بازدید 25045

آخرین خبر درباره قیمت بنزین

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران خبر افزایش قیمت بنزین به ۱۴ هزار تومان را تکذیب کرده و گفته است: خبری از گرانی قیمت بنزین نیست و هیچ تصمیمی در این باره گرفته نشده است.
کد خبر: ۱۰۸۳۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸ 21 October 2021

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، فاطمه کاهی در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال حذف یارانه بنزین در بودجه ۱۴۰۱ و واقعی‌سازی قیمت‌ها وجود دارد، اظهار کرد: هرگونه تصمیم‌گیری در این زمینه برعهده دولت بوده و مجلس هم تصویب آن را بر عهده دارد. شرکت پخش تنها مجری مصوبه‌های دولت است.

در روزهای گذشته اخباری مبنی بر احتمال افزایش قیمت بنزین به لیتری ۱۴ هزار تومان شنیده شده و در فضای مجازی این طور بیان می‌کنند که قرار است قیمت بنزین سال آینده به ۱۴ هزار تومان رسیده و درآمد حاصله از آن صرف افزایش یارانه نقدی مردم شود. احتمالا این همان طرح پیشنهادی است که قبل از انتخابات و به شکل بسته‌های مختلف در محل اتاق بازرگانی تهران رونمایی شده بود.

بیست و نهم شهریورماه امسال، یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفته بود که بنایی برای افزایش قیمت حامل‌های انرژی یعنی بنزین و گازوئیل در بودجه سال آینده وجود ندارد.

 

رحیم زارع با اشاره به جلسات کمیسیون برنامه و بودجه با سازمان برنامه و بودجه درباره بودجه ۱۴۰۰ اظهار کرده بود در جلسات برگزار شده پیشنهاداتی به دولت درباره نرخ ارز و یارانه‌های پنهان و آشکار و اصلاح ساختار بودجه داده شده است اما این‌که در نهایت چه تصمیمی گرفته خواهد شد بر عهده دولت است که تا ۱۵ آذرماه موعد ارائه لایحه بودجه سال آینده به مجلس مشخص می‌شود.

به گفته او در مورد افزایش قیمت بنزین در سال آینده صحبتی نشده است بنزین و حامل‌های انرژی وزن بالایی در سبد مصرفی خانوار دارند چون اساسا اقتصاد ما به دلار و بنزین ربط داشته و افزایش قیمت بنزین اثر تورمی بالایی خواهد داشت.

بر این اساس در مورد تعیین تکلیف یارانه‌های پنهان و آشکار از سوی مسوولان و نمایندگان مجلس گفته شده که این موضوع به مولفه‌ها و عوامل زیادی مربوط است که باید زیرساخت‌های آن فراهم شود همچنین موضوع یارانه نقدی هم مطرح بوده که باید از راه‌هایی چون نظرخواهی از مردم وضعیت آن را مشخص کرد. ظاهرا بنایی برای گران شدن حامل‌های انرژی یعنی بنزین و گازوئیل در سال آینده وجود ندارد و احتمال زیاد افزایش قیمت در سال ۱۴۰۱ منتفی است مگر این‌که یارانه‌های پنهان یعنی مبلغی بالغ بر ۱۰۰۰ هزار میلیارد تومان تعیین تکلیف شود، موضوعی که تعیین تکلیف آن هم منوط به بهبود وضعیت معیشت مردم و سپس نظرخواهی و اقناع سازی مردم است و مولفه‌ها و فاکتورهای زیادی برای اجرای آن وجود دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۲۸
انتشار یافته: ۱۹
تجربه ثابت کرده همیشه مسئولین قبل از گران کردن همین حرف های تکراری رو میزنن. من فکر میکنم این قبیل شایعه ها رو خود مسئولین منتر می کنن که ببینن واکنش جامعه چی هست.
پاسخ ها
رضا
| Netherlands |
۱۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
بنزین چهارده هزار تومانی یه چیزایی در مایه حمله چنگیز خان مغول هست
تابناک عزیز خدایی سایت خبری خوبی داری این جور اخبار اصلا مهم و واقعی نیست لطف کن از پشت پرده اتفاقاتی که داره میافتد و دولتمردان با شلوغ کردن آی بنزین گران میشود و آی واکسن و آی .... میخواهند ذهن مردم مشغول کنن اون خبرها رو بزار
این حقه تکراری شده.. مطمئنیم گرون میشه :(
دولت با بنزین لیتری 14000 تومان تمام مشکلات را حل می کند !!!
حداقل اجاره بدید ۲ سال بگذره
یادمه دفعه قبل هم هی اطلاعیه میدادن. تلویزیون هم با یه خانم تو وزارت هی مصاحبه می کرد اون هم همش تکذیب میکرد . تازه حسن هم خبر نداشت خواب بود که یهو بنزین گرون شد
ارزش پول ملی رو نابود میکنین بعد میگین بنزین توو کشورهای دیگه گرونه. نخیر، اونجا گرون نیست همیشه هم تابته چون تورم ندارن پول شما ارزش نداره
ای ناقلا . پس قراره گرون بشه. توی گرونی قبلی هم تصمیمی نگرفته بودید که
اخ اخ امان از این تکذیب ها و چند وقت بعد اجرایی شدن موضوع
خوب دست ملت رو خوندین
تکذیب تکذیب بعد جمعه صبح اجرا
خدا از تقصیراتتان نگذرد
افزایش قیمت ها از جانب دولت یعنی واقعی کردن قیمت ها، اما اگر مردم قیمت خودرو و خانه و دیگر دارایی های خود را افزایش دهند عایدی سرمایه است و دلال می شوند
دروغ میگن اول شایعه ۱۴۰۰۰تومان رو خودشان میندازند بعد تکذیب میکنند وبعد بخاطر رفا حال مردم قیمت رو میکنند ۱۰۰۰۰تومان
من موافق افزایش قیمت بنزین و همسان سازی آن با قیمت های جهانی می باشم فقط یک شرط کوچک دارد نامرد ک هر کسی قبول نکنه ان هم ازادی واردات خودرو و یا همسان سازی قیمت خودرو های ایرانی با خارجیزیرا هم اکنون قیمت یک خودروسواری مدل 2020 با کلاس متوسط جهانی در حدود ذه الی دوازده هزار دلار میشود که اگر در دلار سی هزارتومانیضرب کنیم قیمت ان می شود حدودا سیص تا سیصد و شصت میلیون در صورتی کهدر حل حاضر یمت خودروهای دنا پلس و پزو پرشیا در همین حدود هست حالا شما مقایسه کنید امکانات این خودرو ها را با خودرو های متوسط روز دنیا
آقا راست میگن قرار نیست گرون بشه.فقط یهویی گرون میشه وقتی بعضی ها خواب هستن.
تا جایی که یادم هست از 15 سال به این طرف اول شایعه بوده ، تکزیب بوده بعد بنزین گرون شده اما مردم بدبخت همیشه تحمل کرده ، این هم روش.
پس گرانی جدید در راه است... به خدا مردم دیگه بریدن
احمدی نزاد بنزین ۱۰۰ تومانی را ۱۰۰۰ تومان کرد رفت یعنی ۱۰ برابر روحانی ۳ برابرش کرد این هم از دارو دسته احمدی نزاد است باید ۱۰ برابر شود
روزهای بسیار سختی در انتظار مردم ایران است. این چه وضع مدیریت کشور است؟ این همه تلاطم و نا آرامی برای چیه؟ از پول نفت مگر کم برمیدارن؟
آخرین خبر گفتید دیگه خواهشن نگید از ماجرای بنزین چیزی نگید خواهشن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار