بازدید 3492

فرانسه: حوادث اخیر بیروت نگران کننده است

وزارت امور خارجه فرانسه کشته و زخمی شدن شماری از شهروندان لبنانی در تیراندازی بیروت را نگران کننده خواند و بر حمایت از انجام تحقیقات در این زمینه تاکید کرده است.
کد خبر: ۱۰۸۲۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۲ 16 October 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در بیانیه ای اعلام کرد که فرانسه نگرانی عمیق خود را از خشونت های دیروز که منجر به کشته و زخمی شدن چندین نفر شد، اعلام می کند.

در این بیانیه آمده است که فرانسه همچنین حمایت خود را از تحقیقات در این زمینه اعلام و اهمیت آن را برای اطمینان از این‌که سیستم قضایی لبنان قادر است به طور مستقل و بی طرفانه بدون مانع و با حمایت کامل مقامات لبنانی کار کند، یادآوری می کند.

فرانسه از همه طرف ها خواست که آرامش خود را حفظ کنند زیرا اکنون اولویت باید به اجرای اصلاحات فوری و ضروری متمرکز باشد که لبنان را قادر می سازد بحران را بویژه در بخش انرژی پشت سر بگذارد.

تجمع روز گذشته (پنجشنبه) مردم لبنان در اعتراض به دستور قاضی تحقیقات پرونده انفجار تابستان ۱۳۹۹ بندر بیروت مبنی بر بازداشت تعدادی از وزیران و نمایندگان این کشور به خشونت کشیده شد و بنا به اعلام رسانه ها این خشونت هفت کشته و ۶۰ زخمی به جا گذاشت.

در جریان این اعتراضات در منطقه الطیونة بیروت درگیری و تیراندازی رخ داد.

بنابر اعلام رسانه‌ها، ارتش لبنان، شماری از عناصر مسلح حزب «القوات اللبنانیه» وابسته به سمیر جعجع را در حالی که ادوات نظامی و سلاح به همراه داشتند در یکی از مناطق جبل لبنان بازداشت کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار