بازدید 13488

زاکانی حکم دامادش را لغو کرد

شهردار تهران در نامه‌ای دلایل انتصاب داماد خود را به عنوان مشاور و دستیار ویژه شهردار توضیح داد.
کد خبر: ۱۰۸۴۴۷۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۵ 27 October 2021

به گزارش تابناک، چندی پیش علیرضا زاکانی شهردار تهران با صدور حکمی حسین حیدری داماد خود را به عنوان مشاور و دستیار ویژه شهردار در حوزه هوشمندسازی، فناوری‌های نوین و نوآوری شهری منصوب کرد که این انتصاب با مخالفت‌ها و انتقادهایی مواجه شد.
امروز زاکانی با انتشار نامه‌ای به این انتقادها پاسخ داد و دلایل این انتصاب را توضیح داد، متن نامه شهردار تهران را در زیر می‌خوانید.
 
 
بسم‌الله الرحمن الرحیم

در برنامه‌ای که به شورای اسلامی شهر تهران ارائه کردم، هوشمندسازی کامل مدیریت شهری آنچنان اهمیت داشت که این حوزه را از ابتدا شخصا به عهده گرفتم. یکپارچه‌سازی و دسترسی به داده‌ها و اطلاعات حساس محرمانه نیازمند ایجاد تمرکز مسئولیت در فردی متخصص و کاملا مورد اعتماد و دارای فهم مشترک در کنار اینجانب بود. آنچنان که این مسئله حتی از برخی مناصب حساس و نظارتی سپرده شده به نزدیکترین بستگان مسئولان طراز اول که در ادوار گذشته توصیه و تایید شده بود هم برایم مهم‌تر و حیاتی‌تر بود.

برای رسمیت بخشیدن و رعایت شفافیت حکم رسمی صادر کردم و برای پرهیز از مضرات احتمالی به دفتر خود دستور دادم هیچگونه اثر استخدامی، مالی و حق امضا بر آن مترتب نباشد. اما این انتصاب به دلیل نسبت فامیلی، موجب شکل‌گیری ابهام و گلایه در برخی دلسوزان انقلاب و دلخوری مردم عزیزتر از جانم شد. مردمی که از ابتدای انقلاب همواره خود را در سنگر جانفشانی و فداکاری برای آن‌ها دیده‌ام.
می‌خواهم برای مردم نوکری کنم و شهر با رای و نظر مردم اداره شود. با احترام به نظر این، ولی نعمتان انقلاب حکم صادره برای آقای حیدری را ملغی می‌کنم.

علیرضا زاکانی شهردار تهران
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۴۵
عجب ... چرا با توجه به بخشنامه خودتون اینکار را کردی که حالا ......
همش نزن
عجب عجب عجب !!!
اخی، می خواد نوکری مردم را بکنه و بخاطر مصالح مردم فقط می تونه به دامادش اعتماد بکنه و بقیه ما محرم هستند؟؟؟!!!
بنابراین همه مسئولان بخاطر اعتماد نداشتن به مردم مجبور به استفاده از بستگان و نزدیکانش آن و دوستان و آشنایان هستند و بنده خدا ها حق دارند چرا که مردم نامحرمند و غیر قابل اعتماد...
بهترين نوكرى براى مردم استخدام افراد بر اساس شايسته سالار ااست
منّت گذاشته است!
ايشان مغایر با شعارهایش نقض قانون کرده است و موجب بی‌اعتمادی بیشتر مردم به نظام. ترميم این بی‌اعتمادی و حفظ سلامت آدری و عبرت ديگران مستلزم عذرخواهی و استعفاء و در صورت عدم اقدام درخور عزل ایشان است. والا، ....
اشکالی نداره
به ایشان بگوئید یک شرکت ثبت کنند و در قالب قراردادهای کلان دین خود را به انقلاب ادا نمایند.
همه همین توجیح رو میارن که شغل حساسی بود کس دیگه ای پیدا نمیشد براش منم دختر پسر خواهر زاده برادرزاده داماد و و و رو انتخاب کردم.
اگه فشار افکار عمومی نبود که شازده داماد به کارشون ادامه میدادن آقای زاکانی!!
دم خروس
من از بیگانگان هرگز ننالم که هر که کرد خودی بامن کرد
جناب زاکانی در بین این همه جوانان متخصص و تحصیلکرده در همه زمینه ها یعنی هیچ فرد مورد اعتمادی به جز داماد شما پیدا نمیشد ؟ اگر خدای ناکرده اتفاقی برای ایشان میافتاد این کار و پروژه باید تعطیل میشد ؟ لطفا به شعور مردم توهین نکنید
میخواهم برای مردم نوکری کنم ! لطف کنید نوکری نکنید ودر کاری که نه تجربه اش را دارید ونه رشته تحصیلی مرتبط دارید دخالت نفرمایید ، شما برید به همون کار پزشکی هسته ایتون برسید ،اگه قراربود به کار طبابت نرسید ،پس برای چی جای یه بنده خدای دیگه ایی رو تو دانشکده پزشکی اشغال کردید ؟؟!!
ما نوکر مثل جنابعالی نمیخوایم ، دکتر رادیولوژی چه نسبتی با شهرداری داره آخه ؟ چه دیدی داری تو از ساختار و علوم مدیریت شهری ؟
به لطف فضای مجازی مردم اینو فهمیدن ، برای مواردی که لو نرفته چی ؟ مطمئن هستم این قصه در شما آقای زاکانی و سایر مسئولین سردراز دارد .
اینقدر مردم رو هالو فرض نکنید و عذر بدتر از گناه مطرح نکنید
فقط توجیه کنید
بالاخره مجبور شد حکم پر از ریا و نیرنگ خود را ملغی کنه. اگه مردم تو همه موارد مو دماغ مسئولین شن اونوقت ظلم و فساد کاهش داره تا حدودی البته.وگرنه خیلی از فساد ها رو کسی نمیتونه جلودارش بشه
آقای شهردار دنبال ماست مالی کردن کار اشتباه خود است که دقیقا خلاف وعد های این آقا در شعارهای انتخاب است واقعا متاسفیم
یکی از برتری های ایران نسبت به کشورهای دیگر تشنه به خدمت بودن بعضی از مسئولان است.
آقای زاکانی مطمئنا شهردار بودن کلان شهر تهران برای حضرتعالی آورده بیشتری از تخصص پزشکی شما خواهد داشت. اگر قصد شما به فرموده خویش نوکری مردم باشد کمر همت بسته و در مناطق محروم ایران از تخصص خویش برای درمان نیازمندان بهره می جستید.
نیاز به این نامه شفاف سازی هم نیست مردم را چه فرض کرده اید؟؟ جال انتظار دارید با این توضیحات کسی به این انتصاب اعتراضی نداشته باشد
تهش یه منت هم سر ما گذاشت. تو خودت غیر قانونی منتصب شدی!!
مسئولین محترم و دوست داشتنی و آقا زاده های عزیز و خدمت گذار ........................!!!!!!
تموم شد؟خبلی تاثیرگذار بود
قدرت فضاي مجازي و مطالبه گري مردم
خدا رو شکر که فضای مجازی شماها رو رسوا میکنه
درود بر شما آقای زاکانی ولی کاش این اتفاق اصلا صورت نمی‌گرفت.
وظیفه اش بوده از اپل هم اشتباه خورده که حکم زده
حالا یجوری جنجال می کنید که انگاری لطف کرده و منت بر سر ما گذاشته
لطفا یک حکم از نوع بدون رابطه ی استخدامی و حقوقی برای من بزن ، من در هوشمند سازی مدارس تجربه دارم . با تشکر .
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
اگه میخواستی مشاوره بگیری بدون حکم هم میشد .......
زحمت کشیدند
برو بابا اگه رسانه ها نبودن معلوم نبود چی میشد.
چرخش آزاد اطلاعات همیشه جلوی بروز مشکلات روگرفته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
یه اشنا یا فاییل دیگه میاره نگران نباشید
برای بستن دهان مردم از در برو از پنجره بیا.
نگفته که حضور نخواهد داشت فقط گفته حکم رسمی رو که برای شفافیت صادر شده لغو کرده
این دلسوزان چندنفرند که هیچکدام قابل اعتمادنیستند . چرا دروغ می گوییم .بگویید سفره ای است بی صاحب که همه دولتی ها ومجلسیها و ..ازآن خوردندوبردندوغارت کردند چرا ما نه.
اگر اخلاص داشتی از اول اینکار خلاف بین را نمی کردی
از همه چی بدتر طرز فکر این آقاست که اطلاعات شهرداری را محرمانه می داند. مرد مومن در هیچ کجای دنیا اطلاعات شهرداری محرمانه نیست و باید بطور شفاف در اختیار مردم قرار گیرد.
شهردار حکم رو ملغی کرد و رای به خروج داد
عجب. هرکسی و از هرجناحی، تا دستش میرسه، میخاد دس کس و کارش رو بند کنه........بازم عجب!!!!
گندم نمایان جو فروش
سگت شرف داره به همه کسایی که تو هشت سال بستگان خودشونو منصوب کردن اما خلاف همه انتقادها حاضر به لغو حکم انتصاب بستگانشون نشدن ، انسان ممکن الخطاس اما مهم اینه از خطایه کرده پشیمان باشی ، دمت گرم آقای زاکانی بخاطر احترامی که به انتقادها گذاشتی ، دردو بلات بخوره رو سر همه اونایی که بستگانشونو منصوب کردنو برکنار نکردن ، لطفا این کامنت منو باز نشر کنین ، مرسی
جنگ قدرت درون جناح راست چه ها خواهد کرد
مردم نوکر نمی خواهند مدیر متخصص و مجرب و متعهد می خواهند .
شما اگر می خواستی نوکر مردم باشی باید مسولیت شهرداری تهران را بدون داشتن تخصص مرتبط و بدون داشتن تجربه ای حتی کوتاه و مرتبط قبول نمی کردی پس بی خود دست و پا نزن آقای شهردار سفارشی کلانشهر تهران
تابناک اگه واقعا مردمی هستی این نظر رو حذف نکن
صیانت از فضای مجازی تصویب شده بود حداقل در یک هفته گذشته حداقل 10 تا دزدی تو پاچه مردم توسط همین مسئولین ناکارآمد و بیسواد رفته بود.
صیانت از فضای مجازی در ایران= اختلاس و دزدی و فساد در عین بیخبری مردم
بنده خدا شاید آقازاده نداره یا اونو قبلا گذاشته سر کار . حالا نوبت آقا داماد هست دیگه . بالاخره این آقا داماد هم با هزار امید و آرزو اومده در خونه آقای دکتر زده نا امیدش نکنید . زیاد حساس نشید .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل