بازدید 36346
عجیب و تامل برانگیز

بزرگترین محموله واکسن اسپوتینک به کشورمان رسید!

نکته قابل تامل آنجاست که کشورمان در قبال دو قرارداد با روس ها، ابتدا اقدام به خرید ۲ میلیون دوز از این واکسن نمود و در قرارداد دوم، برای خرید ۶۰ هزار دوز اسپوتینک وی با طرف روس به توافق رسید و قرارداد امضا کرد؛ مجموع ۶۲ میلیون دوزی که تا کنون ۲ میلیون دوز آن هم محقق نشده است!
کد خبر: ۱۰۸۲۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۱ 14 October 2021
تابناک اجتماعی
ساعتی پیش، بزرگترین محموله واکسن اسپوتینک وی به کشورمان رسید؛ محموله‌ای شامل ۴۰۰ هزار دوز واکسن که نیمی از آن دوز اول و نیم دیگر، دوز دوم این واکسن است.

به گزارش «تابناک»؛ به فاصله تقریبا یک ماه، محموله تازه‌ای از واکسن روسی «اسپوتنیک وی» به کشورمان وارد و با انجام تشریفات گمرکی پای پرواز، تحویل مقامات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شد تا مجموع واکسن وارداتی کشورمان به ۹۹ میلیون و ۲۴۸ هزار و ۶۰۶ دوز برسد.
 
تعداد بازدید : 387
 
مهرداد جمال ارونقی، معاون فنی گمرک با اعلام این خبر گفت: پیش از این، سیزده محموله واکسن روسی وارد شده بود که شامل یک میلیون و ۳۷۰ هزار دوز واکسن بود و محموله‌ای که امروز رسیده، چهاردهمین و بزرگترین محموله وارداتی این واکسن به کشورمان محسوب می‌شود. این در حالی است که بیشترین واکسن وارد شده به کشورمان، واکسن چینی سینوفارم است که تاکنون ۳۹ محموله از آن، شامل بیش از ۸۷ میلیون و ۷۲۶ هزار دوز وارد شده است.

بدین ترتیب و با واردات این محموله ۴۰۰ هزار دوزی، مجموع واکسن اسپوتنیک وارداتی به کشورمان به یک میلیون و ۷۷۰ هزار رسید؛ با این یادآوری که دو محموله از چهارمحموله وارداتی این واکسن (شامل ۵۰ هزار دوز)، واکسن اهدایی صربستان به کشورمان بوده است.
 
بزرگترین محموله واکسن اسپوتینک به کشورمان رسید!

نکته قابل تامل آنجاست که کشورمان در قبال دو قرارداد با روس ها، ابتدا اقدام به خرید ۲ میلیون دوز از این واکسن نمود و در قرارداد دوم، برای خرید ۶۰ هزار دوز اسپوتنیک وی با طرف روس به توافق رسید و قرارداد امضا کرد؛ مجموع ۶۲ میلیون دوزی که تا کنون ۲ میلیون دوز آن هم محقق نشده است!

وضعیتی قابل تامل که یکی از دلایل تاخیر در برنامه ملی واکسیناسیون علیه کووید ۱۹ در کشورمان محسوب می‌شود و حتی تولید مشترک اسپوتنیک با طرف روس در شرکتی دارویی در کشورمان هم نتوانست به جبرانش کمکی کند.
 
بزرگترین محموله واکسن اسپوتینک به کشورمان رسید!
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۶
خدا بخیر بگذرونه

برگشتی کدوم کشوره !!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
صربستان هم به ما اهداء می کنه!چه بیچاره شدیم ما!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
هر گونه معامله با روسها اشتباه بزرگ در حد خیانت است
حتی دانش اموزان دبیرستانی هم اینرا میدانند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
پول ۶۲ میلیون دوز واکسن را روسیه کفتار گرفته

و پس از ۶ ماه تاخیر و قربانی شدن دهها هزار نفر

حالا ۸۰۰ هزار دوز داده

میخواست ۷۰ سال سیاه ندهد و لعنت بر روسیه
حالا که ایران خودش واکسن ساخته همه دارند واکسن میدن ایران چون میدانند بعدا نمیتوانند واکسن بفروشند.
روسیه رو ناراحت نکنین. هرچی داد بگین ممنون ماچش کنین
ملت اسمش اسپوتنیک 5 است. اونیکه وی میخونید 5 رومیه!
پاسخ ها
ناشناس
| Switzerland |
۲۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
خیر. همون "وی" خوانده میشود
چین سگش شرف داره به روسیه

مردشور روسیه رو ببرن. بنده دیروز رفتم دوز اول سینوفارم زدم. واکسن هارو کیلویی میاوردن بسکه زیاد و فراوون بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
مردشور جفتشون را ببره!

دوست قابل اعتماد فقط امریکا و لاغیر

وضع کشورهای حاشیه خلیج فارس را ببین، اون از ارزش پول بالاشون و اون هم از ارزش بالای پاسپورتشون
ناشناس
| Malaysia |
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
آمریکا دوست دوران خوشی!!! باید از افغانستان و کردهای عراق و سوریه و ویتنام جنوبی والبته شاه ایران و تقریبا تمام دیکتاتورهای تاریخ معاصر، سوال کنید. مطمئن باشید که نه تنها این کشورکهای خلیج فارس، بلکه وقتش که برسه، خود اسرائیل را هم تنها می گذاره و میره.
برعکس تمام این تبلیغاتی که عواملش می کنند؛ دوست بدتر و نامطمئنتر و نامعتبرتر از آمریکا، در طول تاریخ وجود نداشته است
اگر ما واقعا واکسن ساختیم چرا باید اینهمه وارد کنیم؟ آیا تا رسیدن این واکسنها هم تولید انبوه داخلی نداریم؟!!! نظر آقای مخبر چیه؟!!!
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
عزیز در مرحله اخر خالص سازی واکسن نیاز به یک ژل ویژه است که چینی ها هم از امریکا وارد می کنند و امریکایی ها به ایران نمی دهند.مشگل برکت این است.اگر ژل هم داخلی شود مشگل واکسن داخلی حل می شود
ناشناس
| Malaysia |
۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
تا همین الانش هم، مشکل واکسن، چه با واردات و چه با تولید داخل حل شد (البته کاش می شد با تولیدات داخلی). دیگه این مسائل را ول کنید، و تمرکزتان را بگذارید برای بالا بردن داوطلب تا زودتر به بالای 90درصد برسیم.
دیروز، انگلیس که 70 درصد واکسن زده، 157 نفر تلفات داشته که تقریبا معادل ایرانه (ایران حدود 200 نفر تلفات داشته، ولی انگلیس جمعیتش هم زیر 70میلیونه و تقریبا همون، وضعش مثل ایران میشه)؛ ولی اماراتی که 90 درصد واکسن زده (85 درصد دو دز، 95 درصد یک دز؛ احتمالا نوزادان را هم دارند می زنند!)، تنها یکنفر تلفات داشته است!پس الان لطفا، دنبال داوطلب واکسن زدن بگردید، نه واکسن
روسیه وقتی قراردادی با ایران داره تا حداکثر استفاده رو ازش نکنه انجامش نمیده حتی اگر 20 سال طول بکشه
این واردات فقط برای واکسینه شدن اولیه جامعه است ، بعد از شش ماه باید تولید داخل به سرانجام رسیده باشه که مراحل بعدی با واکسن داخل باشه
ّبهترین واکسن دنیا واکسن ایران و کوباس که تاثیر نود نه درصدی داشته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
به تجربه ثابت شده که نباید باور کنیم

دلیلش را از نمکی و مخبر و زاکانی و عین الله سوال کنید
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
لابد تحقیقات بالینیش هم کار تو بوده
ناشناس
| Malaysia |
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
واکسن کوبا را گفتند برای جلوگیری از ابتلا در زمان کرونای دلتا ، تاثیر 92 درصد بوده است، درمقایسه با واکسن نزده ها (البته در جلوگیری از بستری شدن و فوت بسیار موثرتر است؛ منتهی آماری دراینباره هنوز داده نشده است)
در متن خبر گفته اید یک قلم دو میلیون و قلم دیگر 60 هزار و بعد جمع آن را 62 میلیون ذکر نموده اید. آیا قلم دوم 60 میلیون بوده؟"
ما دو بار واکسن چینی زدیم متاسفانه باز کرونا در حد مرگ گرفتیم لطفاً پزشکان متخصص در جریان باشند
اسم فایزر رو گذاشتین کواکسین که مردم نفهمن همون جنس خوبس
امروز ساعت ۵ رفتیم بیرون ازین مرکز واکسیناسیون به اون یکی، مبنامون هم برنامه بلد بود، نصف شهر رو گز کردیم، یک باک بنزین سوزوندیم، همه جا گفتند تموم شده، خسته و کوفته ساعت ۹ رسیدیم خونه.
حالا هی تبلیغ کنید و تهدید کتید که برید واکسن بزنید. کلی آدم مثل ما سرگردون. اینهمه اتلاف وقت و انرژی و بنزین و هزینه کرایه ماشین برای اونایی که ندارند بخاطر بیکفایتی و ناتوانی و .... شما مسئولین.
روسیه نجس
بعد از اتمام کرونا روساا ۶۰ میلیون را تحویل می دهند و پولش را می خواهند و با توجه به نوع بستن قرار دادکه همیشه مسئولین ما طوری قرار داد می بندند که سرمان کلاه می رود و محکوم می شویم بهتر است از؟هم اکنون بخاطر خلف وعده روس‌ها در بزنگاه شیوع کرونا قرار داد را ملغی کنند تا فردا میلیونها دلار هم متضرر نشویم از من گفتن چون مسئولین ما از جیب مردم هی خسارت به خارجی ها می دهند مثل کرسنت
در پاراگراف اول به جای 60 میلیون دز واکسن ؛ نوشته اید 60 هزار دز واکسن! بعدا مجموع 2 میلیون + 60 هزار دز واکسن را 62 میلیون دز نوشتید! بیشتر دقت فرمائید
اشکال نداره نمیشه که به برادر پوتین انتقاد کرد
ایشان عزیز همه مسئولین هستند
دو عبارت قبال و میلیون را اصلاح کنید به جای قابل و هزار
نکته قابل تامل آنجاست که کشورمان در قابل دو قرارداد با روس ها، ابتدا اقدام به خرید ۲ میلیون دوز از این واکسن نمود و در قرارداد دوم، برای خرید ۶۰ هزار دوز اسپوتینک وی با طرف روس به توافق رسید و قرارداد امضا کرد؛ مجموع ۶۲
روسها ذاتا خیانت کار هستند...ملت نمیدانند چرا مسئولین کشور این روسها را رها نمیکنند؟واقعا عجیب است این وابستگی!!
مرگ بر روسیه ملعون و ظالم همیشه ی تاریخ ایران
مورد تایید اروپا و امریکا نیست . حتی سینوفارم پکنی و سنواک تایید شده
ایران پیشنهاد خط لوله گاز و ترمینال ال ان جی رو دائم رو و مخالفت میکنه چون میترسه روسیه ناراحت شه
روسیه که خودش ومردمش توسط کرونا قتل وعام میشن
نوشدارویی و بعد از مرگ سهراب آمدی............
به قول آقای ظریف هیچ کشوری دوست مطلق نداره و هرکشوری باید تلاش کنه تا بر اساس منافع ملی خودش و لحظه ای خودش را با دیگر کشور ها تطبیق بده.آنوقت می بینی که اتوماتیک وار خیلی کشورها به ما گرایش پیدا میکنند.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی