بازدید 8921
۲
سفیر ارمنستان:

ارمنستان بازار خوبی برای کالای ایرانی است

سفیر ارمنستان در تهران ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خوزستان را در توسعه مبادلات تجاری ایران با کشورش تاثیرگذار دانست و گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که ارمنستان می‌تواند بازار خوبی برای فعالان اقتصادی ایران باشد.
کد خبر: ۱۰۸۱۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۰ 13 October 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا «آرتاشس تومانیان» چهارشنبه در نشستی با فعالان اقتصادی خوزستان در محل اتاق بازرگانی اهواز اظهارداشت: ارمنستان از سیستم بانکی بسیار توانمندی برخوردار است و علیرغم شیوع کرونا و همچنین جنگ ۴۴ روزه سال گذشته، از سال گذشته تاکنون نرخ تورم افزایش نداشته است.

سفیر ارمنستان در تهران تاکید کرد: برخی از شاخص‌ها نشان می‌دهد که ارمنستان با جمعیتی بالغ بر سه میلیون نفر نسبت به کشور روسیه و دیگر کشور‌های آسیای میانه بازار بهتری دارد.

به گفته تومانیان حجم مبادلات تجاری ایران با ارمنستان بالغ بر ۳۰۰ میلیون دلار در سال است.

وی ادامه داد: اتحادیه اروپا قرار است سال آینده میلادی، مبلغ یک میلیارد دلار برای ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها در این کشور هزینه کند.

سفیر ارمنستان تصریح کرد: بخش مهمی از این مبلغ قرار است در استان هم مرز با ایران هزینه شود که به ایجاد و توسعه زیرساخت‌های تجاری نیز توجه ویژه‌ای خواهد شد.

تومانیان یادآورشد: به منظور تداوم و افزایش حجم مبادلات تجاری با ایران، مسیر دسترسی جنوب به شمال ارمنستان برابر با استاندارد‌های بین المللی ساخته خواهد شد.

وی ادامه داد: در ساخت این مسیر دسترسی، چندین پل و تونل احداث می‌شود که تعدادی از پیمانکاران ایرانی نیز در بخشی از اجرای این پروژه مشارکت می‌کنند.

سفیر ارمنستان در تهران با تاکید بر اینکه حجم مبادلات تجاری ایران با اتحادیه اوراسیا از زمان عضویت در این اتحادیه افزایش ۴۰ درصدی داشته است گفت: پیش بینی می‌شود که در آینده ایران در این اتحادیه عضویت دائم پیدا کند.

وی تصریح کرد: کشور ارمنستان آمادگی دارد تا در آینده، میزبان هیات‌های تجاری از استان خوزستان باشد.

بر اساس این گزارش، سفیر جمهوری ارمنستان در تهران در بخشی از این نشست به سوالات فعالان تجار و بازارگانان خوزستانی در راستای توسعه روابط تجاری پاسخ داد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۴
انتشار یافته: ۲
کدوم بازار ؟؟؟ ۵۰۰ میلیون دلار هم نمیشه کل بازار ارمنستان
حالا نه اینکه ایران قطب تکنولوژی دنیاست
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر