بازدید 14025

بالا بردن شانس ویزای تحصیلی کانادا

اگر شما هم تصمیم به مهاجرت تحصیلی به کشور کانادا گرفته اید و در تکاپوی این هستید تا با رعایت نکات و جزئیات مهم پروسه اخذ ویزا، شانس خود را برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا بالا ببرید، می توانید از نکاتی که در ادامه به آنها اشاره می کنیم برای بالا بردن درصد موفقیت خود استفاده کنید.
کد خبر: ۱۰۸۱۸۵۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸ 13 October 2021

بالا بردن شانس ویزای تحصیلی کانادا

شانس ویزای تحصیلی کانادا

در ابتدا باید به این موضوع توجه داشته باشید که شرایط دریافت نامه پذیرش تحصیلی دانشگاه با اخذ ویزا از سفارت کاملاً فرق دارد و نباید این طور تصور کنید که با اخذ نامه پذیرش حتماً موفق به دریافت ویزای تحصیلی کانادا نیز می شوید.

تمکن مالی مناسب

یکی از بایدها و فاکتورهای مهم اخذ ویزای تحصیلی کانادا داشتن بودجه و تمکن مالی کافی برای پوشش هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور است. یعنی اگر موفق به دریافت نامه پذیرش دانشگاه شدید، باید یک نامه تمکن مالی جدید با ریزگردش حساب 3 تا 4 ماه اخیر ارائه کنید که بتواند هزینه های سال اول حضور شما در کشور کانادا و ثبت نام دو ترم اولیه دانشگاه را پوشش دهد.

یعنی اگر دارای نمره و رزومه تحصیلی بالا نباشید و بخواهید با تمکن مالی ضعیف و اتکا به کار دانشجویی و یا بورسیه، ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کنید، شانس شما به میزان زیادی کاهش می یابد.

داشتن وابستگی های مختلف در کشور مبدا

درست است که می توان با تحصیل دو تا 4 ساله و کار تمام وقت 1 تا 3 ساله پس از فارغ التحصیلی در کشور کانادا برای کارت اقامت PR این کشور اقدام کرد، اما قوانین دولتی این کشور این طور ایجاب می کند که از همان ابتدا، متقاضی مهاجرت تحصیلی این موضوع را اثبات کند که قصد دارد بعد از اتمام دوره تحصیل در کشور کانادا به زادگاه و کشور مبدا بازگردد.

از این رو، داشتن انواع Tie و یا همان وابستگی در کشور مبدا از جمله اثبات روابط خانوادگی و عاطفی، داشتن اسناد ملکی و مالی و موارد این چنینی می تواند شانس ویزای تحصیلی کانادا را بالا ببرد. برای همین باید حتماً یادتان باشد که در هنگام مصاحبه ویزا به هیچ وجه حرفی از اقامت دائم در کشور کانادا نزنید.

مدرک و مهارت زبان

داشتن مدرک زبان جزو الزامات اخذ ویزای تحصیلی کانادا است. اما نکته مهم در رابطه با این مدرک این است که خیلی از دانشگاه های این کشور، پذیرش مشروط بدون الزام به ارائه مدرک زبان را به متقاضیان تحصیل در کانادا ارائه می کنند، اما این موضوع ربطی به سفارت نداشته و در صورتی که فرد بدون داشتن آمادگی قصد دریافت مدرک زبان در کانادا را داشته باشد، بدون تردید درخواست ویزای تحصیلی وی رد خواهد شد. به همین خاطر، ارائه نکردن مدرک زبان در هنگام اپلای ویزا شانس شما را به شدت کاهش می دهد.

شرط سنی و گپ تحصیلی

یکی از رازهای مگو در رابطه با پروسه ویزای تحصیلی این است که بسیاری از موسسات آموزشی، کالج ها و دانشگاه های کانادایی (به جز موارد اهدا بورسیه در مقاطع مختلف تحصیلی)، حساسیت چندانی به سن و سال متقاضی و یا گپ تحصیلی وی نشان نمی دهند و امکان صدور نامه پذیرش برای این افراد وجود دارد.

اما در مرحله مهم و اصلی دریافت ویزای تحصیلی از سفارت کانادا، باید به این نکته توجه داشته باشید که نبود گپ تحصیلی و سن بالا و غیرمتعارف برای تحصیل در مقطع درخواستی، شانس شما را برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا بالا می برد.

یعنی اگر از آخرین مدرک تحصیلی شما (مثلاً کارشناسی) بیش از 5 سال می گذرد و سن شما در زمان اپلای ویزا برای مقطع ارشد 35 سال است، کارتان برای توجیه این فاصله زیاد از آخرین زمان تحصیل سخت خواهد بود. در صورتی که نتوانید با ارائه مدارک مناسب خلاء تحصیلی و شرط سنی خود را به افسر ویزا اثبات کنید، کنسولگری از حقیقی بودن هدف شما از مهاجرت به کانادا شک کرده و شانس چندانی برای اخذ ویزا نخواهید داشت.

پس بهتر است اگر دارای گپ تحصیلی و سن زیاد هستید، به سراغ روش تحصیلی نروید و اگر تنها خواستار ادامه تحصیل در کانادا با چنین شرایط هستید، مدارک قابل قبولی برای جبران این موضوع ارائه دهید.

آمادگی در مصاحبه ویزا

مصاحبه ویزای تحصیلی جزو مواردی است که ممکن است خیلی کم پیش بیاید، اما آمادگی فرد در ارائه پاسخ های کوتاه و قابل قبول اهمیت فراوانی در تصمیم گیری افسر پرونده ویزای تحصیلی کانادا دارد. این که فرد از جزئیات انگیزه نامه و رزومه و سوابق تحصیلی خود اطلاعات کامل داشته باشد، در جریان ددلاین، زمان شروع ترم و ثبت نام دانشگاه و جزئیات این چنینی باشد و با تمرکز کامل در محل سفارت حضور پیدا کند.

محل اسکان دانشجو

اگر می خواهید شانس خود را برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا بالا ببرید، بهتر است یک متقاضی شش دانگ و حواس جمع باشید،یکی از فاکتورهای مهم سفارت در مورد پرونده شما، هماهنگی زمان پرواز و رزرو هتل و یا خوابگاه دانشجویی با برنامه سفر شما است.

این که از قبل تمامی کارهای محل اسکان شما انجام شده باشد و به خوبی بدانید که چه زمانی قصد پرواز و عزیمت به کشور کانادا را دارید. اگر دارای اطلاعات کافی در مورد محل اسکان رزرو شده و تاریخ آنها نداشته باشید و یا در مورد زمان پرواز خود مطمئن نباشید، شانس شما برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور کم خواهد شد.

درخواست نکردن همزمان ویزا

این موضوع چیزی است که نمی توان به طور صد در صدی در مورد آن صحبت کرد و ممکن است در برخی موارد عکس آن اتفاق بیافتد. فرض کنید که شما متاهل هستید و به عنوان یک متقاضی تحصیل و اخذ ویزای تحصیلی کانادا، نمی خواهید تا به تنهایی به تحصیل و زندگی در این کشور بپردازید.

برای همین، همسر شما می تواند به عنوان همراه برای ویزای کانادا درخواست داده و تا زمان تحصیل شما در این کشور، به زندگی و کار (با استفاده از مجوز کار آزاد) بپردازد.

اما تجربه ثابت کرده که بهتر است متقاضی اصلی زودتر برای ویزای تحصیلی کانادا درخواست دهد و در صورتی که با درخواست وی موافقت شود، همسر وی وارد عمل شده و برای ویزای همراه دانشجویی اقدام کند.

ولی در نهایت، توصیه ما به شما این است که با تحقیق فراوان و استفاده از مشاوره تخصصی تحصیلی، از صحت اطلاعات و نبود هرگونه نقص در مدارک تحصیلی، مالی و هویتی خود مطمئن شوید و با اطمینان در این راه قدم بردارید.

منبع: سایت لتسگویونی letsgouni.com

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل