بازدید 11269
۸

نگرانی آیت‌الله حسینی‌بوشهری از وضعیت فرهنگی قم

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، وضع فرهنگی شهر را نگران کننده دانست و گفت: این امر با مبارزه با معلول حل نمی‌شود بلکه باید علت را مورد توجه قرار داد تا خود به خود معلول‌ها نیز مرتفع گردند.
کد خبر: ۱۰۸۲۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۷ 16 October 2021

 

به گزارش  تابناک به نقل از شفقنا، آیت الله حسینی بوشهری در دیدار رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر قم و شهردار قم، از اهتمام ویژه شهردار و شورای شهر، نسبت به مسائل شهری قدردانی کرد و افزود: پیامبر گرامی اسلام می‌فرماید:« انّی ما اخاف علی امتی الفقر ولکن اخاف علیهم سوء التدبیر»؛ پیامبر در این عبارت از بی برنامگی و سوء مدیریت ابراز نگرانی می‌کند که الحمدلله با توجه به گزارشی که قرائت شد، معلوم می‌شود شورا و شهردار اهتمام ویژه‌ای به مدیریت نیازهای شهر دارند.

او در ادامه به بیان رسالت شورای شهر پرداخت و خاطرنشان کرد: مجموعه شهرداری و شورای شهر در کنار رسالت عمرانی خود، یک رسالت فرهنگی نیز دارند و تمامی فعالیت‌ها، خصوصاً پروژه‌های عمرانی، باید با پیوست فرهنگی صورت پذیرد و به عبارت دیگر، مسئله فرهنگ، در شهر مقدس قم، باید در اولویت باشد.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه به اهمیت همدلی و انسجام در بین اعضای شورا و همچنین بین شورا و شهردار اشاره کرد و افزود: جلوی اختلاف سلیقه‌ها را نمی‌توان گرفت اما این نباید به ناهماهنگی و تک روی منجر شود. خروجی شورا هرچه باشد باید مورد حمایت اعضا واقع شود. در رابطه با شهردار هم باید بین شورا و شهردار، همدلی و همکاری حکم فرما باشد؛ سیاست زدگی آفت جدی و بزرگی است خصوصا برای کارهایی که بُعد عمرانی و یا فرهنگی دارند.

او ضمن تأکید بر لزوم بهره گیری از ظرفیت نخبگان و متخصصین خاطرنشان کرد: خود را بی نیاز از مشورت با نخبگان، متخصصین و صاحب نظران ندانید. حتی در زمینه مدیریت شهری می‌توان از تجربیات دیگران استفاده کرد و بهره گیری از تجربیات دیگران، از ویژگی‌های مؤمن و مطابق حکم عقل و شرع است.

آیت الله حسینی بوشهری، برنامه ریزی جهت تأمین منابع پایدار را امری اجتناب ناپذیر ارزیابی کرد و افزود: تأمین منابع پایدار، با توجه به هزینه‌های بالای مدیریت شهری، نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد و امری اجتناب ناپذیر است. او در ادامه به اهمیت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: جذب بودجه‌های غیر دولتی را در دستور کار خود قرار داده و از تجربیات موفق سایر استانها در این امر نیز استفاده کنید.

او، خود کنترلی را عاملی مهم در پیشگیری از بروز خطا عنوان کرد و ضمن اشاره به وضع فرهنگی شهر گفت: وضع فرهنگی شهر نگران کننده است و این امر با مبارزه با معلول حل نمی‌شود بلکه باید علت را مورد توجه قرار داد تا خود به خود معلول‌ها نیز مرتفع گردند.

رئیس جامعه مدرسین در پایان، ضمن تأکید به همکاری با سایر دستگاه‌های ذی ربط، در عرصه مدیریت شهری، نظر خواهی از مردم را عامل ارتقاء محبوبیت و جلب مشارکت مردم در این عرصه عنوان کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۳۶
انتشار یافته: ۸
نگرانی دیگری ندارند ایشون. فقط وضع فرهنگی نگران کننده است؟
کاش اداره قم را کامل به حوزه واگذار میکردید تا معلوم شود یک من ماست چقدر کره دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
اداره ی قم ؟ کجای ایران اداره اش دست مسئول با تفکر اسلام
؟ ناب محمدی هست که قم باشه هر جا آمدن برای مردم کاری کنن اون رو از ریل خارجش کردن و اینها رو هم رای مردم بر سر کار آوردن
یک‌بار نشد به فکر اقتصاد مردم باشد ؟ یک‌بار نشد نگران اختلاس‌ها و… باشید !
ایشون در مورد اقتصاد نگرانی نداشتند؟
نگران وضعیت معیشتی مردم نیستند؟ فقط نگران حجاب و .....
اقای بوشهری شماها که قم را مرکز روحانیت قراردادید نتوانستید مردم یک شهررا به فرهنگی که مدنظرتان هست تبدیل کنید اونوقت چطور توقع دارید فرهنگ مردم ایران تغییر یابد درضمن این از کم کاری وبیکاری طلاب قم هست متاسفانه شماها فقط بلدید درپشت تریبون برامریکا واسرائیل وعربستان بتازید وهمه مشکلات کشوررا براحتی یک اب خوردن بندازید گردن امریکا وخودتان را ازپاسخگویی مبرا کنید اقای بوشهری بالابرید زمین بیایید طلاب قم تنبل وکم کار هستند متاسفانه راحت ترین کار همین امریکا ال بل و... ولی دست از فرهنگ دینی وترویج دینی برداشتید همگی بسمت سیاست پیش رفتید
چرا فقط نگرانی فرهنگی دارین، تازه اونم فقط روسری و چادره. این همه بدبختی مردم رو نمیبینین؟ رباخواری بانکها رو نمیبینین؟ تورم و گرونی و فقر و نداری و حسرت رو نمیبینین؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار