بازدید 12630

محققان دلیل پیشرفت آلزایمر را کشف کردند

محققان می‌گویند سازوکار پیشرفت آلزایمر را فهمیده‌اند.
کد خبر: ۱۰۸۴۹۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۸ 30 October 2021

 

به گزارش تابناک به نقل از فرانس۲۴؛ محققان دانشگاه کمبریج می‌گویند نوع روش پیشرفت در بیماری آلزایمر را فهمیده‌اند؛ این سازوکار بسیار متفاوت از آنچه پیشتر فکر می‌کردند بوده است. براساس این یافته‌ها، بیماری آلزایمر به جای شروع از یک نقطه در مغز و پیشروی به نقاط دیگر، از ابتدا به مناطق مختلف مغز می‌رسد.

در بیماری آلزایمر، «تاو» و پروتئین دیگری به نام «آمیلوئید بتا» به شکل پلاک ایجاد می‌شوند که در مجموع به‌عنوان توده شناخته شده و باعث مرگ سلول‌های مغز و کوچک شدن مغز می‌شوند. این امر منجر به از دست دادن حافظه، تغییرات شخصیتی و دشواری در عملکرد روزانه می‌شود. تاو و آمیلوئید بتا دو پروئتین درگیر در بیماری آلزایمر هستند.

محققان مشاهده کردند که مکانیسم کنترل‌کننده سرعت پیشرفت بیماری آلزایمر، تکثیر توده‌ها در مناطق جداگانه مغز و نه گسترش توده‌ها از یک منطقه به منطقه دیگر است. محققان این گروه بین‌المللی امیدوارند با کشف سازوکار پیشرفت بیماری آلزایمر به درمان یا کند کردن روند آن دست یابند.

براساس این تحقیق خوشه های پروتئین سمی که مسئول کاهش شناختی مرتبط با بیماری آلزایمر هستند، سالها زودتر به مناطق مختلف مغز می رسند و سپس در طول دهه ها تجمع می یابند و نهایتاً باعث زوال عقل می‌شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل