد مولوی نماینده آبادان از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص عدم برنامه عملیاتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جهت کاهش نرخ بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار و کارآفرین در کشور به ویژه در مناطق مرزی اعلام وصول شد.

واکنش توییتی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس به وضعیت بورس

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد:علی‌رغم وعده‌های داده شده توسط دولت در خصوص احیای ‎بورس و صیانت از سرمایه‌های مردم، اقدام موثری تاکنون صورت نگرفته است.صدیف بدری نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر، نوشت: «بازار ‎بورس پانزده ماه است بلاتکلیف به حال خود رها شده و روندی نزولی را طی می‌کند. این بلاتکلیفی به منزله نشان دادن چراغ سبز به ‎خروج پول حقیقی از بازار سرمایه، بدتر شدن اوضاع بورس و آب شدن سرمایه‌های خرد شهروندان است.‏علی‌رغم وعده‌های داده شده توسط دولت و انتظارات ایجاد شده در خصوص احیای ‎بورس و صیانت از سرمایه‌های مردم، اقدام موثری در این راستا صورت نگرفته است. دولت با تشریح برنامه‌های خود برای بورس، به ‎سیاست سکوت خود در قبال بازار سرمایه پایان دهد.»

توئیت غایب سرشناس جلسه اقتصاددانان با رئیسی

حسن سبحانی، اقتصاددان و نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر از شرکت نکردن در نشست رئیس جمهور با اقتصاددانان خبر داد.استاد اقتصاد دانشگاه تهران در توئیتر نوشت: «چون خبرنگار محترم شبکه خبر سیما در اخبار ساعت ۱۹ روز سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰ ، اسم این بنده خدا را هم در مجموعه اقتصاددانان حاضر در جلسه با رئیس محترم جمهور اعلام نمود، به استحضار عزیزان می‌رساند که هر چند به این نشست دعوت شده بودم، همچون نوبت قبل، در آن شرکت نکردم.»

تشریح جزئیات دیدارهای سردار قاآنی در عراق از زبان سفیر ایران

سفیر ایران در عراق گفت که سردار قاآنی در دیدار با طرف‌های عراقی همه آنان را به آرامش و همکاری دعوت کرده است.ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در گفت‌وگو با شبکه خبری العالم درباره سفر سردار قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به عراق گفت: سردار قاآنی در دیدارهایی که داشتند بر ضرورت احترام به نتایج انتخابات که توسط کمیساریای عالی انتخابات و موسسات رسمی عراق اعلام خواهد شد، تاکید و تصریح کرد: سردار قاآنی از مقام‌های عراقی رسیدگی به شکایات انتخاباتی در چارچوب قانون را خواستار شد.مسجدی اظهارداشت: سردار قاآنی بر حمایت ایران از روند قانونی انتخابات و اعلام نتایج آن تاکید کرد و از معترضین به نتیجه انتخابات خواست که پس از اعلام نتایج نهایی با یکدیگر همکاری کنند.سفیر ایران در بغداد ضمن محکومیت حمله به خانه مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق، گفت: سردار قاآنی نیز بر اهمیت تحقیق دقیق، همه جانبه و فنی درباره این حمله و مجازات عاملان آن بر اساس قانون عراق تاکید کرد.سفیر ایران در عراق گفت، هر طرفی که مداخله‌اش در این حمله ثابت شودف باید بر اساس قانون عراق مجازات شود و ما بر ضرورت تحقیق درباره ابعاد این جنایت تاکید می کنیم.

احسان شریعتی: مردم شدیدا خواستار تغییرات اساسی و ساختاری اند

فعال اصلاح طلب و فلسفه پژوه گفت: غالب مردم جامعه شدیدا خواستار تغییرات اساسی و ساختاری اند.احسان شریعتی در بخشی از یک گفت وگو افزود: ساختاری بدین معنا که برای نمونه، در سیاست اقتصادی، نظم و مناسبات و سازکارهای دیگری اتخاذ شود که به دور از سوءمدیریت و فساد و ارتشا و اختلاس و تعمیق شکاف عظیم طبقاتی باشد و چشم‌انداز اقتصادی مولد، شکوفا و عادلانه‌ای در پیش گرفته شود.شریعتی اظهار داشت، در کشور ما به غلط نام «مصلحت‌گرایی» (پراگماتیسم سیاسی) را «اعتدال‌طلبی» گذاشته‌اند که متضادِ «افراط‌گرایی» و گرایشی بخردانه و معقول است. و اما «اصلاح‌ جدی» به‌معنای اساسی یا بنیادی یا ساختاری کلمه، معنای درستش همان «اصلاح‌گری» (رفرماسیون) است.ما یکی از کشورهای غنی آسیا هستیم به‌لحاظ منابع طبیعی و انسانی سرشاری داریم. پس مردمانی که در این سرزمین زندگی می‌کنند باید از حداقل سطح رشد و امکانات معیشتی و زیستی برخوردار و بهره مند باشند که نیستند؛ بنابراین مسببین این عدم رسیدن‌ها به مطالبات پایه‌ای عیوب ساختاری اند و منافع مافیاها و مناسبات نظام اقتصادی ناسالم باعث می شود پول یک عده از پارو بالا رود و در همان حال اکثریت محروم بمانند.

وزیر دفاع اسبق آمریکا: ایران ما را به بازی می‌گیرد

وزیر دفاع اسبق آمریکا از بازیچه قرار گرفتن ایالات متحده از سوی ایران و باهوش بودن «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه سخن گفت.رئیس پیشین سازمان سیا در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌های این کشور درباره ایران گفت، نگرانی من بازیچه قرار گرفتن از سوی ایران است و در صورت بروز این مساله، ما می‌توانیم تصمیم به همکاری با اسرائیل بگیریم.«لئون پانتا» وزیر دفاع اسبق آمریکا و رئیس پیشین سازمان سیا روز چهارشنبه در گفت‌و‌گو با شبکه خبری «سی بی اس» درباره ایران گفت: «نگرانی من این مورد است که موضوع هسته ای ایران ما را بازیچه خواهد کرد و اگر آنها این کار را انجام دهند، ما به خوبی می‌توانیم شرایطی داشته باشیم که تصمیم بگیریم با اسرائیل همکاری کنیم تا آنها را از تولید سلاح هسته‌ای باز داریم. این یک تصمیم بزرگ خواهد بود.»وی در زمینه اختلافات داخلی در آمریکا نیز گفت: « امروز، احتمالاً بزرگترین تهدید، اختلال در دموکراسی ما و ناتوانی هر دو حزب در همکاری با یکدیگر به نفع حکومت است. اگر با چین برخورد کنیم، با روسیه برخورد خواهیم کرد، اگر قرار است با متحدانمان برخورد کنیم، باید به دنیا نشان دهیم که می‌توانیم حکومت کنیم و این همان چیزی است که من را بیشتر نگران می‌کند. من دو حزب اصلی آمریکا را می‌بینم که در سنگر خود به سمت یکدیگر نارنجک پرتاب می‌کنند و مخالف همکاری با یکدیگر هستند.»

نقدعلی: به اژه ای گوشزد کردیم که پرونده تخلفات روحانی را به صورت جدی بررسی کند

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس یازدهم گفت: در جلسه با حجت‌الاسلام اژه‌ای رئیس‌ قوه‌ قضائیه، نمایندگان مجلس به ایشان گوشزد کردند که این موارد ارجاعی مجلس باید با قاطعیت رسیدگی شود و امروز قوه‌ قضائیه در آزمون جدی قرار گرفته است.محمدتقی نقدعلی در خصوص شکایت نمایندگان مجلس از حسن روحانی، رئیس‌جمهور دولت‌های یازدهم و دوازدهم اظهار کرد: براساس ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، هرگاه تعدادی از نمایندگان یا کمیسیون مجلس، عدم رعایت شئونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس‌جمهور و یا وزیر و یا مسئولین دستگاه‌های زیرمجموعه آنان را اعلام کند، موضوع بلافاصله از طریق هیات‌رئیسه جهت رسیدگی به کمیسیون ذی‌ربط ارجاع می‌شود و در همین راستا، ۵ یا ۶ مورد از تحلفات روحانی در صحن مجلس با آرای قاطع نمایندگان به قوه‌ قضائیه ارسال شد.وی ادامه داد: در جلسه با حجت‌الاسلام اژه‌ای رئیس‌ قوه‌ قضائیه، نمایندگان مجلس به ایشان گوشزد کردند که این موارد ارجاعی مجلس باید با قاطعیت رسیدگی شود و امروز قوه‌ قضائیه در آزمون جدی قرار گرفته است.عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس افزود: امیدوارم قوه‌ قضائیه پرونده تخلفات رئیس‌جمهور سابق را بدون اغماض و ملاحظه‌کاری بررسی کند تا درس عبرتی برای آیندگان باشد؛ مسئولان باید بدانند اگر تخلفی کردند، در دستگاه قضائی رسیدگی می‌شود.

توافق سران قوا برای صرفه‌جویی حداکثری در هزینه‌ها

جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی برگزار شد. در این جلسه سران قوا توافق کردند در ماه‌های باقی مانده از سال ۱۴۰۰ مدیریت حداکثری بر هزینه‌ها و مخارج در سه قوه، سازمانها، هیأت امناها و شرکت‌های دولتی اعمال شود تا شدت و حجم کسری بودجه دولت کاهش یابد.در این جلسه همچنین با تاکید بر لزوم اجرای احکام قانونی در راستای مولدسازی دارایی‌های دستگاه‌های دولتی، مقرر شد در تنظیم بودجه سال ۱۴۰۱ نهایت دقت به عمل آید تا با محاسبه واقعی درآمدها و تلاش برای تحقق حداکثری منابع درآمدی، بودجه سال ۱۴۰۱ با کسری مواجه نباشد و در نتیجه از شدت نرخ تورم و فشارهای اقتصادی کاسته شود.

واکنش مسکو به ممانعت ایران از نفت‌ دزدی آمریکا

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، سیاست‌های غیرمسئولانه آمریکا را عامل افزایش تنش در منطقه توصیف کرد و تحقیق درباره اتفاق اخیر در دریای عمان را خواستار شد.«ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه گفت، رویارویی اخیر نیروهای ایرانی و آمریکا، حاصل سیاست‌های غیرمسئولانه واشنگتن است. زاخاروا در نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگاری در این‌باره گفت: «پیش از هر چیز از طرف‌های درگیر می‌خواهیم، به‌ دنبال یافتن راه‌حلی برای اختلافات باشند و چنین کاری از طریق گفت‌وگوی محترمانه و سازنده مبتنی بر قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل میسر است».این مقام روس یادآور شد، یکی از اهداف ایده امنیت جمعی خلیج فارس که توسط فدراسیون روسیه تهیه شده، این است که ایران یک بازیگر کلیدی در منطقه بوده و تهران نیز قاطعانه از این طرح حمایت می‌کند.زاخاروا تأکید کرد: «تنش‌ها در خلیج فارس حاصل سیاست‌های غیرمسئولانه واشنگتن است که مکرراً درخصوص مسئله ایران و به‌طور کلی در منطقه، بر تنش‌ها می‌افزاید. این بحث درخصوص دریای سیاه و انتخابات در آمریکای لاتین نیز مطرح است.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۸۲
آقای نقدعلی! به پرونده نمایندگان مجلس و بعضی وزرای دولت فعلی و شهردار اسبق تهران چه کسی و کی رسیدگی خواهد شد؟
هیچ امیدی به این اقتصاد نیست

وعده های قشنگ ولی توخالی بلای جان کشور خواهد شد

واقعیت را به مردم بگویید و رفراندوم را بهترین راه نجات بدانید
چه کردید با این کشور و اقتصاد

خسته نباشید

خدا قوت
کار از نگرانی گذشته مردم بخاطر گرانی های ساعتی و بی پایان مستاصل شده اند
روایت توکلی از طرح اقتصادی دولت؛ پرداخت یارانه جبرانی 110 هزار تومانی با حذف ارز 4200 تومانی) حذف یارانه کالاهای اساسی بزرگترین فاجعه ای است که رخ خواهد داد چون اولا این دولت برنامه ریزی بلد نیست از ریس سازمان برنامه اش پیداست ثانیا قادر به کنترل بازار نیست از گرانی لحظه به لحظه پیداست ثالثا قادر به شناسایی افراد اسیب پذیر نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
اینا کاری نمیکنن به نفع مردم باشه
یارانه کالا های اساسی رو حذف کنن دیگه مجبور نیستن با افزایش قیمت کالا یارانه اون کالا هم افزایش بدن و به جاش پول نقدو میزنن به حساب ما هرچقدر هم تورم زیاد شه اونا
همون مبلغ اولیو میزنن
دقیقا مثل یارانه احمدی نژاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
کدام ارز 4200 تومانی ملت را مسخره کرده اند یکی از مواردی که ارز 4200 دریافت میکرد نهاده های دامی بود مرغ و تخم مرغ چند برابر شده است یعنی ارز 4200 تومانی خیلی وقت هست که حذف شده است
ساسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
خیلی جالبه ارز 4200 تومانی رو یک عده از مسئولین دزدیدن بردن، یک دلارش هم در زندگی مردم وارد نشده بعد کسی دنبال روش غلط توذیع دلار نیست میگن دلار 4200 باعث مشکلات اقتصادی شده، آقا عزیز دل مشکل شما هستید والا زمانی که دلار 7 تومن بود ما اینقدر مشکل اقتصادی داشتیم؟
نفتکش ویتنامی پس از تخلیه نفت ایران با حکم قضایی آزاد شد) ما بالاخره متوجه نشدیم کدام کشتی ایرانی محموله اش به کشتی ویتنامی تخلیه شده بود نه اسمی ازش میبرند نه تو فیلمهاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
یک نفت کش دیدن آوردنش ایران خوراگ ۱۳ آبان تامین شه . اصلا داستان این نبود
این احزاب منجمله کارگزاران در ایران فقط یک دکان است مقداری پول از دولت و مقداری هم از هواداران نااگاه می گیرند واین دکان را به نفع خودشان اداره می کنند و ژست سیاسی می گیرند
از این شریعتمداری کیهان بیکار ترندیدم بخدا
از این شریعتمداری کیهان بیکار ترندیدم بخدا
چرا این وکیل الدوله ها پیگیر پرونده احمدی نژاد نیستند!!!
خوب امروز بایدچه کار کنم.کو این لیست که نوشته بودم.(ستاره یعنی میز نون دار)
پسرها*
دخترها*
عروس ها*
دامادها*
برادر دامادها*
خواهر دامادها*
پسربرادرها*
پسرخواهرها*
دخترهای برادرها*
دخترهای خواهرها*
برادر*
خواهر*
عمه ها؟
عموها؟
پسرعموها؟
پسرعمه ها؟
دختر عموها؟
پسر عمه ها؟
خوب بذار امروز زنگ بزنم به حاجی .بندگان خدا بیکارن. الو...................
ببین یک معاونت جدید درست کن.برا عمه ام .یا پژوهشگاه یاکار گروه درست کن یا.....
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
خیلی خوب بود
بابا ولمون کنید با این آزمایش و خطا.مردم رو نابود کردید خسته شدیم.برید کنار دیگه .شما جواب نمیدید دیگه .زور مگه .
راه حل ریشه ای واساسی مشکلات اقتصادی از گردنه مه آلود وپر خط قرمز سیاست خارجی می گذرد که باید در حیطه اختیارات دولت باشد که فعلا" نیست به نظرم برگزاری چنین جلساتی با چنین حضاری که نه قصد ونه جرات اشاره به واقعیت فوق را دارند بیشتر جنبه خود گول زنی یا تلاش برای راضی کردن وجدان وضمیر ناخودآگاه معذب بانیان جلسه در مواجه با سقوط اقتصادی جامعه خصوصا " قشر ضعیف جامعه دارد .
خودتان وخودمان را گول نزنید و نزنیم .
تابناک لطفا"
کشور و ملت رو نابودتر از این میکنید
تقصیر خود مجلسیاست که به کسی رای دادن که انقدر غیرقابل اعتماد بوده براشون.
کسری بودجه بالا داشتن بهتر از کسری بودجه نداشتن به همراه چاپ پول است
چون با وجود کسری بودجه بالا دولت مجبور می شود که هزینه های اضافه خودش را کاهش و نسبت به افزایش درآمد از طریق مالیات اقدام و تلاش کند
دولت باید افزایش مالیات را از طریق رونق بخشیدن به تولید انجام دهد و همچنین با فشار روی فضای دلالی
بطور طبیعی هر چقدر تولید در کشور بیشتر و صادرات بیشتر شود درآمد دولت هم باید بیشتر شود
اگر با افزایش تولید درآمد دولت بیشتر نشود یعنی چرخه مالیات ناقص و ناکارآمد است و مالیات ضریبی از مبلغ فروش محصولات نیست
بعبارتی اگر تولید کننده فروشی ندارد نباید از او مالیات گرفت و به نوعی باید به او کمک کرد تا خود را احیا کند و به تناسب فروش بیشتر او مالیات او هم بیشتر می شود
همین طرح حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را صورتجلسه کنید تا اگر موفق نبود همه امضاکنندگان و مجریان آن اعدام بشوند چون زندگی مردم نابود شده و به حذف خود مردم رسیده
سلام
تیم اقتصادی دولت خوب نیست اقتصاد دانان دولت های قبل وکنون فقط تورم و افزایش قیمت را بلد بودند کار دیگه آیی از آنها بر نمی‌آید
فقط آب و دهان وشعار
اقای قالی باف مردم نگران وقت تعطیلی جلسات شما نیستند شما اصلا نماز نخوان .مردم نگران خروجی حلسات بی خاصیت شما هستند .قطعا همون چند درصدی که به شما و دولت رای دادند از کرده خود پشیمان هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
شما از طرف خودت حرف بزن
آقای حق شناس دو صد گفته چون نیم کردار نیست. 42 سال است که مردم حرف شنیده اند و بد قولی ها دیده اند. بس است. مردم عمل می خواهند. راه چاره ای برای مشکل گرانی ، بیکاری و فساد مسئولین باید اندیشیده شود و عملی گردد. بهتر است یک کلمه هم حرف نزنند و از مسافرتهای بی فایده و بی نتیجه پرهیز کنند و در عوض به اندازه یک سر سوزن به نفع مردم عمل کنند.
تابناک
به مسئولان اقتصادی دولت بگو باید یارانه را به همه ملت به یک اندازه بدهند نه اینکه یکسری که با سیلی صورتشان را سرخ نگه می‌دارند نگیرند وافرادی که به مفت خوری عادت کردن چند تا یارانه بگیرند من افرادی را می‌شناسم که اول انقلاب چند هکتار زمین انقلابی گرفتند که الان قیمتش بالای ده میلیارد تومان میشه همه را فروختند وکیف کردن الان میگویند نداریم باز انواع یارانه را میگیرند یا باغدارانی که سالانه بیش از میلیارد تومان درآمد دارند ولی باز یارانه میگیرند ولی کارمند یا بازنشسته ایی که حقوقش مشخص هست و انواع وام را می‌دهد این میان جا میماند
سلام
حقوق اکثر بازنشستگان بهداشت مبلغی 500-1 یک میلیون تومان افزایش سالانه دارد وتاثیری با رشد تورم روزانه ندارد وکالاها بیشتر گران می شود. و روز به روز این سقوط حقوقی و طبقه اجتماعی در حا ل اجرا است ومسئولین چون از جنس وصف ما نمی باشند فقط می گویند در حال پیگیری هستند. در صورتی که با تبیض وظلم وستم برای برخی افراد وادارات سالانه 10-20 میلیون افزایش حقوق دارند .فوق العاده ویژه که از 20 سال پیش قرار بود بزنند برای ما نزدند.وثقریبا با ثابت نگه داشتن حقوق ما باعث شده که ما از زندگی کردن با تدابیر وتصمیم خلاف قانون در حال ساقط شدن هستیم. وبا عدم همترازی 90% شاغلین 44 ساعت کار در هفته از کسانی که 24 ساعت در ادارات دیگر کار می کنیم کمتر حقوق می گیریم .وزیران بهداشت پیگیری حق وحقوق بازنشستگان را چز وظیفه خود نمیدانند. وبه عنوان مطلع در جلسات شرکت ندارندو مسئولین رفاه وصندوق در پیگیری قانونی 30 ساله وکسورات کاری ندارند وخیلی مولفه های قانونی ما را پرداخت نمی کنندو
سالهاست تلاش می شود ولی قول پیگیری ودلسوزی وهمدردی ومصاحبه وبازدید مسئولین تاثیری نداشته است وهرمدیری میاد میگوید مدیر قبلی مقصر است ولی خودش در حال پیگیری است
تقاضا میشود مسئولین در چهار چوب اسلام قانون به مسئولین خطیر انسانی اجتماعی مردمی ظلم ستیزی اقدام عاجل نمایند وقصور برای بازنشسته بهداشت گناه نابخشودنی است. و وبی خیالی وعدم توجه به درخواست وفریادشان هیچ افتخاری نصیب شان نمی شود
یا مهدی ادرکنی.(عج).
رییسی و وزراش به فقط به فکر انتساب های فامیلی ، بستن اینترنت و نگران حجاب چند دختر هستند متاسفانه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
متاسفم برات که اینقدر راحت تحت تاثیر چرندیات قرار میگیری.بعدم یه عده میان از درک بچگانت برای مقاصدشون استفاده میکنند
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
همشون همینن
رئیسی چه با مردم صحبت بکند چه نکند فرقی ندارد ! روزی که ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف بشه ، زندگی مردم میره هوا ! .....!
نقدعلی......فعلا اول تحفه هزاره سوم را نقدکنید تا بعد نوبت برسه به روحانی...............به ترتیب عمل کنید ..اول خانه نشینی یازده روزه اون تحفه را حسابش را برسید ............اسیا به نوبت...........نون به نرخ روز خوران...........
مرتب ازمهاجرت نخبگان صحبت میشود که همین امرباعث شده بهره هوشی سرانه کشورماازاکثرکشورهای افریقائی عقب مانده
هم پائین ترباشد ولی واقعاًوخداوکیلی اگرنخبگان مهاجرت نکنند
آیادروطن خودشان بقول معروف جائی برای عرض اندام دارند یاباید زیر نظر وتحت مدیریت فردی باشند باضریب هوشی بسیار پائین که کاررابرای آنها سخت میکنند درکشورما داشتن مدارک علمی برجسته ازدانشگاهای برترکشورویاکشورهای پیشرفته افتخاربه حساب نمآید ، ازنظراقتصادی هم که وضع خوبی ندارند بنابراین علی رغم میل باطنی خودشان مجبوربه مهاجرت میشوندویابهتربگوئیم ازوطنشان طردمیشوند البته عوارض بسیاربد آن هنوزظاهرنشده صبرکنیم تاکمترازیک دهه دیگرپدیدارمیشود که یاباید کارهای کلیدی رابه خارجی ها بدهیم
که آش راباجایش میبرندویابه افرادی بشدت ناوارد به امورکه درمورد وضع اقتصادی مملکت اکنون هم شاهدیم
اگر تصمیم من ارزشی تو این مملکت داشت خود مخبر را با لگد مینداختمش از دولت بیرون
رئیس محترم مجلس، صرفه جویی در هزینها را از حذف هواپیماهای اختصاصی نمایندگان شروع کند. واحدهای ستادی را در نهادها و سازمانها حذف کنند
تا چند سال آینده آموز و پروش کلا دست حوزه اداره خواهد شد
حجت السلام یوسفی معلم قرآن
حجت الاسلام ابراهیمی معلم دینی
حجه الاسلام ذوالنوری معلم فلسفه
حجه الاسلام موسوی معلم اخلاق
به کل دروس علوم پایه حذف خواهد شد
متاسفانه با حذف نصف مطالب ریاضی و فیزیک در دبیرستان کلا دانشجویان باید یک ترم دروس پیش رو پاس کنند ؟؟
یک سوال اساسی که پیش میاد اینه که چرا از پارسال که تقریبا دلار از ۳۲ هزار به حتی ۲۵ هزار هم رسیده بود تمام کالا ها تا ۵ برابر افزایش یافت ؟؟ علت فقط حذف ارز از ۹۰ درصد کالاهای مصرفی مردم مثل قند و شکر و روغن و... حالا چرا دولت می‌خواهد دوباره با زندگی ملت بازی کنه ؟؟ نان فعلا تنها چیزی هست که حداقل ۵۰ میلیون انسان با آن شکم خود را سیر می‌کند دارو هم که با توجه به پیری جمعیت جز مایحتاج ًضروری شده لطفا دست بردارید و ارز ترجیحی رو از نان و دارو حذف نکید
اندر حکایت رتبه بندی ۱۰ ساله
مجلس اول میخواست بجای رتبه بندی قانون ۲۵ درصد بالاتر از میانگین کارمندان رو بجای رتبه بندی اجرا کنه ولی وقتی دید نا توجه به گزارش مرکز پژوهش ها میانگین حقوق کارمندان ۱۵ میلیون هست زیرا زیر حرفش زد و بعد رفت سراغ معادل ۸۰ درصد هیئت علمی و دوباره دید که به‌به اساتید که ماشالله همه نجومی بگیر شدن دوباره گفتند اشتباه شده پولی برای جیره بندی شما نمودند فعلا با همون اسم رتبه بندی سرگرم باشید تا بعد ما که تونستیم ۱۵ سال پرستاران سرکار بگذاریم و حتی قانون تعرفه گذاری رو که تصویب هم کرده بودیم اجرا نکنیم حالا چرا شما رو نتونیم مسخره کنیم ؟؟؟؟.
وقتی نادران که خودش به قول احمدی نژاد سلطان رانت هست میشه مخالف خودتون بفهمید چه خبره تو مملکت
شما رو به دین به آیین قسم ملت رو رو از نون خالی خوردن نیاندازید؟؟ وقتی نونی ۲۰ هزار تومان بشه ۱۱۰ هزار میشه ۵ عدد نان یعنی پول یک روز نان ؟؟؟؟!۳۹ روز باید نفر گرسنگی تحمل کنه ؟؟؟ شما مدعی هستید ارز ۴۲۰۰ تومانی رانت ایجاد میکنه چرا کار واردات گندم و آرد رو خود دولت و جهاد در دست نمیگیره ؟؟ تا راستش هم نصیب خود دولت بشه ؟؟ فعلا ادارت دولتی بجز وب گردی و گشت وگذار تو اینترنت کار دیگری ندارن
متاسفانه معاملات ارزهای دیجیتال فاتحه بورس رو خونده ، دیگه کسی به بورس اعتماد نمیکنه ، تا قیمت دلار واقعی نشه بورس درست نمیشه ، حجم نقدینگی از پارسال حدود ۴۰ درصد افزایش یافته تورم هم ۵۰ درصد رشد کرده ولی قیمت ارز ۱۵درصد کاهش یافته ؟؟!! متاسفانه سیاست دولت در حراج منابع ارزی برایش مشکل ساز خواهددشد . فعلا پول کشور داره با خرید بیت کوین و دوج کوین و...از کشور خارج میشه؟؟ و امکان ورود هم نخواهد داشت و دولت باید خرید وفروش رو ممنوع کنه
جالب است ، نماینده محترم میفرمایند وزرائی که ۲۵۰ رای آورده اند حالا ۵۰ رای هم نمی آورند!!
مگر مجلس راس امور نیست ؟ چرا این وزرا مورد سئوال قرار نمی گیرند ؟

جالب است آقای احمدی نژاد دو دوره تائید صلاحیت نشد. ولی ۱۳ نفر از وزرا فعلی از وزیران دوره ایشان بودن!!!!
جالب‌تر روحانی ۸ سال رئیس جمهور بود چرا مجلس محترم ایشان را استیضاح نکرد؟ حالا برای سرگرمی مردم نمایش محاکمه ایشان را پیگیری میکنند!!!!!
استحاله انقلاب به حجاب ربط دارد؟ فساد و اختلاس و فامیل سالاری و رانت خواری و …. نقشی ندارند؟
من که با 110 هزار تومنم مهاجرت میکنم
واکنش کیهان به عکس یادگاری بدون حجاب در برابر دانشگاه تهران:

قابل توجه روزنامه قديمي كيهان
انقلابي كه بود و نبودش به تار موئي بند است همان بهتر كه نباشد ولي من فكر مي كنم كيهان نگران هستي خودش است تا انقلاب .
مردم دارند زیر فشار اقتصادی نابود میشن و کشور رو به پس رفتهنه پیشرفت بعد آقایون بجایه اینکه به هر نحوی درد و رنج مردم و عقب ماندگی کشور را درمان کنند و فکره مذاکره و برداشتن تحریمها باشند به فکره عکس بدون روسری 10 تا دختر جوون هستند!!!!!!!!آقای شریعتمداری از مریخ نیومدی که برادر رگه گردنت رو برای فساد و رانتخواری و گرونی کلفت کن
تغییر بزرگ در حزب کارگزاران؛ مرعشی جایگزین کرباسچی شد
چه اتفاق مهمی، چه فرقی با هم‌دارند هر دو مثل هم هستند.
این آقایونی که این قدر برای آقای روحانی شاخ و شونه می کشند. الان لطفا بفرمایید خودتون چه گلی به سر مردم زدید. روحانی خودش هم می گفت تدارکاتچی است تصمیمات جای دیگری گرفته می شود.
یعنی تو که اسمت نماینده ملت هست!البته چند درصدی!! یعنی به اندازه مردم عادی هم بینش نداشتی که وزیران منتخب در حد بخشدار هم نیستند تا برسه به وزیر؟ البته خودت هم به اندازه دهدار هستی نه وکیل ملت! خدا بما رحم کنه که شما تصمیم گیران ما هستید!!
شما را به خدا دادن نقدی یارانه را قطع کنید
با این پول می توانید زیرساخت بسازید
کار تولید کنید
مراکز خدماتی ویژه اقشار کم درآمد ایجاد کنید
ولی با پخش کردنش فقط تورم ایجاد می کنید و برای افراد هیچ فایده ای نخواهد داشت
مردم خود در عمق فاجعه ای که پیشنهاد می کنید صریحا گفته شود اسیرند.
من فکر میکنم که بجای اقای رئیسی ،بهتر است تا رهبر معظم انقلاب ،خیلی روشن و صریح با مردم صحبت کنند و در این رابطه:
وظائف دولت و مردم را ، تا رسیدن به مقصدی که دقیقا ، منظور نظر ایشان و در حقیقت ، منظور نظر اسلام و ایران است را ، بطور مشخص تبیین فرمایند
امروزه و با وضع موجود اقتصادی :
به نظر میرسد که در حال حاضر و با شرائط سیاسی و اقتصادی موجود ، احتمالا ، عامه مردم با سخنان هیچ شخصیتی به غیر از شخص شخیص خود حضرت آقا ، به اقناع و اطاعت کامل نخواهند رسید
کارگزاران که بوی لاشه اش خیلی وقته بلند شده .
نماینده محترم تفت، آنروز که در سکوت خبری و رسانه ای، دوستانتان بدون اخذ موافقت مردم اصفهان و بدون اطلاع آب آنها را به بهانه شرب اما به کام دوستانتان در صنعت می برند باید به فکر این روزها می بودید که مردم اصفهان از ماجرا مطلع خواهند شد. مردم اصفهان مطلع شده اند که شما به جای ۵ میلیون مترمکعب آب شرب، ۱۰۰ میلیون متر مکعب آب برده اید برای صنعت. آیا سزاست که بخش‌هایی از مردم شهر اصفهان با تانکر آب چاه بخورند اما صنعتگر شما آب زاینده رود؟ قرار بود پروژه بهشت آباد را برای آب استانتان افتتاح بفرمایید! خوب افتتاح بفرمایید. زاینده رود آبی برای صنایع شما ندارد!
آقای توکلی بجای ابراز نگرانی و رسانه ای کردن نگرانیتان ابتدا به خود طرف مربوطه موضوع را درمیان بگذارید.
مشکل اقتصادماآنستکه کارشناسان اقتصادی مثل آقای توکلی داریم که پیشنهادمیکند چون ارز۴۲۰۰ تومانی ایجادرانت میکند
بنابراین بایدحذف شود یعنی صورت مسئله پاک شوداین
کارشناس بهتربودپیشنهادمیدادقانون درست اجراشودورانت خوار
مجازات شودونه همه مردم درضمن این کارشناس اقتصادی محترم مگرنمیدانند که اضافه کردن مثلاً صددرصدیارانه ها باعث گرانترشدن پانصددرصدقیمتها وفقیرترشدن بیشنرمردم و
کل جامعه میشودراه غلطی که یکباررفتیم ونتیجه بددادحالا همان راه بدراشجاعانه پیشنهادمکنند این کارشناسان بهتربود
پیشنهاددهند یارانه رابصورت ارزاق بمردم بدهند که گرسنه نمانند مشکل کشورما بعضی کارشناسان محترم اقتصادی ما بجای دوراندیشی گاهاً نزدیک بین هستند واقعاًچراماازیک سوراخ ده هابارگزیده میشویم بازهم کنارآن مینشینیم
حق شد برای شما!!؟؟ آب زاینده رود شده انفال!؟؟؟ سفسطه می فرمایید. آب زاینده رود انفال است برای مردمی که کنار آن زندگی می کنند نه برای صنایع بخش خصوصی شما. آن زمان که در سکوت خبری و به جای ۵ میلیون متر مکعب آب شرب، دولت اصلاحات با معاونت وزارت نیروی بی‌طرف یزدی ظرف مدت کوتاهی پروژه انتقال به صنایع خصوصی استان یزد را اجرا نمود و ۱۰۰ میلیون متر مکعب!!! آب انتقال داد و چند ماه پس از آن زاینده رود خشک شد باید فکر این روزها که نهایتا مردم اصفهان از خیانتی که محمد خاتمی به آنها نموده، مطلع می شوند و جلوی این انتقال آب را می گیرند می نمودید. شما قرار بود از کارون آب ببرید!!! از زاینده رود بردید و گفتید خوب برای جبران آن مردم اصفهان مجبورند از خوزستان آب بگیرند آنها را در مقابل مردم خوزستان قرار می دهیم‌ و در رسانه های اصلاحاتیمان جار می زنیم اصفهانی‌ها قرار است برای صنعتشان از کارون آب ببرند! این وسط هم ما آبمان را برای صنایعمان برده ایم!!! اصفهان بماند و خوزستان! آمار بارش ایستگاه‌های هواشناسی سرشاخه های زاینده رود را هم دستکاری می کنیم و به مردم نجیب اصفهان می گوییم بارندگی ای نیست!!! خشکسالیست. جناب نماینده یزد با توجه به اینکه از استان اصفهان به استان یزد مهاجرتی نداریم و هیچ صنعتی ملی در استان یزد نیست، مردم اصفهان با انتقال آب شرب به میزان ۵ میلیون متر مکعب آب فقط برای شرب و بهداشت مردم یزد مخالفتی ندارند اما برای صنعت از آب خلیج فارس استفاده کنید یا اینکه با خوزستانی ها صحبت کنید پروژه بهشت آباد را افتتاح نمایید‌.
نگرانی با صحبت رفع نمی شود
باسلام،وقتی چندماه ازدولت فعلی میگذرد تمام مدیران کل دولت قبل سرپست های خود هستند وانگیزه ای برای کار نشون نمیدهند.به نظر شما توقع درتحول اقتصادی دارید. تغییر نیاز است برادر
با سلام واحترام
آقای حق شناس بدرستی حرف دل مردم را به آقای ریسی وسایر مسئولین گوشزد کرده اند. امیدواریم گوش شنوایی باشد. اولین گام برای کاهش فشار اقتصادی بر مردم "رفع تحریم "است.وبرای اینکار یک تیم قوی مذاکراتی با تغییر رویکرد در سیاست خارجه لازم است.متاسفانه اقای ظریف با آنهمه تجربه ارزشمند از دولت کنار گذاشته شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
تجربه ارزشمند:نابودی صنعت هسته ای ایران بدون هیچ نفعی برای ملت ایران و هیچ هزینه ای برای غربی ها
شخصا هیچ امیدی به اصلاح امور جاری کشور ندارم

و مسولان کشور ۴ دسته اصلی تقسیم شده اند :

الف ) اقلیتی نمی دانند ولی می خواهند کاری بکنند
ب ) اکثریتی نمی خواهند و نمی توانند و نمی گذارند تا بقیه کار کنند
ج ) درصدی هم میدانند ولی فقط برای خودشان و خانواده و جناح شان میکنند
د ) عده ای هم میدانند ولی اجازه ندارند کاری بکنند
آقای سرهنگ قالیباف شما بابت اون کارهایی که باید برای کنترل تورم- شفاف سازی آرا -عدم محرمیت دارایی های مسئولین و ... میکردی و نکردی باید از مردم عذرخواهی نکنی و نه برای موقع وقت اذان سر جلسه هستید.نماز خواندن و عبادت شماها یک مسئله شخصیه و میتونی توی خونه ات هم انجام بدی.
مجلسی که اداره اش هر دقیقه صدها میلیون تومان رو دوش مردم هزینه میگذارد
آقاي رئيسي شما ٨ ماهه تشريف اوردين همه چي وحشتناك داره ميره بالا اين چه وضعشه
با سلام. شما خوبید. آقاتون اینا خوبن. همه دماغشون چاقه.
تا برجام دوباره اجرا نشود و تحریمها برداشته نشود وضع همینطور است بقیه طرحها و برنامه ها همه فانتزی هستند
موفقیت صنایع در گرو بهروه وری و افزایش تولید است و این متغیرها هم وابسته به صادرات هستند و صادرات نیز با رفع تحریمها امکان پذیر می باشد و نه الان که ایران دارد نفت را به بثمن بخس می فروشد
اگر بنا باشد هر روز رای گیری بشود آنوقت باید دید این نماینده چند رای میآورد که میگوید برخی وزرا 50 رای هم نمی آورند ؟
سلام به آقاي نقدعلي بفرمائيد براي تخلفات آقاي احمدي نژاد چرا يقه پاره نمي كنند
استفاده از مشاوران داناک و خبره از داخل و خارج از کشور و همچنین دادن پست در حد وزیر و معاون وزیر و حتی در دستگاه قضا به آنها و دادن کار به کاردان جواب حل مشکلات و معضلات بی شمار کشور است کلیه مشکلات با مشورت و سپردن کار به افراد خبره و دانشمند وطن دوست غیر عضو حلقه های بسته داخلی امکان پذیر است و می توان این دایره را بسیار بزرگ‌تر کرد به طوری که همه مردم ایرانی در داخل و خارج از کشور در آن باشند مطمین باشید اگر اتحاد حاصل شود ایرانیان در سراسر کشور چنان ظرفیت فکری و علمی و مالی دارند که رشد اقتصادی ۱۰ درصد قطعا قابل دستیابی است و هم واقعا چرخ زندگی مردم می چرخد و هم سانتریفیوژ می چرخد ولی با این نفرات محدود حلقه های کوچک مورداعتماد هرچند زحمات زیادی هم بکشند که واقعا هم می‌کشند و تلاش میکنند نتیجه ای نخواهیم گرفت و باز هم رشد اقتصادی منفی و رکود و تورم را خواهیم داشت .
واقعا همه مردم از عملکرد دولت فعلی نگران هستند اکثر کالاها دراین دولت ۵۰ درصد افزایش یافته فشار بر گرده مردم بیش از حد زیاد است
حزب بازی کیلویی چند؟مرعشی کی چی ؟
تیم اقتصادی دولت بسیا ضعیف و بی برنامه است و تسلیم وضع موجود شده علیرغم وعده هایی که داده شد آشفتگی اقتصادی از کنترل خارج شده
سلام
وقتی وزرا جناحی باشند میشه مثل برجام مان که ۲۰ دقیقه ای تصویب شد.
از صریح صحبت کردن دیگه گذشته اگر واقعا مرد میدان هستند باید عمل کنند.دوصد گفته چون نیم کردار نیست! البته الحمدلله تو همین چند ماهه عمل کردند یک نگاهی به قیمت ها از ابتدای ریاست جمهوری ایشان بیندازید کاملا متوجه می شوید.قیمت لبنیات.مرغ.برنج.تره بار.حبوبات وتازگی هم قیمت ماشین.به گفته رییس جمهور قبل علی برکت الله
آقای توکلی شما یکبار با رای دادن به عدم اجرای برنامه چهارم توسط مجلس هفتم کشور را به ورطه نابودی برده اید که عملا تا الانم ادامه دارد. پس لطفا حرف نزنید
نماینده محترم اردبیل که می گوید این وزرا حتی پنجاه رای نمی اورد معلوم است که در روز رای اعتماد شما نه به ریزومه و توانمندی افراد بلکه با تکیه بر انشا الله و ما شا الله که اینها بتوانند کاری بکنند رای دادید تازه حق سئوال دارید چرا که اگه کسی پنجاه رای در مجلس نداشته باشد صلاحیت ادامه وزارت را ندارد .و اگر شما به این مسئله اگاهی دارید و اقدام قانونی نمی کنید در پیشگاه ملت و خدای ملت مسئول و جوابگو هستید .
این آقای حسن سبحانی، اقتصاددان و نماینده پیشین مجلس ، چرا از مدرک و سوابق خود برای ملت و کشورش استفاده نمی کند؟ مگر با بودجه و سوبسید همین مملکت تحصیل نکرده؟
تازه افتخار هم می کند که در جلسات شرکت نمی کند!!!
خدایا ما دیگه کی هستیم؟!!
از این وزرا هم آبی جوش نمی آید.
سید کاظم موسوی نماینده اردبیل در مجلس: وزرا به رفتار و گفتار نمایندگان توجهی ندارند.برخی وزرا که در اینجا ٢۵٠ تا ٢٧٠ رأی گرفتند، اگر امروز برای آنها رأی گرفته شود، ۵٠ رأی هم نمی‌آورند. این نکته را دیروز به آقای مخبر معاون اول رئیس جمهور هم گفتم
خوب میتوانید دولت را استیضاح کنید و عدم کفایت بدهید.
خب عزیز دلن اگرمیدانی وزرای حاضر 50تا رای هم نمی اورند چرا امضا برای استیضاح چمع نمی کنی؟
- آخه نمیشه چون چندتا از فامیلها را استخدام کرده اند ونمک گیر شده ایم.
-مگر شما وکیل مردم نیستید؟
-چرا ولی تا ورود بمجلس اینطوری بودحالا دیگه؟؟؟؟
وقتی مادریک چنگ اقتصادیتمام عیار هستیم استیضاح وزرا به مصلخت نمیباشه
من به نماینده اردبیل سید کاظم موسوی عرض می کنم خدا شاهده اگر امروز در اردبیل رای گیری بشه هزار تا رای نمیارن ایشون بابا چقدر دروغ چقدر رو ؟
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر