بازدید 6944

ویتنام:حال همه خدمه کشتی خوب است

وزارت خارجه ویتنام به وضعیت خدمه کشتی متخلف که توسط ایران در دریای عمان توقیف شد، اشاره کرد و افزود که حال همه آن‌ها خوب است.
کد خبر: ۱۰۸۵۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۳:۴۰ 05 November 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه ویتنام روز پنجشنبه اعلام کرد که این کشور همکاری نزدیکی با مقام‌های ایرانی برای حل مساله کشتی توقیفی انجام می‌دهد.

طبق اعلام وزارت خارجه ویتنام، ناخدای نفتکش روز ۲۷ اکتبر به سفارت ویتنام در تهران اطلاع داد که تمام ۲۶ خدمه در سلامت هستند و با آن‌ها رفتار خوبی شده است.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با اقدام به موقع و مقتدرانه نیروی دریایی سپاه، عملیات نیروی دریایی تروریست آمریکا برای سرقت نفت ایران در دریای عمان شکست خورد. نفتکش که حامل نفت ایران است در تاریخ ۲۵ اکتبر در بندر عباس ایران پهلو گرفته است.
آمریکا در این اقدام یک نفتکش را که حامل نفت صادراتی ایران بود در آب‌های دریای عمان مصادره و با انتقال محموله نفت آن به یک نفتکش دیگر آن را بسوی مقصدی نامعلوم هدایت کرده بود.
همزمان نیروی دریایی سپاه با اجرای عملیات هلی‌برن بر روی عرشه نفتکش آن را به تصرف خود درآورد و آن را بسوی آب‌های سرزمینی ایران هدایت کرد.
در ادامه نیرو‌های آمریکا با استفاده از چندین فروند بالگرد و ناو جنگی به تعقیب نفتکش پرداختند، اما با ورود قاطعانه نیرو‌های سپاه ناکام ماندند. نیرو‌های آمریکایی مجددا با امکانات بسیار و با استفاده از چند ناو جنگی بیشتر تلاش کردند مسیر حرکت نفتکش را سد کنند که باز هم موفق نشدند.
دو مقام آمریکایی به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفتند که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اواخر ماه گذشته میلادی یک نفتکش با پرچم ویتنام را در خلیج عمان توقیف کرده‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل