بازدید 12582
۹

قتل ناموسی دختر افغان در رفسنجان/ پدر متواری شد

دادستان عمومی و انقلاب رفسنجان با اعلام آغاز تحقیقات پلیس درباره ابعاد و علت قتل دختر ۲۲ ساله افغانستانی در این شهرستان که به احتمال زیاد قتل ناموسی بوده، جزییات این رویداد را توضیح داد و گفت که پدر این دختر متواری است.
کد خبر: ۱۰۸۲۲۸۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۵ 16 October 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، ظهر روز جمعه (دیروز) با حضور عوامل انتظامی، اورژانس و آتش نشانی رفسنجان در یکصد کیلومتری شمال مرکز استان کرمان، پیکر بی جان دختر اهل افغانستان از چاهی با عمق ۱۲۰ متر در کمربندی نزدیکی دانشگاه کار این شهرستان بیرون کشیده شد.

ایمان شهسواری دادستان رفسنجان در تشریح جزییات این رویداد اعلام کرد: تحقیقات محلی پلیس از اردوگاه اتباع بیگانه افغان نیز به منظور روشن شدن ابعاد و علّت این قتل آغاز شده است.

وی توضیح داد: براساس شواهد و مستندات موجود به نظر می رسد هنگام بیرون کشیدن پیکر مقتوله حدود ۲۴ ساعت از قتل گذشته بوده ولی پزشک قانونی زمان دقیق قتل را باید اعلام کند.

شهسواری با بیان اینکه به احتمال قوی علّت قتل، ناموسی بوده است اظهارداشت: بررسی های پزشکی قانونی مشخص می کند قتل قبل از انداختن مرحومه به چاه اتفاق رخ داده یا خیر.

وی ادامه داد: پدر دختر متواری است و اکنون دستور بررسی و تحقیق درباره قاتل و افراد مرتبط با قتل داده شده تا با دستگیری آنان ابعاد قتل روش شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۹
امان از نا آرامی های زندگی. اگر یک دولت مقتدر مردمی در طی چهل سال در افغانستان بود، مردمانش اینگونه در کشورهای دیگر آواره نبودند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
چند میلیون ایرانی در خارج کشور پناهنده هستند یا مهاجرت کرده اند ؟
اي واي از اين زنان بيگناهي كه به جرم واژه منجوس ناموس كشته ميشوند و هيچ كس پيگيري نميكنه
طالبان
وااااای باز هم قتل دختر به دست پدر خدایاااااا چرااااااا؟ تا کی ما باید همش اینجور اخبار را بشنویم ؟؟؟؟؟؟ چرا مسئولین اقدام مناسب انجام نمی دهند ؟؟؟
هم باید مجازات قصاص یا زندان طولانی مثلا 50 سال باید برای این جور پدران تنظیم کنند هم باید کار فرهنگی انجام دهند باید همیشه در رسانه ها اعلام کنند کسی که مرتکب قتل می شود منفور خداست بی غیرت است بی همه چیز و بی ناموس است . باید در رسانه ها هر روز اعلام کنند به دختران خود در خانه عشق و محبت نثار کنید نسبت به آنها حس پذیرش و احترام و تائید ، داشته باشید تا کمبود روحی نداشته باشند و جذب افراد بیرون از خانه نشوند . باید همیشه در رسانه ها اعلام کنند اگر دختری دوست پسر داشته باشد مجازاتش مرگ نیست باید بااون پسره صحبت کنند با پدر و مادر پسره صحبت کنند که یا دختر ما را رها کن یا اینکه با او ازدواج کن .
من بچه تهرانم و بیمارستان بازرگانان به دنیا اومدم و خیلی غیرتی و متعصب هستم تا جایی که یکی از شبهای سرد سال 62 وقتی در حال انجام یک ماموریت شناسایی تو خاک کردستان عراق بودم دیدم چندتا بعثی میخوان به یک دختر کرد که بعدا فهمیدم چوپانه تجاوز کنند و علیرغم اینکه از مرکز تاکید کردند که درگیر نشم ولی درگیر شدم و نذاشتم به اون دختر دست بزنند و رسوندمش به روستاشون که همه مردم فانوس به دست اومده بودن دنبالش و چون لباسهاش پاره شده بود و اورکت خودم را تنش کرده بودم بعدا که شوهر اون دختر از روی اسم روی اورکتم اومده بود منو پیدا کنه و بهش نگفته بودن من کجام، اورکت منو به قرارگاه ژاندارمری داده بود با چندتا ظرف شیر و ماست . پنیر محلی و یک جفت گیوه و یک دست لباس کردی که من گیوه هاشو تا چند سال میپوشیدم ولی متاسفانه آوردن اون اورکت تو رکن دو برام دردسر شد. اینا رو گفتم که بگم بدجوری متعصب و غیرتی هستم ولی مطلقا با قتلهایی که اسمشو ناموسی میذارید موافق نیستم و اعتقاد دارم که دختر و خواهر که هیچ و حتی بدترین کارها را هم بکنند نباید غیر از تلاس برای راهنماییشون یا برخورد با کسانی که دارن اینا را گمراه میکنند کری کرد و حتی در مورد همسر هم اعتقاد دارم اگر خیانت کرد باید خیلی ساده طلاقش داد چون اصلا ارزش نداره که زندگی خودمونو برای همچین زنی بذاریم و کشتن تحت عنوان احمقانه قتل ناموسی یک حرکت غیر قابل قبول هستش که باید از تفکرات اجتماعی حذف بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
دوست بسیار عزیز شما انسان هستی نه غیرتی
غیرت در فرهنگ ما یعنی مردان تعیین کنند که زنان چطور زندگی کنند ! بدون اینکه مردان برای کنترل امیال خود به خودشان زحمتی بدهند
در جامعه ما پسران ازاد و رها تربیت می شوند طوری که هیچ کاری برایشان عار نیست و لی دختران از کودکی به بهانه غیرت و ناموس محدود می شوند
شما انسان هستی دوست عزیز
خدا بهت خیر بده
وقتی فانون شرعی تحریف شده و مشکل داره و برای مجازات پدری که فرزندش را میکشد فقط حبس در نظر گرفته می شود نتیجه اینجور اخبار میشود همین باید این قانون اصلاح شود و پدر یا مادری که بچش را میکشن نیز اعدام شودند
منم افغانستانیم ،این دختر بیگناه رو هم دیدم زینب ،بله زینب ،شیعه بود ،پدرش اهل سنت ،پدرش خیلی خیلی خیلی حساس بود ،و اخر بخاطر غرتی بازی هایه یک مردک زن دار ب شهادت رسید ،روحت شاد زینب جان ،اخخخخ چقد سخته اخ ،زینب دو روزه بود که پدرش کشتش ،اما خب مقصر ما دختراییم واقعا خودمونیم ،دنیا کثیف تر از اینع رفیق
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی