بازدید 27481
پیمانه اقتصادی

چندصدمیلیون دلار از کشور خارج شد، اما نهاده‌ای وارد نشد / خانه دار‌های سابق هم می‌توانند درخواست مسکن دهند/ رئیس سازمان استاندارد: پراید و پژو ۴۰۵ استاندارد نیستند/ پیش‌بینی قیمت دلار از نگاه تحلیلگران فنی

این پیمانه تیتر‌هایی همچون نماد‌های پُرتراکنش بورس در سومین هفته پاییز، چرا بورس ریخت؟! رکوردزنی ذخایر طلا و ارز روسیه، مخالفت پوتین با استفاده از رمزارز‌ها برای معاملات نفتی، سامانه قرارداد تسهیلات برای جلوگیری از تضییع حقوق فعالان کسب و کار و تورم چین در حال صفر شدن را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۸۲۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸ 15 October 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون نماد‌های پُرتراکنش بورس در سومین هفته پاییز، چرا بورس ریخت؟! رکوردزنی ذخایر طلا و ارز روسیه، مخالفت پوتین با استفاده از رمزارز‌ها برای معاملات نفتی، سامانه قرارداد تسهیلات برای جلوگیری از تضییع حقوق فعالان کسب و کار و تورم چین در حال صفر شدن را در بر دارد.

نمادهای پُرتراکنش بورس در سومین هفته پاییز

در پنج روز معاملاتی این هفته بورس، نمادهای آریان کیمیاتک (کیمیاتک)، گروه دارویی برکت (برکت)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، معدنی دماوند (کدما)، پارس فولاد سبزوار (فسبزوار)، پالایش نفت بندرعباس (شبندر)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)،   و سپید ماکیان (سپید) در گروه نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

در هفته‌ای که گذشت، منسوجات و سایر حمل و نقل جزو صنایع مثبت بازار بودند و در مقابل محصولات چرمی، محصولات کامپیوتری، الکترونیکی و نوری، محصولات فلزی، استخراج ذغال سنگ، اطلاعات و ارتباطات، زراعت و خدمات وابسته، دستگاه‌های برقی، خودرو و قطعات، استخراج سایر معادن، سیمان، آهک و گچ، مخابرات، فنی و مهندسی، کانی غیرفلزی، انبوه‌سازی املاک و مستغلات، صنایع غذایی به‌ جز قند و شکر، رایانه، کاشی و سرامیک، فرآورده های نفتی، محصولات چوبی، فعالیت های هنری، سرگرمی و خلاقانه، واسطه‌گری‌های مالی و پولی، سایر واسطه‌گری‌های مالی، قند و شکر، بیمه و بازنشستگی، لاستیک و پلاستیک، ماشین‌آلات و تجهیزات، بانک ها و موسسات اعتباری، دارویی، محصولات کاغذی، وسایل ارتباطی، هتل و رستوران،  شیمیایی، فلزات اساسی، چند رشته ای صنعتی، استخراج کانه‌های فلزی، عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم، استخراج نفت، گاز جز اکتشافات، فعالیت های کمکی به نهادهای مالی واسط، سرمایه گذاری ها، فعالیت مهندسی، تجزیه و تحلیل و آزمایش فنی، خرده فروشی، پیمانکاری صنعتی، حمل و نقل انبارداری و ارتباطات و چاپ از جمله صنایعی بودند که بازدهی منفی را در بازار ثبت کردند.

چرا بورس ریخت؟!

سعید جعفری تحلیلگر بازار سرمایه، با تاکید بر اینکه مشکل بازار سرمایه در این روزها نبود تقاضاست، اظهار کرد: هم اکنون در بازار به دلایل مختلف خریدارهای قدرتمندی وجود ندارد. با اینکه قیمت سهام شرکت ها از نگاه تحلیلگران جذاب است و سهامداری کاملا توجیه دارد، برای بخشی از سرمایه گذاران که دوره ای وارد بازار سرمایه می شوند، بازار به چند دلیل جذاب نیست. نخست چشم انداز مبهم سیاست خارجی دولت جدید است، چون مشخص نیست برنامه دولت برای مذاکرات دقیقا چیست و این موضوع روی قیمت دلار در کوتاه مدت تاثیر می گذارد. در همین روزها هم با صحبت هایی درمورد احتمال شروع مذاکرات قیمت دلار مجددا کاهش پیدا کرده است و این موضوع باعث می شود دارایی ها به رکود بروند. از سوی دیگر به فصل ارائه بودجه سال ۱۴۰۱ نزدیک می شویم. این باعث احتیاط بیشتر سرمایه گذاران می شود، آنها منتظرند تا مشخص شود دولت سیزدهم در نخستین سالی که قرار است بودجه خود را ارائه دهد، چه نگاهی به متغیرهای اصلی که روی سهام شرکت هایی بورسی اثر می گذارند دارد؛ متغیرهایی مانند مانند حامل های انرژی.

این تحلیلگر بازار سرمایه با اشاره به انتشار اوراق توسط دولت گفت: همچنین دولت حجم زیادی از اوراق دولتی را برای کسری بودجه منتشر می کند و این باعث رکود بیشتر بازار سرمایه و ضعیف شدن طرف تقاضا شده و همچنین باعث میشود بسیاری از سهم ها با اینکه ارزنده هستند تقاضا نداشته باشند. جعفری در ادامه درمورد وضعیت بازار سرمایه در آینده کوتاه مدت نیز توضیح داد: من فکر می کنم فضای ابهام و عدم رشد بازار تا اوایل آذرماه ادامه داشته باشد. تا حدود یک ماه همچنان بازار نوسانی و حتی رو به پایین است؛ اما نمی توان گفت ریزش دارد. از آذرماه که وضعیت بودجه مشخص می شود و قیمت های جهانی هم ریزش نخواهند کرد، تقاضا در بازار زیاد می شود و بیشتر شاهد رشد قیمت ها خواهیم بود. /ایسنا

چندصدمیلیون دلار از کشور خارج شد، اما نهاده‌ای وارد نشد

محمدجواد عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از وزرای دولت قبل، پیش از رفتن به‌موازات شرکت پشتیبانی امور دام شرکت‌های واردکننده نهاده‌های دامی را ایجاد کرد و پسرخاله و پسرعمو‌ها را آوردند، در واردات نهاده‌ها، چون امکان به‌دست آوردن پول راحت وجود داشت، ارتباط خویشاوندی را ایجاد کردند که این امر خود مصداق فساد است. عسکری با بیان اینکه پیگیری‌های جدی درباره فساد در واردات نهاده‌های دامی صورت گرفته و به دستگاه قضا اعلام شده است، گفت: در سال ۹۸ مبلغ ۴۵۰ میلیون دلار ارز برای واردات نهاده از کشور خارج شده است، اما نهاده‌ای به کشور وارد نشده است، در سال ۹۹ نیز این مقدار و حتی بیشتر نیز ارز از کشور خارج شده است، اما نهاده‌ای به کشور برنگشته است. رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: بانک مرکزی و دستگاه‌های نظارتی نیز با توجه به مسئولیتی که دارند باید در این زمینه پاسخگو باشند. /تسنیم

رکوردزنی ذخایر طلا و ارز روسیه

روسیه اکنون پنجمین دارنده بزرگ ذخایر ارزی در جهان است. به نقل از راشاتودی، داده های بانک مرکزی روسیه نشان می دهد که حجم ذخایر طلا و ارز این کشور تا پایان ماه سپتامبر با ۱.۹ درصد افزایش (معادل ۱۷.۴ میلیارد دلار) به ۶۱۸.۲ میلیارد دلار رسیده است. به گفته بانک مرکزی روسیه، این افزایش ناشی از تداوم روند تقویت ذخایر و تغییر در نرخ های برابری ارز حاصل شده است. ذخایر ارزی روسیه شامل ارز، طلا، حق برداشت مخصوص از بانک تسویه بین المل و اوراق قرضه کشورهای خارجی است. طی یک سال اخیر، میزان ذخایر طلا و ارز روسیه ۱۴ درصد و از ابتدای سال جاری میلادی ۷.۹ درصد بیشتر شده است. ۱۵۰ میلیارد دلار از ذخایر بانک مرکزی روسیه را طلا تشکیل می دهد که نسبت به مدت مشابه ماه قبل ۲۰ میلیارد دلار بیشتر شده است.

در حال حاضر روسیه بزرگ ترین خریدار طلا در جهان و چهارمین دارنده بزرگ این فلز گران بها محسوب می شود. روسیه در شرایطی در پنج سال گذشته به طور متوسط ۲۰۰ تن طلا در سال خریداری کرده است که سال گذشته این کشور ۸۱ میلیارد دلار از ذخایر دلاری خود را به طلا و ارزهای دیگر تبدیل کرده است. به گفته بانک مرکزی روسیه تا پایان سال گذشته، پوند انگلیس ۶.۳ درصد از کل ذخایر ارزی روسیه را تشکیل می داده که نسبت به سال قبل آن ۰.۲ درصد کمتر شده است. در طرف دیگر اما طلا سهم خود را از ۱۹.۵ درصد در سال ۲۰۱۹ به ۲۳.۳ درصد در سال ۲۰۲۰ رسانده است. اتفاق مشابهی هم برای یوان چین افتاده که سهم آن از ذخایر از ۱۱.۴ درصد به ۱۲.۸ درصد رسیده است.  

خانه دار‌های سابق هم می‌توانند درخواست مسکن دهند

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی گفت: ما وظیفه داریم بنا بر قانون جهش تولید مسکن خدمات مجانی به مردم ارائه دهیم. از محل منابع خودمان زیرساخت‌ها را ایجاد خواهیم کرد و برای اخذ پروانه و مالیات تخفیف خواهیم داد. اکنون ۴۰ میلیون تومان مالیات یک واحد مسکونی است که در این قانون این مالیات یک میلیون تومان پیش‌بینی شده است. هزینه پروانه ساخت را نیز دولت تقبل می‌کند. این بهترین شرایط برای توسعه احداث مسکن در کشور است. بخش مسکن پیشران اقتصاد نیز هست. با شروع احداث این واحدها همه کارخانه‌ها فعال شده و اشتغال ایجاد می‌شود. از سوی دیگر، بخش قابل توجهی از هزینه سبد خانوار متعلق به مسکن است؛ بنابراین، این طرح می‌تواند معیشت مردم را نجات دهد. مسکن اولویت دارترین اقدام دولت است و در حال ایجاد ساختار هستیم که به صورت آنلاین احداث مسکن را پایش کنیم.

وی افزود: نشانی سامانه جدید ثبت‌نام مسکن هفته آینده پس از تعیین عدد تسهیلات اعلام می‌شود که مردم بتوانند مشخص در آن ثبت‌نام کنند. نیاز به تغییراتی در فرم ج هست که به دنبال آن تغییرات هستیم. اگر کسی پیشتر خانه داشته و اکنون ندارد و اگر کسی ازدواج نکرده اما قصد ازدواج دارد نیز باید بتواند از تسهیلات بهره‌مند شود چراکه هدف ما این است که مردم صاحب خانه شوند. بنابراین باید حداقل ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در استان فارس احداث شود. وزیر راه و شهرسازی گفت: احداث بخشی از واحدهای مسکونی به صورت خود مالکی است که زمین و تسهیلات در اختیاز مردم قرار می‌گیرد تا خود واحدهای مسکونی خود را بسازند. یک بخش از این واحدها نیز توسط پیمانکاران و انبوه‌سازان احداث می‌شود. از این فرصت باید استفاده کرده و دانش و فناوری نوین ساخت مسکن را نیز وارد کشور کنیم. اکنون در رده سوم فناوری قرار داریم و در جهان رده ششم و هفتم فناوری نیز وجود دارد. با برخی کشورها مذاکره کردیم که فناوری جدید ساخت مسکن را وارد کشور کنیم و اکنون نمایندگان این کشورها در تهران حضور دارند.

رئیس سازمان استاندارد: پراید و پژو ۴۰۵ استاندارد نیستند

شریعتی رئیس سازمان استاندارد گفت: پراید استاندارد نداشت و از خط تولید خارج شد، پژو ۴۰۵ نیز به همین دلیل باید از خط تولید خارج شود. 

مخالفت پوتین با استفاده از رمزارزها برای معاملات نفتی

رییس جمهور روسیه گفت رمزارزها بی ثبات تر از آن هستند که برای تسویه قراردادهای نفت استفاده شوند اما با این حال به عنوان راهی برای پرداخت، درخور جایگاهی هستند. ولادیمیر پوتین این اظهارات را در مصاحبه با شبکه CNBC  مطرح کرد که در وب سایت کرملین منتشر شد. از وی پرسیده شد آیا پیش بینی می کند رمزارزها برای تسویه قراردادهای نفتی در آینده جای دلار را بگیرند. روسیه سالهاست تلاش می کند وابستگی خود به دلار آمریکا را که به شکل گسترده برای تسویه قراردادهای نفتی استفاده می شود، کمتر کند اما با وجود این که بعضی از شرکتها به تجارت کالاها به یورو روی آورده اند، موفق نشده است در سطح گسترده به این امر نائل شود. پوتین گفت: هنوز زود است، در این باره صحبت کنیم، زیرا البته رمزارز می تواند یک واحد پرداخت باشد اما خیلی بی ثبات است. برای انتقال وجه مالی از مکانی به مکان دیگر بله اما تصور می کنم هنوز زود است برای تجارت به خصوص تجارت منابع انرژی استفاده شود.

پیش‌بینی قیمت دلار از نگاه تحلیلگران فنی

در معاملات این هفته، روند کاهشی قیمت دلار تا مرز ۲۷ هزار تومان تداوم یافت و هرچند برای ساعاتی کانال ۲۶ هزار تومان را نیز تجربه کرد، اما در نهایت طی سه روز پایانی هفته با مقاومت در مرز ۲۷ هزار تومان مواجه شد. این روند برای یورو در مرز ۳۱ هزار و ۲۰۰ تومان اتفاق افتاد و به این ترتیب این دو ارز عمده جهانی طی این سه روز پایان هفته عمدتا در محدوده ۲۰۰ تومانی بالاتر از این مرزها در حال معامله بودند. در این شرایط تحلیلگران فنی معتقدند محدوده حساس بازار برای نرخ دلار در کف ۲۶ هزار و ۸۰۰ تومان و سقف ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان شکل گرفته است و معامله‌گران افزایشی و کاهشی هر یک در تلاش هستند تا روند معاملات را به سمتی ببرند که بهای دلار از یکی از این دو مرز عبور کند. بر اساس پیش‌بینی تحلیلگران فنی اگر معاملات دلار در بازار ارز بتوانندمحدوده ۲۶ هزار و ۸۰۰ تومان را پشت سر بگذارد، باید در انتظار تداوم ریزش قیمت ها در بازار ارز بود. اما از سوی دیگر، اگر معاملات روندی افزایشی به خود بگیرند و از سقف ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان را هم رد کنند، در این صورت می‌توان انتظار موج صعودی را در بازار داشت. /ایرنا

سامانه قرارداد تسهیلات برای جلوگیری از تضییع حقوق فعالان کسب و کار

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تکلیف مجلس به بانک‌ها برای ایجاد سامانه الکترونیکی قرارداد‌های تسهیلات، از تضییع حقوق فعالان حوزه کسب و کار جلوگیری میکند. مهدی طغیانی با اشاره به بررسی ماده ۳ طرح تسهیل صدور برخی مجوز‌های کسب و کار افزود: پیش از این، در قرارداد‌هایی که میان فعالان حوزه کسب و کار و بانک‎‌ها به منظور دریافت تسهیلات منعقد می‌شد، از یک سو، بانک‌ها از ارائه قرارداد‌ها به این فعالان خودداری می‌کردند و از سوی دیگر، بخش‌هایی از این قرارداد‌ها تکمیل نشده می‌ماند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: روند مذکور موجب می‌شد اگر قرارداد‌های تسهیلات به بازنگری یا تمدید نیاز داشته باشند، بانک اقدام به تکمیل ارقام و قسمت‌های تکمیل نشده‌ی قرارداد‌ها می‌کرد و به نوعی حقوق مشتری و فعالان حوزه کسب و کار تضییع می‌شد. وی اضافه کرد: از آنجا که در رویه کنونی، مشتری هیچ نسخه‌ای از قرارداد‌های تسهیلات را در اختیار ندارد تا از حقوق طرفین آگاه باشد و قرارداد‌ها تا روز آخر به صورت شناور می‌مانند، در ماده ۳ طرح تسهیل صدور برخی مجوز‌های کسب و کار پیش بینی شد که تمامی قرارداد‌ها باید آنلاین ثبت و تکمیل شود. طغیانی با اشاره به اینکه در طرح تسهیل صدور برخی مجوز‌های کسب و کار به دنبال رفع مشکلات فضای کسب و کار بودیم، ادامه داد: در صورت ایجاد سامانه الکترونیکی و ثبت آنلاین قرارداد‌های تسهیلات بانکی، اگر تغییری در قرارداد‌ها ایجاد شود، قابل رصد بوده و می‌توان مشخص کرد که حق با بانک است یا مشتری.

تورم چین در حال صفر شدن!

به نقل از تریدینگ اکونومیکس، نرخ تورم چین در ١٢ ماه منتهی به سپتامبر به مثبت ۰.۷ درصد رسید. این نرخ تورم که ۰.۱ درصد کمتر از  تورم ماه قبل و ۰.۲ درصد کمتر از نرخ پیش‌بینی شده توسط کارشناسان بوده، بیش از همه تحت تأثیر کاهش قیمت گوشت خوک قرار گرفته که تورم آن به منفی ۴۶.۹ درصد کاهش پیدا کرده است. این کمترین تورم ثبت شده شش ماه اخیر در چین بوده است. مواد غذایی با تورم منفی ۵.۲ درصدی و مراقبت های درمانی با تورم ۰.۴ درصدی از بخش های مهم کاهنده تورم بوده اند. در بین سایر بخش‌های تورمی، تورم بخش فرهنگ و آموزش ۳.۲ درصد و آب و برق ۱.۱ درصد اندازه گیری شده است.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۰
دریغ از یک برنامه واقعی.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
ارزان ماندن دستوری قیمت دلار فقط به نفع قشر ثروتمند جامعه هست. مانند افزایش حقوق کارمندان در هر سال. جه حقوق افزایش یابد چه حقوق کارمندان به بهانه جلوکیری از تورم فقط ده درصد افزایش یابد باز 70 درصد تورم خواهیم داشت. در مورد دلار هم همین است. فقط در شهریور ایرانیها 1400 خانه در ترکیه خریدند. با توجه به شرط حداقل 250 هزار دلار ارزش خانه باید گفت که در یک ماه فقط حداقل 500 تا 600 میلیون دلار از ذخایر ارزی کشور به بهای دلار دستوری فقط به ترکیه نقل مکان کرده. حالا حساب کنید که در کانادا و امریکا و انگلیس و .... تا جه اندازه در ماه دارد از ذخایر ارزی کشور کاهش پیدا می کند. این به غیر از هزینه های زندگی و شهریه ها دهها هزار ژنهای برتر است که همه هست و نیست انها در اندازه عالی از ایران فرستاده میشود. برای اینکه بدانید چه فاجعه ای هست و چه اندازه به سرعت خزانه دلاری کشور دارد خالی می شود باید بدانید که کل صادرات نفت خام ایران در بهترین شرایط در حال حاضر در ماه یک میلیارد دلار نمی شود. ولی یک قلم فقط 500 میلیون دلار خرج خرید خانه توسط 1400 خانوار در ترکیه شده است. حالا تورنتو و وانکور که هر خانه حداقل یک میلیوندلار نیاز دارد بماند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
چند صد میلیون دلار ۴۲۰۰ تومانی بابت نهاده های دامی را که به افراد عادی ندادند و نمیدهند

و حتما به خودی ها و اشنایان و نزدیکان میدهند و داده اند

مردم عادی که برای یک وام قرض الحسنه ۵ میلیون تومانی با بهره ۳۰ درصدی باید چند تا کارمند و کاسب و چک و سفته بگدارد !!!؟؟؟

پس لطفا چنانچه برخوردی با دزدان مافیایی نکرده و نمی کنید

اخبارش را هم به مردم ندهید که حداقل در فقر و بدبختی و عقب مانده گی حاصل از فساد و ناکارامدی مسوان در سکوت بسوزیم و بسازیم و بمیریم
دولت و بانک مرکزی باید قیمت دلار را کاهش دهند تا وضعیت اقتصاد ما حداقل از این بدتر نشود
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
با حمم نقدینگی فعلی؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
حتما برمیگرده به ۷ تومان وقتی ۴ صفر از پول ملی حذف شده یعنی قیمتها از ۴۰ سال پیش ۱۰هزار برابر شده پدرم با ۲۰ هزار تومان یه زمین خرید من یه پنیر ؟؟؟
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
تا موقعی که نقدینگی در حال افزایشه و دولت داره پول بدون پشتوانه چاپ می‌کنه، سخن گفتن از کاهش نرخ ارز بیهوده
است. قیمت دلار دست هیچ کسی نیست و قیمت اون با توجه به نقدینگی کل و درآمدهای ارزی کشور خود به خود تعیین میشه. دولت و بانک مرکزی فقط می‌توانند برای مدت کوتاهی قیمت‌ها را سرکوب کنند که آن هم موقتی است و راه‌حل اساسی مشکل نیست.
اگر پژو ۴۰۵ استاندارد نیست چگونه سمند و پژو یارس استاندارد هستند، شاسی، پلت فرم و موتور و سیستم ترمز و بدنه یکی است.
به‌ جناب شریعتی پیشنهاد میدم فقط بوگاتی،فراری و لامبرگینی را تایید کنند تا سطح استاندارد کشور بالا برود.میگن طرف میگفت گشنه ام بهش گفتن پیاز بخور اشتهات باز بشه
چرا نام این وزیر را نمی برید اگر واقعا دزده چرا پنهان می کنید اگر از عوام کسی قالپاق بدزدد آبرویش را می برید ولی کسی که ۴۵۰ میلیون دلار برده لاپوشانی اسمش برای چیست؟
برای 450 میلیون دلار بی ارزش خبر میزنید که چی ؟ خب طرف از خودی است فامیل یه ژن خوبه . زحمت کشیده و شده وزیر 450 میلیون دلار حقش نیست ؟ پس انصاف کجا رفته ؟ اگه یه کلیه را 1000 دلار بگیریم کلا میشه 450 هزار تا کلیه
و تورم ایران در حال رسیدن به سقف
چند صد میلیون دلار از کشور خارج شد، اما نهاده‌ای وارد نشد؛ ارتباط خویشاوندی را ایجاد کردند که این امر خود مصداق فساد است:
جناب عسگری، این نشان دهنده این است که هیچ ترسی از مفسد بودن نیست. باید ارادۀ بسیار قوی برای مبارزه با فساد باشد. هر وقت مبارزه با فساد در ایران، صدای رسانه ها و سازمانهای معاند و کارشناسانشان در غرب را در آورد، آن موقع است که مبارزه با فساد در ایران جدیدی است. هر موقع غرب به کاری در جهت منافع اقتصادی ملت در ایران اعتراض کرد، این اعتراض میتواند چراغ راه مسئولین در ایران باشد.
هر چی ارز دادین به خودی ها دادین.
مسٔولین و نمایندگان چه قدیم و چه جدید و آینده دچار تناقض هستند آقا چه کسی می گوید حتما باید برای نهاده دامی ارز اختصاص بدهید
بخش خصوصی با ارز آزاد نهاده دامی را وارد کند و مرغدار هم بطور آزاد بخرد و دولت هم از روی فاکتور خرید نهاده دامی که خریده است از دولت یارانه ریالی بگیرد و یا در هنگام فروش مرغ با فاکتور فروش یارانه ریالی بگیرد و یا خریدار مصرف کننده با یارانه مرغ بگیرد (حالا با کوپن یا کارت الکتونیکی مرغ و تخم مرغ!!) و چرا دولت همه چیز را به دلار وصل کرده است
یا رومی روم باش یا زنگی زنگ یا رابطه خود را با آمریکا عادی کن و از همه امکانات او بهره ببر و یا اگر قطع رابطه کردی واقعاْ مستقل باشو خود را برای مساپل بی ارزش که راه حل بسیار آسان دارد وابسته به امکانات غرب نکن
ما در رابطه با شبکه های اجتماعی و ابزارهای فناوری اطلاعات هم همین مشکل را داریم
نه می گذارند شبکه اجتماعی داخلی جان بگیرد و به داخل خدمات بدهد و نه می گذارند شبکه های اجتماعی خارجی در داخل نمایندگی ایجاد کنند و فعالیت کنند و فیلتر می کنند و از آنطرف VPN آن را می فروشند و مردم مثل یک چوب دوسر سوخته شده اند که نه بهره ای از داخل دارند و نه خارج و انواع فیلتر شکن و VPN را برای دسترسی به تلگرام روی گوشی و کامپیوتر نصب کرده اند
در مورد خودرو هم همینطور / در مورد لوازم خانگی هم همینطور / یعنی همه چیز داریم و خیلی هم داریم ولی هر کدامشان یک پایشان می لنگد
در حوزه فناوری هم همینطور انواع نرم افزار ها در سازمان های مختلف را داریم ولی هر کدامشان یک پایش می لنگد
انواع واکسن ها را شروع به ساخت کردیه ایم از برکت و پاستور و فخرا و ... ولی هر کدامشان یک پایش می لنگد و به احتمال زیاد کرونا تمام خواهد شد وما همچنان از همان واکسن سینوفارم استفاده خواهیم کرد و ما نمونه کامل همه کاره و هیچ کاره هستیم
....
سلام نهاده پولش خارج می شه دارو طلا خودرو و.... تو ماه گذشته باز هموطنان عزیز رکورد خرید خونه تو ترکیه را زدند . بیچاره ایران جانمان!!!!!
از دل خوشمون نیست که پراید میخریم، پولمون به ماشین دیگه نمیرسه ، درامدها رو بالا ببرید تا بتونیم ماشین خوب و استاندارد خارجی سوار بشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
آفرين. من هم دوست دارم پيش دندانپزشك و جراح خارجي بروم. خودرو خارجي سوار شوم. بچه هايم مدرسه هايي با معلمين خارجي و مديريت خارجي بروند. ميوه هاي با كيفيت خارجي بخورم. لوازم خانه هاي همه خارجي باشد. دوست دارم خانه ام را از شركتهاي خارجي سازنده بخرم. نان با كيفيت و خوشمزه اروپايي بخورم. آفرين. بنظرم بايد درها باز شود همه درها. من از آموزش دهنده هاي خارجي براي كودكان راضي ترم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
چقدر تولید میکنی که انتظار بالا رفتن درآمد را داری، فقط یاد گرفتیم مصرف کننده خوبی باشیم و ادعا کنیم
اقای شریعتی ریئس سازمان استاندارد چگونه یک اتومبیل ساخت فرانسه (پژو 405) را غیر استاندارد اعلام می کند ؟
...میلیونها دلار ارز را از کشور خارج کردند تا دود بدبختی ان امروز چشم مردم مستضعف را کور کند، اما همه کسانی که از سفره حق مردم امرار معاش،میکنند بدانند که ملت راضی نیستند و این افراد حق مردم را هم در این دنیا و هم در اخرت پس خواهند داد.
برای ساخت ۷۵ متر مفید اپارتمان حدود ۱۰۰ متر باید ساخت انجام شود
اگر هر متر ۳۰ کیلو ارماتور مصرف شود
فقط هزینه خرید ارماتور میشه حدود ۵۰ میلیون
پس می بینید که مشکا پروانه و مالیات نیست
تازه این یک قلمش بود.یک پویج میشه ۱۶ میلیون
کابیتن ۵۰ میلیون
درب الومینیومی حدود ۳۰ میلیون
حقوق چی
حداقل کارگری ماهی ۱۰۰ دلار
در کوتاه مدت ممکن است دلار بالا و پایین داشته باشد ولی در درازمدت با توجه به تورم بالای موجود سیر صعودی خواهد داشت
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
ریال رو به نابودی است و هیچ آینده‌ای نداره.
برای ساخت ۷۵ متر مفید اپارتمان حدود ۱۰۰ متر باید ساخت انجام شود
اگر هر متر ۳۰ کیلو ارماتور مصرف شود
فقط هزینه خرید ارماتور میشه حدود ۵۰ میلیون
پس می بینید که مشکل پروانه و مالیات نیست
تازه این یک قلمش بود.یک پکیج میشه ۱۶ میلیون
کابینت ۵۰ میلیون
درب الومینیومی حدود ۳۰ میلیون
حقوق چی
حداقل کارگری ماهی ۱۰۰ دلار
کل حقوق هر سال نهایتا ۲۵ الی ۳۰ میلیون
اگه هر سال ۱۰ میلیون تومان پس انداز بشه با زمین مفت هم ۵۰ سال طول میکشه تا هزینه ساخت یک اپارتمان ۷۵ متری جمع بشه
با توجه به وجود دستگاههای نظارتی و از جمله مجلس که از سال ۹۸ مستقر است من نسبت به آمار ارائه شده بابت خروج این حجم از ارز و عدم واردات نهاده ها مطمئن نیستم . اگر هم اتفاق افتاده باشد این نماینده مجلس گیرندگان این حجم ارز ، نرخ آن وتاریخهای انرا اعلام کنند قطعاً قابل پیگیری است .
این آقای عسگری چراحالاداره افشاگری میکنه؟اگرمیلیونهادلارپول گرفتن وفسادکردن،پس دستگاه عریض وطویل قضاچکارمیکنه؟
نه باقي توليدات خودرو سازان كشور همه استانداردهاي روز دنيا رو دارن بنابراين پرايد و ٤٠٥ استاندارد نيستن
استاندارد نيست يعني چي؟ اصلا استاندارد را ايشان ميتواند تعريف نمايد؟؟
يك كلام بگويم: در اروپا استاندارد يعني 14 از 20 در ايران يعني 12 از بيست. و در آمريكاي مفلوك 16 از بيست.
ديگر كسي نماينده در اين كشور كه كار كند. مانده اند خودرو سازان كه لاجرم هدف ميشوند. يكي خودرو را كيلويي حساب ميكند. تحريم را كاغذ پاره ميشمارد. مسبب افزايش تورم است و نميداند كه خود او مجرم است. نميداند قيمتهاي مايحتاج عمومي چقدر است فقط قيمت خودرو را كيلويي حساب ميكند.
همه صنايع را نابود كرديد مانده خدرو سازي آنهم نابود كنيد ديگر ببينيم به چه چيز متوسل ميشويد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر