بازدید 4382
۱

آمریکا تعدادی از دیپلمات‌های روس را اخراج می‌کند

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که واشنگتن در پی اخراج ۵۵ تن دیگر از کارکنان فنی سفارتخانه و مراکز کنسولی روسیه در آمریکا است.
کد خبر: ۱۰۸۴۸۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲ 30 October 2021

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، زاخارووا در بیانیه ای که در پایگاه اینترنتی وزارت خارجه روسیه منتشر شد، گفت: عملی شدن این خواسته آمریکا اخراج محسوب می شود و این موضوع وضعیت جبهه دیپلماتیک بین دو کشور را فقط وخیم تر می کند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد که در زمان حاضر نزدیک به ۱۳۰ نفر از طرف آمریکا در مراکز دیپلماتیک آن کشور در روسیه فعالیت می کنند و در مراکز دیپلماتیک روسیه نیز در واشنگتن و نیویورک و هیوستون کمتر از ۲۰۰ نفر کار می کنند.

زاخارووا در ادامه بیانیه خود به آمریکا پیشنهاد کرد که از اقدامات منجر به تشدید تنش ها با روسیه دست کشیده و به گفت و گوهای صادقانه و توام با احترام متقابل برای رفع موارد تنش آفرین در روابط دوجانبه با مسکو روی آورد.

وی آمریکا را مقصر بروز وضعیت کنونی متشنج در روابط دیپلماتیک روسیه وآمریکا خواند و افزود: واشنگتن رویارویی با مسکو را در عرصه دیپلماتیک آغاز و شیوه مخرب را در نقض معیارهای کنوانسیون سال ۱۹۶۱ وین در مورد روابط دیپلماتیک بکار گرفت.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد: سرسختی در اجرای سناریوی مناقشه جویانه برای دستیابی به برتری یکجانبه و عرصه را بر ما تنگ کردن، مسیر منتهی به بن بست است.

وی هشدار داد: هر اقدام خصمانه آمریکا، پاسخ سریع و متناسب روسیه را درپی خواهد داشت و این چنین نیست که پاسخ مسکو حتما برابر باشد.

روابط روسیه و آمریکا پرتنش و تیره است. پس از آنکه آمریکا در ماه مه ۱۰ دیپلمات روس را اخراج و تحریم‌های جدیدی علاوه بر بیش از یکصد بسته تحریم اعمال کرد، مسکو نیز ۲۰ دیپلمات آمریکا را اخراج کرد.

خبرگزاری دولتی تاس با اشاره به ترک مسکو از سوی جان سالیوان سفیر آمریکا در روسیه، از کاهش سطح دیپلماتیک سفارت آمریکا در این کشور خبر داد.

خبرگزاری تاس روز جمعه به نقل از یک مقام دیپلماتیک سفارت آمریکا در مسکو نوشت: سفیر آمریکا در روسیه در زمان حاضر در واشنگتن بسر می برد و پس از چند هفته به مسکو باز می گردد.
مقام آمریکایی که نامش فاش نشده است، بدون اشاره به علت سفر جان سالیوان به آمریکا گفت که او در زمان حاضر در واشنگتن بسر می برد و پس از آن به مرخصی خواهد رفت.

رسانه روسی در ادامه گزارش خود به نقل از یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا نوشت: حضور دیپلماتیک آمریکا در روسیه ممکن است کاهش بیابد و فقط به انجام برخی وظایف فنی محدود شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، به تازگی با انتقاد از تصمیم جدید آمریکا در مورد صدور روادید این کشور اعلام کرد که آمریکا مراحل فنی عادی صدور روادید این کشور را به جهنم واقعی تبدیل کرده که نشانه سادیسم مقام‌های مسئول در گرفتن این تصمیم است.

ماریا زاخارووا دوم آبان ماه در کانال تلگرامی خود نوشت: آمریکا با این اقدام در مورد صدور روادید، ارزش‌های اعلام شده از طرف خود در مورد آزادی را زیر پا می‌گذارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کاشکی ما هم می توانستیم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر