بازدید 15014
۹

کریم همتی از ریاست جمعیت هلال احمر استعفا کرد/ با پذیرش استعفا، فرآیند انتخاب جانشین شروع شد

در ابتدای نشست، رئیس جمعیت هلال احمر با قدردانی از حمایت رئیس جمهوری در چند ماه گذشته، که منجر به واردات بیش از ۱۰۰ میلیون دوز واکسن کرونا به کشور شد، اعلام کرد: برای پیشبرد بهتر امور در سازمان مهمی چون هلال احمر، از سمت خود استعفا می‌دهد و زمینه را برای انتخاب رئیس جدید جمعیت در کوتاه‌ترین زمان ممکن فراهم می‌کند.
کد خبر: ۱۰۸۴۱۰۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۶ 25 October 2021
تابناک اجتماعی
کریم همتی از ریاست جمعیت هلال احمر ایران استعفا کرد و با استعفای وی موافقت شد.

به گزارش «تابناک»؛ جلسه امروز شورای عالی جمعیت هلال احمر که با حضور همه اعضا برگزار شد، یک دستور کار ویژه داشت که بررسی استعفای رئیس جمعیت بود؛ دستور کاری که مورد موافقت قرار گرفت و به پایان کار کریم همتی در جمعیت هلال احمر ایران منجر شد.
 
این نشست با حضور حجت الاسلام و المسلمین معزی (نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر)، دکتر بهرام عین اللهی (وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی)، دکتر محسن منصوری (استاندار تهران)، سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا جلالی فراهانی (رئیس سازمان پدافند غیرعامل) و سمیه رفیعی (نماینده تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی) بعنوان نمایندگان رئیس جمهور و اعضای انتخابی و حقوقی شورا و به ریاست همتی برگزار شد.
 
کریم همتی از ریاست جمعیت هلال احمر استعفا کرد/ با پذیرش استعفا، فرآیند انتخاب جانشین شروع شد
 
در ابتدای نشست، رئیس جمعیت هلال احمر با قدردانی از حمایت رئیس جمهوری در چند ماه گذشته، که منجر به واردات بیش از ۱۰۰ میلیون دوز واکسن کرونا به کشور شد، اعلام کرد: برای پیشبرد بهتر امور در سازمان مهمی چون هلال احمر، از سمت خود استعفا می‌دهد و زمینه را برای انتخاب رئیس جدید جمعیت در کوتاه‌ترین زمان ممکن فراهم می‌کند.

همتی با اشاره به برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی که زمینه را برای افراد در محرومترین نقاط کشور مهیا می‌کند تا به عالی‌ترین مسئولیت‌ها در نظام دست یابند گفت، به عنوان فردی که در دو سال گذشته این مسئولیت را بر عهده گرفتم، خدا را شاکرم و از اینکه با کمک همکارانم در جمعیت توانستیم گرهی از مشکلات مردم شریف ایران را باز کنیم و جان هم میهنانمان را با واردات بیش از صدمیلیون دوز واکسن کرونا نجات دهیم، سجده شکر بجا می‌آورم و پیشاپیش برای سکاندار آینده این نهاد مردمی آرزوی توفیق داریم.
 
پس از این سخنان، اعضا در خصوص استعفای همتی رای گیری کردند که در نهایت به تصویب این استعفا منجر شد؛ نقطه پایان فعالیت همتی که از وزارت بهداشت به هلال احمر رفته بود اما در دوران نسبتا کوتاه حضورش در این پست، حواشی‌ عجیبی را تجربه کرد که از جمله آنها انتصاب برخی نزدیکانش در بعضی سمت ها و تلاش برای دریافت اقامت کشور امارات متحده عربی بود! 
 
مسائلی که در نهایت وی را مجاب به استعفا از سمتش کرد و به پایان کار وی در جمعیت هلال احمر کشورمان منجر شد؛ پایانی که شروع فرایند انتخاب جانشین وی است، که با ثبت نام از کاندیدا‌های ریاست جمعیت تا هفته آینده شروع می‌شود و آن گونه که گفته شده، با انتخابات در روز دوشنبه دهم آبان فرجام خواهد یافت. 
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
همتی و تیمش واکسن ۷ دلار از ووهان خریده و ۹/۲ دلار فاکتور کرده اند .
علت مرگ و میر بالای بعداز۲ دوز واکسن سینوفارم در ایران هم همین است. باید همتی و باندش محاکمه صحرایی و ونظامی به جرم قتل عمد بشود.
پاسخ ها
رضا
| United States of America |
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
اگه دزدی کرده که باید محاکمه بشه.
ولی علت مرگ بعد از دور دوم سینوفارم کجاش به اون ربط داره.
،؟؟ سینوفارم چینی در دسترس ترین واکسن بوده که ایران تونسته وارد کنه.
آقا جا برا یه امام صادقی دیگه باز شد! نبود؟؟
کلا ینی شما نوبتت تموم شده برو کنار بذار یکی دیگه بشینه
خدا را شکر که دوران سیاه حضور این افراد نیز به پایان رسید.
به چند نکته اشاره شده است که جای تامل دارد
تلاشهای رئیس جمهور برای واردات واکسن . که کاملا درست هست چون قبل از ان مسئولین هلال احمر در حوزه کرونا هیچ اقدام موثری نکردند بخصوص واحدهای بهداشت و درمان هلال احمر در حوزه اضطراری که کوچکترین قدمی در این راه برنداشتند.
نکته بعد : نظام مقدس جمهوری اسلامی شرایط را برای حضور افرادی از دورترین نقاط فراهم کرده است: این هم نکته درستی هست چون افرادی که توسط شما از شهرستانهای دور افتاده وبا سوابق سیاسی ویژه به این جمعیت امدند و پستهائی را اشغال کردند که نه تخصص ان را داشتند ونه تجربه ان را.اما این بواسطه حزب بازیهای سیاسی بوده است و نه صلاحیت شما.هلال احمر نیاز به حضور یک فرد با سابقه تجربی علی الخصوص در امداد و نجات دارد نه افراد پزشکی مثل شما و پیوندی که در وزارت بهداشت بودید و متاسفانه کار پزشکی خود را هم بلد نیستید.
راجع به همتی مدیر لایقی نبود و تقریبا شش ماه رفاهیات کل پرسنل کشور را در سال 99 پرداخت نکرد و نزدیکانش رو به صورت قراردادی وارد جمعیت کرد
*✒️خدا حافظی همتی با پرسنل شریف هلال احمر*
دم شاعرش گرم انصافا. سنگ تمام گذاشته
صحبت های همتی تناقض دارند. از طرفی از خدمت به مردم صحبت میکند، از طرفی خود را به آب و آتش می زند، یک روز بیشتر بر مسند قدرت باقی بماند. مثلا علی رغم استعفاء می گوید تا 10 آبان همجنان رئیس هلال احمر است. از جمله خدمت همتی:
1- باجناق خود را برای ریاست بیمارستان هلال احمر به دبی فرستاد. بررسی کنید در این مدتی که رئیس بیمارستان بوده، چقدر دریافتی داشته است.
2- عدم توجه به حقوق و رفاهیات کارکنان، رفاهیات پرسنل را قطع کرد کرد.
3- اقوام خود را در گوشه و کنار هلال احمر استخدام کرد
4- افراد نالایق ولی بله قربان گو را بکار گرفت.
5- فردی را به عنوان دبیر کل به کار گرفت که بیشتر شبیه منشی همتی است تا دبیر کل
از سر هلال احمر دست بردار و برو
خداییش یه نگاه به رزومه کاریش بندازید بعد قضاوت کنید
اول اینکه خودش پزشکه.دوم اینکه مجری ده ها طرح تحقیقاتی استانی و منطقه ای و ملی و .........شاید نقطه ضعف هایی هم داشته بله هیچکس پیغمبر نیست......یادمون باشه در سال ۹۸ تو اوج کرونا که همه مردم وحشت زده شده بودند و تو سخت ترین و بدترین شرایط کمبود ماسک و کپسول اکسیژن و واکسن و دارو تازه رئیس شده بود .....تنها کسی که این تجهیزات رو آماده کرد دکتر همتی بود......و اینکه هلیکوپترهای زیادی رو به مجموعه امداد نجات اضافه کرد.....و پیگیر استخدام نجات گران بود......اما فرصت زیادی نداشت....۲۰ ماه رئیس بود......و همین که تونست واکسن وارد کنه بزرگترین خدمت رو کرد.....ای کاش زود قضاوت نکنیم و کمی فکر کنیم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان