بازدید 110164

هشدار هواشناسی: کاهش دمای ۸ استان به زیر صفر

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند.
کد خبر: ۱۰۸۲۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸ 16 October 2021

به گزارش تابناک، سازمان هواشناسی نسبت به کاهش دمای هشت استان به زیر صفر طی دوشنبه و سه شنبه (۲۶ و ۲۷ مهرماه) هشدار داد و توصیه‌هایی را به کشاورزان، دامداران، باغداران و ... ارایه کرد.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: نفوذ هوای سرد به مناطق غربی کشور، کاهش دما به زیر صفر و احتمال یخ‌زدگی محصولات کشاورزی را دوشنبه (۲۶ مهرماه) در استان‌های کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، همدان، ارتفاعات استان‌های کرمانشاه و لرستان و سه شنبه (۲۷ مهرماه) در استان چهارمحال و بختیاری در پی دارد بنابراین وارد شدن خسارت به محصولات کشاورزی دور از انتظار نیست.

سارمان هواشناسی به صاحبان مزارع و باغات تسریع در برداشت محصولات باغی و زراعی، محلول‌پاشی مزارع کلزا با کودهای اسیدآمینه و ضد استرس، روشن کردن آتش و ایجاد مه دود در باغات در ساعات نزدیک صبح و بامداد را توصیه می‌کند و از آنان می‌خواهد که از مبارزه شیمیایی در مناطقی که احتمالا دما به زیر صفر می‌رسد، خودداری کنند، از کودهای ازته همچون نیترات آمونیوم هنگام اوج سرما به دلیل آبکی بافت درختان استفاده نکنند و از انجام هرس سبز درختان خودداری کنند.

صاحبان سالن‌های پرورش قارچ، گلخانه و انبارنیز تهویه، تنظیم دما و تامین سوخت سالن‌ها با توجه به کاهش دما و بسته نگهداشتن دریچه‌های گلخانه‌ها هنگام کاهش دما، سالن‌های مرغداری و دامداری تهویه، تنظیم دما و تامین سوخت سالن‌ها با توجه به کاهش دما، تهیه خوراک پر انرژی برای دام‌ها با توجه به کاهش دما و جلوگیری از نفوذ هوای سرد به داخل سالن‌ها و صاحبان استخرهای پرورش ماهی خودداری از کوددهی به استخرهای پرورش ماهی گرم‌آبی و کاهش غذادهی به میزان نصف نرمال به دلیل کاهش دما را در دستور کار قرار دهند.

سازمان هواشناسی همچنین به عشایر و زنبورداران نسبت به خودداری از عبور در ارتفاعات همچنین عایق‌بندی و محافظت از کندوها در مقابل کاهش دما و وزش باد و به صاحبان ماشین آلات و ادوات کشاورزی نسبت به تخلیه آب و جمع‏‌آوری لوله‌ها، اتصالات و تجهیزات سیستم آبیاری تحت فشار در مناطق سردسیر و استفاده از ضد یخ در رادیاتور ماشین‏‌آلات کشاورزی را توصیه می‌کند.

 

به گزارش ایسنا هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی