بازدید 5121
۲

بایدن: دیپلماسی بهترین راه برای تعامل با ایران است

رئیس جمهور آمریکا طی سخنانی در حاشیه اجلاس گروه ۲۰ از دیپلماسی به عنوان بهترین راه برای تعامل با ایران یاد کرد.
کد خبر: ۱۰۸۵۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۰ 01 November 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر به نقل از روسیا الیوم، رئیس جمهور آمریکا در نشستی خبری در پایان اجلاس گروه ۲۰ در رم ایتالیا گفت: در دیدار روز شنبه با بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان توافق کردیم که دیپلماسی بهترین راه برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است.

بایدن در عین حال مدعی شد که واشنگتن به آنچه اقدامات ایران علیه منافع آمریکا از جمله حملات پهپادی خواند، پاسخ خواهد داد.

وی ادعا کرد: در خصوص تعامل ما با اقدامات علیه آمریکا چه از طریق حملات پهپادی یا هر چیز دیگر، ما به پاسخ به آن ادامه خواهیم داد.

این در حالی است که وزیر خارجه آمریکا هم در سخنانی گفت که دیپلماسی بهترین راه برای بازگرداندن فعالیت‌های هسته‌ای ایران به چارچوب برجام بوده و واشنگتن در این راستا مشغول رایزنی با طرف‌های برجامی ایران است.

به گزارش خبرگزاری مهر، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با شبکه «سی بی اس نیوز» این کشور مدعی شد که به اعتقاد واشنگتن، دیپلماسی بهترین راه بازگرداندن برنامه هسته‌ای ایران به چارچوب تعهدات برجامی است.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه آمریکا همچنین در خصوص ادامه روند مذاکرات هسته‌ای میان ایران و شرکای برجامی ضمن ابراز امیدواری نسبت به بازگشت ایران به مذاکرات هسته‌ای تا پایان نوامبر، از گفتگو میان سران آمریکا و تروئیکای اروپایی در رم- محل برگزاری اجلاس سران گروه ۲۰- برای نزدیک‌تر کردن مواضع طرف‌ها به یکدیگر در خصوص روند مذارکات برجامی خبر داد.

وی همچنین تاکید کرد که ایالات متحده همزمان در حال گفتگو با چین و روسیه بر سر موضوع برنامه هسته‌ای ایران و مذاکرات وین است.

بلینکن در ادامه سخنانی خود مدعی شد که در صورت عدم آمادگی لازم ایران برای انجام تعاملی سریع و بر اساس حسن نیت با شرکای برجامی، واشنگتن گزینه‌های دیگری را نیز مد نظر دارد!

وی همچنین با طرح این ادعا که گزینه نظامی نیز از گزینه‌های احتمالی مدنظر آمریکا علیه برنامه هسته‌ای ایران در صورت شکست مذاکرات است، ادعا کرد: متأسفانه، ایران به سرعت در حال پیش بردن برنامه هسته‌ای خود است. مدت زمان لازم برای تولید یک سلاح هسته‌ای نیز با این حساب کوتاه و کوتاه‌تر می‌شود.

این مقام آمریکایی در عین حال تاکید کرد که در صورت بازگشت ایران به توافق هسته‌ای با آمریکا و شرکای برجامی، تمامی مزایای برجام نیز احیا خواهد شد!

«آنتونی بلینکن» همچنین در خصوص وضع تحریم‌های روز جمعه وزارت خزانه داری آمریکا علیه صنعت پهپادی ایران مدعی شد: ایران یا نیروهای نیابتی این کشور در فعالیت‌هایی دست دارند که آمریکا و دیگر کشورها را در معرض خطر قرار داده است. رئیس جمهور (بایدن) آمادگی کامل دارد تا هر اقدام لازم برای جلوگیری از چنین فعالیت‌هایی توسط ایران و گروه‌های نیابتی این کشور جلوگیری کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
نفرمودند عمر تعامل بعدی با امریکا چند ماه است؟
از نشانه های افول و سقوط امریکا، وجود همین بایدن کودن و ترامپ زنباره و قمار بازه!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان