بازدید 5632

امیرعبداللهیان: از سوء‌تفاهم با آذربایجان عبور کردیم

وزیر امور خارجه با بیان اینکه با درایت مقامات دو کشور جمهوری اسلامی و جمهوری آذربایجان از سوء تفاهمات عبور کردیم، گفت: جمهوری اسلامی ایران از فرمت‌های منطقه‌ای از جمله فرمت ۳+۳ حمایت می‌کند و معتقد است که می‌توان مشکلات منطقه‌ای را از طریق ساز و کار‌های درون‌منطقه‌ای حل و فصل کرد.
کد خبر: ۱۰۸۶۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۵:۴۹ 07 November 2021
با درایت از سوء تفاهمات با جمهوری آذربایجان عبور کردیم
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان و جیحون بایرامف وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در گفت‌وگوی تلفنی در خصوص روابط دوجانبه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

وزیر امور خارجه آذربایجان در ابتدا جویای حال وزیر امور خارجه کشورمان شده و برای ایشان شفای عاجل طلب کرد.

امیرعبداللهیان با یادآوری برادری و روابط نزدیک میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، خاطرنشان کرد: در ماه‌های اخیر همزمان با بروز برخی سوء تفاهمات، طرف‌هایی که دوست‌دار روابط خوب میان دو کشور نیستند، فعال شده بودند که با درایت مقامات دو کشور از آن عبور کردیم و اکنون می‌توانیم به سمت گسترش هرچه بیشتر همکاری‌های دوجانبه حرکت کنیم.

رییس دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران از فرمت‌های منطقه‌ای از جمله فرمت ۳+۳ حمایت می‌کند و معتقد است که می‌توان مشکلات منطقه‌ای را از طریق ساز و کار‌های درون‌منطقه‌ای حل و فصل کرد.

باکو آماده گسترش همه جانبه روابط با تهران است

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز با بیان اینکه نباید اجازه داد دیگران از سوءتفاهمات میان دو کشور استفاده کنند، تأکید کرد: هرگونه سوءتفاهمی باید در محیط دوستی و برادری حل و فصل شود و باکو آماده گسترش همه جانبه روابط است.

روابط تجاری دوجانبه و تعیین نماینده در کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور از جمله دیگر موضوعات مورد اشاره در این تماس بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل