بازدید 4994

ادامه رکوردشکنی و افزایش مرگ و میر کرونا در روسیه

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه هفته گذشته از وضعیت بسیار دشوار روسیه در پی شیوع ویروس کرونا در این کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۶۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷ 09 November 2021

به گزارش تابناک، روند افزایشی آمار مرگ و میر کرونا در روسیه که طی سه هفته اخیر ادامه داشته در شبانه روز گذشته نیز جان یکهزار و ۲۱۱ نفر دیگر را گرفت که بالاترین رقم قربانیان ویروس کووید-۱۹ از ابتدای همه گیری در این کشور تاکنون در فرآیند زمانی ۲۴ ساعت بوده است.

به گزارش ایرنا، ستاد مقابله با کرونا در روسیه روز سه شنبه در آخرین گزارش خود اعلام کرد که در شبانه روز اخیر در این کشور یکهزار و ۲۱۱ نفر بر اثر کرونا جان خود را از دست داده اند.

این رقم بویژه باتوجه به اینکه تعطیلات ۹ روزه در روسیه برای مقابله با کرونا دیروز به پایان رسیده و باوجود آن مرگ و میر بر اثر این بیماری همچنان افزایش می یابد، قابل توجه است.

بیشترین آمار مرگ و میر در مسکو ثبت شده است که در آن در شبانه روز اخیر ۹۵ نفر بر اثر کرونا جان سپرده اند و پس از آن شهرهای سن پترزبورگ با ۸۸ نفر و استان کراسنودار با ۴۷ نفر قرار گرفته اند.

شمار بیماران کرونایی نیز در شبانه روز اخیر ۳۹ هزار و ۱۶۰ نفر اعلام شده است.

مسکو در شبانه روز اخیر در مکان نخست تعداد بیماران کرونایی قرار داشت که ۵۲۸۷ نفر به این بیماری مبتلا شدند و استان مسکو با ۲۸۱۸ نفر و سن پترزبورگ با ۲۶۸۰ تن در مکان های دوم و سوم قرار داشتند.

از آغاز همه گیری کرونا در روسیه در ماه مارس سال ۲۰۲۰ تاکنون در این کشور ۸ میلیون و ۸۷۳ هزار نفر به این بیماری مبتلا شده که ۷ میلیون و ۶۱۹ هزار نفر مداوا شده اند.

گزارش های رسیده از چند منطقه روسیه حاکی از کمبود تخت بیمارستانی برای مداوای افراد مبتلا به کرونا است و بر همین اساس چند بیمارستان جدید در دست احداث است.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه هفته گذشته از وضعیت بسیار دشوار روسیه در پی شیوع ویروس کرونا در این کشور خبر داد.

وی با اشاره به تعداد بیش از ۴۰ هزار ابتلا در روز خاطرنشان کرد: این اتفاق هرگز پیش از این رخ نداده است. به گفته رئیس جمهور، در حال حاضر نیاز به ایجاد بیمارستان های پیش ساخته اضافی وجود دارد.

پوتین همچنین از وزارت دفاع درخواست کرد و دستور داد تا از مردم در مبارزه با این بیماری حمایت کند. رئیس جمهوری روسیه در بخش دیگر سخنان خود از مردم روسیه خواست که در زدن واکسن کرونا به خود عجله کنند.

دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه اخیرا گفته بود که آهنگ واکسیناسیون کرونا در روسیه کندتر از کشورهای اروپایی است و این مساله با سطح آگاهی مردم ارتباط دارد.

براساس اطلاعات سایت اینترنتی رسمی واکسیناسیون کرونا از جمعیت ۱۴۶ میلیون نفری روسیه، ۴۹ میلیون و ۹۴۷ هزار نفر دو دز واکسن کرونا را زده و ۵۸ میلیون و ۷۳۴ هزار نفر هم یک دز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر